Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod Karosák v 14.10.2016 13:17

Další věc je, že třeba v tom KMX stadtu (Hütholz), nebo Görlitz-Weinhübel (a předpokládám i další provozy) je jeden perón výstup/nastup, ale uprostřed smyčky obrat busů z periferií, takže se komfortnější zázemí vyplatí, neb tam chodí tram i busaci. A možná i nějaký dispečer, nebo alespoň spojení s ním. Vždyť se podívejte, že i ten Vypich je najednou na úplně jiném levelu-zabydlena kuchyňka, automaty, wifina, noviny, prostě to tam trochu žije :-D
Tohle by třeba šlo při vzniku menšího terminálu na Bílé Hoře (kompletní změna dispozice). Ale také to není všude, třeba na Altchemnitz je sice terminál, ale do nástupní se nenajizdi, protože je společná s "mezimestem" (tehdy 522).
Já neříkám, jak je západ úža, v Praze jsou na to obecně špatné stavebně provozní podmínky. Ale pak něco opravíme, zrekonstruujeme, ale takové dílo by mělo být zbaveno DPH, protože to PH tam není. Já jsem rád, že to tu nemáme jak v UA, všechna čest Trautenberku, takovýhle můzeům nemá ani Štěpanickej baron, ale organizačně jsou to furt dřevní doby. To je jak kdybych měl pole a místo abych si koupil John Deera, tak si koupil pluh s xenonama, automaticky polohovatelnou radlicí a palubním počítačem na nastavení parametrů orby, ale tahal to furt párem volů.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod MARV v 14.10.2016 12:42

parrot: žel bohu, i když i mně se to nelíbí, tak to nelze vzhledem ke konstrukci grafikonu a hlavně malé kapacitě OT na Spojovací právě pro l. č. 11. Proto se to řeší, tak jak se to řeší, žel do konce výluky se s tím víc neudělá.
MARV
Uživatel
 
Založen: 06.1.2014 18:58

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod Petrpes v 14.10.2016 12:37

U linek 11 a 14 je právě problém i druhé obratiště, čili Spojovací a Vysočanská, kde se vejde jediná souprava a konce není dobré dělat delší...
Až to bude jezdit na Spořilov, budou delší konce samozřejmě tam...
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod parrot v 14.10.2016 11:24

a teď trošku z jiného soudku a také se to týká NBS:) bylo by dobré za té situace, kdy v nedostatečně kapacitní konečné končí současně 2 linky ji udělat "jen jako průjezdní" a nebo s minimálním obratovým časem... Navíc by bylo rozumné nějak zajistit bezproblémový výjezd z obratiště. Ty 2,5 minuty stojící auta na kolejích čekající v koloně na zelenou, že se nedá vyjet z konečné a další 1,5 - 2 min. čekačka na SSZ na křižovatce Otakarova... K tomu obratovému času: je taky pak luxusní obratový čas u 11 na Spojovací. Celých 6 minut a to po střídání řidičů na voze. Tj. 3 minuty podle JŘ obratový čas ve smyčce a 3 minuty na dorovnání zpoždění, které spoj prakticky vždy díky výjezdu z NBS s sebou veze. A kde je potřebný čas na kontrolu vozu po jeho vystřídání??? Pokud provádím kontrolu převzatého vozu, tak z toho vždy následují i pozdní odjezdy ze Spojovací. Opět něco proklientského pro naše cestující :!: Jako kdyby na té Spojovací nemohlo být víc času, právě přesunutého z NBS...
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod MARV v 14.10.2016 10:44

Přátelé, já jsem pouze u svého předchozího příspěvku popsal vývoj požadavků některých z vás, kteří by rádi přistavovali vůz na konečné ihned do nástupní. Dobře to napsal Karosák, když poukázal na Chemnitz, obdobně to funguje snad v celém Německu. Průšvih u nás je, že taková zázemí s vybavením, jako tam u nás nejsou, nakonec v tom hrají role i značné investice, které do toho nikdo nedá. Za druhé u nás se chce, aby řidič po celou dobu měl vozy pod kontrolou a to v případě konečných, zvláště některých jde docela obtížně. Ono stačí, když odejdete na WC a občas se za tu chvíli dějí divy. Nakonec i žádosti PDT na řidiče s prosbou o zvýšenou kontrolu vozů na konečných nejsou neobvyklé. Proto je v Praze tak obtížně toto řešit. Nakonec i za bolševika, kdy to bylo zpočátku povinností, se od tohoto požadavku upustilo, důvody jsem popsal minule.
MARV
Uživatel
 
Založen: 06.1.2014 18:58

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod 9001 v 14.10.2016 9:17

mart337: Tohle je myslím největší bolest povrchové MHD v Praze... Sice ted ROPID plánuje nějaké nové značení, ale obávám se, že se s tímhle počítat nebude a zůstane všechno v papíru bez možnosti operativně informovat kaštany...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod mart337 v 14.10.2016 8:32

Ono vážení je toto krásné, ale nevím kolik linek v tom obrázkovém případu na té konečné funguje. Zkus si to zorganizovat při třeba třech linkách a délce nástupiště pro jednu soupravu. Dále tram na to nejsou vybavené a už vidím jak to někdo bude předělávat. Mě by stačilo, abych měl možnost venkovního hlášení pro cestující na peróně pro případy nějakého výpadku, kdy lidi čekají na zastávce na nějakou linku a ta je v blízku v nedohlednu, protože někde jinde je třeba nehoda a v celém úseku není ani kousek (viz nedávno kolaps v Praze a měl jsem 11 a na Žižkově nebyla ani jedna 9 a lidi čekají na ni). Jinak bych to řešil spíš přes mastodonty, než přes tramvaje. Ty na konečných a na důležitých složitějších bodech chybí, aby informovaly, za jak dlouho tam ta která linka jede (třeba Braník, kde Ti 3 jezdí do Modřan jen ve špičce, ale lidi tam na zastávce stejně kolikrát čekají).
Dále na konečných v Praze není žádné zázemí. Kromě smr........ záchodů (někde i jen chemických) nemáš kam jít. Takže Ti nezbývá než zůstat na tramvaji a odpočívat tam. A nezlob se, ale občas mívám dost z hlavy včelín, když musím poslouchat ty kecy za sebou za jízdy, natož to poslouchat na konečné, když mám odpočinkovou pauzu. Navíc odejít od tram je dost nebezpečné i z toho důvodu, že by ses mohl taky vrátit a mít místo Emirates Picassa (viz nedávno jeden kolega na Výstavišti).
Ideálně by to takto fungovalo, kdyby jsi to měl jako na metru, že by jsi s tím jel třeba hodinu, pak z toho slezl, jdeš do zázemí a tam máš nějaký odpočinek a pak zase stejně pokračuješ. Ale abys poskakoval nepřetržitě dvě tři hodiny a pak měl slabou půlhodinku v zázemí, kde si pomalu ani nemáš kam sednout natož pořádně odpočinout a zase tři hodiny jel a takhle pokračoval nepřetržitě 12 hodin ...
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod Bobik v 14.10.2016 5:42

Petrpes napsal:....navíc lid na periferii bude akundrát kouřit u dveří, kurvit dveřní automat a dělat bordel ve voze :P
Na automat si zvyknou, třeba Regína má automat taky a lidem čudícím na peróně to problém nedělá. Jenže u vlaku vědí, kdy odjíždí a kolik jim ještě zbývá času, tak asi proto. A bordel ve voze budou dělat tak jako tak, těch pár minut bordelu navíc už tomu neublíží. :lol:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod Karosák v 13.10.2016 21:53

Tz: Ano, přesně toto funguje a líbí se mi v tom Chemnitz. Najede do nástupní pro 2 soupravy, takže druhý se v klidu vejde, pustí dveře automat a kde doprostřed smyčky do místnosti na BP. Minutu před odjezdem přijde, zavře, frčí. Snad mu v čase odjezdu padá i SSZ ma výjezdu.... prostě španělská vesnice pár kilometrů za čárou.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod trainzjohny v 13.10.2016 20:39

Totéž bylo i v Krakowě, řidič přijel, vyhodil lidi, nechal vůz otevřený a šel dopr**. Nahoře na transparentu se střídala konečná s infem o čase odjezdu. Asi minutu před odjezdem přišel, zkouknul co mu tam nalezlo, zavřel a jel.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod vencavasek v 13.10.2016 20:13

Vaše diskuze mi připomněla, co jsem viděl letos ve Varšavě...
IMG_2095-upr.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
vencavasek
Uživatel
 
Založen: 07.1.2007 15:10

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod Petrpes v 13.10.2016 17:49

Pokrok bude, až nebudeme jezdit z Palmovky na Žižkov přes centrum s orientací Vozovna Žižkov a negativním číslem :D Čili v JŘ bude napsáno co nakódovat a cíl se cestou sám změní z Kubánského nám. na vozovnu...
V kolik se má jezdit do nástupní je hudba budoucnosti, navíc lid na periferii bude akundrát kouřit u dveří, kurvit dveřní automat a dělat bordel ve voze :P
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod Bobik v 13.10.2016 17:24

7001 napsal:No vždyť o tom píšu, pokud mám pauzu na jídlo chci ji čerpat v klidu.

No tak otevřu 1. dveře, zavři kabinu, hodim nohy na panel a v klidu dosvačim. Co si dělaj kaštani za mnou, je mi egál. V čem je problém?
Krom toho, beztak se jedná o posledních pár minut před odjezdem, nestojím v nástupní celou BP.

Mě to přijde, že někteří jsou kvůli tomu, aby jim lidi nečuměli do kabiny, schopný stát snad ještě před výstupní. :lol: Kolikrát nad tím kroutím hlavou, než aby si někdo popojel o blbejch pár metrům blíž k nástupní, raději zablokuje celou smyčku a že kolegové za ním musí oblejzat tramvaje cestou na záchod ho netrápí. Hlavně že je od kaštanů dál a nečuměj mu do kabiny.... :roll:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod MARV v 13.10.2016 16:24

Přátelé, byla doba, kdy bylo najíždění povinné, skončilo to myslím na začátku 70. let, kdy se do obratových časů začaly započítávat různé druhy přestávek. Potom byla snaha toto obnovit, zkušební provoz, nemýlím-li se, byl začátkem 90. let. Skončilo to částečně pro odpor ze strany odborů a taky veřejnost to moc nevítala, své v tom hráli tenkrát i bezdomovci, kteří si z tramvají začali dělat své trvalé bydliště. Nakonec to skončilo po zavedení povinných bezpečnostních přestávek. Podobný problém se řešil při doplňkovém prodeji jízdenek řidiči tramvají. Tam měla být zkouška na lince č. 2, ale tam, pokud se nemýlím, nakonec ani zkušební provoz nevznikl, pouze simulace, která dokázala nevhodnost tohoto řešení v Praze.
MARV
Uživatel
 
Založen: 06.1.2014 18:58

Re: Chování zaměstnanců DP

Odeslatod 7001 v 13.10.2016 15:48

No vždyť o tom píšu, pokud mám pauzu na jídlo chci ji čerpat v klidu. Ne na vsech linkách jsou střídané přestávky a po 20. hodině se přestávky čerpají na voze. Jsme tu sice pro lidi, ale aby se dostali z bodu A do bodu B. To už by jsme mohli začít prodávat stírací losy nebo nabízet pojištění, to je taky služba pro lidi.
Uživatelský avatar
7001
Uživatel
 
Založen: 30.8.2004 7:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Další

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron