Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od chemik » 10.9.2011 11:11

Dobře, tak né kontrolní, nýbrž orientační. Nic to nemění na tom, že tam ještě donedávna nebyl...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.9.2011 8:59

chemik: Jezdil jsem l.17 v PO a na předchozích zastávkách to dle mne nehlásilo - "pozor příští zastávka KB". Čili předjet se můžeš jako s většinou linek na IPP - obé je v notách uvedeno "jen" kvůli střídání, páč nyní na l. 17 i s PA vozy jezdí KO a ti Ke Stírce (většinou ZC) střídají (zač. a konec směn).

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od chemik » 09.9.2011 23:01

dnes jsem v notách linky 17 objevil novej kontrolní bod, a sice Ke Stírce. Jenom tak pro informaci ;)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.5.2011 11:00

No nevím kam s ním - zkusím to sem:
Absolvoval jsem 2. školení 2011 - nelíbilo se mi promítnutí záběrů, podle nichž byla prý psána SH na řidiče TRAM za jízdu na stůj:
1.) Byly pořizovány z naprosto neporovnatelného úhlu na SSZ s úhlem pohledu řidiče TRAM na ní.
2.) Snad alespoň vedení a kontrolní složky DP mají znát specifika provozu TRAM - na 15 metrech ji bezpečně nejde zastavit ze 30 natož 50km/h! Pokusí-li se o to její řidič, tak akorát hrozí že mu popadají cestující (přičemž někdo si může něco zlomit) a stejně zastaví až za vlastní SSZ (čímž nebude vědět, kdy může dle ní znova jet).
3.) Naopak tam byl promítnut jeden záběr dokazující naprostou neexistenci vyklizovacích časů na SSZ před zastávkou Náměstí míru DC - TRAM zastavila čelem ve vlastní křižovatce, když se rozjížděla křížící IAD.
4.) Samozřejmě byli tam záběry, kdy byla, díky malé rychlosti, teoretická možnost dokázat zastavit TRAM před SSZ - zejména v místech s výhybkami a kolejovými kříženími. Jenže jak někteří kolegové přímo na školení (a nedávno i tady) poznamenali - nemůžu se dívat jen na SSZ, ale i do té výhybky a hlavně musím sledovat okolní účastníky provozu!

Závěr jednoho z kolegů byl, že kdyby někdo oprávněnost SH s tímto důkazem dal k soudu, tak to DP 100% prohraje!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.11.2010 23:24

Štěpán píše:Petr: Jak je to teď se Solidaritou? Zůstala kb, nebo se zrušila?
7080: To je na prd. Pak bude 26 čekat na Radošovické. Nehledě na to, že místním chlapcům zůstane to, že 19 podjede 7 a zdrží jí na světlech u Průběžné. A co se týče odborářů, tak ty tyhle změny nevím proč velmi rádi blokují.
Nevím přesně jak které odbory co dělají, ale ty v nichž jsem co vím navrhovaly naopak častější úpravy jízdních dob dle situace (zhoršeného stavu TT, jenž si vynutil vyvěšení znatelných OR) a snad právě i díky nim se např. na 3 ubrala 1 minuta na Vltavské (kde se od září stanicuje jen jednou), aby se přidala mezi Kublov - Dvorce což je cca střed úseku převážně s OR 40 Palackého náměstí nábř. - Přístaviště, v němž je vloženo několik OR 20 (před Kublov a Přístaviště ZC), OR 30 (za Podolská vodárna DC) OR 15 (před Kublov DC) a POMALU (za Přístaviště DC - mimochodem před cca třemi týdny byly tady BKV podfouknuty a TT není proti dřívějšku propadlá a tehdy tam bylo OR 20).

Petr: Solidarita zajímá i mne - dnes jsem přes ní jezdil s 11 a ani jednou mne nepípla.

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Štěpán » 29.11.2010 17:51

Petr: Jak je to teď se Solidaritou? Zůstala kb, nebo se zrušila?

7080: To je na prd. Pak bude 26 čekat na Radošovické. Nehledě na to, že místním chlapcům zůstane to, že 19 podjede 7 a zdrží jí na světlech u Průběžné. A co se týče odborářů, tak ty tyhle změny nevím proč velmi rádi blokují.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1079
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od 7080 » 29.11.2010 17:50

Štěpán píše:Bohužel, dokud nám páni odboráři budou blokovat takováhle ubrání času, tak s tou 19 a 26 nikdo moc nenadělá. I když stejně se řeší hlavně ubrání času pouze na 26. Každopádně ale znova opakuju, že pokud se tam ty tramvaje předjížděj (zažil jsem jednoho našeho střelce, co na Želvě čekal do času a následně "svižnou" jízdou přijel na Strašnickou o víc než dvě minuty napřed), tak se tam ten kontrolní bod prostě udělat musí. A udělal bych je na více místech.

To s tou SSZ hned za zastávkou je bohužel blbý, ale kde jinde bys tam ten kontrolák udělal? Tohle chce spíš vyřešit preferenci na vršovických semaforech.
Tohle není o odborářích. Stačí, aby někdo navrhnul přesunout minutu z úseku Želivského-Strašnická do úseku Strašnická-Nádraží Strašnice. Divím se, že se na to nepřišlo, při posledním dni bez JŘ. Vždyť to musela čidla ukázat.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1952
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Petr » 29.11.2010 17:37

Vtipný je, že Strašnická KB byla. Ten se zde zrušil právě kvůlivá SSZ. A přesunul se do zastávky Solidarita... :roll:

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Štěpán » 29.11.2010 17:29

Bohužel, dokud nám páni odboráři budou blokovat takováhle ubrání času, tak s tou 19 a 26 nikdo moc nenadělá. I když stejně se řeší hlavně ubrání času pouze na 26. Každopádně ale znova opakuju, že pokud se tam ty tramvaje předjížděj (zažil jsem jednoho našeho střelce, co na Želvě čekal do času a následně "svižnou" jízdou přijel na Strašnickou o víc než dvě minuty napřed), tak se tam ten kontrolní bod prostě udělat musí. A udělal bych je na více místech.

To s tou SSZ hned za zastávkou je bohužel blbý, ale kde jinde bys tam ten kontrolák udělal? Tohle chce spíš vyřešit preferenci na vršovických semaforech.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Fořtík » 29.11.2010 12:04

Shrnu to: Prostě zřizovat KB v zastávce, kde je odjezd vlaků řízen SSZ, navíc v úseku, kde je koordinace signálů na jednotlivých křižovatkách na draka - to je mega3,14čovina. :roll: Správné řešení by bylo 19 a 26 od Želvy minutu ubrat a 7 na průjezd Vršovicema minutu přidat.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od BerryML » 29.11.2010 10:37

Moje taktika není a nebyla jezdit dřív, Štěpáne. S tou sedmičkou to tam šlo stejně maximálně o 20 vteřin, když ti předtím všechno padlo do jízdy. A nikomu jsem neujížděl. Přijel jsem do zastávky, lidi vstoupili, nastoupili, padly světla na volno a to znamenalo, že až do zastávky Průběžná plynule projedeš přes dvě křižovatky. Jak správně píše Chemik, dost často tam sedmičku podjede 19, nebo 26. Nejen, že jí teď budou drbat na KB, ale následně prostojíš celej cyklus na Průběžné a už se v tom vezeš. :(

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od chemik » 29.11.2010 9:41

Nevim, 26 a 19 takřka neznám, ale pamatuji, že s linkou 19 nebyl problém se předjet o dost. Linka 19 měla o víkendu směrem od Ledovce poslední funkční KB na divadle bang, krejcar nemá čidlo, na želvě nešlo čidlo a tak se dal ten čas nahonit. Neřikám, že jsem tak jezdil. Nejezdil. Já jezdil podle JŘ. Nemám potřebu obětovat byť třeba blbou minutu ze své přestávky a proto rád jezdím přesně na čas.
S linkou 7, když ti vyjdou přesně semafory, máš už na Solidaritě třeba i dvě minuty sekeru, naopak když ti SSZ padá do jízdy a cestou nepotkáváš žádné nástupu a výstupu chtivé cestující, dá se tam přijet i o pár vteřin napřed. No a když odjíždíš o ty dvě minuty později, hned takhle ze začátky trasy, máš jistotu, že na dalším KB (Obloučková) budeš minimálně o 5 a více minut zpožděnej. Před sebou máš totiž vynikající preferenční SSZ (Průběžná, Kubánské náměstí, Koh-i-noor a v neposlední řadě také SSZ u bohemky). A představa, že ti ještě pár minut nadělí linka 19 a 26, která se bude na Strašnické rovnat do času, je fakt úděsná...

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Štěpán » 29.11.2010 9:24

K tomu kontroláku na Strašnické: jestliže bylo jednoznačně vyhodnoceno z Dorisu, že se tu tramvaje občas docela brutálně předjíždějí, tak je logické, že ho tu také zavedli. Já jsem za to rád. Furt lepší, když je tramvaj zpožděná, než když odjíždí z tak důležitého přestupního bodu napřed.
BerryML může poděkovat sobě a kolegům, kteří se řídili jeho taktikou a odjížděli odsud dřív, aby nebyli skrz Vršovice tolik zpoždění. Je to chování na prd. Buď odjedeš napřed jen o pár vteřin (což se ještě dá tolerovat), ale stejně ti to skoro vůbec nepomůže, nebo odjedeš dřív třeba o minutu, což už ti možná pomůže, ale můžeš ujet pár lidem kvůli tomu, aby pár jiných lidí přijelo do cíle s menším zpožděním.
Linka 7 je v současnosti díky semaforům téměř neřešitelná. Je snaha nějak upravit jízdní doby (minimálně v sobotu probíhalo jejich testování), ale průjezd přes minimálně 9 bezpreferenčních semaforů se dá blbě vychytat.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od chemik » 29.11.2010 8:23

Chlapci, zase tady děláte tlaky. Když pilotuju sedmičku a někdo se mě na Andělu zeptá, za jak dlouho budu na Divadle na fidlovačce, s radostí mu odpovím, že tam můžu bejt za sedum minut. Ale že tam můžu bejt i třeba za pětadvacet minut. Jsem snad nějaká vědma, abych věděl, jak to vypadá na Palackého mostě, nábřeží, na Výtoni, na Albertově? Nebo jsem otázku cestujíícího blbě pochopil a on chtěl vědět, že dle jízdního řádu tam budeme přesně za x minut?

Co se té straěnické týká - blahoslaven budiž ten, kdo to vymyslel... linky 26 a 19 se tam budou rovnat do času a sedmička bude stát v pořadí. Nedej bože, až budou vyjíždět strašnnice na linky. To si to ten s tou sedmičkou může jít rovnou hodit...

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od BerryML » 29.11.2010 1:44

9001 píše:
BerryML píše:Fakticky super místo na KB. Nuže, vážení klienti, až budete čekat, že vám někde za Průběžnou DC přijede sedmička včas, aby vás dovezla třeba někam na přípoj dále, vezměte na vědomí špatnou zprávu. Nemá šanci.... :oops:
Upřímně. Tímhle směrem jsem jezdil 7 cca 7 let a moc řidičům se to nepovedlo... Sekyra 2-3 minuty byla celkem standartní.Takže ve špičkách se nic nemění, spíš klienti budou potěšeni, že budou mít zaručený přestup na noční dopravu. =D>

K těm co prý neví kdy mají na někde být. To bych bral u člověka co jezdí cca půl roku a nebo má linku na kterou vozovna pravidelně nejezdí. Třeba nyní vokovické 7 a podobně. Ale aby mi strašnický řidič řekl, že neví když má být v 0:05 na Radošovické, neví odjezd ze Strašnické, tak to je fakt k pláči.
To není nic nového. Stačilo by, aby se upravil grafikon, jenže od léta páně 2008 po celkem vydařeném období tam sedí nějaký naiva, který si zřejmě myslí, že když se tam mají během minuty sjet dvě, a nebo během dvou minut tři a více linek, že tam samozřejmě přijedou včas a ve správném pořadí. To bylo, je, a bude špatně, dokud nebudeme mít elektronický JŘ s přesnou polohou konkrétního NAVAZUJÍCÍHO vlaku. Do té doby se hold budou muset jak klienti, tak i řidiči zcela spolehnout na křišťálovou kouli, bohužel... :cry: Já si tedy radši v neděli počkám nějakých 10 minut na navazující spoj, než abych potom netečně přihlížel, jak mi takřka před nosem odjíždí moje linka s vyhlídkou, že budu dalších 20 stepovat na zledovatělým nástupišti... :cry:

Odpovědět