Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od DG7021 » 07.6.2012 23:22

Pavel PS píše:
MM-Mikulovsky píše:...tak jako já v obdobných případech (pokud mám vysokopodlažní vůz a zejména, když za mnou jede NP) neuděluji povolení k nástupu s kočárkem, protože přepravce = řidič má dle vyhlášky MD - Přepravního řádu právo prohlásit vůz za obsazený.
Výborný názor! Jenom doufám, že Tě nepotkám, až pojedu se půlročním synem... I kdyby jsi měl na kufru další pořadí, kde máš jistotu, že ve voze již není místo pro kočárky obsazené???
I kdyby bylo, tak místa pro nekočárky jsou myslím v obou tramvajích srovnatelná.

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Pavel PS » 07.6.2012 23:19

MM-Mikulovsky píše:...tak jako já v obdobných případech (pokud mám vysokopodlažní vůz a zejména, když za mnou jede NP) neuděluji povolení k nástupu s kočárkem, protože přepravce = řidič má dle vyhlášky MD - Přepravního řádu právo prohlásit vůz za obsazený.
Výborný názor! Jenom doufám, že Tě nepotkám, až pojedu se půlročním synem... I kdyby jsi měl na kufru další pořadí, kde máš jistotu, že ve voze již není místo pro kočárky obsazené???

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.6.2012 23:13

Fořtík píše:
MM-Mikulovsky píše:neuděluji povolení k nástupu s kočárkem, protože přepravce = řidič má dle vyhlášky MD - Přepravního řádu právo prohlásit vůz za obsazený.
:lol: Tak zrovna toto je mi tak srdečně jedno... :lol:
A zrovna naložení/vyložení kočárku přepravovaného jedinou dospělou osobou a navíc ještě s dalším malým capartem do VP TRAM zdrží víc než počkání na dojití i starých lidí k 2. stanicujícímu vlaku nebo jeho opakovanému stanicování u sloupku (byť to je přímo přikázáno D1/2 a potažmo SPP výslovně jen při výskytu nevidomých a lidí na invalidním vozíku).

Bruslaři- 100% souhlas
Kočárky mimo vyhrazené místo - souhlasím v případě "vysokopodlažních částí" ne zcela či vůbe NP vozů.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 07.6.2012 22:59

A tak zase pozor! :lol: Jsou dvě věci, na které jsem vysazenej - 1) bruslaři, 2) kočárek mimo určené místo. Dalších věcí jsem si nikdy nevšimnul.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Petrpes » 07.6.2012 22:31

Jeden kolega, který už je nejspíš dávno v důchodu tvrdil:
Dokud si nepřivedou do vozu lva nebo tygra, což by mě asi pokousalo, ať si vozí co chtěj :]

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 07.6.2012 22:20

MM-Mikulovsky píše:neuděluji povolení k nástupu s kočárkem, protože přepravce = řidič má dle vyhlášky MD - Přepravního řádu právo prohlásit vůz za obsazený.
:lol: Tak zrovna toto je mi tak srdečně jedno... :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.6.2012 22:01

chemik: Zase se ukázalo, že snaha o zjednodušování vede k omylu/nepochopení.

Tvůj případ z Olšanských hřbitovů byl naprosto OK - tak jako já v obdobných případech (pokud mám vysokopodlažní vůz a zejména, když za mnou jede NP) neuděluji povolení k nástupu s kočárkem, protože přepravce = řidič má dle vyhlášky MD - Přepravního řádu právo prohlásit vůz za obsazený.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 07.6.2012 21:46

Pánové, doufam, že se tomu nedivíte :D Vždyť se podívejte na metro. Jezdí v 90sec intervalu a má 5 vagónů. Stejně se najdou jedinci, co by se nejradši na eskalátorech zabili, aby to jejich metro stihli a dovedou se nacpat do neuvěřitelně narvaného vagónu proto, že to mají na výstupu blíž, ikdyž jiné vagóny jsou poloprázdné...Typický ovcovitý efekt :D Nevím jak jinak bych to nazval :D

Za další z této diskuze: to mě zaujal ten argument ohledně spěchu lidí s věkem 60+ a velmi omezenou pohyblivostí. Takže argumenty jsou vlastně dva. A) jsme moc mladí, aby jsme to pochopili (viz. cwapa v 2012-05-16 13:33) a B) protože jsou zapomětliví (viz. gabuliatko v 2012-06-07 11:45)? To mi nějak nesedí :)

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Pepa » 07.6.2012 21:28

Toto je normální i na 22 a stává se mi to často. Jedeme ve vláčku třeba tři 22, první nacvakanej a ostatní prázdný. Všichni se cpou do prvního spoje a tim ho dál zdržujou a nastává další vláčkování, když nepočkáš na dobíhače jsi za ... aniž by věděli, že za tebou je další pořadí a skoro prázdné...

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od chemik » 07.6.2012 20:57

A tak já to na sebe prásknu. Měl jsme včéra linku 11. cestou od Náměstí bří Synků k Flóře jsem si nasbíral asi 15 minut, další pořadí mi jelo na prdeli. Přiznávám, zhruba tak za 3 minutky z těch 15 jsem mohl já a to sice proto, že jsem měl vozy 2xT6, se kterými nejsem kamarád a proto raději jezdím opatrně. Nicméně zbytek zařídila Vinohradská a zaparkovaná dodávka u kolejí v Bruselské (a pak jsem vlastně jěště 2x počkal na dobíhající porsí). No ale pojďme k věci. Zastávka Olsšanské hřbitovy k Želvě. Stanicuju spolu s linkou deset. Následující pořadí linky 11 se nevejde do zastávky, tak vyčkává před přechodem.Linka 10 začne zavírat dveře. Tak začnu zavírat taky. U T6 to trvá déle, takže desítka pomalu odjíždí, zatím co já se teprve chystám k odjezdu. A v tom mě zří dvě u sloupku vesele tlachající, přibližně šedesátileté "dámy", každá s jednou berlí, nebo holí? Nevim už. Tak přeruší konverzací a vydávají se ke mě velice, velice pomalou chůzí a mávají na mě holemi (následující pořadí stále není v zastávce, vyčkává, až odjedu, aby mohl zaject ke sloupku). A teď k mému doznání - ano, nepočkal jsem na ně a drze jim zavřel dveře 15 metrů před nosem a odjel. jelikož jsem měl otevřené boční okénko od kabiny směrem k refíži, tak jsem si vyslechl tituly jako: čů**ku, zmr*e a ko*ote od těchto dvou dam.
Tak a teď mě Milane můžeš přijít zastřelit.
Ale víte, proč jsem to udělal? Než by ty dvě sprosté dámy došly ke mě a nastoupily do T6 s vysokejma schodama, měl bych po čočkách, musel bych zase stavět u sloupku a zdržoval bych následující pořadí linky 11 a další spoje za mnou. Ano, tušíte možná správně, následující pořadí linky 11 zastavilo u sloupku!!!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 07.6.2012 20:43

Fořtík: Ti důchodci zvlášt u wan, resp kachen že :lol:

Jinak opět platí použití selského rozumu dle dané situace. Je mi líto MMM, jsi v práci, kde jde udělat předpis na rychlosti na výhybce, ale ne na každou sitauci...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 07.6.2012 20:38

MM-Mikulovsky píše:gabuliatko: (hledat to nebudu, ale) Už jsem to tu na TF v minulosti několikrát uvedl čekání 2. stanicující TRAM na dojití lidí od sloupku beru za povinnost (tak jako opačně nařízené opakované stanicování u sloupku, když je tam viditelně osoba se sníženou schopností pohybu či orientace) a neberu to za čekání na dojití, ale pouze vyčkání na nastoupení - cestující totiž již na zastávce byl před příjezdem TRAM (včetně možnosti, že přijel TRAM stanicující jako první). Ovšem vím, že mnoho kolegů tak nejdená a osobně by jsem za to nejraději přímo střílel - stejně jako když nečeká NAD na přestup z viděné související TRAM linky či opačně ona na přestup z viděné NAD.
Hele, Milan, brzdi! (-X Jsi tu bez 14 dní týden, tak se netvař, že všemu rozumíš nejlíp. #-o Jednou je zastávka pro dvě tramvaje, tak je pro dvě tramvaje. Proto se tak postavila a schválila. Bohužel, neumíme si to ošetřit tak, jak to mají třeba v Ostravě. Já bych zase střílel všechny, co učí důchodce nastupovat jedněma dveřma od sloupku - k nástupu do vozu se má využívat všech dveří vlaku. Samozřejmě, na přecházející se čeká, ale jestliže se pohybuje velice laxně ve stylu, že mu o tu tramvaj vůbec nejde, tak má smůlu...

PS: Nevím, co je opačně nařízené opakované stanicování, ale zní to hezky :lol:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Petr » 07.6.2012 16:59

gabuliatko píše:Ahoj pane admin. No většinou to bylo tak, že zelená volená kličkou byla extra a mnohdy pan řidič neměl problém když viděl běžící s tou kličkou vylézt znovu. Teď přijede, v poměrně krátké době mu padne zelená a tradá. Dokoncetam někteří najeli dříve, aby bylo volno ve smyčce. Teď už nemohou.
No já nevím... Ale volno pro chodce se volilo klidně i ve chvíli, kdy nejela tramvaj (stejně jako dneska). Jakmile jela tramvaj (navolená kličkou), tak se opět volilo automaticky volno pro chodce, protože auta stejně musela stát, tak se oboje spláchlo najednou. Opět stejně jako dneska.... Jediné co je jinak je to, že dneska se tramvaj volí pantografem a volno padá do cca 30 sec stejně jako padalo u navolení kličkou... Já fakt nevím, co je jinak. Navíc přihlášení ptg na troleji je tak blízko označníku, že popojetí tramvaje až k němu volno ve smyčce opravdu nezvětší o víc než cca 3 metry.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od gabuliatko » 07.6.2012 16:54

Petr píše:
gabuliatko píše:Ano, debilita nových světel na Bílé Hoře, kdy je zelená zároveň pro chodce a pro tramvaj odjíždějící ze smyčky budiž pochválena.
No, zelená na přechodu pro chodce přes Karlovarskou se zelenou pro vyjíždějící tramvaj ze smyčky tam bývala vždycky, protože se oboje svezlo dohromady. Co je na tom nově "debilního"?
Ahoj pane admin. No většinou to bylo tak, že zelená volená kličkou byla extra a mnohdy pan řidič neměl problém když viděl běžící s tou kličkou vylézt znovu. Teď přijede, v poměrně krátké době mu padne zelená a tradá. Dokoncetam někteří najeli dříve, aby bylo volno ve smyčce. Teď už nemohou.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Petr » 07.6.2012 15:37

gabuliatko píše:Ano, debilita nových světel na Bílé Hoře, kdy je zelená zároveň pro chodce a pro tramvaj odjíždějící ze smyčky budiž pochválena.
No, zelená na přechodu pro chodce přes Karlovarskou se zelenou pro vyjíždějící tramvaj ze smyčky tam bývala vždycky, protože se oboje svezlo dohromady. Co je na tom nově "debilního"?

Odpovědět