Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Jabberwocky » 01.4.2012 13:04

No, takže klasika - nikdo nic nemůže a nikdo za nic není zodpovědný. Pokud se řidiči nechce volat MP, nemusí. Ta zas nemusí (v geologicky dohledné době) přijet atd. Moc jste mě nepotěšili, ale nějak takhle jsem to čekal :-(

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 01.4.2012 0:02

Ono je to totiž jako z toho vtipu (první, co google našel):
Čtrnáct slovenských policajtů skládá závěrečné zkoušky a sedí v lavicích za sebou. Jedna z otázek je: „Napište jméno nějakého divokého zvířete.“ Policajt v první lavici napíše: „JAGUÁR“ Policajt za ním se mu podívá přes rameno, ale nevidí dobře a vidí jen začátek a konec a tak napíše: „JANUÁR“ Policajt v třetí lavici vidí, že kolega před ním má napsáno JANUÁR, ale nechce aby se přišlo na to, že opisoval, tak napíše: „FEBRUÁR“ Tak to postupně jde dál. „MAREC“, „APRIL“, „MAJ“, „JÚN“, „JÚL“, „AUGUST“, „SEPTEMBER“, „OKTOBER“, „NOVEMBER“ a „DECEMBER“. Čtrnáctý policajt už neví, co by napsal a tak, když viděl napsané „DECEMBER“, tak napíše „ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK!“

Sice na nás na školení apelujou, ať se všechno řeší přes dispečink, nicméně informace předaná dispečinku mnohdy od dispečinku putuje nejprvé ke koordinátorovi (což je jakýsi naddispečink) a teprvé poté na konkrétní místo. Tímto se dispečinku ani nezastávám, ani jeho úohu nezpochybňuji - vše je jenom umocněno zdlouhavým a zkostnatělým služebním postupem... Takže opravdu je nejrychlejší pomoci si sám a s městskou policíí se domluvit přes telefon. Tím, že je dispečink vázaný předat informaci od řidiče ještě někam dál se celá situace nejen protahuje, ale přdáváním jedné a té samé informace přes několik různých lidí v tom vzniká jedině chaos. Takže ať na školení říkají co chtějí, ale dokud vím že je moje infomace přehazována mezi jednotlivými lidmi jako horký brambor, tak volím zásadně mobil. A toto doporučuji i novým, případně nezkušeným kolegům. Na dispečink se v tomto nedá spoléhat!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.3.2012 23:53

Dle mne se to dá zařadit v dosavadní (dnes končící) D1/2 §3 pod odstavec 16 "Pracovníci provozu nesmějí v mezích svých možností připustit, aby cestující ohrožovali bezpečnost provozu a spolucestujících a poškozovali vozová či traťová zařízení nebo je neoprávněně uváděli v činnost." = necítí-li se (fyzicky, psychicky ...) sám postavit protivníkovi, tak OSOBNĚ určitě NEMUSÍ a dokonce má přímo zakázáno se cestujících dotýkat - ovšem zejména v sebeobraně to (dle zákonů nadřazených podnikovým normám) neplatí.
Pokud je k zásahu vyzván cestujícími, tak by si měl alespoň zavolat MP. To znamená jednat dle §3 dosavadní D1/2, odstavce 3, odrážky f "znát telefonní čísla tísňového volání rychlé lékařské pomoci, hasičů a Policie ČR a znát volací znaky radiostanic (tel.čísel) provozního dispečinku" - respektive v nové (od zítra platné) D1/2 §3 odstavec 2 "Každý pracovník provozu je povinen:", odrážky d "znát postupy pro spojení s provozním dispečinkem JPT a telefonní čísla tísňových linek na hasičský záchranný sbor, zdravotnickou záchrannou službu, Policii ČR, Městskou policii Praha, příp. telefonní číslo linky tísňového volání integrovaného záchranného systému."
Spousta kolegů říká, že na přímé volání MP jezdí čímdál rychleji (přes PD prý stále většinou kontaktováni nejsou - vyjma použití tlačítka "nouze", z něhož má MP mít přímý odposlech, ale toto tlačítko by se nemělo zneužívat = použít jen v situacích, kdy jde fakt o něčí život).

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od chemik » 31.3.2012 23:13

no, jako řidič můžu toho pána vykázat. Už jsem to tu jednou psal. Ty za mnou přijdeš, ať toho smrada vyženu. Já za nim půjdu a řeknu mu, ať si vystoupí. On mi řekne, ať si na-se-ru. Víc já sám nezmůžu. Jdu tedy zavolat na dispečink, že mam ve voze závadovou osobu. Dispečer mi řekne ať pokračuju, že mě někde možná doženou policajti.
Stačí ti to takhle?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Jabberwocky » 31.3.2012 22:38

Chci se zeptat - MUSÍ řidič vykázat z přepravy zapáchající apod. osobu, nebo pouze MŮŽE? Stalo se mi totiž dneska tohle: Nastoupil jsem do 14T a tam smrad, že by to porazilo krávu. Šlusák nejhrubšího zrna, celý článek pro sebe. Snesu hodně, ale čeho je moc... Tak jsem zašel na další zastávce za řidičem a dověděl jsem se následující: "Já nejsem policie." Když jsem se ho zeptal, jestli ho nemůže vyloučit z přepravy, znovu odpověděl: "Já nejsem policajt." A pak ještě dodal: "Když jsou lidi tak blbí, že si ho tam nechají nastoupit, tak ať tam v tom smradu jsou." Takže na refýži jsem zůstal já, a ne smraďoch. Je to na stížnost? Díky.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od cwapa » 31.3.2012 1:28

Tak by mě zajímalo, kolik 3M od nich má, že to sem tak vehementně dává. :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.3.2012 0:19

MOp píše:musej sem davat kazdou kravinu z metra?
Nedávám každou kravinu, ale (dle mne) podstatné související věci (nepodstatné - respektive ve skutečnosti kolorit skoro každé zastávky nedávám) - např. ukázku rozdrolené dlažby v zastávce, ukázku rozpadajícího se schodiště z podchodu (u Vychovatelny) ...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MOp » 31.3.2012 0:06

musej sem davat kazdou kravinu z metra?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.3.2012 0:06


von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od von Špilberk » 25.3.2012 13:35

thriller2: Když chcete něco takového řešit a nestěžovat si na konkrétního řidiče, najděte si tel. číslo na dispečink. Řeknete jim o co jde a oni nám to připomenou vysílačkou.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 25.3.2012 11:24

Naprosto chápu jak to myslíš. Jenže je to trochu jak píše vedle pawel. Zrovna tohle je jedna z věcí, se kterou můžeš něco udělat. Tady musí jít nějaká lítost stranou, protože to hodně kazí pohled na DP a při intervalu 15 minut to více než naštve.

Příště si tam stoupne dispečer a nebo DK a už tam budou stát všichni.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od thriller2 » 25.3.2012 7:32

Beeru to tak, že kdybych tam seděl celý den, tak bych viděl buď za a) že to byla neopakovaná situace, nebo za b) že to dělá řekněme 1/3 řidičů. A tak mi přijde blbé/nespravedlivé psát stížnost na konkrétního řidiče, když se za a) jednou spletl a vícekrát už nepochybil nebo za b) to dělá víc řidičů a já nabonzuju zrovna jen jednoho.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 24.3.2012 23:46

thriller2: A bohužel tenhle český přístup je naši zkázou. Být si to nechal i na tom Čechově náměstí, pak to necháš i na Dlážděné atd. Já celkem chápu, že nechceš být udavačem, ale tohle je porušování pracovní kázně a nezastavení na zastávce je docela problém. Tohle je potřeba vymítit.
Osobně je mi jedno, když má řidič otevřenou kabinu v horku, jestli má rozepnuté dva knoflíčky místo jednoho a spousta dalších věcí, ale za telefonování za jízdy, nezastavování na dočasné zástávce bych je odměnil...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od thriller2 » 24.3.2012 20:32

U nich to nechám být, když si toho zde někdo všimne a vyvodí z toho důsledky, ok, když ne, tak taky ok. Já jsem se ze zlosti vykecal. Ale uvažuju o zaslání nějakého obecnějšímho upozornění na DPP.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 24.3.2012 20:27

thriller2: Poslat na DPP at je "odměni". Jiný postup asi nepomůže.

Odpovědět