Stránka 316 z 318

Napsal: 10.8.2005 17:34
od Tom
jara píše:
m@rtin píše:jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.

2) .........
Je to možné nechci se hádat. Ale mluvil jsme s člověkěm v karose a ten říkal že Praha nemá peníze a už autobusy nechce kupovat. A po včerejší debatě s řidičem který s citelisem ted jezdí říkal že to také tak vidí. Tak nevím a jak jsem psal vnitřek je v podstatě stejný až na kabinu ta je dost jiná. Jinak takto lepené skla jsou ted nové a to vím už z karosy. Takové to barvy měla už všechna vozidla v 80.letech dodavané do různých DP. Jen praha si nechala tento lak.
Příští rok se budou busy kupovat ale míň. Slyšel sem o 20KbN a 50SdN.

Napsal: 10.8.2005 16:15
od jara
m@rtin píše:jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.

2) .........
Je to možné nechci se hádat. Ale mluvil jsme s člověkěm v karose a ten říkal že Praha nemá peníze a už autobusy nechce kupovat. A po včerejší debatě s řidičem který s citelisem ted jezdí říkal že to také tak vidí. Tak nevím a jak jsem psal vnitřek je v podstatě stejný až na kabinu ta je dost jiná. Jinak takto lepené skla jsou ted nové a to vím už z karosy. Takové to barvy měla už všechna vozidla v 80.letech dodavané do různých DP. Jen praha si nechala tento lak.

Napsal: 10.8.2005 16:03
od m@rtin
jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.

2) Vnitřek to úplně jiný nemá! Má ho nachlup naprosto stejný jako předchozí Citybusy 3431-3478 nebo klouby 6533-6552

3) Počítač na Citelis lze užít úplně stejný jako na předchozí Citybusy

4) Elektronika je stejná, pouze s pár změnami, jako u Citybusů od ev. č. 3330-.......

5) Jediné co Citelis představuje je omlazení vzhledu tzv. facelift, který provádí po určitém čase jakákoliv automobilka. Především kvůli marketingu a stagnujícímu prodoji do doby než vyvine úplně nový vůz. Irisbus má nástupce Citybusu/Citelisu představit kolem roku 2007, kdy vstoupí v platnost norma EURO 5.

6) Další věcí, kterou se současný Citelis liší je motor s normou EURO 4 a protaženými okny ke střeše vozu.

Podtženo sečeteno:
Citelis je pouze omládlý Citybus a dovolím si tvrdit, že větších změn doznal Citybus při přechodu z normy EURO 2 na normu EURO 3, kdy se celý znízkopodlažnil a dostal úplně jiný motor od jiného výrobce - IVECO (od ev. č. 3330)

A ano Citelis tu je opravdu a opravdu jen na předváděčku, nikoliv jako zkušební provoz. A podle naprosto shodné výbavy s ostatními Citybusy, je zřejmé, že má Karosa v plánu tento vůz po předváděcích jízdách DP Praha odprodat. Otázkou zůstává, jestli tomu bude ještě letos nebo až příští rok nebo jestli vůbec.

Napsal: 10.8.2005 15:59
od jara
MOp píše:a cim se ten vnitrek lisi? to zase zmensili misto pro nohy, abych se tam konecne vubec nevesel? z venku je to opravdu jen facelift..
No já myslel spíše motor a elektroniku. Jinak pro cestujicí nic moc. A pro řidiče má to lepší klimatizaci. Fouká na řidiče :lol:

Pajda píše:Lepená okna = dražší autobus, dražší opravy a vyšší pevnost karoserie. Vliv na spotřebu je u městských busů nulový.
Počítač na spotřebu má dneska každý osobák, takže ...... leda by byla jiná řídící jednotka pro motor a tedy snad lepší emise.
Jinak v Praze se nějaká verze měřičů spotřeby domontovávala snad už do ŠL 11.
Počítačem jsme myslel takovou tu mašinku co potřebuje technik k tomu aby zjistil co tomu je. A lepená skla jsou srandovní třeba první okno za řidičem ze strany kde nejsou dveře je falešná vyklápěčka.

Napsal: 10.8.2005 13:41
od Pajda
Lepená okna = dražší autobus, dražší opravy a vyšší pevnost karoserie. Vliv na spotřebu je u městských busů nulový.
Počítač na spotřebu má dneska každý osobák, takže ...... leda by byla jiná řídící jednotka pro motor a tedy snad lepší emise.
Jinak v Praze se nějaká verze měřičů spotřeby domontovávala snad už do ŠL 11.

Napsal: 10.8.2005 13:11
od MOp
jara píše:NO má to uplně jinej vnitřek a jinou elektroniku. Dokonce je na to potřeba i jinej počítač. A pak to má už všechny okna lepená
a cim se ten vnitrek lisi? to zase zmensili misto pro nohy, abych se tam konecne vubec nevesel? z venku je to opravdu jen facelift..

Napsal: 10.8.2005 12:22
od jara
adam_r píše:
9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Ono neni moc co zkouset. Je to porad ten stejny autobus, akorat trochu zamaskovany za jinymi svetly a dalsimi detaily. Z provozniho hlediska nic noveho.
NO má to uplně jinej vnitřek a jinou elektroniku. Dokonce je na to potřeba i jinej počítač. A pak to má už všechny okna lepená

Napsal: 10.8.2005 11:37
od Pajda
Je to obyčejný facelift, to dělá každá automobilka po pár letech. Nedávno např. Škodovka u Fabie.

Napsal: 10.8.2005 10:25
od adam_r
9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Ono neni moc co zkouset. Je to porad ten stejny autobus, akorat trochu zamaskovany za jinymi svetly a dalsimi detaily. Z provozniho hlediska nic noveho.

Napsal: 10.8.2005 10:20
od jara
9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Je to pouze na předvedení už byl někde v Polsku,Děčíně a ještě někde. A jak jsem psal v Pátek ráno jede do DP Hradce Králové
Martin píše:A vypravení nového Citelisu?
STŘEDA: ráno 166/4, odpoledne 135/5
ČTVRTEK: celý den 135/6
PÁTEK: celý den 133/5
Pátek již neplatí mělo to být ale DP ještě uhádal čtvrtek celej. Takže v pátek to odchazí v 7:00. Jinak má se v Praze ukázat zase až bude DOD který má být. A pak by tu zase takto chvilku jezdil. Ale jak řekl řidič už na to má nějaké výhrady.

Napsal: 09.8.2005 23:36
od Tonda Ježek
9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Toto není zkoušení, ale představení. Nehledě na to, že bude jezdit i v dalších městech :wink:

Napsal: 09.8.2005 23:35
od 9001
Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.

Napsal: 09.8.2005 22:58
od kocour
Abych nebyl pořád jen protivný, jel jsem dnes stodvojkou, vůz 3413, s řidičkou. Věc u autobusů poměrně vzácná. A ta paní mi na chvilku zvedla náladu, když na Holešovicích, když už měla zavřeno, počkala na přijíždějící dvanáctku. I její jízda byla velice ohleduplná. Něco takového už jsem hodně dlouho neviděl - asi tak rok, když jsem s tou paní jel posledně.

Napsal: 09.8.2005 22:40
od Martin
A vypravení nového Citelisu?
STŘEDA: ráno 166/4, odpoledne 135/5
ČTVRTEK: celý den 135/6

Napsal: 09.8.2005 20:13
od jara
Tento týden má DP Praha propujčený nový citelis. Jezdí na linkach v praze bude do čtvrtka v pátek ráno v 7:00 bude přejíždět do DP Hradce Králové. Podle mého na něm není zas tak nic nového jen pár novinek. Ale spíše estetických. Autobüs je tu pod ev.číslem 3000. Zobrazuje se pouze na listkách apod. Více foto.