To se ale týká parkování. Jinak: že zablokovat přechod, když vidím, že přede mnou je nehoda nebo zkrátka nějaký problém, je blbost, je snad jasné. Až se divím, že už kvůli tomu máme celou stránku diskuze.FiJi píše:Přednost ale znamená kdo koho pouští při pohybu. Pořád ještě je v zákoně § 27 Řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi.
Chování zaměstnanců DP
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chování zaměstnanců DP
Re: Chování zaměstnanců DP
Přednost ale znamená kdo koho pouští při pohybu. Pořád ještě je v zákoně § 27 Řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi.mixik píše:nemá náhodou tramvaj přednost před chodcema? v tom případě jako by ten přechod nebyl. pokud chce někdo na někoho nadávat, v první řadě tomu inteligentovi co neumí parkovat.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Já si myslím, že důchodci by měli být spokojení, když jim tramvaj zastavila přímo před Albertem
Nebo by snad měli řidiči ještě hlásit co je v akci? Copak nedostáváte letáky do schránky...
Nebo by snad měli řidiči ještě hlásit co je v akci? Copak nedostáváte letáky do schránky...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chování zaměstnanců DP
Teď jsem se nějak ztratil. Já myslel, že mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem a kolem přechodu jezdí auta po kolejích, protože vedle se parkuje, takže zprava tramvaj žádné auto neobjede. Takže jak se zajišťuje bezpečný výstup mezi řadu zaparkovaných autcwapa píše:když tedy zastavil za tou tramvají, tak první co udělal, že otevřel všechny dveře, aby lidi mohli vystoupit, ale přitom se vůbec neobtěžoval vystoupit, aby zajistil lidem bezpečný výstup.
Re: Chování zaměstnanců DP
Přesně tak jak píšeš by se měl zachovat každý rozumný řidič. Ještě mě tam zaujala jedna věc, když tedy zastavil za tou tramvají, tak první co udělal, že otevřel všechny dveře, aby lidi mohli vystoupit, ale přitom se vůbec neobtěžoval vystoupit, aby zajistil lidem bezpečný výstup.willyjeff píše:Co V případě kolony stojících tramvají za překážkou je běžné, že autaři začnou ty tramvaje předjíždět zleva zprava, to je přece normální. Když vidím před sebou nehodu nebo stojící tramvaj na blikačkách, tak ji nezajedu až za zadek, protože musím nechat průjezd pro složky IZS. Nebo ty to tak neděláš?gabuliatko píše:To ano, ale trefit zda se při 30 metrech soupravy vejdeš za přechod (přejezd na křižovatce) není nic jednoduchého. A když se do 20ti metrů za přechod nenacpeš tak Tě začne všechno předjíždět zleva zprava. Že se vpředu stojí si všimnou až Tě předjedou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
teď by mne zajímalo jestli narážíš na řidiče či PDT:MF píše:co bys chtěl za 150 kč na hodinu. Myšlení?cwapa píše:Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.
1.) řidiči si žel většinou navykli (či navykají), že vše je řešeno
a) předpisem (viz spousta manipulací možných jen na povolení PDT - něco jiného by pro mne bylo, že je řidič může udělat na své rozhodnutí, ale s předchozím vědomím PDT, které by bylo jakousi pojistkou pro jejich správné neukvapené = bezpečné provedení)
b) technikou (viz zkoušená EMA)
a sami si nesmí ani uprdnout = proč tedy myslet?
2.) několikrát jsem byl za mou 6ti letou praxi svědkem, že TRAM bylo vhodné zastavit v zastávkách i stovky metrů před MU, protože dále jezdí (legálně) IAD po TT = této se stanou TRAM překážkou, kterou mohou legálně objet zleva po protisměrné koleji = budou omezovat až blokovat protisměrné TRAM (např. Vinohradská ZC při MU před Radhošťskou či na Nuselských schodech DC při MU po IPP atd.) - kolikrát myslíš, že něco takového PDT
a) sám vyhlásil
b) minimálně mi schválil
v takovém místě zůstat a nedojíždět k MU?
Nemluvě o situaci, že si nevybavuji předpis DPP ani (mnou viděného jiného) řidiče TRAM, že by mluvili (prováděli) o případě uváznutí TRAM v místě, kde jedinou možností objetí jí je jízda IAD zleva, jíž by zajistili bezpečnost usměrňováním provozu = zajištění bezpečné střídavé jízdy protisměrných vozidel jedním pruhem!
PS: Odpovím si sám - narážíš na řidiče, možnost řešení č.2 tě ani nenapadla!
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Co V případě kolony stojících tramvají za překážkou je běžné, že autaři začnou ty tramvaje předjíždět zleva zprava, to je přece normální. Když vidím před sebou nehodu nebo stojící tramvaj na blikačkách, tak ji nezajedu až za zadek, protože musím nechat průjezd pro složky IZS. Nebo ty to tak neděláš?gabuliatko píše:To ano, ale trefit zda se při 30 metrech soupravy vejdeš za přechod (přejezd na křižovatce) není nic jednoduchého. A když se do 20ti metrů za přechod nenacpeš tak Tě začne všechno předjíždět zleva zprava. Že se vpředu stojí si všimnou až Tě předjedou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Chování zaměstnanců DP
To ano, ale trefit zda se při 30 metrech soupravy vejdeš za přechod (přejezd na křižovatce) není nic jednoduchého. A když se do 20ti metrů za přechod nenacpeš tak Tě začne všechno předjíždět zleva zprava. Že se vpředu stojí si všimnou až Tě předjedou.willyjeff píše:Hm, ikdyž ta tramvaj má přednost před chodcem, furt musíme respektovat ten zákon 361 že jo. Stát na přechodu, když zrovna nevjíždíme do křižovatky bysme prostě neměli. Zvlášť v tomto specifickém připadu, kdy se očekává, že se ta překážka předemnou rozhodně v blízké době nepohne. V popojíždějící koloně - ano, ale zde nevidím důvod. Je možný, že nějaký byl
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Hm, ikdyž ta tramvaj má přednost před chodcem, furt musíme respektovat ten zákon 361 že jo. Stát na přechodu, když zrovna nevjíždíme do křižovatky bysme prostě neměli. Zvlášť v tomto specifickém připadu, kdy se očekává, že se ta překážka předemnou rozhodně v blízké době nepohne. V popojíždějící koloně - ano, ale zde nevidím důvod. Je možný, že nějaký byl
Re: Chování zaměstnanců DP
On ten druhej inteligent byl ten tramvaják když se postavil na přechod. Neznám předpisy DP, ale myslím si, že tam není napsáno, že tramvaj může bezdůvodně blokovat, byť to bylo asi 15.minut, přechod. Ono by to chtělo aby se při práci myslelo, ale jak psal MF, tak to by se chtělo moc.mixik píše:a co? sme v Praze, ne? nemá být blbě zaparkovaný. nemá náhodou tramvaj přednost před chodcema?cwapa píše:Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.
v tom případě jako by ten přechod nebyl. pokud chce někdo na někoho nadávat, v první řadě tomu inteligentovi co neumí parkovat.
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
a co? sme v Praze, ne? nemá být blbě zaparkovaný. nemá náhodou tramvaj přednost před chodcema?cwapa píše:Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.
v tom případě jako by ten přechod nebyl. pokud chce někdo na někoho nadávat, v první řadě tomu inteligentovi co neumí parkovat.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Myš...cožetó?MF píše:co bys chtěl za 150 kč na hodinu. Myšlení?
Re: Chování zaměstnanců DP
co bys chtěl za 150 kč na hodinu. Myšlení?cwapa píše:Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.
Re: Chování zaměstnanců DP
Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
vůbec bych se nedivil, kdyby ve smluvním přepravnim řádě bylo napsáno něco jako, že pokud máš platný jízdní doklad, tak souhlasíš s podmínkama týkajícího velkýho bratra.MM-Mikulovsky píše:Rozdíl je, že sledování/nahrávání interiéru se uváděný zákon o ochraně osobních údajů týká a je tedy zákonné jen s předcházejícím povolení ÚOOÚ (Úřadu pro ochranu osobních údajů), a dokonce i DP hl. m. Praha by jej mělo mít vydáno - ovšem pro BUS (používáno jen v značce SOR) a (na rozdíl od TRAM DPMB) jen pro záznam rizikového momentu od stisknutí tlačítka "tíseň" řidičem.9001 píše:...Tak beru zpět. Ovšem jsme opět u zakladní problému. Když nejsou peníze na vozy, tak tohle je hudba budoucnosti.
Interiér už taky není zakázané sledovat a nahrávat. Viz DPMB.
Jenže vedení JPT DPP tvrdí, že takové povolení by muselo být získáno i pro snímání dění před vozem - jenže ÚOOÚ říká, že takový záznam se považuje za nesystematické = náhodné sbírání osobních údajů čímž příslušný zákon a jeho pravomoc se na něj nevztahují.
a ve voze je také náhodné sbírání osobních dat, nebo si myslíte že na lince xx pořadí xx pojedou stejní lidé ve stejnou dobu jako včera, dnes, zítra a každý den?
ani ten řidič na tý lince a na tom pořadí nebyl včera. to by byla náhoda.
možná se dostaneme k tomu, že až nás někdo napadne v práci a přijedou poldové, tak nám daj dýchnout a pak se zeptaj jestli máme souhlas k pořizení nahrávky.
jestli ne, budou nás vláčet po soudech, protože chudák vandal je psychycky na dně protože je zvěčněn bez předešlího souhlasu.
takže pokud někam vlezem musíme křičet, ať vypnou kamery protože nedáváme souhlas k pořízení obrazového a zvukového záznamu naší osoby.
celej problém je v tom že to je jako jednosměrný.
souhlasit s tím nemusíme že nás nahrávaj, ale to je tak asi všechno co s tím uděláme.
kde všude jsou kamery? pochybuju že maj všichni povolení ÚOOÚ...