Asi mi něco uniká, ale jak prosím souvisí nízké busy a ta tram zastávka?vávra píše:Na noční linky 505 a 511 budou dnes kvůli mimořádnému zastavování v tramvajové zast. Nábřeží Kapitána Jaroše nasazeny výhradně nízkopodlažní vozy.
Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské autobusy
Re: Pražské autobusy
Na noční linky 505 a 511 budou dnes kvůli mimořádnému zastavování v tramvajové zast. Nábřeží Kapitána Jaroše nasazeny výhradně nízkopodlažní vozy.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
S tím, že by bylo vhodné tohle mít už z výroby, naprosto souhlasím
Spíš je otázkou, jaké GPS locatory se používají - zda je z nich vůbec nějaký jiný výstup než jen prosté odesílání dat přes GSM. Pak by byla mixikova poznámka opodstatněná, protože pak by se operace opravdu musela vykonávat na straně serveru a do Apexu by jen chodil pokyn k odhlášení zastávky. A pokud si dobře pamatuju z DODu, tak Apex snad už teď umí být vzdáleně podřízen - např. lze vzdáleně naprogramovat linku/pořadí. Pak bychom ale opět byli u hodiny podprůměrného programátora, který by to na serveru naprogramoval jako jeden if a then.
Tak samozřejmě se může vzít již existující schválené zařízení (jako například Malina ).gabuliatko píše:razítem ISO počínaje.
Spíš je otázkou, jaké GPS locatory se používají - zda je z nich vůbec nějaký jiný výstup než jen prosté odesílání dat přes GSM. Pak by byla mixikova poznámka opodstatněná, protože pak by se operace opravdu musela vykonávat na straně serveru a do Apexu by jen chodil pokyn k odhlášení zastávky. A pokud si dobře pamatuju z DODu, tak Apex snad už teď umí být vzdáleně podřízen - např. lze vzdáleně naprogramovat linku/pořadí. Pak bychom ale opět byli u hodiny podprůměrného programátora, který by to na serveru naprogramoval jako jeden if a then.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Pražské autobusy
Kdyby někdo myslel, tak to mohly mít SORy z výroby a do zbytku by se to nedodělávalo. Ale hádám, že když se SORy objednávaly tak to bylo šrtnuto, jako že nejsou LOVE. A teď se to bude za mnohem větší peníze dodělávat do vozů v záruce.kruťák píše:Já tedy nevím, jak to chtějí provést, ale přesně je blbost jakákoliv data přenášet. Data už jsou - vozy už GPS mají a dovolím si říct, že největší problém bude skloubit tento systém se současným Apexem. Vyrobit krabičku, kam se nahraje databáze s polohami všech zastávek, do které bude proudit aktuální GPS poloha a která při "zásahu" GPS pointu dá určitý pokyn (= zmáčkne "spojku" u ciťáku), je otázka pár hodin času podprůměrného programátora. Problém spíš spatřuju právě v tom, že DP nebude chtít další krabičku, a tak se ta nová věc bude implementovat na stávající zařízení, a to zabere mnohem víc času a námahy, než "přidat krabičku".
Pár hodin podprůměrného programátora možné, ale taky několi razítem ISO počínaje.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Já tedy nevím, jak to chtějí provést, ale přesně je blbost jakákoliv data přenášet. Data už jsou - vozy už GPS mají a dovolím si říct, že největší problém bude skloubit tento systém se současným Apexem. Vyrobit krabičku, kam se nahraje databáze s polohami všech zastávek, do které bude proudit aktuální GPS poloha a která při "zásahu" GPS pointu dá určitý pokyn (= zmáčkne "spojku" u ciťáku), je otázka pár hodin času podprůměrného programátora. Problém spíš spatřuju právě v tom, že DP nebude chtít další krabičku, a tak se ta nová věc bude implementovat na stávající zařízení, a to zabere mnohem víc času a námahy, než "přidat krabičku".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Pražské autobusy
Na frekvenci je místa dost. Tady problém nevidím. Hasiči (ač se to moc neví) jedou stále na analogu. To sanitky a Letiště jedou na MATRA. Že to je celé o penězích o tom žádná. že to nebude tak horké ... DPP převzal zpět své výpočetní oddělení a očekávám, že se s něčím vytáhnou. Jinak pevně doufám, že vyhlašování zastávky je věc klienta a ne serveru (něco jako navigace s waypointy). Pokud někdo ví detaily, rád se nechám poučit.mixik píše:CO SE TÝČE AUTOMATICKÉHO HLÁŠENÍ STANIC DLE POLOHY GPS, TAK JE TO JEN O PENĚZÍCH KTERÝCH NENÍ DOST.
ZÁLEŽÍ KOLIK CHCE DP UVOLNIT ZA PŘENOS DAT. ONI NĚCO STOJÍ A NENÍ TO MÁLO.
TO JE CELÝ PROBLÉM. VZHLEDEM K TOMU, ŽE SE DĚLÍME O FREKVENCI S POLICII, HASIČEMA......, KTERÝ MAJÍ PŘEDNOST TAK TO NEBUDE ZAS TAK HORKÝ.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Hlavně tohle bych viděl až jako poslední věc co je potřeba řešit. Řidiči to zvládají. Aspon mě se v poslední době moc nestalo, že by bylo hlášeno pozdě/špatně atd.
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
CO SE TÝČE AUTOMATICKÉHO HLÁŠENÍ STANIC DLE POLOHY GPS, TAK JE TO JEN O PENĚZÍCH KTERÝCH NENÍ DOST.
ZÁLEŽÍ KOLIK CHCE DP UVOLNIT ZA PŘENOS DAT. ONI NĚCO STOJÍ A NENÍ TO MÁLO.
TO JE CELÝ PROBLÉM. VZHLEDEM K TOMU, ŽE SE DĚLÍME O FREKVENCI S POLICII, HASIČEMA......, KTERÝ MAJÍ PŘEDNOST TAK TO NEBUDE ZAS TAK HORKÝ.
ZÁLEŽÍ KOLIK CHCE DP UVOLNIT ZA PŘENOS DAT. ONI NĚCO STOJÍ A NENÍ TO MÁLO.
TO JE CELÝ PROBLÉM. VZHLEDEM K TOMU, ŽE SE DĚLÍME O FREKVENCI S POLICII, HASIČEMA......, KTERÝ MAJÍ PŘEDNOST TAK TO NEBUDE ZAS TAK HORKÝ.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Ano, FCU800 už je sice skoro všude, ovšem na oblasti Praha-Východ jde o první výskyt tohoto strojku Resp. druhý po 1617, ale s tím jsem ještě nejel, takže jsem o přítomnosti FCU netušil. Tudíž dík za korekci.
Re: Pražské autobusy
Myslíš tu oranžovou čtečku, která umí tisknout lístky a která je ve všech Sorkách BN8,5 u DP a prakticky ve všech nově zařazených vozech soukromníků na příměstě (např. Stenbusí Many, Crossway 1617)?kruťák píše:A abych i přidal něco užitečného, tak jsem zatím ještě nikde nečetl zajímavou informaci, že v novém MANu Polkostu (1642, zařazen koncem listopadu 2012) s meziměstskými sedáky je nainstalována odbavovací jednotka FCU800 namísto běžně používané Mikroelektroniky USV 24C.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
To je pravda, myslím, že v létě, když se netopilo, tam nic nesmrdělo
Re: Pražské autobusy
K tomu smradku. Rano jsem jednou nb18 jel na 177, a ten smradek mi prisel jako od sedacek, kdyz se zahrejou. Jediny co me tedy napada je to, ze zdrojem smradu bude sedacka, ktera ma pobliz zdroj tepla v kombinaci noveho busu a jeste tedy tudiz nevycichle novoty. To se pozna, az se v busech nebude topit.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Pražské autobusy
Co věta to perla."Autobusy už GPS mají, teď jde o to zajistit software, který by to zautomatizoval. Dopravní podnik bude první dopravce, který to zavede," řekl.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Možná Ale to se používá i u NB12, ne? A tam nic cejtit není. Pak by tedy bylo otázkou, jaký je rozdíl v konstrukci NB12 a NB18.nick píše:Bude stačit jako vysvětlení následující odkaz? http://cs.wikipedia.org/wiki/AdBlue
A abych i přidal něco užitečného, tak jsem zatím ještě nikde nečetl zajímavou informaci, že v novém MANu Polkostu (1642, zařazen koncem listopadu 2012) s meziměstskými sedáky je nainstalována odbavovací jednotka FCU800 namísto běžně používané Mikroelektroniky USV 24C.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Řidiči zapomínali, názvy stanic v pražských autobusech ohlásí automat
http://praha.idnes.cz/zmeny-v-mhd-v-pra ... -zpravy_ab
http://praha.idnes.cz/zmeny-v-mhd-v-pra ... -zpravy_ab
Řidiči pražských autobusů už nebudou muset spouštět hlášení názvů stanic ručně. Udělá to za ně automat s pomocí navigace GPS. Právě to, že řidiči hlášení nezapnou, byl nejčastější prohřešek, který odhalily kontroly.
...
Podle něj musí řidiči jednotlivých autobusů zapínat hlášení ručně. Někteří je zapomenou pustit včas, jiní je nepouštějí vůbec. Proto se teď podle Drápala připravuje zavedení automatického hlášení stanic pomocí GPS.
"Autobusy už GPS mají, teď jde o to zajistit software, který by to zautomatizoval. Dopravní podnik bude první dopravce, který to zavede," řekl.
...