Petr píše: ↑07.2.2023 16:32
Kde měl chodec jistotu, že to s řidičem zrovna nešvihlo? Například tramvaje T3 (ano tenhle typ sem nejezdí pro detailisty) umí takovou perfektí závadu. Slangově se jí říká "spečená Erka". Prostě po odparkování se tramvaj silově rozjede, ač by neměla odpadnout zajišťovací brzda do zadání jízdy. A já se mám moc rád na to, abych riskoval, že technika selže....
Takže argumentace situací, kdy dojde k a) kolapsu řidiče (nedošlo, viděl jsem ho) b) poruše na (předpokládám odporové) T3 (která to nebyla, na Barrandov nikdy nejezdila a v součtu jezdí na pár pořadích retrolinky 23) c) zastávky by musela být ze svahu, nebyla (jako např. Geologická DC)
To snad je přitažené za vlasy.
Vidíš a já bych u chodce, kterému jak sám píšeš, jde o život nečekal takovou tupost, že vleze na červenou pod tramvaj co se má každou chvíli rozjet. A zjevně se tak stalo...
Zase, tramvaj
"SE" nerozjíží. To by platilo v případě, kdy by šlo o primitivně autonomní jednotku, která se rozjíždí na pokyn semaforu a nemá žádný antikolizní systém. Pokud někdy bude jezdit po Praze autonomní tramvaj, si někdo myslí, že bude mít systém, který bude ignorovat riziko kolize za předpokladu, že je zelená? Klidně zase opakuju, že tramvaj uvádí do chodu řidič, který vidí situaci před vozem a nebude 40t stroj uvádět v pohyb, pokud vidí jenotky metrů přes sebou jakoukoliv překážku.
BTW: Opravdu si myslím, že slovo "pod" je zcela mimo mísu a má spíše, poněkud demagogicky, navodit dojem, že jsem byl tak blízko tramvaji, že by mne tramvaják nemohl vidět.
Třeba já jsem také jednou vlezl "pod" tramvaj, protože jsem šel zpoza vozu spolu za dalšíma třema lidma a jako čtvrtý jsem se nepodíval a docela jsem čuměl, když se na mě rozsvítily dálkový světla, v životě jsem se nepřesunul tři metry z kolejí rychleji (myslím že jsem atakoval rychlost světla) ale byla to moje blbost, že jsem se nepodíval a nevím proč bych to měl házet na tramvajáka. Dodnes (po více než 10 letech) si při každém přecházení za tramvají na to vzpomenu a radši se kouknu 2x, aby se mi to nestalo zase. Vem si z toho podobné ponaučení a už radši mlč, děláš ze sebe jen většího blbce
Já mám za to, že řidič i chodem musí vždy kalkulovat se sporným/chybným/přestupečným jednáním protistrany. A zrovna profík, si má být dobře vědom, že přecházení skupinky je vždy rizikové, protože se může uplatnit "mentalita stáda". Vážnou chybou by od tebe bylo, pokud bys přebíhal těsně před přáhlem. Jinak je to "jen" o obstrukci. Ano, není to ideální. Nic není ideální. Buďme prosím tolerantní na sebe.