říká ti něco plynulost silničního provozu?gabuliatko píše:Nemusí. Muselo se za komunistů, teď máme demokracii. Že to někteří nepochopili a zvoní a troubí jak na lesy při honu, to je věc druhá.
Na červenou musí stát, to ano, ale na zelenou má pouze volno k jízdě.
Chování zaměstnanců DP
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Chování zaměstnanců DP
proč si někdo myslí, že zaměstnanci DP jsou, nebo by měly být jiní, než zbytek naší společnosti? netýká se to jen DP ale všech profesí, je to zrcadlo naší společnosti...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Chování zaměstnanců DP
Nemusí. Muselo se za komunistů, teď máme demokracii. Že to někteří nepochopili a zvoní a troubí jak na lesy při honu, to je věc druhá.MM-Mikulovsky píše:... tak vozidlo musí jet!
Na červenou musí stát, to ano, ale na zelenou má pouze volno k jízdě.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Já teda v tomhle přesném případě ne. Protože to odstranění může trvat i přes hodinu (viz. příklad z Letné), neni důvod se postavit do křižovatky jak čumák.MM-Mikulovsky píše:FiJi: opravdu nevidíš rozdíl mezi parkováním a zastavit vozidlo kvůli překážce v další jízdě, která není možná do odstranění té překážky?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
FiJi: opravdu nevidíš rozdíl mezi parkováním a zastavit vozidlo kvůli překážce v další jízdě, která není možná do odstranění té překážky?
Potažmo v krajním případě tou překážkou v další jízdě může být brána i tebou zmíněná červená = jen co tato skončí, tak vozidlo musí jet!
Potažmo v krajním případě tou překážkou v další jízdě může být brána i tebou zmíněná červená = jen co tato skončí, tak vozidlo musí jet!
Re: Chování zaměstnanců DP
Jenže „zastavit vozidlo“ se týká jen nezbytně nutné doby, v tomhle případě ale ta tramvaj byla odstavená, zaparkovaná, a bylo na vůli tramvajáka, zda ji odstaví před přechodem nebo na něm. Váš výklad, že pokud řidič musí „zastavit vozidlo“, může tam pak už zůstat stát libovolně dlouho, je nesmyslný. To by pak třeba mohl „zastavit vozidlo“ na červenou na křižovatce nebo před železničním přejezdem, a nechat ho tam pak zaparkované třeba čtrnáct dní – a argumentoval by stejně jako vy, že přeci jen „zastavil vozidlo“ a od té doby tam to vozidlo takhle stojí.MM-Mikulovsky píše: 1.) DLE ROZHODNUTÍ ŘIDIČE
a) "ZASTAVIT" = na nezbytně nutnou dobu pro naložení/vyložení nákladu či nastoupení/vystoupení cestujících
b) potažmo "STÁT" = parkovat
2.) "ZASTAVIT VOZIDLO" = přerušit jízdu (uvést vozidlo do klidu) Z DŮVODU NEZÁVISLÉHO NA VŮLI ŘIDIČE = na příkaz nějakého:
a) dopravního značení (ať již značky "stůj" či zastávkového označníku)
b) dopravního zařízení (včetně příslušného signálu na SSZ)
c) obecného pravidla nařízeného zákonem (jako dát přednost protijedoucím vozidlům při odbočování vlevo)
e) oprávněné osoby (policisty, osoby pověřené dohledem nad přechodem pro chodce, zaměstnance provozovatele dráhy atd.)
Navíc jsem hlavně rozporoval ten argument, že tramvaj na přechodu může stát, protože má před chodci přednost. Pak by obdobně platilo, že si chodci můžou na přechodu (přes silnici, ne přes koleje) udělat třeba piknik, protože mají přednost před auty. Nebo by klidně někdo mohl zaparkovat auto na Andělu na kolejích ve směru Plzeňská – Lidická a zablokovat tramvajím průjezd Štefánikova – Nádražní, protože Plzeňská – Lidická je přece hlavní a má tam přednost. Naštěstí „mít přednost“ ve skutečnosti neznamená, že si tam můžu dělat co chci a libovolně dlouho blokovat ty, kteří mi mají dávat přednost, ale rozhoduje pouze o pořadí, v jakém to konfliktní místo kdo projede/projde.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Přesně tak, jedině ohleduplnost a tolerance z obou stran nás dostane z nějakého marasmu. Prostě, když sou kolony, tak se obrníme trpělivostí, protože nějakym rozčilováním si akorát zkazíme šichtu a rozhodně se nikam rychlejc neposunem.Filip píše:Na školení jsem byl a slyšel jsem to. Na to nereaguji a ať si říkají co chtějí. Když je někde provoz TRAM, BUS, tak prostě jedu opatrně a dávám větší pozor a raději i zastavím, aby kolega s autobusem projel v klidu (podjezd u Spořilova).
Mě prostě jen zklamalo (až možná znechutilo) to chování. Na mém školení to byla nějaká strašidelnická klika, která komentovala podobnými slovy každou fotku, co tam promítli. I ten kloubák, co se snaží dostat do stanice Zahradní město a ta prdýlka mu prostě zaclání do protisměru, to mohli dostat psotník. Ale přesně jak píšu, to byla stará garda, která pomalu končí, takže se můžeme snad těšit že se to pomalu začne zvedat. Mezi mladými kolegy tolik vysíračů zase neni.
Re: Chování zaměstnanců DP
Na školení jsem byl a slyšel jsem to. Na to nereaguji a ať si říkají co chtějí. Když je někde provoz TRAM, BUS, tak prostě jedu opatrně a dávám větší pozor a raději i zastavím, aby kolega s autobusem projel v klidu (podjezd u Spořilova).willyjeff píše:No jasně, ale měl si slyšet ty nadávky na adresu autobusáků, který dělaj to samý a ti jsou za de8ily...Tak babo raď.Filip píše:Najíždění do křižovatek ? No když jsem jezdil takové chuťovky jako 17 nebo 18, tak na Staroměstské nutnost !!! Bohužel.....a nejenom tam
Něco jako: Zatímco voni sou blbci, ****** a dělaj nám to naschvál, tak my jsme chudáci, my to dělat musíme. Asi by si někdy měli naši kolegáčkové zkusit, jaký je to napasovat se s autobusem do mezery mezi tramvaj a zastávkový ostrůvek, když máš na obou stranách nějakých 30 čísel (jako na Bílý Labuti třeba) a ještě v zatáčce.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
No jasně, ale měl si slyšet ty nadávky na adresu autobusáků, který dělaj to samý a ti jsou za de8ily...Tak babo raď.Filip píše:Najíždění do křižovatek ? No když jsem jezdil takové chuťovky jako 17 nebo 18, tak na Staroměstské nutnost !!! Bohužel.....a nejenom tam
Něco jako: Zatímco voni sou blbci, ****** a dělaj nám to naschvál, tak my jsme chudáci, my to dělat musíme. Asi by si někdy měli naši kolegáčkové zkusit, jaký je to napasovat se s autobusem do mezery mezi tramvaj a zastávkový ostrůvek, když máš na obou stranách nějakých 30 čísel (jako na Bílý Labuti třeba) a ještě v zatáčce.
Re: Chování zaměstnanců DP
Najíždění do křižovatek ? No když jsem jezdil takové chuťovky jako 17 nebo 18, tak na Staroměstské nutnost !!! Bohužel.....a nejenom tam
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chování zaměstnanců DP
KDO měl tu nehodu, mě nezajímá: jednak ho skoro určitě neznám, a jednak nepatřím k lidem, které potěší cizí neštěstí. Ovšem jak to dopadne, bych věděl rád.willyjeff píše:Třeba sem si včera našel, kdo měl tu obrovskou nehodu na Olšance, a taky vám to najust neřeknu. A vůbec bych se nedivil, kdybysme se nedozvěděli jak to vlastně dopadlo, protože to rozhodnutí bude už tak za dlouho, že na to nikdo nebude myslet.
Jo BUS na kolejích, to byl něčí skvělý nápad. Hlavně když v podjezdu Spořilov jezdí BUSy DC zásadně prostředkem a já už x-krát musel tolerantně na magnety. Najíždění do obsazených křižovatek je zkrátka teoretická poučka, praxe je jiná, a k téhle "prasárně" se klidně hlásím: někdy to prostě dělám s tramvají taky. Sice z toho nemám žádné potěšení, ale někdy to prostě jinak nejde.willyjeff píše:Jo a při poslednim školení řikali, že si mám fakt dávat pozor na společný provozu BUS+TRAM, že společné nehody vypadaj fakt blbě na veřejnosti a že máme být k busákům tolerantní, že oni to taky nemaj jednoduchý, no co sem si tam od některých kolegů vyslech, to bys asi střílel na místě. Vlastně říkali to samý, o čem se tu teď bavíme, co ale dělaj i s tramvají, hlavně ohledně najíždění do obsazených křižovatek
9001: Na školení se (dle mého subjektivního pocitu) řeší častěji také ty drobné prasárničky, než nehody. Problém taky je, že jsem na školení mnohokrát zažil, že školitel držel řeč o nějaké nehodě, a když skončil tak jedna drobná informace chyběla. Ovšem na logický a očekávatelný dotaz, kdo (nemyšleno jméno) teda tu nehodu zavinil, přišla odpověď: To my nevíme, to nám neřekli. A dělat školení o nehodě, když na konec nejde říct, která strana je viníkem, je podle mě na nic.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Tak na školním nám různě prohřešky a prasárničky, co se dělaj říkaj (aby sme to jako nedělali), jako je třeba vykrejvání hlavní ulice při odbočování vpravo, aby z vedlejší mohl kolega vyjet. Což já osobně nesnášim a nikdy nedělám a pokud mi nějaký kolega začne vykrejvat hlavní (třeba na Moráni) tak mu ukážu ať jede. Nejsem zas takovej lempl, že bych neuměl projet křižovatkou a hlavně zrovna na té Moráni to zdržuje provoz i tramvají, protože tím blokuje obvod výhybek. No a když nás nedokážou pořádně poučit, tak zavedou Elektronickou Mapu no a donutí nás softwarově. Ikdyž já si nemyslim, že bych s tim měl problém, jezdim připosraně už teď Však při plošném stahování tachografů, což nyní v Hloubětíně zkouší, mám 0 porušení rychlostí za 27 hodin výkonu služby, někdo tam má 113 za 63 hodin (rekordman) a jiný třeba 40 za 7 hodin9001 píše:Možná by stálo na školním tyhle případy vytahovat. Zkusit nějako anonymní formu, ale aby to někde zaznělo...
A tak spousta řidičů ti bude s velmi vážnou tváří tvrdit, jak jsme jednou nohou v kriminále. Na to odpovídám, že moje máma pracuje v laborce v nemocnici a je jen jednu jedinou buňku od kriminálu, protože stačí se splést v pohledu v mikroskopu, nasadí se špatná léčba a ten člověk fakt umře a rozhodně za to nebere 150 za hodinu. (Míň). (o hodně).
Jo a při poslednim školení řikali, že si mám fakt dávat pozor na společný provozu BUS+TRAM, že společné nehody vypadaj fakt blbě na veřejnosti a že máme být k busákům tolerantní, že oni to taky nemaj jednoduchý, no co sem si tam od některých kolegů vyslech, to bys asi střílel na místě. Vlastně říkali to samý, o čem se tu teď bavíme, co ale dělaj i s tramvají, hlavně ohledně najíždění do obsazených křižovatek
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Tak velké pardón, že jsem si popletl (pro dálku "prapůvodní" zprávy) směr jízdy a nebylo to DC, ale ZC = za křižovatkou s Velehradskou, nýbrž s Perunovou ulicí!cwapa píše:MMM - nevím proč do toho zatahuješ Velehradskou, jestli to tam znáš, tak víš, že ti to ti na přechod přes Vinohradskou není nic platné. Jinak přecházení bylo možný přes křižovatku s Perunovou a ne s Velehradskou, trochu v tom máš guláš.
OVŠEM NIC TO NEMĚNÍ NA PODSTATĚ ODŮVODNĚNÍ NEÚMYSLNÉHO PROVEDENÍ, z pohledu laika, NESMYSLNÉ/BEZOHLEDNÉ VĚCI.
KTERÁ JSEM TU OPAKOVANĚ (PO NEKONEČNÝCH TOTOŽNÝCH NARÁŽKÁCH AŽ ) NEPSAL JEN JÁ, ALE POČÍNAJE NAPŘ. I
GABULIATKO píše:....trefit zda se při 30 metrech soupravy vejdeš za přechod (přejezd na křižovatce) není nic jednoduchého. A když se do 20ti metrů za přechod nenacpeš tak Tě začne všechno předjíždět zleva zprava. Že se vpředu stojí si všimnou až Tě předjedou.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Možná by stálo na školním tyhle případy vytahovat. Zkusit nějako anonymní formu, ale aby to někde zaznělo...willyjeff píše:nj, však ani my tu nepíšeme : "Tak nám zase jedna zaviněná nehoda skončila rozsudkem" Ale tak nějak se to občas dozvíme, ale spousta řidičů se s tím nepochlubí ani kolegům, takže to o nich prostě nevíme. To, že to vím já je jen důsledek, že občas přičichnu k výpravně a plánování služeb. Rozhodně vás tady o tom nebudu informovat. Třeba sem si včera našel, kdo měl tu obrovskou nehodu na Olšance, a taky vám to najust neřeknu. A vůbec bych se nedivil, kdybysme se nedozvěděli jak to vlastně dopadlo, protože to rozhodnutí bude už tak za dlouho, že na to nikdo nebude myslet.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
nj, však ani my tu nepíšeme : "Tak nám zase jedna zaviněná nehoda skončila rozsudkem" Ale tak nějak se to občas dozvíme, ale spousta řidičů se s tím nepochlubí ani kolegům, takže to o nich prostě nevíme. To, že to vím já je jen důsledek, že občas přičichnu k výpravně a plánování služeb. Rozhodně vás tady o tom nebudu informovat. Třeba sem si včera našel, kdo měl tu obrovskou nehodu na Olšance, a taky vám to najust neřeknu. A vůbec bych se nedivil, kdybysme se nedozvěděli jak to vlastně dopadlo, protože to rozhodnutí bude už tak za dlouho, že na to nikdo nebude myslet.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
S částí o "starých kádrech" 100% souhlas.willyjeff píše:....
Zajímavý, já bych si spíš dovolil tvrdit, že kvalita velmi pomalu roste, ale o tom růstu se nedá moc mluvit, rozhodně ale neklesá a dle mého názoru je to díky odchodu do důchodu starých kádrů, který si ještě vzpomínají (a oni na to velmi rádi vzpomínají) jak se jezdilo bez jízdních řádů, kontrolních bodu, čidel atp. Jak to odstavili na Bráníku na vnitřní kolej a jen pár jedinců jezdilo a oni si celej den vyhulovali v hospodě...To už dnes nejde. A rozhodně bych netvrdil, že nám všechno projde, občas se někdo odsoudí (podmínečně), ale ty o tom nevíš, protože se s tim podnik nechlubí.
......
Dodatek, že nechlubení se DPP s odsouzením (byť jen občasným) svých řidičů je naprosto logické - v opačném případě by nesehnal ani polovinu potřebných lidí k vykonání objednaných jízd!