Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.7.2006 0:33

jara píše:Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????
Funguje to sice podobně, ale v žádném případě nejsme státní zaměstnanci .)
Možná ti to uniklo, ale celý název je Dopravní podnik hlavního města Prahy, akciová společnost :wink:

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 06.7.2006 22:44

Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5973
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad Tomáš

Příspěvek od demon » 06.7.2006 22:01

radek31 píše:pokud vím, tak u tramvají je asi 65% SŠ vzdělaných a několik procent VŠ
nejméně SŠ je u autobusů
a nejvíce samozřejmě u metra, tam to je požadavek
Ano požadavek to je, ale až od určité doby, takže rozhodně neplatí že co fíra to středoškolák ! Pokud je u tramvají 65% SŠ, tak u metra to bude podobný číslo. Faktem je že dosažené vzdělání o náročnosti profese vůbec nic nevypovídá a nemělo by být důvodem pro vyšší finanční ohodnocení...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 06.7.2006 17:35

Omlouvám se, že jsem rozpoutal diskusi o srovnávání jednotlivých profesí. To jsem nechtěl. Ono se to většinou ani srovnávat nedá. Každá profese má své pro a proti. Samozřejmě být celou směnu v podzemí a pak vyjít na denní světlo není nic příjemného a člověk tak dvacet vteřin vůbec nic nevidí ( o to více lituji fíry na Áčku, když dostanou plnej zásah světlem při výjezdu na Hostivařské zhlaví).
Padnul tu někde dotaz, kolik fírů bylo napadeno. Pokud si dobře pamatuji nějakou statistiku z DP-K, tak je to skoro stejné jako u busů a tramvají.

Svým příspěvkem jsem chtěl poukázat spíše na to, jak několik jedninců dokáže "zdiskreditovat" (možná trochu přehnaně řečeno) celý svůj kolektiv. To u metra a ani u autobusů není.

Tomáš

Příspěvek od Tomáš » 06.7.2006 13:47

Pro Mopa:
ano, řidičů tramvají se SŠ a VŠ je poměrně dost a na tuto skutečnost se nidko nedívá. U busů je to podobné.

Pro Radka31:
Souhlasím s Tebou.
Akorát jsem si myslel, že příplatek za ježdění v umělém světle +tunel je zahrnut do prémií, které mají metráci ,jestli se nemýlím 10% tudíž o 5% více nežli řidič tram.

Dále jsme zapomněli ještě připomenout, že řiči tram a bus jsou vystaveni daleko většímu nebezpečí, které si nenechají pro sebe agresivní cestující, tudíž se občas s řidičem tram a bus rádi podělí. K těmto věcem by ty platy mohly být také přizpůsobené.
Mě by zajímalo, kolik řidičů metra bylo přepadeno cestujícím za poslední rok?
U tram a bus je to velice častá záležitost a dosti tělesně nepříjemná.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Ad Tomáš

Příspěvek od radek31 » 06.7.2006 12:02

pokud vím, tak u tramvají je asi 65% SŠ vzdělaných a několik procent VŠ
nejméně SŠ je u autobusů
a nejvíce samozřejmě u metra, tam to je požadavek

ano každá profese má pro a proti, ale sedět 11 hodin v kabině tramvaje, kde je teď kolem 60°C, proplétat se Prahou a každých pár minut řešit potenciální průser to není žádný med

u metra odjezdíš pár desítek minut (často ani nemusíš řídit, metro to odjezdí "samo") a pak si jdeš odpočinout někam do pohodlí - u tramvaje jedeš třeba 1,5 hodiny v tomhle "komfortu" a jak si odpočineš v té 20-30 minutové přestávce? nemůžeš jít nikam, musíš dřepět v rozpálené tramvaji a popojíždět

to, že přepraví víc cestujících bych sem netahal, to imho není zase tak důležité - o cestující se musí starat řádově méně - neřeší turisty, konflikty, nevolnosti atd.
ale souhlasím s tím, že tma/světlo a stálé umělé osvětlení je určitý nápor na psychiku

MOp

Re: Ad Tomáš

Příspěvek od MOp » 06.7.2006 11:36

749.006 píše:Nic proti, ale jak bylo uvedeno, strojvedoucí metra mají SŠ vzdělání a i vzdělání se musí promítnout do mzdy....
osobne znam vysokoskolsky vzdelane lidi jezdici s tramvaji. u nich se mzda take promita? NIKOLIV..

749.006

Ad Tomáš

Příspěvek od 749.006 » 06.7.2006 10:32

Nic proti, ale jak bylo uvedeno, strojvedoucí metra mají SŠ vzdělání a i vzdělání se musí promítnout do mzdy. Navíc být celý den v podzemí bez denního světla, to taky není příjemné a dokáže to dost člověka rozházet. Ano nemají tam jiné vlivy - IAD, dotazy cestujících, vedro,...
ale mají zase tmu a umělé osvětlení, čumí pořád do tmy, přepraví daleko víc cestujících...
Každá profese má své pro a proti.
ale to je off topic, protože tohle není téma platů a mezd...

Tomáš

Metro versus jednotka bus a tram

Příspěvek od Tomáš » 05.7.2006 22:41

Tonda Ježek píše:Já pořád nechápu jedno. Když je DP ten nejhorší podnik v ČR (podle Ďurana), který své pracovníky (ridiče tramvaje) terorizuje a šikanuje, tak proč jednoduše nedá výpověď a nejde pracovat jinam??? (že by to u DP přece jenom nebylo tak hrozné?)
A chci jenom říc, že se rádoby bulvárním článkům na odkazovaných stránkách opravdu jenom směju :D . Pro mě je tam většina článků projev autorovi ubohosti než cokoliv jiného. Ale to jen tak na okraj.
Když srovnám situaci u metra a u tramvají, tak vidím jasný rozdíl. Na metru je mnohem lépe. (třeba u fírů se vůbec neřeší předjetí, prostě mu dispečer sdělí, aby trochu ubral) A čím to je? Třeba tím, že odborové organizace metra nehlásí každý přehmat vedení přes webové stránky do světa. Pere si své "špinavé prádlo doma" (i když se o to rádoby investigativní tramvaják Ďuran pokusil http://dp-arena.cz/index.php?option=com ... &Itemid=45 , ale to je taková snůžka blábolů a nesmyslů, že se opravdu tomu člověk může jenom zasmát) Ano na metru také není vše ve vztahu k zaměstnancům v pořádku, ale vedení si je toho vědomo a zase zaměstnancům určité věci tiše toleruje, takže z toho všichni vyjdou tak nějak na stejno. O tomhle u tramvají nemůže být ani řeč, takže se nedivte, protože zlo plodí jenom zlo. A je celkem samozřejmé, že když řidiči chtějí po vedení, aby vše bezpodmínečně dodržovalo, tak to logicky bude chtít vedení i od řidičů (zavřené kabiny, nulová tolerance na předjetí a podobně). Mimochodem je dobré si uvědomit, že v dopravě opravdu 14:00:00 není 13:59:58. Někdy i pár sekund stačí, aby cestující nestihl to, co zamýšlel.
Možná by to řidiči měli dát svým některým odborovým organizacím na vědomí nebo budou pro ostatní zaměstance DP pořád ti ubrečenci, co jsou teď.
Není nad čím se pozastavovat. Metro byla vždycky "elita DP" (to se táhne od totalitního režimu), a to bude i nadále a podle toho to také vypadá. Stačí porovnat platy řidičů. V metru se platí zřejmě vzdělání řidiče, což je SŠ, ale řidič tramvaje má za svou práci silně podúrovňový plat, když to porovnáme, tak řidič tramvaje čelí daleko většímu napětí, nežli metráci (metro a IAD neexistuje, metro a dotazy cestujích, neexistují, atd.).
Prostě na tramvajácích bude vždy ten bič vztyčen, nad metrákáma nikoli, mají jistou ochranu, která se v DP táhne od toho roku, co se metro začalo budovat.Tudíž si to každý domyslí sám.
Samozřejmě, že každé zaměstnání a profese má své, ale nelíbí se mi, že čím větší psychické napětí, tím menší peníz. U metráků to platí naopak, čím menší psychycké napětí, tím větší peníz.Elita zůstane elitou a to řidiče tramvají a busů hodně mrzí. Nechci být závistivý, ale proč mají ostatní jednotky, viz bus a tram být platově biti jen za to, že nevznikly za doby ruského nadšení? Alespoň všichni vidíme, jak to v tom našem státě vypadá a podle čeho se stále a "nadále" řídíme a změny v nejbližší době k lepšímu uričtě nehrozí. :roll: :roll:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 05.7.2006 11:43

ad předjetí
http://www.dp-arena.cz/index.php?option ... &Itemid=45
tak se mi zdá, že komunikace v JPT po transformaci trochu vázne :-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5973
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 04.7.2006 18:14

radek31 píše:zdá se mi, že máš dneska nějak blbou náladu, tak toho necháme, nemá cenu se kvůli tomu hádat
To mam teď skoro furt... Místo abych seděl v klídku na zadku, musim lítat v tomhle vedru po Praze a řešit průsery nějakejch Stádníků apod. Ale sorry hádat se taky nechci. :wink:
I.am.good píše:...Nic se neděje, 7ka do UD mi jede z opačné strany křižovatky v 6:08, takže bych měl v pohodě stihnout přejít křižovatku. Jenže ouhle, nepotěší, když v okamžiku, kdy člověk vystoupí z devatenáctky, tak se přes křižovatku řítí téšestka linky 7. O !dvě! minuty napřed...
Člověče tak to jezdíme stejnou tramvají, asi budu muset přestat podřimovat a radši se budu pořádně rozhlížet... Teda spíš vlastně nejezdíme, když nám to pravidelně ujíždí. Už jsem to tu i psal, že buď mají špatný VJŘ nebo to jezdí samí závodníci. Faktem je, že tohle je přesně ukázkový případ jak se to nemá dělat. Jede předjetej půlku trasy a ještě ho nezajímaj přestupující z l.6, 19, 26, 11...

Hezkej víkend. :D

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 04.7.2006 16:33

S tím zavedením ukazování času jako mají busy se uvažuje. A snad se to tam má opravdu i začít ukazovat. Byl bych pro. A myslím, že i řidiči

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 04.7.2006 16:08

I.am.good píše:Proč řidič, když má odjezd v 6:09, odjíží 6:08:54 (dnes už tedy 6:09:00), proč neodjede např až v 6:09:30??? Je to obrovský problém?? Cestujícím by to docela pomohlo.
většinou by to nepomohlo nikomu, právě naopak - když tam jsem takhle předjetej, tak se samozřejmě dívám kolem sebe a když někdo jde k tramvaji, tak mu samosebou neujedu - ale pokud 100m kolem sebe nevidím ani nohu, proč tam čekat a zdržovat cestující v tramvaji a ostatní tramvaje? stejně by nikdo nestihnul za těch pár sekund přijít

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 04.7.2006 16:04

Nevím jak jiný "kaštani", ale já ve špičce JŘ vůbec neřeším, jelikož to vůbec nemá cenu. Já spíš přemýšlím, jestli to demon nemyslel v čase mimo špičku, třeba brzy ráno či navečer, případně o víkendech. Protože ty třeba ne, ale je spousta řidičů, co takhle "pálej" i v dobu, kdy je nemá co zdržet a je téměř jisté, že i kdyby odjeli o malou chvíli později, tak stihnou jet načas.
brzo ráno/pozdě večer a o víkendech jsou právě jízdní doby docela ořezané, že má řidič co dělat - a nemůžu přece jet o několik minut pozdě, jak k tomu přijdou ty lidi v tramvaji, kteří si chtějí přestoupit třeba právě na Hradčnaské nebo Nádrholu

samozřejmě, když řidič vidí, že na Solidaritě má být za 1,5 minuty, není problém počkat, ale když jsi třeba na Malostranské, jak odhadneš čas na Nádr. Hol? to se nedá přesně říct (btw ráno je jediná chvíle, kdy se to s l. 7 dá stíhat, tak si to asi snaží užít dokud to jde :-) )

zobrazování na Apexu by bylo super!, ale naše vedení radši dává pokuty za 1s předjetí, místo aby se udělalo něco užitečného

já se snažím jezdit na čas a moc nečekat na kontrolních bodech (a také nepodjíždět ostatní tramvaje), ale má to výjimky - třeba na Dejvické jsem od DŠ klidně o 1,5 napřed, protože vím, že všichni chtějí stihnout metro a bylo by trapné je zdržovat (podobné je to i s ostatníma přestupama na metro - snažím se jet aspoň přesně - Strašnická od ÚDDP, Smích. nádr a Anděl od Buranova, Anděl od SŘ atd)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 04.7.2006 15:45

radek31 píše: třeba na 20, když nestihneš dobře Újezd, tak počítej na Hradčanské s 3+ minutama zpoždění......
Nevidím do demonovy hlavy, takže nevím, ale ty tu pořád argumentuješ stavem, který nastává povětšině ve špičce. Nevím jak jiný "kaštani", ale já ve špičce JŘ vůbec neřeším, jelikož to vůbec nemá cenu. Já spíš přemýšlím, jestli to demon nemyslel v čase mimo špičku, třeba brzy ráno či navečer, případně o víkendech. Protože ty třeba ne, ale je spousta řidičů, co takhle "pálej" i v dobu, kdy je nemá co zdržet a je téměř jisté, že i kdyby odjeli o malou chvíli později, tak stihnou jet načas. Víš, dosti často se mi stává cestou do práce, že 19ka na Biskupcové DC, která má odjezd 5:57 má sekyru tak dvě minuty (protože jí odrbe jednička na Ohradě na světlech + pomalé rychlosti = utečou světla, snad se to po rekonstrukci zlepší :) ), dobře, pravidelný příjezd na zast. voz. Strašnice je 6:05, takže dojedeme většinou 6:06. Nic se neděje, 7ka do UD mi jede z opačné strany křižovatky v 6:08, takže bych měl v pohodě stihnout přejít křižovatku. Jenže ouhle, nepotěší, když v okamžiku, kdy člověk vystoupí z devatenáctky, tak se přes křižovatku řítí téšestka linky 7. O !dvě! minuty napřed. Na Vinici odstanicuje a pomalu se šourá na Solidaritu, kde má kontrolní bod - a jelikož to řidiš zná - , tak se třeba už v té zast. Vinice mrkne do not, v kolik tam má být. No a řeknu ti, málokdy se stává, že počká ještě na Vinici, i když vidí (respektive může vidět, když se mrkne do hrazdy - pravda, v T6 toho moc vidět není :/ ) že za ním lidé běží přes křižovatku po silnici. Řeknu ti, v tom okamžiku mám vždy takový dost smutný pocit. Proč např nedokáže jPT naprogramovat Apex jako na autobusech, aby ukazoval čas odjezdu dle JŘ na KAŽDÉ zastávce? Proč řidič, když má odjezd v 6:09, odjíží 6:08:54 (dnes už tedy 6:09:00), proč neodjede např až v 6:09:30??? Je to obrovský problém?? Cestujícím by to docela pomohlo. Jenže do té doby, než začnou (nejen) obyčejní řidiči vnímat svoji práci jako službu cestujícím a ne jako "povinně si to odkroužit", tak to bude asi pořád naho*no.
Ještě příklad z dnešního rána od autobusů - bydlím cca20 metrů od zastávky busu X9 a X16 Ohrada DC. X16 má odjezd 5:56, jenže když jsem dnes vyšel ze dveří domu v 5:54 a viděl jsem, jak autobus zavírá dveře, tak to taky nena*ere, ale spíš to přijde líto. Jediná malinká úleva byla, že to byl Hotliner a ne náš bus.
Mějte se krásně.) (we, to je skoro na úvodníček :D :oops: )

Odpovědět