Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od von Špilberk » 01.11.2014 15:47

FiJi píše:Přednost ale znamená kdo koho pouští při pohybu. Pořád ještě je v zákoně § 27 Řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi.
To se ale týká parkování. Jinak: že zablokovat přechod, když vidím, že přede mnou je nehoda nebo zkrátka nějaký problém, je blbost, je snad jasné. Až se divím, že už kvůli tomu máme celou stránku diskuze.

FiJi
Uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 29.11.2012 21:19

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od FiJi » 01.11.2014 15:32

mixik píše:nemá náhodou tramvaj přednost před chodcema? v tom případě jako by ten přechod nebyl. pokud chce někdo na někoho nadávat, v první řadě tomu inteligentovi co neumí parkovat.
Přednost ale znamená kdo koho pouští při pohybu. Pořád ještě je v zákoně § 27 Řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Petrpes » 01.11.2014 15:30

Já si myslím, že důchodci by měli být spokojení, když jim tramvaj zastavila přímo před Albertem :)
Nebo by snad měli řidiči ještě hlásit co je v akci? Copak nedostáváte letáky do schránky...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od von Špilberk » 01.11.2014 15:02

cwapa píše:když tedy zastavil za tou tramvají, tak první co udělal, že otevřel všechny dveře, aby lidi mohli vystoupit, ale přitom se vůbec neobtěžoval vystoupit, aby zajistil lidem bezpečný výstup.
Teď jsem se nějak ztratil. Já myslel, že mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem a kolem přechodu jezdí auta po kolejích, protože vedle se parkuje, takže zprava tramvaj žádné auto neobjede. Takže jak se zajišťuje bezpečný výstup mezi řadu zaparkovaných aut :?: :-k

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od cwapa » 01.11.2014 13:33

willyjeff píše:
gabuliatko píše:To ano, ale trefit zda se při 30 metrech soupravy vejdeš za přechod (přejezd na křižovatce) není nic jednoduchého. A když se do 20ti metrů za přechod nenacpeš tak Tě začne všechno předjíždět zleva zprava. Že se vpředu stojí si všimnou až Tě předjedou.
Co :?: V případě kolony stojících tramvají za překážkou je běžné, že autaři začnou ty tramvaje předjíždět zleva zprava, to je přece normální. Když vidím před sebou nehodu nebo stojící tramvaj na blikačkách, tak ji nezajedu až za zadek, protože musím nechat průjezd pro složky IZS. Nebo ty to tak neděláš?
Přesně tak jak píšeš by se měl zachovat každý rozumný řidič. Ještě mě tam zaujala jedna věc, když tedy zastavil za tou tramvají, tak první co udělal, že otevřel všechny dveře, aby lidi mohli vystoupit, ale přitom se vůbec neobtěžoval vystoupit, aby zajistil lidem bezpečný výstup.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.11.2014 13:11

MF píše:
cwapa píše:Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.
co bys chtěl za 150 kč na hodinu. Myšlení?
teď by mne zajímalo jestli narážíš na řidiče či PDT:
1.) řidiči si žel většinou navykli (či navykají), že vše je řešeno
a) předpisem (viz spousta manipulací možných jen na povolení PDT - něco jiného by pro mne bylo, že je řidič může udělat na své rozhodnutí, ale s předchozím vědomím PDT, které by bylo jakousi pojistkou pro jejich správné neukvapené = bezpečné provedení)
b) technikou (viz zkoušená EMA)
a sami si nesmí ani uprdnout = proč tedy myslet?
2.) několikrát jsem byl za mou 6ti letou praxi svědkem, že TRAM bylo vhodné zastavit v zastávkách i stovky metrů před MU, protože dále jezdí (legálně) IAD po TT = této se stanou TRAM překážkou, kterou mohou legálně objet zleva po protisměrné koleji = budou omezovat až blokovat protisměrné TRAM (např. Vinohradská ZC při MU před Radhošťskou či na Nuselských schodech DC při MU po IPP atd.) - kolikrát myslíš, že něco takového PDT
a) sám vyhlásil
b) minimálně mi schválil
v takovém místě zůstat a nedojíždět k MU?


Nemluvě o situaci, že si nevybavuji předpis DPP ani (mnou viděného jiného) řidiče TRAM, že by mluvili (prováděli) o případě uváznutí TRAM v místě, kde jedinou možností objetí jí je jízda IAD zleva, jíž by zajistili bezpečnost usměrňováním provozu = zajištění bezpečné střídavé jízdy protisměrných vozidel jedním pruhem!

PS: Odpovím si sám - narážíš na řidiče, možnost řešení č.2 tě ani nenapadla!

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 01.11.2014 11:12

gabuliatko píše:To ano, ale trefit zda se při 30 metrech soupravy vejdeš za přechod (přejezd na křižovatce) není nic jednoduchého. A když se do 20ti metrů za přechod nenacpeš tak Tě začne všechno předjíždět zleva zprava. Že se vpředu stojí si všimnou až Tě předjedou.
Co :?: V případě kolony stojících tramvají za překážkou je běžné, že autaři začnou ty tramvaje předjíždět zleva zprava, to je přece normální. Když vidím před sebou nehodu nebo stojící tramvaj na blikačkách, tak ji nezajedu až za zadek, protože musím nechat průjezd pro složky IZS. Nebo ty to tak neděláš?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od gabuliatko » 01.11.2014 10:09

willyjeff píše:Hm, ikdyž ta tramvaj má přednost před chodcem, furt musíme respektovat ten zákon 361 že jo. Stát na přechodu, když zrovna nevjíždíme do křižovatky bysme prostě neměli. Zvlášť v tomto specifickém připadu, kdy se očekává, že se ta překážka předemnou rozhodně v blízké době nepohne. V popojíždějící koloně - ano, ale zde nevidím důvod. Je možný, že nějaký byl :idea:
To ano, ale trefit zda se při 30 metrech soupravy vejdeš za přechod (přejezd na křižovatce) není nic jednoduchého. A když se do 20ti metrů za přechod nenacpeš tak Tě začne všechno předjíždět zleva zprava. Že se vpředu stojí si všimnou až Tě předjedou.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 31.10.2014 22:44

Hm, ikdyž ta tramvaj má přednost před chodcem, furt musíme respektovat ten zákon 361 že jo. Stát na přechodu, když zrovna nevjíždíme do křižovatky bysme prostě neměli. Zvlášť v tomto specifickém připadu, kdy se očekává, že se ta překážka předemnou rozhodně v blízké době nepohne. V popojíždějící koloně - ano, ale zde nevidím důvod. Je možný, že nějaký byl :idea:

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od cwapa » 31.10.2014 22:31

mixik píše:
cwapa píše:Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.
a co? sme v Praze, ne? nemá být blbě zaparkovaný. nemá náhodou tramvaj přednost před chodcema?
v tom případě jako by ten přechod nebyl. pokud chce někdo na někoho nadávat, v první řadě tomu inteligentovi co neumí parkovat.
On ten druhej inteligent byl ten tramvaják když se postavil na přechod. Neznám předpisy DP, ale myslím si, že tam není napsáno, že tramvaj může bezdůvodně blokovat, byť to bylo asi 15.minut, přechod. Ono by to chtělo aby se při práci myslelo, ale jak psal MF, tak to by se chtělo moc.

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od mixik » 31.10.2014 22:16

cwapa píše:Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.
a co? sme v Praze, ne? nemá být blbě zaparkovaný. nemá náhodou tramvaj přednost před chodcema?
v tom případě jako by ten přechod nebyl. pokud chce někdo na někoho nadávat, v první řadě tomu inteligentovi co neumí parkovat.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 31.10.2014 20:57

MF píše:co bys chtěl za 150 kč na hodinu. Myšlení?
Myš...cožetó?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MF » 31.10.2014 20:28

cwapa píše:Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.
co bys chtěl za 150 kč na hodinu. Myšlení?

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od cwapa » 31.10.2014 19:40

Ve středu večer jsem večer kolem půl desáté po Vinohradské a mezi JzP a Radhošťskou nad Albertem stála na blikačky 11 protože bylo blbě zaparkovaný auto, to bylo v pořádku. Jenže jí dojela další 11 a "pan řidič" jí zastavil těsně za, bez ohledu na to, že je tam přechod pro chodce a chodci neměli jak přejít. Myslím si, že ten přechod je tam dostatečně označen a kdyby onen řidič zastavil před přechodem, tak by chodci mohli přecházet a nemuseli se tam různě proplétat po silnici.

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od mixik » 24.9.2014 23:22

MM-Mikulovsky píše:
9001 píše:...Tak beru zpět. Ovšem jsme opět u zakladní problému. Když nejsou peníze na vozy, tak tohle je hudba budoucnosti.
Interiér už taky není zakázané sledovat a nahrávat. Viz DPMB.
Rozdíl je, že sledování/nahrávání interiéru se uváděný zákon o ochraně osobních údajů týká a je tedy zákonné jen s předcházejícím povolení ÚOOÚ (Úřadu pro ochranu osobních údajů), a dokonce i DP hl. m. Praha by jej mělo mít vydáno - ovšem pro BUS (používáno jen v značce SOR) a (na rozdíl od TRAM DPMB) jen pro záznam rizikového momentu od stisknutí tlačítka "tíseň" řidičem.

Jenže vedení JPT DPP tvrdí, že takové povolení by muselo být získáno i pro snímání dění před vozem - jenže ÚOOÚ říká, že takový záznam se považuje za nesystematické = náhodné sbírání osobních údajů Z:arrow: čímž příslušný zákon a jeho pravomoc se na něj nevztahují.
vůbec bych se nedivil, kdyby ve smluvním přepravnim řádě bylo napsáno něco jako, že pokud máš platný jízdní doklad, tak souhlasíš s podmínkama týkajícího velkýho bratra.
a ve voze je také náhodné sbírání osobních dat, nebo si myslíte že na lince xx pořadí xx pojedou stejní lidé ve stejnou dobu jako včera, dnes, zítra a každý den?
ani ten řidič na tý lince a na tom pořadí nebyl včera. to by byla náhoda.

možná se dostaneme k tomu, že až nás někdo napadne v práci a přijedou poldové, tak nám daj dýchnout a pak se zeptaj jestli máme souhlas k pořizení nahrávky.
jestli ne, budou nás vláčet po soudech, protože chudák vandal je psychycky na dně protože je zvěčněn bez předešlího souhlasu.

takže pokud někam vlezem musíme křičet, ať vypnou kamery protože nedáváme souhlas k pořízení obrazového a zvukového záznamu naší osoby.

celej problém je v tom že to je jako jednosměrný.
souhlasit s tím nemusíme že nás nahrávaj, ale to je tak asi všechno co s tím uděláme.
kde všude jsou kamery? pochybuju že maj všichni povolení ÚOOÚ...

Odpovědět