Stránka 60 z 74

Napsal: 30.1.2006 17:27
od KM
ad Martin: Troufám si ale tvrdit, že kapacitně největší Vokovice nevypravují nejvíce vlaků. A pro Hloubětín jehož sláva uplynula se horko těžko vymýšlí nějaké vypravení.

Napsal: 30.1.2006 16:09
od Tonda Ježek
Martin píše:Dovolil bych si jenom upřesnit. Každá vozovna by měla vypravovat do ulic určitý počet vlaků, který odpovídá její kapacitě. (Např. nejmenší Žižkov do sítě vypravuje nejmenší poče vozů). Rozhodně neplatí, že každá vozovna vypravuje vlaků stejně.
Ano je to procentuálně :oops:

Napsal: 30.1.2006 16:07
od Martin
Tonda Ježek píše:... Jelikož v současnosti platí nařízení, že každá vozovna musí vypravovat stejný počet pořadí...
Dovolil bych si jenom upřesnit. Každá vozovna by měla vypravovat do ulic určitý počet vlaků, který odpovídá její kapacitě. (Např. nejmenší Žižkov do sítě vypravuje nejmenší poče vozů). Rozhodně neplatí, že každá vozovna vypravuje vlaků stejně.

Napsal: 30.1.2006 15:00
od KM
ad pawel: A tady je možná malinký klíček k pochopení problému. Baví řadu lidí i zde technika jako taková, ježdění s tramvají nebo služba lidem? Je láska k tramvajím láskou k lidem? Je láska k bohu láskou k lidem?

Napsal: 30.1.2006 14:54
od pawel
taky jsem pracoval víckrát na letní brigádě ve službách a moje zkušenost je, že být příjemný se vyplatí. problém je, když toho zaměstnance ta práce nebaví (což určitě není případ lidí na t-f). jestli má být radši strojeně příjemný, jak chce firma (viz Holubová coby prodavačka Globusu ve Skřítkovi:))), nebo zvolit upřímnost (nas...ost). první řešení rozhodně není ideál, ale pořád lepší než to druhé.

Napsal: 30.1.2006 12:48
od Tonda Ježek
Ano i já si dokáži představit tento stav. Ale bude to trvat ještě hodně dlouho. Jelikož v současnosti platí nařízení, že každá vozovna musí vypravovat stejný počet pořadí. Smutné, co.
Nesrovnával bych však situaci s metrem, zde jsou trochu jiné podmínky, např. fírové si neštelují zrcítka (což některým řidičům trvá pěkně dlouho) dobu, kontrola souprav probíhá trochu jiným systémem (nové a rekonstruované vozy jsou dokáží na sebe prozradit, kde nepracují na 100%, staré 81-71 jsou po několika hodinách provozu odstavovány a prohlíženy).
Ale určitě se toho v nejbližší době nedočkáme.

Dovolil bych si ještě reagovat na příspěvek Akriba. Pokud takto vykonáváš svou práci nezbývá mi nic jiného, než před Tebou smeknout. Z vlastní praxe vím, že se slušností se nejdále dojde. Např. včera nám přišla nešťastná maminka na Jiřáku oznámit, že dceře spadla do kolejí bota. S kolegyní jsme ji uklidnili, že botu vyndáme ať chvíli počká. Někteří naši kolegové by ji ještě seřvali, protože (i přesto, že vyndavání věcí předmětu z kolejí je naše povinost) by museli pracovat. My jsme botku vyndali (já jsem přitom málem přišel o oko) a vrátili holčičce. Na ten její úsměv a radost už dlouho nezapomenu. Takto si já představuji chování zaměstnanců k cestující veřejnosti.

Napsal: 30.1.2006 11:55
od KM
Akri: Jo tak děti... Počkej až se mi bude chtít čůrat, budu si chtít hrát s medvědem a půjčit tramvajku na projetí a pak začnu bulet. :P :P :P
Úplně se těma kecama tady zanesla zajímavá diskuse o střídaných přestávkách. Jistě, přinesou pár nových problémů, které ale lze jistě řešit. Přinesou třeba problém v případě velké mimořádnosti (jako teď IPP), budou klást větší nároky na operativní řízení i plánování. Ale myslím, že se budou rozšiřovat jak místně, tak i co do obsahu - po čase opravdu to bude jako v metru. Třeba vypisování času příjezdu a odjezdu z konečných musí jednou padnout, když je elektronický systém. Nebo strojvedoucí metra soupravu nekontroluje a taky to jde. Už 30 let. Zajímavé byly ty argumenty proti - nikdo neříkal, že do cizí vozovny musí zatáhnout i cizí řidič, tím padá jeden z významných argumentů Radka31. Zrovna tak názor že nestojí za to šetřit od haléřů - ale stojí - on jinak úspory nevznikaj, než součtem drobností. A opravdu nejde o tu energii, ale zejména o mzdy - ty jsou největší položkou. Opravdu bude třeba hýbat i s vozovnama co do počtu vypravení, počtu vozů i zaměstnanců - a ne že každá vozovna vypraví stejně sól a stejně nočních i kdyby to mělo stát nevím kolik. Opravdu si dovedu představit , že Pankrác vypraví o víkendu samá sóla (4,6,7,16,11,21) protože u trasy většiny linek leží na prostředku, tudíž lze vyjíždět na oba směry a také proto že mají nejmodernější vozy a je škoda půlku z nich tahat jako vlečňáky, a ne že na 11 bude kobyliský vůz a na 21 dokonce hloubětínský.
Tohle není o tramvajích, aby tu zas někdo neříkal pojď si za to sednout, ale o organizaci a řízení. A když dovolíte, tak tohle jsem študoval.

Napsal: 29.1.2006 23:54
od P.H.
Akri:

Já se jen snažím to zaspamovat, aby si to nemohl přečíst nikdo, kdo nemá : -)))

Napsal: 29.1.2006 23:34
od Paulie
pawel: Tak nějak :lol:
akribius: úžasnej přístup,přesně tohle sem se snažil vysvětlit Yvoně,jenže to bylo jaksi nemožný :D

Napsal: 29.1.2006 23:30
od pawel
akribius: když si tohle člověk přečte, má pocit, že na světě je přecijen dobře. @3644 O:)

Napsal: 29.1.2006 22:25
od Akribius
Já to svoje povolání beru asi takhle-doufám,že si to nepřečte nikdo z vedení...
Cestující jsou jako moje děti a já jejich tatínek a tudíž je třeba se o ně postarat-poradit,počkat,případně prodat jízdenku a jet jako v bavlnce.
To,že jsem ale jejich tatínkem neznamená,že si ze mě budou dělat blbce a sluhu.To znamená přijde-li řvát,že se mu něco nelíbí,nereaguji.Přijde-li ke kabině a zahuhlá jízdenku-opět nereaguji.Jako s děťátkem-bude-li na mě hubaté,ničeho nedosáhne a zároveň se nenechám od něj vytočit.
Je jen škoda,že teď na mě přišlo Služební hlášení na otevřenou kabinu (budu i mít menší výplatu),protože při otevřené kabině jsem měl ke svým dětem blíže a oni se neostýchali zeptat a velmi často děkovali za počkání.
Ujíždět jen z důvodu,že nás mají cestující za povl nemůžu-třeba zrovna ten,co dobíhá poděkuje-to přece dopředu nikdy nevím.A věřte tomu,že na srdci nejvíce zahřeje,když prodám jízdenku pánovi,který netušil,že nenastartuje a na konečné v Řepích zrovna ani nejde automat a ještě přímo před ním zavolám na dispečink,ať to opraví-ten pán mi řekl,že by takové zaměstnance ve firmě také chtěl.
Velmi i potěšilo to,když jedni cizinci zabloudili a místo hotelu na Žižkově se dostali do Řep-řidič z l.č.9 sice anglicky neuměl,ale já jsem zavolal dispečera a ten jejich hotel znal,protože u něj bydlí a já jim poradil cestu a po projetí smyčky jsem ještě s nima v nástupní vystoupil a na zastávkovém jízdním řádu jsem jim přímo ukázal seznam stanic a i to,kde je ta jejich.Opět bouřlivé thank you.
A takovéhle věci mě přebijí i to,že mi za den 80% dobíhajících nepoděkovalo a vím,že i za jedno poděkování to stojí za to.

Napsal: 29.1.2006 21:05
od Tonda Ježek
Překvapivě jsem zjisil, že toto téma můžu přesunout zpět i já a také tak konám.

Napsal: 27.1.2006 21:01
od DDT
Fořtík píše:JE to přesně obráceně - vytržené z kontextu to působí jako nevhodné gesto. I když porušení žádného zákona ani vyhlášky to není.
Tak uvidíme... Třeba se mýlim já.

Napsal: 27.1.2006 21:00
od Fořtík
Martin-kt8d5.rn2p píše:Tak proč máte stažený zadky, když jste tvrdili, že to je vytržený z kontextu a že z toho nic nemůže být?,
JE to přesně obráceně - vytržené z kontextu to působí jako nevhodné gesto. I když porušení žádného zákona ani vyhlášky to není.

Napsal: 27.1.2006 20:56
od Martin-kt8d5.rn2p
Tak proč máte stažený zadky, když jste tvrdili, že to je vytržený z kontextu a že z toho nic nemůže být?,