Chování zaměstnanců DP
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Chování zaměstnanců DP
Nejsem střelec a podle toho jezdím.
Střídání by mělo být pouze o nezbytných úpravách a zbytek na konci. Ale že mě tady bude někdo nadávat za to, že se snažím eliminovat problém, to je síla. Asi jako když mi tehdy kolega na střídání řekl, že jsem č.... K že mu to vezu o čtyři pozdě. Hlavně že v kurzu a na školení se zdůrazňuje nespěchat a na nic nezapomenout.
Mrzí mě to kolegové
V Německu jsem zažil střídání řidičů, i pět a více minut to trvalo. Naopak v Košicích jezdil řidič bez pravého zrcátka, tak hádám, že vám bude vyhovovat slovenský způsob ježdění. Víc k tomu nemám co dodat
Střídání by mělo být pouze o nezbytných úpravách a zbytek na konci. Ale že mě tady bude někdo nadávat za to, že se snažím eliminovat problém, to je síla. Asi jako když mi tehdy kolega na střídání řekl, že jsem č.... K že mu to vezu o čtyři pozdě. Hlavně že v kurzu a na školení se zdůrazňuje nespěchat a na nic nezapomenout.
Mrzí mě to kolegové
V Německu jsem zažil střídání řidičů, i pět a více minut to trvalo. Naopak v Košicích jezdil řidič bez pravého zrcátka, tak hádám, že vám bude vyhovovat slovenský způsob ježdění. Víc k tomu nemám co dodat
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Zrovna od Willyjeffa, který nesnáší takovýhle vymýšlení umělých problémů? Stejně jako jsem protestoval proti nekonečnému hejtu na schůdky u 15T, které údajně měli zajistit vybití celé tramvajácké populace díky pracovním úrazům.Bobik píše:Lepší bejt zdržující blb, než bourající blb.
Ale zrovna od Willyjeffa, u kterýho bych čekal, že mi za zohledňování bezpečnosti především bude spíš tleskat, mě to docela mrzí.
(Zajímavé, že třeba takovou vyklápěcí plošinu vůbec nikdo neřeší a díky ní už bylo spousta pracovních úrazů a to OO asi vyhovuje, tam změnu nepožadují. (to je ta bezpečnost pánové))
Stejně jako jsem protestoval proti vymýšlení problémů u přechodů pro chodce, kde jen najednou potřeba všude SSZ.
Stejně jako jsem protestoval proti vymýšlení problémů u R1, kde si někdo (už si nepamatuji kdo) vymyslel problém, že když se mi nerozsvítí předvolba o tom, že mě počítač zaznamenal, znamená to obrovský problém a měl bych si počínat nějak hodně speciálně opatrně (samozřejmě okamžitě zastavit a volat na PDT), jinak tam asi vykolejim nebo co.
Stejně jako nyní protestuji proti vymýšlení problému při střídání, že vytváříte nějakou ideu o tom, že řidiči, kteří minimálně minutu (protože mluvíte vždy o minutách, nedovedu si představit, že bych minutu stál v zastávce jen proto, že mám špatně nastavený zrcátko, ...) nenastavují všechny možné výhledy z tramvaje, tak dělají nehody. To je velká nepravda, kterou se nám snažíte vnutit. Neexistuje žádné vyšší % nehod po vystřídání a neexistuje přímá úměra, že čím déle kontroluješ postavení sedačky a zrcátek a tím dále dojedeš bez nehody. Jde jen o váš pocit pohodlí v kabině, který vůbec nesouvisí s bezpečností. Ikdyž vlastně jo. Už začínám chápat i tu kolegyni z Motola, která odmítá řízení na nohu a vyžaduje na ruku, taky jde o její pohodlí tedy i bezpečnost provozu.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chování zaměstnanců DP
Ach jo. Předpokládal jsem, že nemusím zmiňovat, že o těch (skutečně v reálu) pár blbcích co zdržujou skutečně úmyslně řeč opravdu není. A že valná většina tam jaksi nezdržuje úmyslně, ale že se taky nehodlá nijak extrémně stresovat a chvátat - ostatně neříkali nám už v kurzu, že stres a spěch plodí chyby?Fořtík píše:Zdržovat na střídacím bodě, je de-bilita. Zkusit kolejovky a vypadnout co nejdřív pryč.
Jo, a přesně o tomhle je řeč - že ty minimální úpravy, abys tu tramvaj mohl odvézt bezpečně, někdy právě pár minut zaberou.Fořtík píše:Bezpečně dokážu na konečnou (nebo do vhodného místa) odvést tramvaj s minimálními úpravami, pohodlí můžu doladit na konečný. Kdo to nechápe, nemá za panelem co dělat...
A jestli jsem to pochopil správně, tak jsem dostal sodu za to, že se odmítám honit a stresovat, abych ty minimální úpravy provedl co nejrychleji a vypadnul. No tak to dělám v klidu a s rozmyslem, bezpečnost především. Raději 3x zkontrolovat, než ve spěchu na něco zapomenout. A co? Jestli si díky tomu o mě někdo myslí, že jsem blb, tak ať si to myslí, já to přežiju. Lepší bejt zdržující blb, než bourající blb.
Ale zrovna od Willyjeffa, u kterýho bych čekal, že mi za zohledňování bezpečnosti především bude spíš tleskat, mě to docela mrzí.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Tedy ještě jedno video: https://www.youtube.com/watch?v=3NBHzyavzZA . Díky Vašemu způsobu nastavení hrazdy (protože jsme se právě dobrali, že ne postavení sedačky, ale úprava zrcátek je u Vás tak speciální), myslíte, že byste ten koš v zrcátku viděl a tu osobu nepřivřel do dveří? Mimochodem opět ani toto (předpokládám) není ideální nastavení hrazdy?Filip píše:... Já preferuji zkrátka nikoho nepřivírat do dveří a mít přehled, co se děje uvnitř vozu i kolem něj...
A ještě poznámku: nastavení zrcátek či sedačky rozhodně nemůžete brát jako důvod, že jezdíte bez nehod, když existují řidiči bez MÚ a podle jejich zrcátek byste se neodvážil ze zastávky ani na metr.
Re: Chování zaměstnanců DP
Co naplat, když třeba přijede kolega a sednu a sotva došáhnu na pedály ? A bohužel ještě máme sedačky i na šroub a někdy je peklo to jenom povolit, aby sedačka se trochu snížila. Jsem zastánce, na střídání udělat jen to nejnutnější. Ale prostě dosáhnout na pedály a vidět první až poslední dveře považuji z bezpečnostního hlediska za nutnost. Někdy se zadaří a během minuty jsem pryč (pro mě naprosto ideální, taky mě fakt neskutečně štve, že si musím nastavit zrcátko, abych vůbec něco viděl a nepočká to na konečnou). Ale každý ať dělá, jak uzná za vhodné. Já preferuji zkrátka nikoho nepřivírat do dveří a mít přehled, co se děje uvnitř vozu i kolem něj. Pravda je taková, že třeba já nedoháním zpoždění porušování povolené rychlosti (někteří se tím dokonce chlubí, kde to jde "rozpálit"). Jezdím bezpečně a bez nehod a jiných mimořádných událostí.prochy2 píše:Človek si hned oddychne, že ho podobní kolegové mohou na trati střídat az po 8. hodině večer.Filip píše:
Přes den bych to přežil při cestě ze střídání na konečnou (byť bych musel být maximálně obezřetný), v noci (ve tmě) bych ale s tím problém rozhodně měl.
Za 'kolegy', kteří si po mně několik minut nastavují zrcátka, sedačky a sundávají bundy je mi hamba. Zvlášť, když pak tou tramvají jedu domů.
Do minuty by měl být i ten nejpomalejší pryč....
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Tak tak, to nejsou řidiči, ale vlastníci oprávnění řídit tramvaj.prochy2 píše:Za 'kolegy', kteří si po mně několik minut nastavují zrcátka, sedačky a sundávají bundy je mi hamba. Do minuty by měl být i ten nejpomalejší pryč....
Re: Chování zaměstnanců DP
Človek si hned oddychne, že ho podobní kolegové mohou na trati střídat az po 8. hodině večer.Filip píše:
Přes den bych to přežil při cestě ze střídání na konečnou (byť bych musel být maximálně obezřetný), v noci (ve tmě) bych ale s tím problém rozhodně měl.
Za 'kolegy', kteří si po mně několik minut nastavují zrcátka, sedačky a sundávají bundy je mi hamba. Zvlášť, když pak tou tramvají jedu domů.
Do minuty by měl být i ten nejpomalejší pryč....
Re: Chování zaměstnanců DP
Přes den bych to přežil při cestě ze střídání na konečnou (byť bych musel být maximálně obezřetný), v noci (ve tmě) bych ale s tím problém rozhodně měl.willyjeff píše:Když jsme nakousli T6, příklad zde: https://www.youtube.com/watch?v=ucdcUeC5lmw při této směně jsem na žádné ze zrcátek nesáhl. Zdá se Vám to jako přiměřený výhled?Filip píše: Při střídání mám velký požadavek na sedačku, dosáhnout dobře celým chodidlem na pedály. A u pravého zrcátka vidět až na konec vozu. Já mohu s klidem říct, že takhle ideálně to nastavené většinou bohužel nemám.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Když jsme nakousli T6, příklad zde: https://www.youtube.com/watch?v=ucdcUeC5lmw při této směně jsem na žádné ze zrcátek nesáhl. Zdá se Vám to jako přiměřený výhled?Filip píše: Při střídání mám velký požadavek na sedačku, dosáhnout dobře celým chodidlem na pedály. A u pravého zrcátka vidět až na konec vozu. Já mohu s klidem říct, že takhle ideálně to nastavené většinou bohužel nemám.
Re: Chování zaměstnanců DP
Při střídání mám velký požadavek na sedačku, dosáhnout dobře celým chodidlem na pedály. A u pravého zrcátka vidět až na konec vozu. Já mohu s klidem říct, že takhle ideálně to nastavené většinou bohužel nemám.willyjeff píše:Hm. Vy musíte asi mít hodně extrémní požadavky na postavení sedačky, když o tom mluvíte, jakoby se Vám to dělo každý den. Kolikrát se mi stane, že na zrcátko ani sedačku nesáhnu. Kolega předemnou to měl pro mě pohodlně, netřeba měnit.Filip píše: Takže je v pořádku, když vystřídám a v pravém zrcátku vidím pouze první dveře. Mohu tedy v klidu jet dál ?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Hm. Vy musíte asi mít hodně extrémní požadavky na postavení sedačky, když o tom mluvíte, jakoby se Vám to dělo každý den. Kolikrát se mi stane, že na zrcátko ani sedačku nesáhnu. Kolega předemnou to měl pro mě pohodlně, netřeba měnit.Filip píše: Takže je v pořádku, když vystřídám a v pravém zrcátku vidím pouze první dveře. Mohu tedy v klidu jet dál ?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Mě ne. Mě už je to jedno...willyjeff píše:Takhle z odstupu, jaký si teď získal, to ještě víc vyzní? To bolí...Fořtík píše:Ono se o tramvajácích povídá v souvislostech kde co a když si uvědomíš, že spoustu věcí z toho je pravda, tak je ti hamba...
Re: Chování zaměstnanců DP
Takže je v pořádku, když vystřídám a v pravém zrcátku vidím pouze první dveře. Mohu tedy v klidu jet dál ?willyjeff píše:Tak už pomalu finišuji na toto téma, takže se jen vyjádřím takto: Když to tak čtu, pak už chápu, proč jsou svačináři, kteří nám předělají vše i ten jízdní řád. Protože jim z pohledu bezpečnosti nesedí, kde ho mám umístěný. Howgh.
PS: s tíma přestávkama oddělením od vozu to bylo asi všelijak, nikdo neznáme pravdu, ani já nechci tvrdit, že moje je 100% pravda a takhle to bylo. Znáte mě, do OO si vždycky rád rejpnu.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Takhle z odstupu, jaký si teď získal, to ještě víc vyzní? To bolí...Fořtík píše:Ono se o tramvajácích povídá v souvislostech kde co a když si uvědomíš, že spoustu věcí z toho je pravda, tak je ti hamba...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Ono se o tramvajácích povídá v souvislostech kde co a když si uvědomíš, že spoustu věcí z toho je pravda, tak je ti hamba...willyjeff píše:Tak už pomalu finišuji na toto téma, takže se jen vyjádřím takto: Když to tak čtu, pak už chápu, proč jsou svačináři, kteří nám předělají vše i ten jízdní řád. Protože jim z pohledu bezpečnosti nesedí, kde ho mám umístěný. Howgh.
PS: s tíma přestávkama oddělením od vozu to bylo asi všelijak, nikdo neznáme pravdu, ani já nechci tvrdit, že moje je 100% pravda a takhle to bylo. Znáte mě, do OO si vždycky rád rejpnu.