Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 26.1.2006 13:34

Yvona píše:... (pevně věřím, že se letos bude konečně zdražovat jízdné tak,aby DP řádně vydělával)...
DP začne vydělávat, až akcie pustí město, a upřímně řečeno, za 40 korun na jízdu se na to každej vys... v tu chvíli už se vyplatí totiž auto a složit se s kamarády na benzín. A pokud si myslíš, že ty jako řidič socky, z těch peněz co by se vybralo jaksi navíc, bys něco viděla, tak si na omylu.

KM

Příspěvek od KM » 26.1.2006 13:32

Radek31 - ale padlo. Kdybys četl celou diskusi, tak padlo. Nejsem jako malé dítě. Jsem prostě cestující, kterému už nestačí to socialistické "někdy něco přijde a někam vás to odveze". Mám auto a tím autem mohu jezdit. A tady bojuju za to, abych já a tisíce dalších nemusel ničit životní prostředí, protože znám význam MHD. Věř mi, já si na ten benzín vydělám, ale vy přijdete o práci, když tisíce dalších přesednou do aut. A tahle diskuse by laika opravdu naštvala, když si vidí, jak ke kaštanům přistupujete.

Yvona

Příspěvek od Yvona » 26.1.2006 13:32

KM píše:Prokristapána Yvono, nezlob se na mě, ale ty jsi fakt pitomá! Cestující si tě platí ze 23% z jízdného a z 77% z daní!!! (Admine promiň, ale tohle je fakt děsný).
Pojď si zkusit moderovat do rádia šejdra o celkové délce 11 hodin v neděli - říkám ti, každé povolání má něco!
Slovo pitomá si říkej doma své ženě.

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 26.1.2006 13:29

Yvona píše:Děkuji Ti za psychologický "český" rozbor. Opravdu jsem se tomu musela zasmát. :lol: :lol: :lol:
Co se tomu směješ, kdyby nebyli cestující, kdo ti dá na vodu, koho chceš vozit? V tomhle má KM naprsotou pravdu. Přesně tohle je přístup pracovníka úřadu.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 26.1.2006 13:28

2 KM - co to kecáš? o večeru jsi tam nepsal ani slovo (nemluvě o tom, že večer se 5 a 3 na Mas. n. nepotkává - takže jsi nemohl mluvit o večerních 20 min. intervalech)
Nebo Masaryčka - řidič 3dc před sebe pustí 5 dc na křižovatce Havlíčkova-Na Poříčí, i když by tam měl vjet on první (hlavní). Ovšem ten s 5 v zastávce nepočká, až ho dojede ta 3, a ujede. A cestující zuří, protože kdyby ten s 3 nebyl slušný vůči kolegovi, tak by na tu 5 normálně přestoupil. A moh by přestoupit, kdyby ten s 5 byl na oplátku slušný k cestujícím a kouk se do zrcátka.
jsi jak malé dítě, které nedokáže pochopit, že v reálném životě jsou kromě bezvadných nápadů i problémy - já ti jen píšu, na co se musí brát ohled a na co si musí řidič dát pozor - o večeru a 20 min. intervalech v mém textu nepadlo ani slovo

Yvona

Příspěvek od Yvona » 26.1.2006 13:28

ono je někdy únavné pro laika se podívat na souvislosti, ale my máme jízdní řád a do zastávky se vejdou většinou jen 2 soupravy - a vzhledem k tomu, že za tou 3 může být (a většinou taky je) jiná tramvaj (24,26,14), tak ta minuta čekání řidiče linky 5 na případné přestupující (a mezi náma

Souhlasím s Tebou Ráďo. Je to tím, že jsi ze stejné branže. Je plno věcí, co "obyčejnému cestujícímu" utíká a nikdy jim ty věci nedojdou. A nikdo mi nechce věřit, že ten pohled z kabiny tram na veřejnost je trochu jiný, nežli se dívá ta veřejnost na nás.
Yvn
Naposledy upravil(a) Yvona dne 26.1.2006 13:29, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 26.1.2006 13:25

Yvona píše:Je fakt, že cestující platí řidiče, ale z menší části :!: (pevně věřím, že se letos bude konečně zdražovat jízdné tak,aby DP řádně vydělával)
..................
1. Pokud by DPP měl vydělávat sám na sebe bez dotací z MHMP, tak by jízdné muselo jít asi na 4násobek dnešních cen. (Jak jednotlivé, tak předplatné) To by mělo samozřejmě za následek absolutní odliv cestujících atd.
2. Cestující si řidiče platí kompletně, protože to co si cestující nezaplatí v jízdném si stejně zaplatí v daních. Někde se prostě ty peníze najít musej.
3. Cena jízdného je věc politická a odborná, nikoliv ekonomická.
4. Existují i úvahy, zda by nebylo jednodušší provozovat MHD bez placení jízdného, protože podíl z jízdného tvoří jen asi 20% z nákladů DPP.

KM

Příspěvek od KM » 26.1.2006 13:24

Nikoliv, Radku31 - mě si platíš jedině ze svých úroků, pokud máš někde něco půjčeno. Další oblíbený omyl. A v neděli si mě platíš 1/3 ceny výrobku, na který jde reklama a který si koupíš.
No a je to o tom, co už jsem psal - kdybych byl na občana, co se na něco u nás ptá (a někdy jsou to stále dokola tytéž dotazy, co by občan měl znát stejně jako ty jízdní řády - např. proč už neplatí marky) takový jako Yvona, už bych tu nebyl. Na rovinu.
Naposledy upravil(a) KM dne 26.1.2006 13:27, celkem upraveno 1 x.

KM

Příspěvek od KM » 26.1.2006 13:22

Prokristapána Yvono, nezlob se na mě, ale ty jsi fakt pitomá! Cestující si tě platí ze 23% z jízdného a z 77% z daní!!! (Admine promiň, ale tohle je fakt děsný).
Pojď si zkusit moderovat do rádia šejdra o celkové délce 11 hodin v neděli - říkám ti, každé povolání má něco!

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 26.1.2006 13:20

ono je to oboustranné - cestující si opravdu kompletně platí řidiče (jízné + daně), ale na druhou stranu řidič si zase většinou platí cestující v jejich profesích :-) a za mého krátkého života jsem zatím potkal jen velmi málo slušných a vstřícných úředníků, doktorů atd. - většinou se každý chová, jako že ho obtěžuje každý dotaz/požadavek jejich "zákazníka"
taky odvádíme státu nemalou částku a zrovna KM a kocoura si platíme kompletně (pokud pánové stále pracují pro stát)

já si myslím, že řidič by se měl chovat slušně a cestujícím pokud možno vycházet vstříc - na druhou stranu musí také dodržovat předpisy a jízdní řád - prostě jde o nějaký rozumný kompromis - vždycky se najde někdo, kdo bude ukřivděný, že mu řidič ujel, ale čím méně časté to bude tím lépe

od cestujících raději nic nečekám, aspoň pak nejsem překvapenej

KM

Příspěvek od KM » 26.1.2006 13:19

Ne Radku31. Píšeš alibistické nesmysly. Jasně celou dobu říkám, že se jedná o příklad a že se jedná o příklad z večerního provozu při int. 20 minut. Přiznej, že kdyby řidič 5 myslel, přestoupí všichni.
Mnou popisované dání přednosti probíhá tak že 5 přijede, zastaví, trojka přijede , zastaví, řidič pokyne, pětka se rozjede a je to.
Prosím tě nevymlouvej se takhle strašlivě. Takhle fakt bude mít MHD pověst socky, se kterou nikdo nehne. Takhle kdybych já šéfovi vysvětlil, že něco nejde, nakope mě do p*dele.
Všimni si , že to je u tebe již druhý příklad, kdy zuby nehty zdůvodňuješ že něco nejde a my kaštani tomu nemůžeme rozumět. První byl ten s těmi lístky.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 26.1.2006 13:07

ad příklad 3+5 - když by ho s 3 nepustil, tak ten s 5 na křižovatce může taky pěkně dlouho zůstat a pak si zase nepřestoupí z 5 na 3

ono je někdy únavné pro laika se podívat na souvislosti, ale my máme jízdní řád a do zastávky se vejdou většinou jen 2 soupravy - a vzhledem k tomu, že za tou 3 může být (a většinou taky je) jiná tramvaj (24,26,14), tak ta minuta čekání řidiče linky 5 na případné přestupující (a mezi náma není snadné na přeplněném ostrůvku poznat kdo jde třeba ke sloupku a kdo chce přestoupit) znamená docela velké zdržení pro všechny ostatní - a jsou zastávky, kde podobné "přestupy" končí zablokováním křižovatky (Malostranská, Václavské nám., Palackého nám., Anděl, Nám. Míru a mnoho dalších) - musíte si uvědomit, že každá minuta čekání navíc ve výsledku znamená mnohem větší zdržení pro tramvaj za vámi - většinou je poblíž křižovatka a cyklus je často delší než minuta, nebo dokonce uteče preference a musí se jít navolit a ještě čekat atp.

a to ani nemluvím o tom, že by pak ta 3 podle tebe měla popojet ke sloupku a dělat přestup třeba na 26, tak pak na 24 atd. atd. - kdy by podle tebe bylo dost přestupů? když by to stálo až na Těšnov? to jsou zbytečné debaty

ad "i když by tam měl vjet on první (hlavní)" - co je to za blbost? nic takového dáno není, pouze, že řidič z vedlejší dá přednost v jízdě (bla bla aby nemusel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy bla bla) - tam se imho o žádném "pořadí průjezdu" křižovatkou nemluví - jsou křižovatky, kde by podle tebe neprojel z vedlejší nikdo - ale to asi znáš jako vlastník sk. B

a ještě maličkost k čekání na dobíhající - já čekám, ale občas se to opravdu "vyplatí" - včera jsem s l. 20 počkal 10s na dobíhající paní a díky tomu jsem nakonec dojel na Barrandov o 6 minut pozdě - asi si řeknete, že to není možné, ale stačilo 10s zpoždění na Dejvické (SSZ na Evropské to chce stíhat), podjela mě 8, ta mi pak "ukradla" světla na Hradčanské (najel tam jak ...., i když mě viděl), podjela mě 22, pak 6 a na Andělu jsem byl se zpožděním, .... - výsledek 6 minut zpoždění při obratovém čase 7 minut - a myslíte, že těch 200 lidí mrznoucích na Andělu o 6 minut déle ocení, že jsem počkal na 1 paní v zastávce Nad Džbánem?

Yvona

Příspěvek od Yvona » 26.1.2006 13:00

KM píše:Yvono, ty si bohužel neuvědomuješ že postavení cestujícího NENÍ rovnoprávné s postavením řidiče. Aby bylo jasno: cestující PLATÍ řidiče, řidič je tudíž SLUŽBA cestujícímu. Je to možná kruté, sociálně a společensky nerovné, ale je to tak. Až u piva jsme si rovni.
Je fakt, že cestující platí řidiče, ale z menší části :!: (pevně věřím, že se letos bude konečně zdražovat jízdné tak,aby DP řádně vydělával)
Ani u piva si nejsme rovni.
Slušnost musí být oboustranná. V dnešní době se prostě slušnost nenosí, to je ten problém. A veřejnost si to neumí a ani nechce přiznat.
Radím Ti opravdu jedno, běž si to zkusit, a pak polemizuj. Jsem si na 100% jistá, že pak by Ti argumenty rychle došly.
Vidíš to pouze z jedné strany a v tom je problém. Pak se zde nikdy nemůžeme domluvit.

KM

Příspěvek od KM » 26.1.2006 11:25

ad Dušan 25.1.2006 18:25:
Jasně , není jednotný návod, uváděl jsem to jako příklad, a záleží na vyhodnocení každé situace zvlášť. Někdy to nevyjde ani při nejlepší snaze, někdy je patrná pohodlnost. Na tom Strossu se často stává, že druhá tramvaj se plíží do zastávky, jen aby nemusela jako druhá zastavit. Zejména večer to je ošklivé.
Nebo Masaryčka - řidič 3dc před sebe pustí 5 dc na křižovatce Havlíčkova-Na Poříčí, i když by tam měl vjet on první (hlavní). Ovšem ten s 5 v zastávce nepočká, až ho dojede ta 3, a ujede. A cestující zuří, protože kdyby ten s 3 nebyl slušný vůči kolegovi, tak by na tu 5 normálně přestoupil. A moh by přestoupit, kdyby ten s 5 byl na oplátku slušný k cestujícím a kouk se do zrcátka. Samozřejmě že nemá cenu kamkoliv cokoliv psát, protože samozřejmě na to nárok není, o tom žádná pochybnost a samozřejmě že oba řidiči si plní své povinnosti bez chyb, to taky nezpochybňuju. Ale souhlasíš, že by tato situace mohla dopadnout lépe jak pro cestujícího, tak i pro image podniku?

KM

Příspěvek od KM » 26.1.2006 11:08

Yvona píše:Jak říkám, běžte si dřepnout do kabiny tramvaje a budete mluvit trochu jinak. Ony vás ty řeči o slušnosti a čekání na opozdilce brzy přejdou[/b]. V kabině trochu změníte názor na svět a změníte žebříček lidských hodnot, jako to udělal každý, kdo tramvaj řídí či řídil.
Ono je lepší svést svou lidskou blbost na někoho jiného, že? Jenže na to vám my tramvajáci už nenaletíme, což veřejnost evidentně silně štve.
Tak do třetice Yvono. Ta poslední citovaná věta - bohužel, vy ani nejste jednotní, jak jste ukázali při zpackané stávce v únoru 2003. K začátku citace: Každá práce má něco.
A nakonec: nikde tady nebyla řeč o stížnostech, protože opravdu každý ví, že na počkání není nárok a že často počkat nejde. Byla tady řeč o elementární slušnosti, jejiž základní nedostatek jsi bohužel prokázala. Pro co si myslíš že se rozhodne člověk, který si tuhle diskusi přečte a rozhoduje se jestli bude po městě jezdit tramvají nebo autem? Mrkni se do diskuse o dnešní Výtoni. Pár slušnejch řidičů a hned je nepříjemnost snesitelnější a lidi MHD nepomluví. A o tom to tady bylo.

Odpovědět