Chování zaměstnanců DP
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Dle maximlní deponovací kapacity. Ty sice z hlavy nevím, ale Vokovice nejsou rozhodně největší. Sice mají 30 kolejí, které jsou ovšem dost krátké (pro cca 5 vozů typu T). To znamená, že pokud na kolej zatáhnou pouhé dvě soupravy, část další už by stála venku. Například Pankrác má sice deponovacch kolejí jen 23, ale pokud se vše ukázkově naskládá, vozů se tam vejde až osm.KM píše:ad Martin/vozovny: "Kapacitně" myslíš co tam je nebo coby se tam vešlo? Vokovice mají tuším 30 kolejí, kdo má víc? Ta čísla ale ukazují co si myslím - rovnost mezi vozovnami, přitom nepoměry by měly/mohly být větší.
Akribius: Motol začíná taky na Palackého náměstí na nábřeží (linky 3+16), ale to je jen takový šťouch
Nejefektivnější způsob, jak to naučit ty ostatní, je propustit jednoho z nich. Ti ostatní si pak většinou dají bacha. Pokud vědí, že se jim stejně nic nestane, budou jim tvé výchovné pokusy jen pro smích. Asi jako my jsme teď, po polském vetu, pro smích celé Evropě, a můžeme vzít jed na to, že s námi v Bruseli budou už vždy jednat jako s hadrem na podlahu. Moc mírnosti prostě škodí.KM píše:PH: Ne. Padáka ne. Propustit člověka znamená, že se nic nenaučí a vznikne problém kde sehnat nového. Lepší je naučit ho, jak je to správně. To je užitečnější pro něj i společnost.
Akri: Tak, tak. Znova - o zatahování řidičů se celkem nediskutuje, o zatahování vozů ano.
Dušan: Děkuji. Má osvěta nese ovoce. O nic jiného mi nikdy nešlo.
PH: Ne. Padáka ne. Propustit člověka znamená, že se nic nenaučí a vznikne problém kde sehnat nového. Lepší je naučit ho, jak je to správně. To je užitečnější pro něj i společnost.
Dušan: Děkuji. Má osvěta nese ovoce. O nic jiného mi nikdy nešlo.
PH: Ne. Padáka ne. Propustit člověka znamená, že se nic nenaučí a vznikne problém kde sehnat nového. Lepší je naučit ho, jak je to správně. To je užitečnější pro něj i společnost.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
V Motole jsou vozy venku kvůli rekonstrukci části haly pro nové tramvaje.Ty mají totiž výzbroj na střeše a tudíž je nutné udělat lávky,aby byla výzbroj přístupna.Tudíž se teď některé vozy nevejdou do hal.
K těm výjezdům-asi by nám někteří chtěli práci hezky osvěžit a rádi by nás posílali střídat,vyjíždět a končit na druhý konec Prahy,ale je třeba si uvědomit,že práce řidiče tramvaje má úplně jiné nároky na spánek a odpočinek a tudíž se každý hlásí k nejbližší vozovně u svého bydliště.Nevím zda by zatahování do jiných vozoven nepřineslo spíše více bordelu než úspor.Tam bych se snažil zachovat stávající stav.
Vypravení je věc sama pro sebe a některé vozovny jsou holt menší a tudíž vypraví méně vozů.Například Pankrác je veliký a tak bude vypravovat i vozy,které by logicky spíše měly být ze Strašnic.Excesy typu 21 z Hl. by ale snad být nemusely.
Dále bych rozšiřoval střídané přestávky,přece jenom situace,kdy došlo vinou mimořádnosti k jejich zhroucení není každý den.Tím se ušetří vypravení a tedy i výjezdy.
Motol teď momentálně má tato nástupní a koncová místa:
-vozovna
-Anděl
-Hradčanská
-IPP
Neumím si představit zatáhnout po půlnoci do Kobylis a jet domů a druhý den začínat třeba na Palmovce.To bych prakticky neměl žádný volný čas.
Další věcí,kterou lze velmi dobře zatraktivnit tramvaje je preference.Semaforů je vybaveno dost,jenom odněkud chybí vůle prosazovat její zapnutí.
Další věcí ke snížení nákladů je snížení administrativy.Vypisování JŘ do výkazu řidiče,když je tramvaj elektronicky sledována mi přijde jako nesmysl,rovněž po nehodě zápis ve vozovně o nehodě,když tento zápis dělá na místě nehody dispečer.
Taktéž zpřehlednění předpisů a dalších nařízení,kde by zůstaly jen paragrafy potřebné pro výkon funkce by nebylo od věci-snad nové testy z PSP už budou o pochopení problematiky a ne o učení se věcí nazpaměť.
Lze dělat dost věcí ke zlepšení s malými náklady-stačí jenom chtít.
K těm výjezdům-asi by nám někteří chtěli práci hezky osvěžit a rádi by nás posílali střídat,vyjíždět a končit na druhý konec Prahy,ale je třeba si uvědomit,že práce řidiče tramvaje má úplně jiné nároky na spánek a odpočinek a tudíž se každý hlásí k nejbližší vozovně u svého bydliště.Nevím zda by zatahování do jiných vozoven nepřineslo spíše více bordelu než úspor.Tam bych se snažil zachovat stávající stav.
Vypravení je věc sama pro sebe a některé vozovny jsou holt menší a tudíž vypraví méně vozů.Například Pankrác je veliký a tak bude vypravovat i vozy,které by logicky spíše měly být ze Strašnic.Excesy typu 21 z Hl. by ale snad být nemusely.
Dále bych rozšiřoval střídané přestávky,přece jenom situace,kdy došlo vinou mimořádnosti k jejich zhroucení není každý den.Tím se ušetří vypravení a tedy i výjezdy.
Motol teď momentálně má tato nástupní a koncová místa:
-vozovna
-Anděl
-Hradčanská
-IPP
Neumím si představit zatáhnout po půlnoci do Kobylis a jet domů a druhý den začínat třeba na Palmovce.To bych prakticky neměl žádný volný čas.
Další věcí,kterou lze velmi dobře zatraktivnit tramvaje je preference.Semaforů je vybaveno dost,jenom odněkud chybí vůle prosazovat její zapnutí.
Další věcí ke snížení nákladů je snížení administrativy.Vypisování JŘ do výkazu řidiče,když je tramvaj elektronicky sledována mi přijde jako nesmysl,rovněž po nehodě zápis ve vozovně o nehodě,když tento zápis dělá na místě nehody dispečer.
Taktéž zpřehlednění předpisů a dalších nařízení,kde by zůstaly jen paragrafy potřebné pro výkon funkce by nebylo od věci-snad nové testy z PSP už budou o pochopení problematiky a ne o učení se věcí nazpaměť.
Lze dělat dost věcí ke zlepšení s malými náklady-stačí jenom chtít.
Ale já tu rubriku nezaložil proto, abych tím nikomu neublížil, ale právě proto, abych těm prasáckejm řidičům ublížil. Pokud někdo takový dostane padáka, bude to jen dobře. Ano, padáka.dušan píše:... Myslím si, že v každé profesi narazíš na nějaké extempore, takto se to dá zveřejňovat, nikomu tím neublížíš, jen já si z toho postupu mohu vzít poučení a být lepší než on. A to je smysl této diskuse.
Takže si bereš ponaučení?? To jsem rád Dušane, že už od tebe neuslýšíme. "Je tam na ty dveře takovej čudlík kristepane"dušan píše:Milý Km, pokud by diskuse směřovala od začátku tímto směrem, neměl bych nic proti takovému postupu (souhlasím s tebou, že se daná situace dala vyřešit lepším způsobem), ale pokud si pamatuju, když se udělala tato diskuse, zvrtlo se to zcela jiným směrem - opětovná hádka tram versus auta (SPZ). Myslím si, že v každé profesi narazíš na nějaké extempore, takto se to dá zveřejňovat, nikomu tím neublížíš, jen já si z toho postupu mohu vzít poučení a být lepší než on. A to je smysl této diskuse.
Když řeknu, že takhle se chová 80% řidičů, je to pravda, ale beru na sebe riziko, že jsem šupák zaujatej. Skoro se divim, že ho někod neposlal někam...KM píše:ad Martin/vozovny: "Kapacitně" myslíš co tam je nebo coby se tam vešlo? Vokovice mají tuším 30 kolejí, kdo má víc? Ta čísla ale ukazují co si myslím - rovnost mezi vozovnami, přitom nepoměry by měly/mohly být větší.
K tématu diskuse:
Hezký příklad zrovna včera: řidič 16, v půl deváté večer, načas. Tedy žádný stres. Na stanici shodou okolností vystupovalo 6 lidí ze tří sedadel po obou stranách vepředu + jejich průvodci, tedy asi 10 lidí předními dveřmi. Řidič otevřel kabinu, postavil se podíval se do vozu a říká: To se mi rozbily dveře nebo co že jdete všichni předem jako slepice? A dáváním zvukového znamení je začal popohánět. Neporušil žádný předpis, dbá o plynulost přepravy a má pravdu, zbývající dveře byly volné. Ovšem kdyby použil rozhlas do vozu a řekl: Používejte PROSÍM k výstupu a nástupu všech dveří soupravy" image jeho chlebodárce i jeho samého by bylo bezesporu lepší a lidi, co si svezení zaplatili by neměli pocit, že jsou obtížný hmyz a uznali, že má pravdu. Takhle někteří měli náběh na vyvolání hádky.
Je tenhle příklad jasný, o co jde v této diskusi?
Add depa, skutečně netušim, ale myslim, že to je tak nějak "to co tam je", v Motole je pravda v noci venku spoustu tramvají, ale na Pankráci asi ne. Když tam mohly bydlet přechodně Kobylisy a Hloubětín, zase ve Vokovicích bydlel Motol a vlastně všechny staré tramvaje a nikomu nepekážely, takže si myslím, že to je spíš na "to co tam je",ale Pankrác určitě nebude menší než Vokovice, Motol si nejsem jist. Všecky tři depa jsou stavěné cca ve stejné době, a ani Hloubětín nebude žádnej pinďa.
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
Milý Km, pokud by diskuse směřovala od začátku tímto směrem, neměl bych nic proti takovému postupu (souhlasím s tebou, že se daná situace dala vyřešit lepším způsobem), ale pokud si pamatuju, když se udělala tato diskuse, zvrtlo se to zcela jiným směrem - opětovná hádka tram versus auta (SPZ). Myslím si, že v každé profesi narazíš na nějaké extempore, takto se to dá zveřejňovat, nikomu tím neublížíš, jen já si z toho postupu mohu vzít poučení a být lepší než on. A to je smysl této diskuse.KM píše:K tématu diskuse: Hezký příklad zrovna včera: řidič 16, v půl deváté večer, načas. (---)neměli pocit, že jsou obtížný hmyz a uznali, že má pravdu. Takhle někteří měli náběh na vyvolání hádky.
Je tenhle příklad jasný, o co jde v této diskusi?
ad Martin/vozovny: "Kapacitně" myslíš co tam je nebo coby se tam vešlo? Vokovice mají tuším 30 kolejí, kdo má víc? Ta čísla ale ukazují co si myslím - rovnost mezi vozovnami, přitom nepoměry by měly/mohly být větší.
K tématu diskuse:
Hezký příklad zrovna včera: řidič 16, v půl deváté večer, načas. Tedy žádný stres. Na stanici shodou okolností vystupovalo 6 lidí ze tří sedadel po obou stranách vepředu + jejich průvodci, tedy asi 10 lidí předními dveřmi. Řidič otevřel kabinu, postavil se podíval se do vozu a říká: To se mi rozbily dveře nebo co že jdete všichni předem jako slepice? A dáváním zvukového znamení je začal popohánět. Neporušil žádný předpis, dbá o plynulost přepravy a má pravdu, zbývající dveře byly volné. Ovšem kdyby použil rozhlas do vozu a řekl: Používejte PROSÍM k výstupu a nástupu všech dveří soupravy" image jeho chlebodárce i jeho samého by bylo bezesporu lepší a lidi, co si svezení zaplatili by neměli pocit, že jsou obtížný hmyz a uznali, že má pravdu. Takhle někteří měli náběh na vyvolání hádky.
Je tenhle příklad jasný, o co jde v této diskusi?
K tématu diskuse:
Hezký příklad zrovna včera: řidič 16, v půl deváté večer, načas. Tedy žádný stres. Na stanici shodou okolností vystupovalo 6 lidí ze tří sedadel po obou stranách vepředu + jejich průvodci, tedy asi 10 lidí předními dveřmi. Řidič otevřel kabinu, postavil se podíval se do vozu a říká: To se mi rozbily dveře nebo co že jdete všichni předem jako slepice? A dáváním zvukového znamení je začal popohánět. Neporušil žádný předpis, dbá o plynulost přepravy a má pravdu, zbývající dveře byly volné. Ovšem kdyby použil rozhlas do vozu a řekl: Používejte PROSÍM k výstupu a nástupu všech dveří soupravy" image jeho chlebodárce i jeho samého by bylo bezesporu lepší a lidi, co si svezení zaplatili by neměli pocit, že jsou obtížný hmyz a uznali, že má pravdu. Takhle někteří měli náběh na vyvolání hádky.
Je tenhle příklad jasný, o co jde v této diskusi?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
je ještě další možnost - někdo si prostě jenom zakládá na tom, že svou práci dělá poctivě, aby se za sebe nemusel stydětKM píše:ad pawel: A tady je možná malinký klíček k pochopení problému. Baví řadu lidí i zde technika jako taková, ježdění s tramvají nebo služba lidem? Je láska k tramvajím láskou k lidem? Je láska k bohu láskou k lidem?
samozřejmě mě baví víc technika, ale to se na vztahu k cestujícím nemusí rozhodně nijak projevit
nemusím milovat boha a lidi, abych vyšel vstříc cestujícím a choval se slušně
btw opravdu jsem ještě nepotkal člověka zaměstnaného v sektoru služeb (a teď nemyslím různé charity a tak), který by doslova "miloval lidi"