Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 13.2.2015 17:56

willyjeff píše:
Fořtík píše:Ono se o tramvajácích povídá v souvislostech kde co a když si uvědomíš, že spoustu věcí z toho je pravda, tak je ti hamba... :roll:
Takhle z odstupu, jaký si teď získal, to ještě víc vyzní? To bolí...
Mě ne. :lol: Mě už je to jedno...

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 13.2.2015 17:53

willyjeff píše:Tak už pomalu finišuji na toto téma, takže se jen vyjádřím takto: Když to tak čtu, pak už chápu, proč jsou svačináři, kteří nám předělají vše i ten jízdní řád. Protože jim z pohledu bezpečnosti nesedí, kde ho mám umístěný. Howgh.

PS: s tíma přestávkama oddělením od vozu to bylo asi všelijak, nikdo neznáme pravdu, ani já nechci tvrdit, že moje je 100% pravda a takhle to bylo. Znáte mě, do OO si vždycky rád rejpnu.
Takže je v pořádku, když vystřídám a v pravém zrcátku vidím pouze první dveře. Mohu tedy v klidu jet dál ?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 13.2.2015 17:46

Fořtík píše:Ono se o tramvajácích povídá v souvislostech kde co a když si uvědomíš, že spoustu věcí z toho je pravda, tak je ti hamba... :roll:
Takhle z odstupu, jaký si teď získal, to ještě víc vyzní? To bolí...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 13.2.2015 17:41

willyjeff píše:Tak už pomalu finišuji na toto téma, takže se jen vyjádřím takto: Když to tak čtu, pak už chápu, proč jsou svačináři, kteří nám předělají vše i ten jízdní řád. Protože jim z pohledu bezpečnosti nesedí, kde ho mám umístěný. Howgh.

PS: s tíma přestávkama oddělením od vozu to bylo asi všelijak, nikdo neznáme pravdu, ani já nechci tvrdit, že moje je 100% pravda a takhle to bylo. Znáte mě, do OO si vždycky rád rejpnu.
Ono se o tramvajácích povídá v souvislostech kde co a když si uvědomíš, že spoustu věcí z toho je pravda, tak je ti hamba... :roll:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 13.2.2015 17:40

Tak už pomalu finišuji na toto téma, takže se jen vyjádřím takto: Když to tak čtu, pak už chápu, proč jsou svačináři, kteří nám předělají vše i ten jízdní řád. Protože jim z pohledu bezpečnosti nesedí, kde ho mám umístěný. Howgh.

PS: s tíma přestávkama oddělením od vozu to bylo asi všelijak, nikdo neznáme pravdu, ani já nechci tvrdit, že moje je 100% pravda a takhle to bylo. Znáte mě, do OO si vždycky rád rejpnu.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od cwapa » 13.2.2015 17:36

Koukám, že někteří jste opravdu "machři". Ono i na velké dráze je střídání na ose a nedělá se z toho věda jak někteří zdejší. Nejhorší že, že tito "machři" si myslí jak se všemi vydupali a nevidí už, že vlastně to se*ou všem a pak se taky nemůžou divit, že lidi říkají nojo blbej švec.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 13.2.2015 17:33

Zdržovat na střídacím bodě, je de-bilita. Zkusit kolejovky a vypadnout co nejdřív pryč. Bezpečně dokážu na konečnou (nebo do vhodného místa) odvést tramvaj s minimálními úpravami, pohodlí můžu doladit na konečný. Kdo to nechápe, nemá za panelem co dělat...

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 13.2.2015 17:29

willyjeff píše:
Filip píše: Fajn, sedačka dejme tomu, pokud není na šroub (což je potom průser a seřízení takové sedačky i na konečné trvá i 10 minut). Ale zrcátko je už na déle (obzvlášť, když v něm vidím jenom přední dveře, plus ještě levé zrcátko, které jde taky hůř seřizovat), nedejbože seřizovat všechna zrcátka na T6. Roletu nebo tágo dovnitř si řeším na konečné. Ale stejně střídání a úkonům s tím spojených mi trvá minimálně 1-3 minuty. Plus ještě výměna informací od střídajícího kolegy, upozornění na zvláštnosti provozu apod. U
Levé zrcátko? U tramvaje? Copak jsme autobusy a vyjíždíme ze zastávkového zálivu? To mě překvapuje, že by to souviselo s bezpečností, ale budiž. Na T6 se používají i jiná zrcátka než ty na hrazdě? K čemu je mi nepřetržitý pohled na spřáhlo?

Ne, je to furt dokola. Bezpečnost a pohodlnost. Taky bych mohl čekat, až se kabina vyvětrá po kuřákovi, že mě jeho zápach obtěžuje od řízení (a to kolikrát festovně, že nadávám jak špaček).
Levé zrcátko považuji u tramvaje za důležité. Kolikrát mě někdo předjíždí zleva, tak vidím a přibrzdím, plus dobrá věc na křižovatkách i jinde, do levého zrcátka koukám často, stejně jako do toho pravého. Já se nebavím o pohodlnosti, ale o bezpečnosti. A na T6 se mi zrcátko na spřáhlo jednou velmi hodilo, plus je tam tuším ještě zrcátko na první dveře, což beru jako plus oproti jiným typům. Navíc mám vyjet tak, abych se cítil bezpečně a pokud možno měl přehled o tom, co se děje kolem mého vozu. A to s prominutím nevyřeším při střídání do jedné minuty. Pouze za předpokladu, že předchozí kolega měl nastavená tak zrcátka, že mi to naprosto vyhovuje na minimálně dojezd na konečnou. Bohužel kabinu po kuřákovi (kolegovi nebo cestujícím, popelníček ve voze) větrám až na konečné, stejně jako roletu, svačinu, tágo, rádio, kličku, klíče, vozovou knihu, štítek apod. řeším až na konečné a snažím se délku střídání minimalizovat.

Proti střídaným pauzám nebojuji, neboť hlavou zeď neprorazím. Prostě to tak někdo vymyslel, mě se nikdo na to neptal, je třeba se s tím smířit. :!:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 13.2.2015 17:22

Jinak tohle se zde řešilo už před pár lety: viewtopic.php?p=160692#p160692

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 13.2.2015 17:19

Filip píše: Fajn, sedačka dejme tomu, pokud není na šroub (což je potom průser a seřízení takové sedačky i na konečné trvá i 10 minut). Ale zrcátko je už na déle (obzvlášť, když v něm vidím jenom přední dveře, plus ještě levé zrcátko, které jde taky hůř seřizovat), nedejbože seřizovat všechna zrcátka na T6. Roletu nebo tágo dovnitř si řeším na konečné. Ale stejně střídání a úkonům s tím spojených mi trvá minimálně 1-3 minuty. Plus ještě výměna informací od střídajícího kolegy, upozornění na zvláštnosti provozu apod. U
Levé zrcátko? U tramvaje? Copak jsme autobusy a vyjíždíme ze zastávkového zálivu? To mě překvapuje, že by to souviselo s bezpečností, ale budiž. Na T6 se používají i jiná zrcátka než ty na hrazdě? K čemu je mi nepřetržitý pohled na spřáhlo?

Ne, je to furt dokola. Bezpečnost a pohodlnost. Taky bych mohl čekat, až se kabina vyvětrá po kuřákovi, že mě jeho zápach obtěžuje od řízení (a to kolikrát festovně, že nadávám jak špaček).

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 13.2.2015 17:11

willyjeff píše:
Filip píše:Včera jsem na Hlaváku seřizoval zrcátka dvě minuty a další minutu mi trvalo si dát sedačku do dobré polohy pro mě. A to ještě na střídání si mám vyplnit štítek. Kdyby alespoň střídání bylo třeba na konečných, jako to mají kolegové od autobusů.
Přestávky na 9 a 22 bych hnal přes odbory. Jo někdy se stane, že sedačka i zrcátka vyhovují mě a to je radost. Ale spíš je to tak, že prostě strávím nějakou minutu seřizováním těchto důležitých věcí. A nehledím na to, kde to dělám, když nemám ideálně nastavená zrcátka a sedačku, tak nejedu. Prostě bezpečnost nade vše, i kdybych měl za sebou kolonu tramvají, bohužel.
Při střídání si ale nemáme seřizovat veškere vybavení do puntíku, jak nám to vyhovuje, ale do bezpečné polohy. Takže mícháte jabka s hruškama. Nevejdete se za panel, odsuňte si sedačku (úkon na 0,5s). Nedosáhnete na pedály, dejte si sedačku dolu. Nevidíte přes panel před sebe, dejte si sedačku výš. Do zrcátka bouchněte a jedem. To je přesně ono, nerozeznáváte rozdíl mezi "Bezpečností" a "Pohodlností" a násilně to mícháte do sebe. Pak se chcete vymlouvat na to, že když něco někde orvete, tak za to může sedačka, která není tipťop.

"Přestávky na 9 a 22 bych hnal přes odbory." no to se právě stalo a vzniklo z toho toto. OSPEA sama navrhla u linky 9 střídání oddělením od vozu, protože linka v polovičním intervalu byla tenkrát novinkou. Ještě mám v paměti článek na jejich stránkách o tom, jak se řidiči museli naučit **** za jízdy (byla tam i poutavá reportáž ze Sídliště Řepy), protože musí furt popojíždět a tak podnik souhlasil s výrokem, že "Popojíždění na konečné v kratším jak 15 minutovém intervau se nedá považovat za přestávku".

Jo, když se odd. JŘ odváží střídané svačiny zrušit (dělá se to občas při prázdninových JŘ během školního roku), to byste si měl vyslechnout tu bouři, že kolegáčkové nemají svačinu a stoji na konečný, kde není co si koupit...

Fajn, sedačka dejme tomu, pokud není na šroub (což je potom průser a seřízení takové sedačky i na konečné trvá i 10 minut). Ale zrcátko je už na déle (obzvlášť, když v něm vidím jenom přední dveře, plus ještě levé zrcátko, které jde taky hůř seřizovat), nedejbože seřizovat všechna zrcátka na T6. Roletu nebo tágo dovnitř si řeším na konečné. Ale stejně střídání a úkonům s tím spojených mi trvá minimálně 1-3 minuty. Plus ještě výměna informací od střídajícího kolegy, upozornění na zvláštnosti provozu apod. U

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 13.2.2015 17:07

Filip píše:Včera jsem na Hlaváku seřizoval zrcátka dvě minuty a další minutu mi trvalo si dát sedačku do dobré polohy pro mě. A to ještě na střídání si mám vyplnit štítek. Kdyby alespoň střídání bylo třeba na konečných, jako to mají kolegové od autobusů.
Přestávky na 9 a 22 bych hnal přes odbory. Jo někdy se stane, že sedačka i zrcátka vyhovují mě a to je radost. Ale spíš je to tak, že prostě strávím nějakou minutu seřizováním těchto důležitých věcí. A nehledím na to, kde to dělám, když nemám ideálně nastavená zrcátka a sedačku, tak nejedu. Prostě bezpečnost nade vše, i kdybych měl za sebou kolonu tramvají, bohužel.
Při střídání si ale nemáme seřizovat veškere vybavení do puntíku, jak nám to vyhovuje, ale do bezpečné polohy. Takže mícháte jabka s hruškama. Nevejdete se za panel, odsuňte si sedačku (úkon na 0,5s). Nedosáhnete na pedály, dejte si sedačku dolu. Nevidíte přes panel před sebe, dejte si sedačku výš. Do zrcátka bouchněte a jedem. To je přesně ono, nerozeznáváte rozdíl mezi "Bezpečností" a "Pohodlností" a násilně to mícháte do sebe. Pak se chcete vymlouvat na to, že když něco někde orvete, tak za to může sedačka, která není tipťop.

"Přestávky na 9 a 22 bych hnal přes odbory." no to se právě stalo a vzniklo z toho toto. OSPEA sama navrhla u linky 9 střídání oddělením od vozu, protože linka v polovičním intervalu byla tenkrát novinkou. Ještě mám v paměti článek na jejich stránkách o tom, jak se řidiči museli naučit **** za jízdy (byla tam i poutavá reportáž ze Sídliště Řepy), protože musí furt popojíždět a tak podnik souhlasil s výrokem, že "Popojíždění na konečné v kratším jak 15 minutovém intervau se nedá považovat za přestávku".

Jo, když se odd. JŘ odváží střídané svačiny zrušit (dělá se to občas při prázdninových JŘ během školního roku), to byste si měl vyslechnout tu bouři, že kolegáčkové nemají svačinu a stoji na konečný, kde není co si koupit...

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 13.2.2015 16:50

Řešit ponožky nebo rádio , to může jenom DPP :lol: Kdybych v létě neměl otevřenou kabinu, tak v té kabině se zaživa upeču. Až dá DPP klimatizaci do RP vozů, kabinu si zavřu. V létě jsem si vzal teploměr a na lince 7 po 13.hodině jsem měl krásných 52 stupňů. (-X

Včera jsem na Hlaváku seřizoval zrcátka dvě minuty a další minutu mi trvalo si dát sedačku do dobré polohy pro mě. A to ještě na střídání si mám vyplnit štítek. Kdyby alespoň střídání bylo třeba na konečných, jako to mají kolegové od autobusů.
Přestávky na 9 a 22 bych hnal přes odbory. Jo někdy se stane, že sedačka i zrcátka vyhovují mě a to je radost. Ale spíš je to tak, že prostě strávím nějakou minutu seřizováním těchto důležitých věcí. A nehledím na to, kde to dělám, když nemám ideálně nastavená zrcátka a sedačku, tak nejedu. Prostě bezpečnost nade vše, i kdybych měl za sebou kolonu tramvají, bohužel.

Pokud někdo kontroluje při střídání blinkry, tak předpisy neporušuje. To je každého věc. Já osobně jedu s rizikem, že blinkry zkontroluji na konečné. A nebudu machrovat, že na střídání mi stačí 10-20 sekund. Není moje věc, že někdo vymyslel střídání na takových nevhodných místech jako je IPP, Anděl, Hradčanská. Snažím se nezdržovat, ale s ohledem na bezpečnost.
Naposledy upravil(a) Filip dne 13.2.2015 17:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 13.2.2015 16:19

Bobik píše:Willyjeff - jo, to je přesně vono - nechat si s.át na hlavu. Pokud by to dělali všichni, ať už se jedná o dodržování předpisů, nebo rovnání zrcátek, mělo by to tak očividný výsledky, že by s tím někdo prostě musel něco dělat. Ostatně něco málo, co si vzpomínám, už se kdysi lehce zadařilo, když se pár lidí "seklo" a začalo si na IPP v klidu oblejzat tramvaj a vůbec přebírat vůz dle předpisů. Samozřejmě, že se okamžitě vyrojily kecy typu co to zas ty podělaný odporáři vymejšlej a jak "škoděj" všem že zdržujou, nicméně výsledek se dostavil třeba v podobně změny předpisů, že voz. knihu můžeš vyplňovat až na konečný a tak. A dokud si lidi neuvědoměj, že právě tímhle, tou snahou to "nějak udělat", hlavně "neškodit", si akorát kálej do vlastního hnízda a škoděj především sami sobě, tak se to nezmění.
Ano, jak píše Filip, většinou to máš nastavený během chvilky, ale někdy taky ne. A při vší úctě, ale když odjedu se špatně seštelovaným zrcátkem (budu teda muset víc natahovat hlavu) a díky tomu třeba na následující křižovatce někde něco orvu, tak kolega MF bude první, kdo mi to dá - oprávněně - sežrat, až to se mnou přijede sepsat. Takže vodsuď-podsuď. :wink:
A mimochodem, to "udělám pohodlí" je v uvozovkách záměrně, včetně tý vysvětlující závorky za tím, bo mi bylo jasný, že se toho někdo chytne. Že to budeš zrovna ty, a že budeš slovíčkařit, jsem teda fakt nečekal. Předpokládal jsem, že jsme normální a tudíž ručníčky, vlaječky, rádia, dresíčky a podobnej bordel za normální "uvelebení se" nepovažujem.

MF - jo, taky jsem se coby svačinář snažil na nic nešahat, pokud to jen šlo (když mi dyndyaj nohy 5 cm nad podlahou, se židlí holt hnout musím :D ). Ovšem na druhou stranu, prostě daň za střídaný pauzy, no. Ta tramvaj od Anděla přes Buranov zpět není tvoje, ale jeho. Tvoje je až zase od toho Anděla. Tak proč by si nemohl přendat JŘ, když je tak zvyklej? 8-)
Já to celý chápu, bojujete proti střídání na trati tím, že buzerujete a ****** všechny okolo. Drtivá většina řidičů po vystřídání prostě upraví sedačku, postavení zrcátka a jede. Do 30 vteřin jsme hotoví, ale těma ty pohrdáš, protože jsme blbí a měli bysme dát hezky všem okolo dát najevo, jací jsme to machři, že jsme vůbec uráčili přijít na střídání. Měli bysme dostávat příplatek za střídání na trati, že? Asi bysme to měli mít jako autobusáci, kteří by se měli střídat jen na konečných, kdesi v tramtárii. A víš, že bych to tvojí sortě kolegů docela přál? Nejlépe, aby vokovičtí střídali v Hostivaři. To by byl ten pravej výstřik. Že přeháním? Ale to ty přece taky, když podporuješ ty idioty, který odstaví na trati tramvaj a jdou kontrolovat jestli jim svítí všechny blinkry. Těmahle podobnýma natruc akcema akorát poňoukáte všechny okolo, aby nám taky hezky něco natruc provedli.

Docela si myslím, že toho magůrka, co předemnou dneska u Jindřišský naschvál 2 minuty parkoval a pak na mě ukázal fakáče, taky asi minule někoho při parkování vyzvonil a vyblikal, tak si mě tedy musel vychutnat, aby mi to jako nandal. Já jsem mu to potěšení neudělal a ani trochu se nerozčilil, jen se na něj hezky usmíval :-)


A natruc akce, když se předpisů držíte jen když se vám to hodí, jsou k hovnu. Každej vás pak utáhne na otevřený kabině, rádiu nebo nepředpisových ponožkách. Ale vy jste svého štěstí strůjci. Škodíte jen sami sobě.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od vlakoň » 13.2.2015 15:11

A co velká svačina, bez tý ani ránu :D

Odpovědět