Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 18.11.2019 22:43

Demon: Dávám tomu tak rok a řidičů bude dostatek :-) Náznaky tu už máme :-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 18.11.2019 22:40

9001: Ale jo, můžeme tu MHD ještě víc domrdat, jen jsem myslel, že cílem je opak a ono zjevně ne... #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 18.11.2019 22:06

von Špilberk: Řidičák na bus od 19. Ono jak se to vezme... Kdo je blb, tak bude blb v 19 i v 21. Navíc si myslím, že ten mladý co by do toho šel, by měl k tomu respekt. Ale to je můj osobní názor.

A na praxi se stejně už dnes nehraje... Pokud si zaplatím 27000+ profesák, tak klidně můžu jezdit 5 let s osobákem velikosti Fabie a bez problémů dostanu D a můžu vyrazit s kloubákem na 177 na 12 hodin :D. Doba povinnosti 2 let na C už je dávno pryč a armádní řidičáky už jsou taky pase...

honza z Mo: Ted spíš z nouze cnost, ale za rok to bude efektivní využití řidičů v rámci podniku.:-)

Demon: Viz honza a pokud trochu rozjedu ještě víc konspirační teorie, tak to může být otevření pro omezení tramvají, na které se ted prakticky nesahá.

Jen tak od boku na ML 9/17/22 linkách trvale 5 minut odpoledne, na ÚD každý druhý spoj, Víkendy na těchto linkách po 10 minutách atd atd

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 18.11.2019 21:37

9001 píše:
18.11.2019 13:52
Von: To není kokotina, ale dobrý nápad... Stejně jako to mají v Liberci... V tom nevidím nic špatného a už jsem to navrhoval dávno ;-)
Tak jasně, odjedu si svejch 1880 + 416 hodin na tramvaji a když si tak vybiju baterky, dam si ještě 1040 na autobusu a tim naprosto odbouram svojí únavu, takže budu úplně free a na zbytek času si seženu ještě nějaký doplňování regálů v Lidlu...
To je panečku super vymakanej plán. :D :D :D

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od honza z Mo » 18.11.2019 20:35

Jenom "blbej" dotaz: ... a kdo jako bude řídit TRAM, když ty universální řidiči z tramavjí budou řídit busy??? Trochu nedomyšlené, ne?? Anebo začarovaný kruh...takže asi tak...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 18.11.2019 17:51

9001: to je nedorozumění. Kokotina je např. autobusák od 19 let.
Nápad na univerzálního řidiče pouze nebude moc fungovat. Jednak proto, že zkrátka kdo chce řídit BUS, řídí BUS, a kdo chce řídit TRAM, ten řídí TRAM. Navíc několik tramvajáků, co brigádničí na busech už existuje, takže žádná novinka. Další problém je, že i vypravení tramvají je o víkendech a zvláště o prázdninách závislé na brigádnících a chození z volna, takže žádní tramvajáci nikde ve velkém nepřebývají.
A konečně bude sranda ten příplatek, protože u DP je tolik závistivých lidí, kteří se pořád starají víc o ostatní než o sebe. Ten příplatek za univerzálnost bude řidič pobírat trvale nebo jen když bude na tom busu? Pak budou řvát ostatní brigádníci nebo třeba fírové z metra, co brigádně jezdí na tramvajích (taky existují).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 18.11.2019 13:52

Von: To není kokotina, ale dobrý nápad... Stejně jako to mají v Liberci... V tom nevidím nic špatného a už jsem to navrhoval dávno ;-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 18.11.2019 8:12

Bobík, 9001: všeho do času. :wink:
Nejdřív jsme byli ve fázi, že žádný problém není a všechno se odjezdí. Teď jsme ve fázi, že problém je, všechno už se neodjezdí. Takže metoda nechat to vyhnít už selhala. A to už politikovi vadí, ale vymýšlí kokotiny, aby to nějak očůral (slušně). Až kokotiny selžou, postoupíme do další fáze. 8-)
Nevypravení se řeší na poslední chvíli, ale pokud bude nevypravení dlouhodobé a časté, tak se řešení na poslední chvíli zhroutí taky.
Takže DP jede už jen na setrvačnost, ale setrvačník není perpetuum mobile a jednou se zastaví. Otázka je kdy. 8-)
Aktuální nápad() selže určitě. :wink:
Posledním krokem je vytvoření univerzálních řidičů, kdy pracovníci na tramvajových linkách dostanou vyšší plat, pokud si udělají řidičské oprávnění na autobusy a budou s nimi také v případě nutnosti jezdit.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 17.11.2019 21:35

von Špilberk: Vítej v korporátu :D. Nikdo by staženej zadek neměl.... Jak píše Bobík, prostě by to vyhnilo a řešilo se to na poslední chvíli.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobik » 17.11.2019 12:41

von Špilberk píše:
17.11.2019 8:13
Ale pořád nechápu, proč je musí běžet podepsat s Pavlovovým reflexem v hubě v půlce listopadu
To nemusí (sám jsem je ještě nepodepsal). Však proti tomu nic, ať se klidně podepíšou až poslední týden v prosinci. Já se jen pozastavuju nad celkovým smyslem akce.
von Špilberk píše:
17.11.2019 8:13
Myslím si, že kdyby byly papíry s přesčasy ještě poslední týden prosince prázdné, že by někdo měl pěkně staženou :zadnice , co se to děje. Fakt myslím, že jo.
Tak to si, obávám se, bohužel myslíš špatně. Někdy před dvěma roky v létě na srazu už jsme řešili nedostatek lidí (Demon si vzpomene, by tam taky), kdy se kluci z Ropidu rozčilovali, že je to sice "hezký", že nejsou lidi, ale oni se to potřebují dozvědět "oficiálně", aby s tím mohli něco dělat (přizpůsobit poptávku třeba). Jenže podnik na všech jednáních tvrdil, jak je všechno OK a jak to zvládne, lidí je dost. Teprve letos (tedy minimálně po dvou letech, kdy se mezi lidmi o problému ví), to DP přiznal víceméně "oficiálně".
A stačí se podívat, jaký jsou pokusy řešit nedostatek lidí (zkracování pauz na konečnejch, prodlužováním šichet apod) - a i ze strany politiků - návrhy na devatenáctiletý řidiče, třeba. Řešit to nějak kvalitně se nikomu evidentně nechce, protože to stojí peníze.

Nejsem tedy tak naivní a nedělám si iluze, že kdyby vůbec nikdo přesčasy nepodepsal ani první týden v lednu, že by někdo z vedení měl staženou :zadnice a na základě toho přidal. Spíš se obávám aplikace dosavadního postupu - nechat to vyhnít, ono to nějak dopadne. V nejhorším se nevypraví, no.
Mimoto lidi, kteří o tomhle rozhodují, nemusí shánět řidiče, ukecávat brigádníky a obvolávat kdekoho ve snaze vypravit. Těm je to fakt jedno. A lidi, kteří obvolávají a shání, zase o tomhle nerozhodují.
demon píše:
17.11.2019 8:59
Toliko teorie, praxe je ovšem taková, že ti přesčasy nikdo nenařizuje, tudíž jedeš plynule do chvíle než se přiblížíš k limitu a souhlas s navýšením můžeš bez problému podepsat až pak.
Jenže o tomhle lze - taktéž teoreticky - uvažovat pouze v případě, že by ty přesčasy nepodepsal vůbec nikdo. Což je taky utopie.
Jinak podnik ty, co nepodepíšou "zadře". Já jsem loni přesčasy nepodepsal vůbec a jezdil jsem celej rok za holej základ. Maximálně hodina, dvě, do přesčasu měsíčně, víc ani ťuk.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 17.11.2019 8:59

von Špilberk píše:
17.11.2019 8:13
Myslím si, že kdyby byly papíry s přesčasy ještě poslední týden prosince prázdné, že by někdo měl pěkně staženou :zadnice , co se to děje. Fakt myslím, že jo. Ale i kdyby to nepomohlo, tak jde o to, že se to ještě nezkusilo a za pokus nic nedáš. Jenže to zkusit nejde, protože to někdo běží sabotovat už v listopadu. A skoro se bojím, že kdyby se ten papír vystrčil v září, tak se tam taky někdo honem poběží podepsat, aby byl první a dostal nejlepší (podpultové) přesčasy.
=D> Asi tak.
Bobik píše:
16.11.2019 14:30
Od ledna. Viz 262/2006 Sb. § 93 (2) Nařízená práce přesčas nesmí u zaměstnance činit více než 8 hodin v jednotlivých týdnech a 150 hodin v kalendářním roce. Čili pokud si odbory myslí, že při nepodepsání přesčasů ti je může zaměstnavatel nařídit libovolně až dokud nevyčerpáš 150 hodin, tak si to myslí špatně.
Toliko teorie, praxe je ovšem taková, že ti přesčasy nikdo nenařizuje, tudíž jedeš plynule do chvíle než se přiblížíš k limitu a souhlas s navýšením můžeš bez problému podepsat až pak.
Takže odbory si to špatně nemyslí, jen ty si špatně vysvětluješ příslušný paragraf.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 17.11.2019 8:13

Teď jsem ve stavu, kdy souhlasím s démonem i Bobíkem zároveň. :D
Jo, odbory by se měly sjednotit, měly by do médií vystupovat inteligentně a ne s nekoordinovanými žvejky. A to, že 25 OO je na prd víme taky. Ale v podstatě napsal utopii, protože tohle se prostě nestane. Já to taky říkám, všichni vedoucí petrolejáři z 25 OO DP by si měli udělat výlet do Mladé Boleslavi do Škodovky. Nejlépe dvoukloubovým autobusem (aby se všichni vešli) a cestou zpět do Prahy by si v tom buse mohli všichni vzájemně pořádně nafackovat. :smt021

Druhá strana mince - podepisování přesčasů: dobře, někdo ty prachy potřebuje = OK. Ale pořád nechápu, proč je musí běžet podepsat s Pavlovovým reflexem v hubě v půlce listopadu :?: #-o Nedostatek řidičů je známý, dostatek přesčasů je taky známý, takže mi to přijde až lidsky nedůstojné a sebeponižující (tam takhle honem běžet). To je za včasné podepsání přesčasů nějaká prémie nebo se někdo bojí, že když podepíše až první týden v lednu, že už přesčasy budou podepsané, rozebrané a už na něj žádné nezbydou :?: #-o
Bobik píše:
15.11.2019 15:31
To jako odbory čekaj, že když podnik zjistí, že lidi k novýmu roku nepodepsali přesčasy, že se lekne a rychle přidá? To jako vážně? :lol:
Myslím si, že kdyby byly papíry s přesčasy ještě poslední týden prosince prázdné, že by někdo měl pěkně staženou :zadnice , co se to děje. Fakt myslím, že jo. Ale i kdyby to nepomohlo, tak jde o to, že se to ještě nezkusilo a za pokus nic nedáš. Jenže to zkusit nejde, protože to někdo běží sabotovat už v listopadu. A skoro se bojím, že kdyby se ten papír vystrčil v září, tak se tam taky někdo honem poběží podepsat, aby byl první a dostal nejlepší (podpultové) přesčasy. :wink: :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 16.11.2019 22:23

Demon: Bobik odbory popsal více než dobře včetně pravdě o přesčasech...

Emanuel : Pokutu dostal, ale ta spíš ukázala, jak moc to mohla mít Arriva v broskvi :prase

Bobik: Upřímně moc dobře vím a o čem mluvíš... Máme taky spotřebu jak letadlo, ale možná bych si zkusil říct, jestli opravdu takovou spotřebu potřebuješ mít a jestli není cesta najít něco, kde by se dalo trochu optimalizovat, pak se ti třeba trochu uvolní ruce.

A tohle na to vlastně navazuje... Si ještě poměrně mladý, takže máš ještě šanci práci změnit... Možná posledních pár let... Zase vím, že je to sakra těžký, ale možná ten čas třeba nastal a je potřeba najít si jinou cestu. Upřímně já po 10 letech v korporátu už taky na to myslím a začínám si říkat, že pár tisíc za kurz Angličtiny bude velmi dobrá investice do budoucnosti....

Emanuel
Uživatel
Příspěvky: 41
Registrován: 10.3.2012 1:06

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Emanuel » 16.11.2019 21:54

Co je pravdy na tom, že DP nedokázal některé spoje odjezdit a platil za to pokutu? Něco jsem zaslechl, ale nikde ofiko zpráva.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobik » 16.11.2019 14:30

demon píše:
15.11.2019 20:59
Jestli ti nepřijde jako podraz podepsání bianko šeku v listopadu, že někdy od dubna následujícího roku mi může zaměstnavatel předepsat přesčas...
Od ledna. Viz 262/2006 Sb. § 93 (2) Nařízená práce přesčas nesmí u zaměstnance činit více než 8 hodin v jednotlivých týdnech a 150 hodin v kalendářním roce. Čili pokud si odbory myslí, že při nepodepsání přesčasů ti je může zaměstnavatel nařídit libovolně až dokud nevyčerpáš 150 hodin, tak si to myslí špatně.

Jistě, ono to na jednu stranu sice vypadá "krásně", protože lze nařídit 32 hodin přesčas měsíčně, jenže šichty máme různý a pro zaměstnavatele je jednodušší než špekulovat nad tím, jak plnit ten 8hod týdenní limit, ti dát spíš něco kratšího a zbytek zaplácnout brigádníkem.

Odpovědět