Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 14.2.2015 20:39

Petrpes píše:Filipe, začínáš MMMilanovatět :D
Nestras
Kdo mě zná, tak ví že to všechno myslím v dobrém. Nejsem jako MMM (nic proti němu nemám). Nemám povahu všechno řešit

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 1992
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Petrpes » 14.2.2015 20:09

Filipe, začínáš MMMilanovatět :D

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 14.2.2015 16:06

willyjeff píše:
Filip píše:Sice jsem nechtěl reagovat...... zrcátka nechť si každý nastaví dle svého gusta.
Dva roky jsem měl denní linky a půl roku jsem prožíval peklo střídání pořadí na lince 22. Dokonce oběma směry a to byl průser, když přijel kolega se zrychlovačem, starou sedačkou, která nešla dát dolů, mnohdy ani ne dozadu. A přiznám se, že třeba levé zrcátko jsem mnohdy ani neřešil, když jsem stejně měl jenom jednu konečnou, na které jsem se nezdržel ani 3 minuty. Pro mě je nutnost v pravém zrcátku aspoň něco vidět (když už ne úplně tak jak si přeju) a pohled jenom na první dveře asi není nic moc (můj názor). Tvrdím a pro mě je optimální střídání 1-2 minuty max. Na konečné se vozu klidně věnuji 20 minut než si všechno nastavím jak potřebuji a vyplním všechno, co mám. To samé jako jeden kolega mi povídal, že když je někde 50, tak jede padesát. Když jsem namítal, že třeba Vodičkova a okolí to na 50 není, tak prohlásil, že tam není omezení a jezdí tam 50. To samé, když vidím kolegu když najíždí do křižovatky, byť mám já přednost, tak ho prostě pustím a přednosti se vzdám. Podle mě by si řidiči měli vzájemně pomáhat a ne se hádat o kravinách
Tak, kdyby jste to napsal takhle od začátku, tak v tomto prohlášení není nic s čím bych nesouhlasil. (Když se přenesu přes to peklo na zrychlovači - jak to asi dělali řidiči tram, kteří ještě pamatují tu červenou koženou sedačku, které vůbec nešlo nastavit opěradlo?) Ikdyž furt mi vrtá hlavou Vaše odhodlání: "Přes den bych to přežil při cestě ze střídání na konečnou (byť bych musel být maximálně obezřetný), v noci (ve tmě) bych ale s tím problém rozhodně měl." s nastaveným zrcátkem jako mám já, proto jsem vlastně po Vás žádal vyfocení Vašeho nastavení, abych sám posoudil, jestli je doopravdy lepší. Podle mě v tom zrcátku prostě nikdy víc vidět nebude a přece jsme neměl nastavené zrcátko pohled jenom na první dveře, naopak jsem měl celou délku tramvaje a to mě ještě víc zaujalo.

Ale zase se vracíte k tomu, co my tu vůbec neřešíme. Mě je úplně jedno, jak si to zrcátko nastavíte, kolik těch zrcátek použijete, mě jde o to, že jste na začátku tvrdili (hlavně Bobík to prohlásil a to byl spouštěč tohoto flamu), že klidně zastavíte celou dopravu na IPP, ať to klidně stojí až na Mírák, hlavně když si nastavíte dle vašich soukromých přesně definovaných požadavků a to za každé provozní situace, neb vás k tomu nutí jakási bezpečnostní povinnost. Což je prostě holý nesmysl a naschvál, kterým proti sobě poštvete nejen řidiče.

Zrychlovač sám o sobě mi nevadí (pěkné svezení) ,ale hektické střídání linky typu 22 na IPP považuji osobně za špatnou kombinaci. Tam mnohdy už přijede vláček 2x22 od Míráku s ideálním druhým vláčkem 10,16.
Opěradlo neřeším. Přijel mi jednou kolega, který měl sedačku tak vysoko, že jsem div nemlátil hlavou o hrušku a když jsem se podíval do pravého zrcátka, tak jediné, co jsem krásně viděl byly právě první dveře a nic víc. Někteří mají otočené nejen zrcátko do salónu, ale i to levé zrcátko (nevím, ale přijde mi taky dobré). Ale to se pořád točíme v kruhu. Zkrátka a dobře, ze střídání na konečnou odjet tak, abych něco viděl. Zbytek si nastavím dle libosti na konci (jestli budu střídat 1 nebo 2 minutu podle rychlosti už myslím je jedno).
Ale k tomu Pavláku, tam to střídání je prostě podle mě špatně. Když pominu pár šílenců, co úmyslně zdržuje a dává tím najevo svůj nesouhlas s tím střídáním, tak i samotné normální střídání je tam k vzteku (ještě když se musí čekat na další čočky, davy lidí atd).

K T6 jistě, v noci a za deště vždycky bude špatně vidět bez ohledu na nastavení zrcátka. Ale třeba to pravé zrcátko si nastavuji podle otevřených prvních dveří. ....

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 14.2.2015 15:56

Filip píše:Sice jsem nechtěl reagovat...... zrcátka nechť si každý nastaví dle svého gusta.
Dva roky jsem měl denní linky a půl roku jsem prožíval peklo střídání pořadí na lince 22. Dokonce oběma směry a to byl průser, když přijel kolega se zrychlovačem, starou sedačkou, která nešla dát dolů, mnohdy ani ne dozadu. A přiznám se, že třeba levé zrcátko jsem mnohdy ani neřešil, když jsem stejně měl jenom jednu konečnou, na které jsem se nezdržel ani 3 minuty. Pro mě je nutnost v pravém zrcátku aspoň něco vidět (když už ne úplně tak jak si přeju) a pohled jenom na první dveře asi není nic moc (můj názor). Tvrdím a pro mě je optimální střídání 1-2 minuty max. Na konečné se vozu klidně věnuji 20 minut než si všechno nastavím jak potřebuji a vyplním všechno, co mám. To samé jako jeden kolega mi povídal, že když je někde 50, tak jede padesát. Když jsem namítal, že třeba Vodičkova a okolí to na 50 není, tak prohlásil, že tam není omezení a jezdí tam 50. To samé, když vidím kolegu když najíždí do křižovatky, byť mám já přednost, tak ho prostě pustím a přednosti se vzdám. Podle mě by si řidiči měli vzájemně pomáhat a ne se hádat o kravinách
Tak, kdyby jste to napsal takhle od začátku, tak v tomto prohlášení není nic s čím bych nesouhlasil. (Když se přenesu přes to peklo na zrychlovači - jak to asi dělali řidiči tram, kteří ještě pamatují tu červenou koženou sedačku, které vůbec nešlo nastavit opěradlo?) Ikdyž furt mi vrtá hlavou Vaše odhodlání: "Přes den bych to přežil při cestě ze střídání na konečnou (byť bych musel být maximálně obezřetný), v noci (ve tmě) bych ale s tím problém rozhodně měl." s nastaveným zrcátkem jako mám já, proto jsem vlastně po Vás žádal vyfocení Vašeho nastavení, abych sám posoudil, jestli je doopravdy lepší. Podle mě v tom zrcátku prostě nikdy víc vidět nebude a přece jsme neměl nastavené zrcátko pohled jenom na první dveře, naopak jsem měl celou délku tramvaje a to mě ještě víc zaujalo.

Ale zase se vracíte k tomu, co my tu vůbec neřešíme. Mě je úplně jedno, jak si to zrcátko nastavíte, kolik těch zrcátek použijete, mě jde o to, že jste na začátku tvrdili (hlavně Bobík to prohlásil a to byl spouštěč tohoto flamu), že klidně zastavíte celou dopravu na IPP, ať to klidně stojí až na Mírák, hlavně když si nastavíte dle vašich soukromých přesně definovaných požadavků a to za každé provozní situace, neb vás k tomu nutí jakási bezpečnostní povinnost. Což je prostě holý nesmysl a naschvál, kterým proti sobě poštvete nejen řidiče.

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 14.2.2015 15:46

willyjeff píše:
Filip píše:... Ale že mě tady bude někdo nadávat za to, že se snažím eliminovat problém, to je síla.
Podle mě, jste s Bobíkem vůbec nepochopili, o co go. Vám nikdo nenadává za vaší snahu vyhovět bezpečnostním hlediskům pohodlí v kabině, ale vy to ženete tak do extrému, jako byste na dálnici jeli 40 a tvrdili, jak se snažíte všemu vyhovět a jedete co nejbezpečněji.

Tvrdíte, že si tím vynucujete změnu pravidel, když je dodržujete na 100%? Kde se, prosím, v předpisech mluví o minimální délce přípravy tramvaje při střídání, kde se mluví o tom, co má být vidět v zrcátku, kde se mluví o tom, že mám na T6 použít a nastavit přesně všech 7 zrcátek okolo kabiny. Je to řečnická otázka, odpovím si sám: nikde. Pokud chcete tedy provádět protest proti střídání na trati tím, že budete přehnaně dodržovat předpisy (i ty neexistující), musíte ale vzít do této kupy i všechny ostatní a neodpovídat mi na to: "nojo ponožky se dokážou řešit jen u DPP". Můžu to jednoduše parafrázovat: "Nojo, hořečnatě nastavovat zrcátko (levé u T3), ze kterého stejně není vůbec nic vidět, se může řešit jen u DPP".

Bobíku, ano nesouhlasím s vámi a možná to takhle prožíváš, protože je dost možné, že mezi sebou navzájem nesouhlasíme poprvé. Střídání na IPP mi vyhovuje, protože se tam dá velmi dobře dostat. To samé Palmovka, Anděl, ... Plus k tomu ještě přidáme, že oba dva jste stálí noční řidiči, kteří toho o střídání na trati přecijenom nic moc neví, přesto se takto vyjadřujete. Trochu mi to připomíná situaci u nás v HL, kde zástupci odborů jsou stálí noční či stálí ranní, také stálá odpolední.

A proč to prožívám takhle já? Nenapadá mě jiný pokus, než ti trochu nastínit, jak by ses v naší situaci cítil ty. Také bych mohl jako řidič/výpravčí/plánovač ve směru k tobě striktně dodržovat předpisy a vůbec na tebe nebrat ohledy. Vždyť přece dodržuji předpisy, za to by mě vůbec nikdo nemohl popotahovat. Ale já to neudělám, neboj, chovám se furt jako myslící člověk.
Sice jsem nechtěl reagovat...... zrcátka nechť si každý nastaví dle svého gusta.
Dva roky jsem měl denní linky a půl roku jsem prožíval peklo střídání pořadí na lince 22. Dokonce oběma směry a to byl průser, když přijel kolega se zrychlovačem, starou sedačkou, která nešla dát dolů, mnohdy ani ne dozadu. A přiznám se, že třeba levé zrcátko jsem mnohdy ani neřešil, když jsem stejně měl jenom jednu konečnou, na které jsem se nezdržel ani 3 minuty. Pro mě je nutnost v pravém zrcátku aspoň něco vidět (když už ne úplně tak jak si přeju) a pohled jenom na první dveře asi není nic moc (můj názor). Tvrdím a pro mě je optimální střídání 1-2 minuty max. Na konečné se vozu klidně věnuji 20 minut než si všechno nastavím jak potřebuji a vyplním všechno, co mám. To samé jako jeden kolega mi povídal, že když je někde 50, tak jede padesát. Když jsem namítal, že třeba Vodičkova a okolí to na 50 není, tak prohlásil, že tam není omezení a jezdí tam 50. To samé, když vidím kolegu když najíždí do křižovatky, byť mám já přednost, tak ho prostě pustím a přednosti se vzdám. Podle mě by si řidiči měli vzájemně pomáhat a ne se hádat o kravinách.

Od nikoho nic nežádám, max nějaký ten požadavek na úpravu služby párkrát za rok v rámci možností, které jsou mi známé. Ale vyčítat, že si na střídání potřebuji pohnout zrcátkem, že nejezdím všude max povolenou rychlostí či jezdím občas pozdě nebo že chodím do práce brzo, to mi nepřijde ideální.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od willyjeff » 14.2.2015 15:35

Filip píše:... Ale že mě tady bude někdo nadávat za to, že se snažím eliminovat problém, to je síla.
Podle mě, jste s Bobíkem vůbec nepochopili, o co go. Vám nikdo nenadává za vaší snahu vyhovět bezpečnostním hlediskům pohodlí v kabině, ale vy to ženete tak do extrému, jako byste na dálnici jeli 40 a tvrdili, jak se snažíte všemu vyhovět a jedete co nejbezpečněji.

Tvrdíte, že si tím vynucujete změnu pravidel, když je dodržujete na 100%? Kde se, prosím, v předpisech mluví o minimální délce přípravy tramvaje při střídání, kde se mluví o tom, co má být vidět v zrcátku, kde se mluví o tom, že mám na T6 použít a nastavit přesně všech 7 zrcátek okolo kabiny. Je to řečnická otázka, odpovím si sám: nikde. Pokud chcete tedy provádět protest proti střídání na trati tím, že budete přehnaně dodržovat předpisy (i ty neexistující), musíte ale vzít do této kupy i všechny ostatní a neodpovídat mi na to: "nojo ponožky se dokážou řešit jen u DPP". Můžu to jednoduše parafrázovat: "Nojo, hořečnatě nastavovat zrcátko (levé u T3), ze kterého stejně není vůbec nic vidět, se může řešit jen u DPP".

Bobíku, ano nesouhlasím s vámi a možná to takhle prožíváš, protože je dost možné, že mezi sebou navzájem nesouhlasíme poprvé. Střídání na IPP mi vyhovuje, protože se tam dá velmi dobře dostat. To samé Palmovka, Anděl, ... Plus k tomu ještě přidáme, že oba dva jste stálí noční řidiči, kteří toho o střídání na trati přecijenom nic moc neví, přesto se takto vyjadřujete. Trochu mi to připomíná situaci u nás v HL, kde zástupci odborů jsou stálí noční či stálí ranní, také stálá odpolední.

A proč to prožívám takhle já? Nenapadá mě jiný pokus, než ti trochu nastínit, jak by ses v naší situaci cítil ty. Také bych mohl jako řidič/výpravčí/plánovač ve směru k tobě striktně dodržovat předpisy a vůbec na tebe nebrat ohledy. Vždyť přece dodržuji předpisy, za to by mě vůbec nikdo nemohl popotahovat. Ale já to neudělám, neboj, chovám se furt jako myslící člověk.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MF » 14.2.2015 13:03

Brejšín píše:A pak jsou i tramvaje, kterou žádnou sedačku řidiče nemají a ani zrcátka......a přesto po Praze stále najezdily víc km než ty s. Tak si říkám, jek to ti lidé za pulty a kontroléry dokázali a jako bonus bez topení? [-o<
Tam se reguluje výška postoje buď kotníkama k sobě, nebo od sebe a nikdo na střídání nedělal ten "tělocvik" pět minut :lol:

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Brejšín » 14.2.2015 12:14

A pak jsou i tramvaje, kterou žádnou sedačku řidiče nemají a ani zrcátka......a přesto po Praze stále najezdily víc km než ty s. Tak si říkám, jek to ti lidé za pulty a kontroléry dokázali a jako bonus bez topení? [-o<

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3616
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od von Špilberk » 14.2.2015 8:46

To jo. Na opravení zrcátka na hrazdě mi stačí jeden pohyb ruky, a když se nepovede na první pokus k "dokonalosti", na další zastávce se udělá doladění. Levé zrcátko opravdu až na konečné: stejně je v něm vidět kuloví, takže sice mám svoji představu, co v něm chci vidět, ale na konečnou to vždycky počká.
Jediné, co uznávám jako problém, je sedačka se šroubem. To je fakt někdy problém a na povolení šroubu potřebuju občas i tágo. Se sedačkou naraženou až k podlaze opravdu neodjedu, protože bych měl bradu opřenou o kolena, a to já fakt nerad, a nepatřím do kategorie řidičů, kteří se nazývají "tankisti". (Já osobně jim říkám "velitel ponorky".)

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od chemik » 14.2.2015 8:37

dlouho jsem tu nic nenapsal, ale nedá mi to, už musim:
Střídat se 5 minut je hárdkór...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3616
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od von Špilberk » 14.2.2015 8:31

willyjeff píše:Stejně jako jsem protestoval proti vymýšlení problémů u R1, kde si někdo (už si nepamatuji kdo) vymyslel problém, že když se mi nerozsvítí předvolba o tom, že mě počítač zaznamenal, znamená to obrovský problém a měl bych si počínat nějak hodně speciálně opatrně (samozřejmě okamžitě zastavit a volat na PDT), jinak tam asi vykolejim nebo co.
D 1/2 §35 18: Nedojde-li k zaregistrování vlaku (výzva se nerozsvítí do požadovaného směru), je další jízda možná jen se zvýšenou opatrností.

Ono jde jaksi o to, že když za tebou bude další vlak, a systém ho zaregistruje, tak se ti výhybka "skoro před nosem" může hodit jinam. 8-) Takže opatrná jízda až k výhybce je na místě.
Filip píše:Pokud někdo kontroluje při střídání blinkry, tak předpisy neporušuje.
(-X (-X D 1/2 §36 8: Při střídání na trati nastupující řidič převezme klíče, vyzkouší funkci kolejnicových brzd vlaku. Na nejbližším obratišti zkontroluje vybavení vlaku, jestli není vlak poškozen, zda souhlasí údaje zapsané ...atd.

Takže jestli někdo kontroluje blinkry na střídacím místě, tak je to jednak vůl a jednak opravdu něco porušuje, protože D 1/2 říká, kde se to má po vystřídání dělat.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 14.2.2015 8:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4253
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Bobik » 14.2.2015 6:18

willyjeff píše:Zrovna od Willyjeffa, který nesnáší takovýhle vymýšlení umělých problémů?
Stejně jako nyní protestuji proti vymýšlení problému při střídání, že vytváříte nějakou ideu o tom, že řidiči, kteří minimálně minutu..... nenastavují všechny možné výhledy z tramvaje, tak dělají nehody. To je velká nepravda, kterou se nám snažíte vnutit. Neexistuje žádné vyšší % nehod po vystřídání a neexistuje přímá úměra, že čím déle kontroluješ postavení sedačky a zrcátek a tím dále dojedeš bez nehody. Jde jen o váš pocit pohodlí v kabině, který vůbec nesouvisí s bezpečností.
Jasně, takže ty se zase mně snažíš namluvit, že když tě bude třeba tlačit židle do zad, tak to s bezpečností nesouvisí, jde jen o pohodlí a v klidu s tím odjedeš přes půl města jo? Nebo zrcátko, do kterýho musíš pokaždý vykrucovat hlavu? Chápu to správně?
Sakra co tě kouslo? Prostě nesouhlasíš s mými - našimi, když beru i Filipa - argumenty? Fajn, ale proč nesouhlasíš? Protože "prostě proto"? Zatím se nás tady snažíš umlátit jen na slovíčkaření, vytrhávání z kontextu a pseudoargumenty. O co ti jde? Dokázat nám, že jsme blbci a ty frajer? Fajn, klidně to řeknu, jsi frajej, kterej dokáže do pěti vteřin odjet kdekoli s čímkoli a já blb, co vytváří pseudoproblémy, zdržuje a děsně ho žere, že tohle nedokážu. Spokojenej? Už si můžem přestat měřit kdo ho má většího (vyhráls, gratuluju) a začít normálně diskutovat? Nebo se furt budeš snažit, ať napíšu co napíšu, to otočit proti mě? Myslím, že mě snad znáš natolik dobře, abys věděl co jsem zač a že do toho nemusíš zatahovat nějaký extrémisty z Motoula a podobný existence. Teda pokud mě snad nepočítáš mezi ně. Nebo snad ano?

Filip

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Filip » 13.2.2015 22:19

MF píše:
Filip píše: Teď jsem na mobilu a chystám si vůz
Chodíš o min. 40 min. dřív? Tomu se říká láska k zaměstnání. A stíhaš i včas vyjet! :D
Do práce chodím o 30 minut dřív, v klidu si nachystat vůz a případné výměny apod řešit taky v klidu. Navíc do vozovny to mám 25 km a nejsem člověk, co by chtěl chodit na poslední chvíli.


2 roky na denních linkách s jednou MU, bez zavinění a s nulovou škodou na tramvaji, to považuji za malý úspěch. Problémy netvořím a snažím se problémům vyhýbat. Zpoždění nedohanim porušováním předpisů, z konečné odjíždím v rámci možností na čas ,plním si poctivě všechny své povinnosti, vedu si přehled služeb včetně vozů. Ale nemám rád, když mi někdo sprostě nadává kvůli pozdninu příjezdu, taky jeden z důvodů proč jsem na nočních.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MF » 13.2.2015 21:32

Filip píše: Teď jsem na mobilu a chystám si vůz
Chodíš o min. 40 min. dřív? Tomu se říká láska k zaměstnání. A stíhaš i včas vyjet! :D

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 1992
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Petrpes » 13.2.2015 20:45

Nic proti řidičům x9xx ani žádným jiným, ale skutečnou oporou podniku jsou dle mého soudu řidiči 9xxx :devilsmokin

Jsou řidiči po kterých sedneš do vozu a můžeš vyrazit, pokud je sedadlo na zemi a zrcadlo natočené do nebe a k tomu sedačka se šroubem, je to horší. Ale i tak, udělám co musim a jak to jde ze střídacího bodu mizím...
Samozřejmě více mě vyhovují SB co nejblíže konečné zast., což zrovna IPP, obzváště DC není, ale co jsem měl teď 22 střídala jen ZC.

Nejvíce stejně řeším, zda-li je dost šichet, až na víkendy to byla bída. Ale přišly chřipky, já nebyl línej obvolávat výpravny, beru cokoli časově zvládám a nakonec jsem i za leden zvládnul 8 šichet. Kromě toho že to dělám proto že mě to i po 16 letech stále baví =D>
prochy2 píše:
Filip píše:Jezdím bezpečně a bez nehod a jiných mimořádných událostí.
Jestli ono to nebude taky počítačovým číslem. Řidiči s p.č. x9xx mají minimum nehod a jiných MÚ (čest výjimkám například co do počtu pracovních úrazů). A jaký bude asi důvod? Tedy mimo toho p. č. :-D

Odpovědět