Chování zaměstnanců DP

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2012 21:44

9001 píše:Fakt si objevil super stránky... Už vidím jak řidič vyžene na KN babu z babosedu, pak bude hrabat písek a poběží ke koši...
Jako bonus služební hlášení za neoprávněné opuštění vozu
1.) písek má tram v kýblu/plechovce v kabině
2.) písek z pod babosedu nevytáhneš - páč (v RP) je pod sítem
3.) SH za mnou popsaný zásah (zasypání) nehrozí
- páč se na něj vztahuje (v dosavadní) D1/2 §3 - zejména odst.3e a 16

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od 9001 » 07.3.2012 21:36

Fakt si objevil super stránky... Už vidím jak řidič vyžene na KN babu z babosedu, pak bude hrabat písek a poběží ke koši...

Jako bonus služební hlášení za neoprávněné opuštění vozu

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2012 21:08

To je fakt pro většinu kolegů velkej až neřešitelnej problém zasáhnout a zasypat dýmající odpadkáč trochou písku?
Jednou takhle jsem přijel k zastávce, že jsem ani přes dým neviděl vpřed!

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od chemik » 23.2.2012 1:15

cwapa: pardon, sloučil jsem dva do jednoho příspěvku. Od toho jak si sypu popel na hlavu to je pro ostatní, né pro tebe

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od cwapa » 23.2.2012 0:33

gabuliatko píše: Konečně někdo napsal, že žena s bříškem, noha v gypsu či ortéza s berlemi je rovna Kauflandskému bojovníkovi s průkazkou ZTP v kapse. Děkuji pane chemik (pane cwapa prosím neberte to osobně)
Ale já s tím žádný problém nemám. Nevím proč je mi něco podsouváno o čem jsem ale vůbec nepsal. Přečti si pozorně co jsem napsal. To co jsem psal, se týká i těchto lidí.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od gabuliatko » 23.2.2012 0:00

chemik píše:Sypu si popel na hlavu, teď jsem si to našel na DPP:
Za osoby s omezenou schopností pohybu a orientace se dle Přepravního řádu považují zejména osoby postižené pohybově, zrakově, sluchově, osoby pokročilého věku, těhotné ženy, popř. osoby s mentálním postižením.
Dopravce vyhrazuje a označuje pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace ve vozidlech metra, tramvají a autobusů nejméně 6 míst k sezení. Tato vyhrazená místa mohou ostatní cestující obsadit pouze v případě, kdy na ně neuplatňuje nárok cestující s omezenou schopností pohybu a orientace. ...
Konečně někdo napsal, že žena s bříškem, noha v gypsu či ortéza s berlemi je rovna Kauflandskému bojovníkovi s průkazkou ZTP v kapse. Děkuji pane chemik (pane cwapa prosím neberte to osobně)

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od cwapa » 22.2.2012 23:55

chemik píše: Nicméně - kde se tam píše, že musím stavět pokaždé u sloupku, respektive 2x v zastávce???
Ty jsi někde našel, že jsem psal aby zastavoval 2x? Já jsem psal, že je prasárna když zastavíš jako druhý a nepočkáš až ten člověk dojde a ujedeš mu.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od chemik » 22.2.2012 23:39

cwapa píše:Když tedy tak hezky píšeš o důchodcích a máš jak koukám k nim vřelý vztah a ještě píšeš kdo má nárok na vyznačené sedačky, tak bys měl vědět, že na tyto sedačky mají nárok i ti, kteří mají průkazku TP. Jestli to tedy nevíš, tak bys jsi si měl rozšířit vědomosti. Jo a budeš se divit i on je invalida.
Budeš se divit, ale nevim, neznám SPP do posledního detailu - nemusím je znát, vlastně mě z SPP zajímá jenom to, co se mě týká, případně provozu mé tramvaje týká. A ještě víc se budeš divit - nehážu všechny důchodce do jednoho pytle, ale to, co vídám v provozu denně, tedy sebevražedné důchodce, mě přivádí spíš k myšlence, že už jim je všechno jedno a že nechtějí žít. Co na tom, že řidič, kterému vlezou pod stroj z toho nebude moct spát.
Sypu si popel na hlavu, teď jsem si to našel na DPP:
Za osoby s omezenou schopností pohybu a orientace se dle Přepravního řádu považují
zejména osoby postižené pohybově, zrakově, sluchově, osoby pokročilého věku, těhotné
ženy, popř. osoby s mentálním postižením. Dopravce vyhrazuje a označuje pro osoby
s omezenou schopností pohybu a orientace ve vozidlech metra, tramvají a autobusů nejméně
6 míst k sezení. Tato vyhrazená místa mohou ostatní cestující obsadit pouze v případě, kdy na
ně neuplatňuje nárok cestující s omezenou schopností pohybu a orientace. Stojí-li v zastávce
současně více vozidel, dopravce zajistí opětovné zastavení každého vozidla v úrovni
označníku zastávky v případě, že se v zastávce nachází osoba na vozíku pro invalidy nebo
osoba se slepeckou holí.
Nicméně - kde se tam píše, že musím stavět pokaždé u sloupku, respektive 2x v zastávce???

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od cwapa » 22.2.2012 22:17

chemik píše:Rád bych upozornil, že neni invalida jako invalida. Důchodce o holi nerovná se hned invalida. Invalida je pro mě držitel ZTP, slepec, vozíčkář a pouze tito mají nárok na vyznačené sedačky a proto chápu jejich nástup 1. dveřmi (vyjma vozíčkáře). Ovšem zajímalo by mě, kolik důchodců rvoucích se na lince 11 na Chodovské u Kauflandu pouze do 1. dveří má skutečně kartu ZTP a tudíž oprávnění vést boje o židle pro invalidy...
Když tedy tak hezky píšeš o důchodcích a máš jak koukám k nim vřelý vztah a ještě píšeš kdo má nárok na vyznačené sedačky, tak bys měl vědět, že na tyto sedačky mají nárok i ti, kteří mají průkazku TP. Jestli to tedy nevíš, tak bys jsi si měl rozšířit vědomosti. Jo a budeš se divit i on je invalida.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od chemik » 22.2.2012 19:34

Rád bych upozornil, že neni invalida jako invalida. Důchodce o holi nerovná se hned invalida. Invalida je pro mě držitel ZTP, slepec, vozíčkář a pouze tito mají nárok na vyznačené sedačky a proto chápu jejich nástup 1. dveřmi (vyjma vozíčkáře). Ovšem zajímalo by mě, kolik důchodců rvoucích se na lince 11 na Chodovské u Kauflandu pouze do 1. dveří má skutečně kartu ZTP a tudíž oprávnění vést boje o židle pro invalidy...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od Fořtík » 22.2.2012 18:27

Bravo, Milane, moc díky, že jsi jeden z mála, co učí všechny důchodce stát vyrovnaný u sloupku... :roll: #-o

Ostrava: Ano, mají tam slepce a invalidu, ale nikdo si nemůže stěžovat, že mu někdo ujel jenom proto, že byl línej dojít dozadu, případně, že se tvářil, jako že mu o tu druhou tramvaj vůbec nejde. Prostě zastávka je na dvě zastávky, tudíž když budeš nateplenej u sloupku a něco ti ujede, tak je to tvůj problém.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.2.2012 18:08

Navíc mimo wan a nízkých KT (což jsou, zejména 2. jmenované, z tohoto pohledu nešťastně řešené vozy) mají TRAM vyznačená místa pro ZTP mezi 1. a 2. dveřmi = je totální nesmysl chtít, aby příslušní cestující stáli na úrovni těch posledních a nastupovali jimi (oni to však taky, občas s chutí, dělají a končí to jejich přiskřípnutím při vystupování - nejsou schopni na sebe ani upozornit pomocí signálu výstupu s kočárkem, respektive nikdo jim nevysvětlil, že by to, alespoň trochu uvažující, řidič správně pochopil jako požadavek delšího stanicování)!

Uživatelský avatar
nick
Uživatel
Příspěvky: 54
Registrován: 26.2.2011 19:38

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od nick » 22.2.2012 17:53

smazáno
Naposledy upravil(a) nick dne 06.4.2013 13:31, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od cwapa » 22.2.2012 14:45

chemik píše:a to s těma prvníma dveřma je napsaný kde? To je akorát důchodcovská úchylka. Nevim, kdo jim nakukal, že v prvních dveřích o nic řidič musí vědět...
Nevím čí je to úchylka, ale když jsem třeba já dostával před několika lety průkazku ZTP, tak ta paní co to vydávala mi říkala, že se má nastupovat pokud možno prvníma dveřmi.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování zaměstnanců DP

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.2.2012 14:27

chemik píše:a to s těma prvníma dveřma je napsaný kde? To je akorát důchodcovská úchylka. Nevim, kdo jim nakukal, že v prvních dveřích o nic řidič musí vědět...
Chceš mi jako tvrdit, že u TRAM bez kamer do salónu vidíš do 2. a dalších dveří stejně jako do 1.?
To je nesmysl!

Proto máš dle, stávající i nové, D1/2 povinnosti jako:
1.) v případě zpozorování osoby se slepeckou holí či na vozíku zastavit v zastávce - u sloupku znovu! (§33 odst.8)
2.) věnovat zvýšenou pozornost osobám s omezenou schopností pohybu a orientace (§6 odst.3), mezi něž patří i lidé slabozrací či o berlích - tedy převážně staří
- TOTO USTANOVENÍ NEMŮŽEŠ SPLNIT, KDYŽ TI NASTUPUJÍ 2. A DALŠÍMI DVEŘMI!
3.) (zejména pro egee) rozjet vlak až, když je trať volná (§33 ODST.12f) / je-li předcházející vlak v bezpečné vzdálenosti (§40 odst.4)
= 2. STANICUJÍCÍ VLAK SE NESMÍ ROZJET ZÁROVEŇ S 1. STANICUJÍCÍM!

I KDYŽ JSOU LÉKAŘSKÉ DOVEDNOSTI DNES VĚTŠÍ NEŽ V 85. ROCE, kdy se těsně před důchodem dostal mezi nevidomé můj (již nežijící) děda z matčiny strany, TAK STEJNĚ POŘÁD NIKDO NEMŮŽE VĚDĚT DNE NI HODINY, ŽE SE MEZI LIDI S OMEZENOU POHYBLIVOSTÍ ČI ORIENTACÍ NEDOSTANE SÁM - NAVÍC PŘI VYKONÁVÁNÍ (DLE POJIŠŤOVEN) RIZIKOVÉ PROFESE ŘIDIČE!
TAKŽE CHTĚLO BY TO ALESPOŇ KRAPEK LIDSKOSTI = MÍT TU POVINNOST OPAKOVANÉHO ZASTAVENÍ (NAVÍC JEN OMEZENĚ) PŘÍMO NAŘÍZENOU JE AŽ OSTUDNÉ!
Na druhou stranu není-li to osoba nevidomá, tak také by to druhé zastavení mohlo být na její požádání/mávnutí - zejména na zastávkách s mnoha projíždějícími linkami, jenže ovšem nejčastěji s omezeným pohybem jsou lidé staří a ti jsou pravděpodobně i slabozrací = spadající do skupiny se zhoršenou orientací.
Osobně tedy stavím podruhé, pokud se mi náhodou nepodaří navázat s takovou osobou (díky i pomalé rychlosti popojíždění) kontakt pomocí gestikulace, z níž pochopím, že se mnou nechce.

Fořtík: SPP DP Ostrava - v článku VII. odst.1.e) vymezují naprosto stejné požadavky pro opakované zastavení u sloupku jako v Praze!

Odpovědět