Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.3.2015 14:01

9001: nemáš pravdu v "klasických" T3 a "Terkách" (což měl být uvedený případ z Palmovky) budou staré repráky - neojedinělý šum či jiné zvukové nečistoty mohou být způsobeny v nich.

Ovšem základní problém je, že nesčetněkrát jsem si na konečných v RP či 15T vyzkoušel, že někdy si sám sobě rozumím v tzv. UFONU (rozhlasu) a jindy (v tom samém voze, čase a místě) naprosto ne.
Ono totiž záleží asi i na centimetrech vzdálenosti mezi ústy a mikrofonem + "čistotě" (hlasové indispozice - chrapot či naopak pištění budou velký problém) i hlasitosti dotyčného = nejsem znalec na mikrofony, ale obávám se, že ten v kabinách TRAM není valné kvality.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9575
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 06.3.2015 13:45

MM: Co to meleš??? Tohle platilo možná za Mypolu, když byly ještě stará sluchátka... S Motorolou je rozumět naprosto jasně po celém voze... (Mnohokrát vyzkoušeno). Než lidi vypustím, zahlasím a hotovo. Zabere to 10 sekund a pomůže to desítce lidí...

Celkově to moc prožíváš... To není projev prezidenta, ale informace, která pomůže... Tam asi nikdo nebude řešit přeřeky, špatnou intonaci a nevím co ještě...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.3.2015 13:11

RE na předchozí příspěvky: 1.) Neřekl jsem, že zrovna já umím informovat cestující - mám stejný problém jako většina ostatních kolegů = prostě mne to nikdo nenaučil:
a) myšleno nějaké základní řečnické školení/cvičení
b) nebyl jsem ani plně poučen jak správně ovládat při tom APEX (až praktickou zkušeností jsem sám přišel, že ten na 15T odhlášením zastávek vypne hlášení od řidiče, byť to se na příslušném ovládacím panelu "tváří" jako zapnuté)!
2.) předchozí bod je (mnou pochopitelným) vysvětlením, proč převážná většina řidičů neinformuje či informuje špatně:
a) bojí se dělat věc o níž vědí, že ji neumí
b) nebojí se dělat věc o níž vědí, že ji sice neumí, byť ví, že ji díky tomu neprovedou správně (zajímavé je porovnání s vnímáním učení se cizích řečí = člověka potěší snaha cizince mluvit pro něj nerodným jazykem a odpustí mu chyby - bez nichž se ten cizí jazyk nikdy nenaučí, ale jakmile se někdo s chybami pokusí o specifický rétorický úkol, jímž je proslov, tak sklidí od ostatních jen posměšky = proč jsou oblasti, kde se už jen snaha cení a v jiných toto nejen nestačí, ale ve výsledku naopak to dotyčné odrazuje snahu předvést?)
3.) "žblebnout, čeká na Vás náhradní souprava snad není takový problém a nemusíš na to mít řečické kurzy..." jenže, toto podle prvotního příspěvku kolega na Palmovce asi udělal a slyšelo to jen pár lidí v jeho nejbližším okolí¨ = bez nějakého toho řečnického školení prostě máš mizernou šanci, aby ti rozuměli lidi i 30m od tebe (ať již je informuješ pomocí rozhlasu či "perhuba") :!: :!: :!: Takže vy výsledku je člověk spokojen, že všichni postřehnou, že se něco děje a nebylo-li jim přesně jasné co, tak je napadlo se zeptat svého okolí či dotyčného.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9575
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 06.3.2015 8:53

MM: Tak žblebnout, čeká na Vás náhradní souprava snad není takový problém a nemusíš na to mít řečické kurzy...
K orientaci. První námitka byla, že DEPÁK to neuměl nastavit... Přijel tam se Spojovací...

K Florenci. O co ti jde? Cestující se tam může dostat jednou za uherský rok, koleje tam doprava jsou... A taky jsem zažil pár lidí co se mě ptalo jestli něco jede doprava... Zvlášt jestli si neměl odhlášenou zastávku, tak si byl ještě za blba, protože tam žádná šipka nebyla :twisted:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 1992
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Petrpes » 06.3.2015 8:37

Fořtík píše:
MM-Mikulovsky píše:informování cestujících řidiče nikdo neučil/í = většina jej rozhodně vědomě neumí, a proto jej dělá narado
Můžeš být v klidu, ty to taky neumíš! (-X
Ale umí řvát na lidi jako žádnej jinej Z:idea: Aneb kdo nezažil neuvěří 8-[

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 06.3.2015 6:39

MM-Mikulovsky píše:informování cestujících řidiče nikdo neučil/í = většina jej rozhodně vědomě neumí, a proto jej dělá narado
Můžeš být v klidu, ty to taky neumíš! (-X

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.3.2015 0:42

tak o "logice" některých cestujících zase z dnes (vlastně již včera) mám zase již v minulosti obdobných příhod historku hodící se možná i do vlákna Humor:
Jel jsem s l.3 a při stanicování na Florenci DC jsem zaslechl diskuzi ze salónu 1. vozu:
- jeden pán se někoho v okolí ptal jestli jede ta TRAMvaj v Pravo
- nějaké (asi 2) ženy mu odpověděly ve smyslu, že ne, že jede rovně na Labuť a pak vlevo na Masaryčku
- z další jeho reakce jsem pochopil kde přišel na ten nesmysl jízdy vpravo (jako za mé přítomnosti již několikrát jiní jinde na podobných místech) #-o #-o #-o

Před Labutí jsem použil UFON: "Vážení cestující, přeji Vám dobrý den, a zejména pro někoho v 1. voze upozorňuji, že šipka na orientaci pod stropem neznačí směr další jízdy na křižovatce, ale směr konečná, děkuji za pozornost a pochopení." :lol:

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 06.3.2015 0:09

Vždycky cestující informuji uFonem, ale vždycky někteří koukají a nechápou(pro turisty to ještě umím anglicky a německy, ti naštěstí chápou) . To je stejný problém jako označené zatahujici vlaky, tak jednou, dvakrát do týdne se mi stane, že přijde cestující, kam že jsem ho zavezl. A to mají inverzi plus extra hlášení.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2015 23:55

scoffer: to jsem tu již v minulosti uváděl, že:
1.) náhradní vlaky se před výměnou na trase u DP "neumí" správně označit - nikdo na to nenapsal (žádné - natož jasné) nařízení a většinu kolegů to nenapadne.
2.) informování cestujících řidiče nikdo neučil/í = většina jej rozhodně vědomě neumí, a proto jej dělá narado

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od scoffer » 05.3.2015 23:39

Dneska jsem čekal na trojku na Karláku. V oblouku od Paláčáku měl nějaký technický problém... od podvozku lítala jiskra. Mno pokračoval v jízdě s pomalými rozjezdy. Říkal jsem si, že na Palmě mu vymění vůz, byla to nějaká hloubětínská T3M2-DVC. Mno stalo se tak, zastavil v oblouku na Palmě směr na Hloubětín. Myslím, že celá akce byla dispečersky skvěle zvládnutá. Akorád... řidič neinformoval cestující o náhradní soupravě (možná jen ty u kabiny), ti pak zmateně pobíhali po Palmovce a depák nebyl schopen na náhradní soupravě nastavit orientaci (byla tam Spojovací). Takže celou situaci, kdy si cestující mohl říct, že DP dělá maximum pos*rali zaměstnanci v terénu...

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 15.2.2015 15:48

Petrpes píše:No s 14/7 to bylo možné. Potkal jsem i Bobika na 51/něco...
U Masaryčky před křižovatkou :wink:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 1992
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Petrpes » 15.2.2015 11:09

No s 14/7 to bylo možné. Potkal jsem i Bobika na 51/něco...

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 14.2.2015 23:21

Petrpes píše:Ten Slinták prostě není zrovna nejvhodnější zastávka jako SB. Zlatej Motol, Vápenka, apod.
A to je to o co Filipovi myslím jde a s tím v zásadě souhlasí i PeS ;)
Nepotkali jsme se? Já 3/53.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 1992
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Petrpes » 14.2.2015 20:57

Ten Slinták prostě není zrovna nejvhodnější zastávka jako SB. Zlatej Motol, Vápenka, apod.
A to je to o co Filipovi myslím jde a s tím v zásadě souhlasí i PeS ;)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od gabuliatko » 14.2.2015 20:53

Filip píše:Ale k tomu Pavláku, tam to střídání je prostě podle mě špatně. Když pominu pár šílenců, co úmyslně zdržuje a dává tím najevo svůj nesouhlas s tím střídáním, tak i samotné normální střídání je tam k vzteku (ještě když se musí čekat na další čočky, davy lidí atd).
Já tedy nevím, ale neř se lidi vyměněj tak musí být vystříídáno, ne? Proč to na Hradčanské a u vozovny Motol funguje? Zrovna u té vozovny Motol tak výměna cestujících neprobíhá a nijak to nezdržuje. Jestli to není tím, že okolo nestojí parta čumících šefců před kterýma se exhibuje (na rozdíl od Palmovky, Anděla a IPP). Nevím, nic jiného mne nenapadá.

Odpovědět