chemik píše:a to s těma prvníma dveřma je napsaný kde? To je akorát důchodcovská úchylka. Nevim, kdo jim nakukal, že v prvních dveřích o nic řidič musí vědět...
Chceš mi jako tvrdit, že u TRAM bez kamer do salónu vidíš do 2. a dalších dveří stejně jako do 1.?
To je nesmysl!
Proto máš dle, stávající i nové, D1/2 povinnosti jako:
1.)
v případě zpozorování osoby se slepeckou holí či na vozíku zastavit v zastávce - u sloupku znovu! (§33 odst.8)
2.)
věnovat zvýšenou pozornost osobám s omezenou schopností pohybu a orientace (§6 odst.3), mezi něž patří i lidé slabozrací či o berlích - tedy převážně staří
- TOTO USTANOVENÍ NEMŮŽEŠ SPLNIT, KDYŽ TI NASTUPUJÍ 2. A DALŠÍMI DVEŘMI!
3.) (
zejména pro egee) rozjet vlak až, když je trať volná (
§33 ODST.12f) / je-li předcházející vlak v bezpečné vzdálenosti (
§40 odst.4)
= 2. STANICUJÍCÍ VLAK SE NESMÍ ROZJET ZÁROVEŇ S 1. STANICUJÍCÍM!
I KDYŽ JSOU LÉKAŘSKÉ DOVEDNOSTI DNES VĚTŠÍ NEŽ V 85. ROCE, kdy se těsně před důchodem dostal mezi nevidomé můj (již nežijící) děda z matčiny strany, TAK STEJNĚ POŘÁD NIKDO NEMŮŽE VĚDĚT DNE NI HODINY, ŽE SE MEZI LIDI S OMEZENOU POHYBLIVOSTÍ ČI ORIENTACÍ NEDOSTANE SÁM - NAVÍC PŘI VYKONÁVÁNÍ (DLE POJIŠŤOVEN) RIZIKOVÉ PROFESE ŘIDIČE!
TAKŽE CHTĚLO BY TO ALESPOŇ KRAPEK LIDSKOSTI = MÍT TU POVINNOST OPAKOVANÉHO ZASTAVENÍ (NAVÍC JEN OMEZENĚ) PŘÍMO NAŘÍZENOU JE AŽ OSTUDNÉ!
Na druhou stranu není-li to osoba nevidomá, tak také by to druhé zastavení mohlo být na její požádání/mávnutí - zejména na zastávkách s mnoha projíždějícími linkami, jenže ovšem nejčastěji s omezeným pohybem jsou lidé staří a ti jsou pravděpodobně i slabozrací = spadající do skupiny se zhoršenou orientací.
Osobně tedy stavím podruhé, pokud se mi náhodou nepodaří navázat s takovou osobou (díky i pomalé rychlosti popojíždění) kontakt pomocí gestikulace, z níž pochopím, že se mnou nechce.
Fořtík:
SPP DP Ostrava - v článku VII. odst.1.e) vymezují naprosto stejné požadavky pro opakované zastavení u sloupku jako v Praze!