Chování zaměstnanců DP
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chování zaměstnanců DP
To je holt marný boj kdo s koho. Logicky by MHD měla mít i tzv. "morální přednost", neboť jak bylo řečeno, těch zadků veze podstatně víc než kolik se vejde do auta. Ale když není podpora ze strany nadřazených orgánů (především MHMP) a různé prohřešky IAD se nejen přehlíží ale rovnou neřeší (bo to údajně "nejde"), pak je jasný že vítězí arogantní hovado typu "silnej motor-slabej mozek". Jenže pokud elity jaksi rezignovaly, budem se do toho bahna nořit hloub a hloub.
Osobně na tohle téma už dlouho prosazuju - nevím jak to nazvat - něco mezi hapeningem, stávkou a demonstrací - prostě od jednoho dne tvrdě dodržovat předpisy a to do té doby, dokud se situace nezmění. Legálnost a nepostihnutelnost naprosto zaručena. A garantuji naprostý kolaps dopravy hned v prvních minutách.
Jenže zajímavé, že třeba odbory se toho ještě nechytli - že by jim šlo spíš o vlastní žabomyší války, než o "lidi", jak slavně proklamují? Hmm? Přitom je to stará známá věc, někde snad v Anglii, nebo kde, si takhle po cca týdnu dosáhli čeho chtěli. Legálně.
\co se týče původního MM-M příspěvku: Sluchátka - to máš těžký. Holt je jednou nějakým interním předpisem zakázáno je mít. A že vadí víc než rádio docela chápu, když si "zašpuntuješ" uši, je to co se ostatní slyšitelnosti týče horší než rádio. Zakázáno je obojí. Buďme rádi že tolerují alespoň něco.
Co se týče techniků jízdy, tak ty nový vesměs neznám, ale co jsem zažil osobně, tak je to kus od kusu. Holt na blbce narazíš všude. Kdo je rozumnej a sám jezdí, nebude ti vykládat koniny, neboť ví sám. Ostatní zbytečné řešit.
Osobně na tohle téma už dlouho prosazuju - nevím jak to nazvat - něco mezi hapeningem, stávkou a demonstrací - prostě od jednoho dne tvrdě dodržovat předpisy a to do té doby, dokud se situace nezmění. Legálnost a nepostihnutelnost naprosto zaručena. A garantuji naprostý kolaps dopravy hned v prvních minutách.
Jenže zajímavé, že třeba odbory se toho ještě nechytli - že by jim šlo spíš o vlastní žabomyší války, než o "lidi", jak slavně proklamují? Hmm? Přitom je to stará známá věc, někde snad v Anglii, nebo kde, si takhle po cca týdnu dosáhli čeho chtěli. Legálně.
\co se týče původního MM-M příspěvku: Sluchátka - to máš těžký. Holt je jednou nějakým interním předpisem zakázáno je mít. A že vadí víc než rádio docela chápu, když si "zašpuntuješ" uši, je to co se ostatní slyšitelnosti týče horší než rádio. Zakázáno je obojí. Buďme rádi že tolerují alespoň něco.
Co se týče techniků jízdy, tak ty nový vesměs neznám, ale co jsem zažil osobně, tak je to kus od kusu. Holt na blbce narazíš všude. Kdo je rozumnej a sám jezdí, nebude ti vykládat koniny, neboť ví sám. Ostatní zbytečné řešit.
Re: Chování zaměstnanců DP
já před sebe také málo kdy pouštím, ale pouštim, jak řikáš, když auto stojí protijedoucí tramvaji na kolejích a chce odbočit doleva. Případně pouštím i před sebe auto vyjíždějící z Myslíkový, které jede do Lazarský, ale ty pouštím jen tehdy, když od světel na Karláku/doč jedu jako druhej a vlak předemnou mi blokuje výhybku.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Já se zase přiznám, že auta pouštím málokdy, kdybys se mnou třeba jel, tak řekneš, že nikdy. A to z jednoho prostého titulu, či důvodu - on jede v tom autě sám, tudíž podle mě nemá na místo přede mnou nárok. A ty místa kde pouštím: např. od Václaváku k Jindřišské - protijedoucí auto chce odbočit vlevo a zdržuje protijedoucí tramvaj.
Re: Chování zaměstnanců DP
já jezdim svižně, přiznávám, kde můžu 50 a jsou tam dobrý koleje a nejsou tam oblouky, jedu 50, ale dávám bacha a jedu s nohou na brzdě. V každym případě jedu tak, aby to bylo pohodlné jak pro mě, tak pro cestující. Pokud jde o technika jízdy - to co říká, jedním uchem dovnitř, druhým ven. Do mého sluchátka je mu kulový. Sluchátko mam jenom tehdy, když jezdim s otevřenejma dveřma.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Doviluji si navázat na příspěvek z jiného vlákna (Provoz fóra):
Mnohem horší je co si myslí vedení DP (potažmo města) a pak kontroloři řidičů - svižná jízda, je podle nich špatně!!! Jak mi zase jeden po údajně namátkové kontrole řekl. Už toho začínám mít dost - poraďte mi, jak mu mám při příští podobné nemístné poznámce (vždy za jeho údajné jízdy rozhodně bržděno provozně - bez KB) soupravu předat, aby mi ukázal jak tedy správně jet, abych to pro příště viděl, ale s podmínkou jakš takš (do 179sek.) dodrženého JŘ - dle mne a nejednoho kolegy to bez SVIŽNÉ JÍZDY NEJDE!
Kdybych se měl držet jejich poznámek, tak např. mezi obratištěm a zastávkami Dvorce nesmím jet víc jak 30km/h - přitom zrovna tady na tomto úseku mne v základním kurzu dva MO instruktoři naučili, že tramvaj má velmi dobrou akceleraci a co se brzdné dráhy týče, tak zase na KOMOKU mne dokázali že bezpečně provozně z 60km/h lze zastavit na délku dvou souprav - čili tamní zastávky! Samozřejmě s přihlédnutím k výskytu čekajících cestujících na nich.
Osobně se přikláním z neustálého pozorování stylu jízdy ostatních k názoru jednoho z mých instruktorů v tzv. pokračovacím kurzu, že "Mnohem lepší jsou zbytečně připosraní, ale držící se cestující, než připosraná jízda a jeden jediný pomlácený nedržící se cestující díky upadnutí po nouzovém zastavení kvůli náhlé překážce!" Osobně k tomu ještě dodávám: "Připosraně může jet jedině připosraný řidič a ten je 1000x horší než svižná jízda." Páč (jak mne také již v základním kurzu naučili) pomalá jízda nebudí respekt okolí a navíc, jak sleduji kolegy, právě "připosránkové" nejsou schopni při popojíždění v kolonách pustit ať již před sebe či do protisměru vozidla z vedlejších či parkovacích míst! (No a nakonec, když jsou sami v takové situaci a nikdo je nechce pustit, tak se nejvíc rozčilují. No a to, že zrovna kolegové nevyužívající maximální povolené rychlosti na přehledných úsecích nejčastěji porušují OR přes křížení, výhybky atd. raději rozebírat nebudu.)
No a k nyní řidičům nejvytýkanějšímu prohřešku, čímž jsou sluchátka v uších - nevadí, že ve skutečnosti jedno a prý snad se to dokonce týká nehrajících (např. nesundaného haendsfree). Ať mi, kurnik šopa (pro neznalé valašský výraz pro "kůlna"), někdo ukáže zákon, který to zakazuje! I výrobci ke sluchátkům přidávají k nim JEN "doporučení nepoužívat při řízení vozidel". No a když sluchátka nepoužiji, tak DP - kontrolorům puštěná hudba/rádio při zavřených dveřích kabiny nevadí, jenže v 15T mající velmi slabou skleněnou přepážku mezi kabinou a salónem se značnou fugou (mezerou) kolem nezarámovaných dveří, tak to slyší i cestující, jimž se to zase nemusí líbit - páč oni moc dobře ví, že sami vydávat hluk nemají (byť se tak časti nechovají).
To že chodci (případně [urlhttp://www.novinky.cz/krimi/242908-cyklista-se ... ionem.html]cyklisti[/url]) používají čím dál častěji sluchátka OBĚ a mnohdy s VELMI silně nahlas puštěnou hudbou vadí jen, když se jim něco stane do té doby ne. Jó a navíc jezdíte někdo na motorce - je pravdivé znění jednoho příspěvku pod odkazovaným článkem: "V motopřilbě taky slyšíte houby.Byla to jen náhoda."?
PS: VELMI SE OMLOUVÁM, ALE KRATČEJI TO NEŠLO.
Dle mne to je OK, ale původně to bylo napsáno trochu jinak a NEPOZORNÝ čtenář to mohl pochopit špatně.chemik píše:Je něco špatnýho na tom, když napíšu, že s linkou 3 o víkendu na dobíhající nečekám, ani když je vidím, protože jízdní doby jsou udělané tak, že na to musím už při odjezdu z Lehovce šlápnout, abych si udržel alespoň zpoždení menší jak 179, tedy standart? A že napíšu, že si kvůli čekání na lidi, kteří nejsou schopní přijít včas nehodlám neustále zkracovat svojí 22 minutovou přestávku o v průměru 4 minuty, na kterou mam po tom hodinu a půl trvajícím kole nárok? Jestli se to někomu nelíbí, tak ať to řekne narovinu, ať mi napíše, ale já myslel, že máme tu svobodu slova právo na vlastní názor.
Pokud jde o to, kdo je tu pro koho - ano, tramvaják je tu od toho, aby převezl cestující z bodu A do bodu B. Neni ale jejich otrok, ani sluha. Je pánem tramvaje, né naopak.
Nedělá mi problém se pod svůj názor podepsat ani svým civilním jménem.
Aleš Fořt - Pankrác, 126400 je číslo útvaru. Služebko je k dispozici na intranetu, či na vyžádání pře SZ.
Takže si stěžujte tam, ale probůh nemažte diskuzi...
Mnohem horší je co si myslí vedení DP (potažmo města) a pak kontroloři řidičů - svižná jízda, je podle nich špatně!!! Jak mi zase jeden po údajně namátkové kontrole řekl. Už toho začínám mít dost - poraďte mi, jak mu mám při příští podobné nemístné poznámce (vždy za jeho údajné jízdy rozhodně bržděno provozně - bez KB) soupravu předat, aby mi ukázal jak tedy správně jet, abych to pro příště viděl, ale s podmínkou jakš takš (do 179sek.) dodrženého JŘ - dle mne a nejednoho kolegy to bez SVIŽNÉ JÍZDY NEJDE!
Kdybych se měl držet jejich poznámek, tak např. mezi obratištěm a zastávkami Dvorce nesmím jet víc jak 30km/h - přitom zrovna tady na tomto úseku mne v základním kurzu dva MO instruktoři naučili, že tramvaj má velmi dobrou akceleraci a co se brzdné dráhy týče, tak zase na KOMOKU mne dokázali že bezpečně provozně z 60km/h lze zastavit na délku dvou souprav - čili tamní zastávky! Samozřejmě s přihlédnutím k výskytu čekajících cestujících na nich.
Osobně se přikláním z neustálého pozorování stylu jízdy ostatních k názoru jednoho z mých instruktorů v tzv. pokračovacím kurzu, že "Mnohem lepší jsou zbytečně připosraní, ale držící se cestující, než připosraná jízda a jeden jediný pomlácený nedržící se cestující díky upadnutí po nouzovém zastavení kvůli náhlé překážce!" Osobně k tomu ještě dodávám: "Připosraně může jet jedině připosraný řidič a ten je 1000x horší než svižná jízda." Páč (jak mne také již v základním kurzu naučili) pomalá jízda nebudí respekt okolí a navíc, jak sleduji kolegy, právě "připosránkové" nejsou schopni při popojíždění v kolonách pustit ať již před sebe či do protisměru vozidla z vedlejších či parkovacích míst! (No a nakonec, když jsou sami v takové situaci a nikdo je nechce pustit, tak se nejvíc rozčilují. No a to, že zrovna kolegové nevyužívající maximální povolené rychlosti na přehledných úsecích nejčastěji porušují OR přes křížení, výhybky atd. raději rozebírat nebudu.)
No a k nyní řidičům nejvytýkanějšímu prohřešku, čímž jsou sluchátka v uších - nevadí, že ve skutečnosti jedno a prý snad se to dokonce týká nehrajících (např. nesundaného haendsfree). Ať mi, kurnik šopa (pro neznalé valašský výraz pro "kůlna"), někdo ukáže zákon, který to zakazuje! I výrobci ke sluchátkům přidávají k nim JEN "doporučení nepoužívat při řízení vozidel". No a když sluchátka nepoužiji, tak DP - kontrolorům puštěná hudba/rádio při zavřených dveřích kabiny nevadí, jenže v 15T mající velmi slabou skleněnou přepážku mezi kabinou a salónem se značnou fugou (mezerou) kolem nezarámovaných dveří, tak to slyší i cestující, jimž se to zase nemusí líbit - páč oni moc dobře ví, že sami vydávat hluk nemají (byť se tak časti nechovají).
To že chodci (případně [urlhttp://www.novinky.cz/krimi/242908-cyklista-se ... ionem.html]cyklisti[/url]) používají čím dál častěji sluchátka OBĚ a mnohdy s VELMI silně nahlas puštěnou hudbou vadí jen, když se jim něco stane do té doby ne. Jó a navíc jezdíte někdo na motorce - je pravdivé znění jednoho příspěvku pod odkazovaným článkem: "V motopřilbě taky slyšíte houby.Byla to jen náhoda."?
PS: VELMI SE OMLOUVÁM, ALE KRATČEJI TO NEŠLO.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Asi tak, jednou jsem takhle pozoroval opuštěnou igelitku, kterou kdosi zapomněl ve voze a během několika stanic ke konečné do ní nahlídlo několik cestujících, ale obsahem pro ně zjevně nebyla zajímavá, tak jí nechali na pospas osudu...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chování zaměstnanců DP
To máš kliku že to byly lejstra. Bejt to něco hodnotnějšího, už se s tím neshledáš bo ze zkušenosti vím že spolucestující jsou velmi rychlí a všímaví.
Ovšem pokud se to stačí dostat k řidiči, bývá vyhráno.
Ovšem pokud se to stačí dostat k řidiči, bývá vyhráno.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Díky za pozitivní zprávy
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Chování zaměstnanců DP
Jedna příjemná a positivní pochvala: Včera jsem v tramvaji nechal desky s nějakými lejstry. Po deseti minutách jsem to zjistil, zavolal na informační službu DP a velmi příjemná paní přes dispečery kontaktovala řidiče. Do čtvrt hodiny byly desky ve vozovně (řidič už zatahoval), odkud jsem si je dnes vyzvednul. Všichni milí, vstřícní, ochotní. Ještě to pošlu oficiálně do DP. Díky!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Teď záleží jaké má v ní postavení - ať již oficiální (takovéu předsedovi čehokoliv se spousta lidí ráda přitakáváním zavděčí) či i neoficiální (díky tzv. kamarádíčkování se také dá spousta lidí přesvědčit).demon píše:...Jeden člověk v oděvní komisi nic nezmůže a víc blbců tam imho neni.
Re: Chování zaměstnanců DP
Palec nahoru pro poslance v kraťasech!
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Kraťasy bych bral jako cosi nepatřičného u bankovního úředníka, dealera, manažera, poslance a výš, ale zrovna u řidiče MHD, kterej stráví celej den za pultem/panelem vozidla ?
Keine problem.
Jeden člověk v oděvní komisi nic nezmůže a víc blbců tam imho neni.
Keine problem.
Jeden člověk v oděvní komisi nic nezmůže a víc blbců tam imho neni.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Když se na to podívám pohledem nezaujatého člověka, tak si nalejme čistého vína. Co jsou někteří vaši kolegové vytvořit za kombinace uniformy, s tím bych nešel ani vyvenčit psa.
Zase uznávám, že chodit jako já obečený každý den v horku není ideální. Kravatu vidím taky jako zbytečnou.
Řekl bych, že rozumný kompromis by byly dlouhé kalhoty (na léto klidně odlehčené, takových mám plnou skřín a jsou v pohodě) a košili s krátkým/dlouhým rukávem bez kravaty.
Zase uznávám, že chodit jako já obečený každý den v horku není ideální. Kravatu vidím taky jako zbytečnou.
Řekl bych, že rozumný kompromis by byly dlouhé kalhoty (na léto klidně odlehčené, takových mám plnou skřín a jsou v pohodě) a košili s krátkým/dlouhým rukávem bez kravaty.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
V metru je předepsaná uniforma, ale dodržování ústrojové kázně mají předepsáno při každé směně, pokud vedoucí nepovolí vyjímku.Oskar píše:Není náhodou u revizorů ústrojová povinnost jen v Metru? Tam je (až na výjimky) celoroční přirozená klimatizace.trainzjohny píše:Revizoři musí dlouhé kalhoty nosit taky a to nemají ani jednu klimatizovanou tramvaj, ale jinak souhlasím s chemikem - pokud bude valná část vozů s klimou, klidně předepište kalhoty.
Re: Chování zaměstnanců DP
Není náhodou u revizorů ústrojová povinnost jen v Metru? Tam je (až na výjimky) celoroční přirozená klimatizace.trainzjohny píše:Revizoři musí dlouhé kalhoty nosit taky a to nemají ani jednu klimatizovanou tramvaj, ale jinak souhlasím s chemikem - pokud bude valná část vozů s klimou, klidně předepište kalhoty.