Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MF » 30.3.2008 21:18

9001 píše:V článku co uvedl Demon, tak mluvčí říká, že pokud přijde něco na řidiče od policie / MP, tak jim předá údaje o daném řidiči. Jak to probíhá pokud je vyfocen řidič tramvaje? Nebo má vůči policii v tomhle směru imunitu danou dražním zákonem?
Když už by došlo k dituaci, že PČR či MP bude měřit tramvaje, tak se bude chovat stejně jako ke každému jinému účastníkovi silničního provozu. Tedy, buďto tramvajáka zastaví a zkasírují na místě. Nebo se obrátí "podle SPZ" :D na provozovatele vozidla, aby sdělil kdo vozidlo řídil. Provozovatel je povinen toto oznámit. Ledaže by tramvaják byl osobou blízkou :lol:. To by trestu unikl :lol:
No a potom je tramvaják předvolán a řeší se to klasicky. Ve smyslu předpisu je řidič tramvaje povinen oznámit to, že došlo k zastavení vozidla policií z jakéhokoliv důvodu. Policie však ve smyslu drážního zákona nesmí (jako kdokoliv) narušit provoz dráhy a proto se oni do tramvají nes#rou. Dále je nutno uvést, že nejsou oprávněni řešit jiné přestupky než ty silniční. V praxi to znamená, že může postihnou tramvajáka za to, že porušil "silniční třicítku", ale nemůže postihovat "drážní třicítku".

Z výše uvedeného vyplývá, že Policie nemůže řešit strojvedoucího metra (stejný ŘP, jen je jinde razítko), strojvedoucího třeba pendolína. Nemůže uvedeným osobám ani zadržet "papíry", protože vozidla, která řídí nejsou silniční... apod.

Něco jiného je vyšetřování nehody, kdy třeba tramvaják překročil rychlost v obci. To pak jde na magistrát a jsou tučné pokuty.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4647
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MOp » 30.3.2008 19:40

Tacho zaznamenává dle počtu otáček kola, tudíž s chybou.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9632
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od 9001 » 30.3.2008 17:58

V článku co uvedl Demon, tak mluvčí říká, že pokud přijde něco na řidiče od policie / MP, tak jim předá údaje o daném řidiči. Jak to probíhá pokud je vyfocen řidič tramvaje? Nebo má vůči policii v tomhle směru imunitu danou dražním zákonem?

A ještě jedna otázka. Jak vlastně funguje tachograf? Je mi jasné, že zaznamenává rychlost. Protože se tu hodně diskutovalo o přesnosti tachometrů vůči průměru kol. Takže to zaznemená tu s tou chybou nebo se to následně vypočítává s ohledem na kola přesně?

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.7.2006 16:15

K-M píše: Kdo má větší odpovědnost? Kdo může způsobit větší škodu? He?
A teď tě dostanu :D - ten s 810kou. Protože gorila je prošpikovaná elektronikou a když by něco strojvůdce podělal (červenou apod.), tak ho to samo zastaví :))) Kdežto motorák pojede, dokavaď mu nedojde nafta :))))

Ale stejně je ta diskuze o ničem, já mám v UD v 6.třídě taky míň, jak elektrikář na vozovně, a to přitom já dělám pořád, kdežto na vozovně ne, že :)) Prostě každá profese má něco, navíc každé zaměření má něco, nelze tedy víceméně srovnávat .)

K-M

Příspěvek od K-M » 07.7.2006 11:31

S železnou pravidelností tohle téma někdo dycky otevře (koukám, že já už dost pamatuju).
Strojvedoucí ř.810, jezdící rychlostí 40km/h s cca 5-10 lidmi sám po lokálce tam a zpět 5x denně, sám se hlásí, sám prodává lístky, musí mít stejnokroj, co zapomene udělat to se nestane.
Strojvedoucí ř.350, řítící se 120km/h se 10 plně obsazenými vagóny (80 lidí) a zábrzdnou vzdáleností 700 metrů. S cestujícíma nepřijde do styku, může být neupraven, co zapomene , vykoná automatika.
Kdo má větší odpovědnost? Kdo může způsobit větší škodu? He?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 07.7.2006 7:33

jara píše:Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????
státní zaměstnanci nejsme a ve státní správě se jede podle tabulek (nevím jak se hodnotí odpracovaná léta, ale rozhodně je víc peněz za lepší vzdělání - stejný pracovník na stejné pozici má i o několik tisíc víc, pokud má VŠ místo SŠ)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.7.2006 0:33

jara píše:Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????
Funguje to sice podobně, ale v žádném případě nejsme státní zaměstnanci .)
Možná ti to uniklo, ale celý název je Dopravní podnik hlavního města Prahy, akciová společnost :wink:

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 06.7.2006 22:44

Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6021
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad Tomáš

Příspěvek od demon » 06.7.2006 22:01

radek31 píše:pokud vím, tak u tramvají je asi 65% SŠ vzdělaných a několik procent VŠ
nejméně SŠ je u autobusů
a nejvíce samozřejmě u metra, tam to je požadavek
Ano požadavek to je, ale až od určité doby, takže rozhodně neplatí že co fíra to středoškolák ! Pokud je u tramvají 65% SŠ, tak u metra to bude podobný číslo. Faktem je že dosažené vzdělání o náročnosti profese vůbec nic nevypovídá a nemělo by být důvodem pro vyšší finanční ohodnocení...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 06.7.2006 17:35

Omlouvám se, že jsem rozpoutal diskusi o srovnávání jednotlivých profesí. To jsem nechtěl. Ono se to většinou ani srovnávat nedá. Každá profese má své pro a proti. Samozřejmě být celou směnu v podzemí a pak vyjít na denní světlo není nic příjemného a člověk tak dvacet vteřin vůbec nic nevidí ( o to více lituji fíry na Áčku, když dostanou plnej zásah světlem při výjezdu na Hostivařské zhlaví).
Padnul tu někde dotaz, kolik fírů bylo napadeno. Pokud si dobře pamatuji nějakou statistiku z DP-K, tak je to skoro stejné jako u busů a tramvají.

Svým příspěvkem jsem chtěl poukázat spíše na to, jak několik jedninců dokáže "zdiskreditovat" (možná trochu přehnaně řečeno) celý svůj kolektiv. To u metra a ani u autobusů není.

Tomáš

Příspěvek od Tomáš » 06.7.2006 13:47

Pro Mopa:
ano, řidičů tramvají se SŠ a VŠ je poměrně dost a na tuto skutečnost se nidko nedívá. U busů je to podobné.

Pro Radka31:
Souhlasím s Tebou.
Akorát jsem si myslel, že příplatek za ježdění v umělém světle +tunel je zahrnut do prémií, které mají metráci ,jestli se nemýlím 10% tudíž o 5% více nežli řidič tram.

Dále jsme zapomněli ještě připomenout, že řiči tram a bus jsou vystaveni daleko většímu nebezpečí, které si nenechají pro sebe agresivní cestující, tudíž se občas s řidičem tram a bus rádi podělí. K těmto věcem by ty platy mohly být také přizpůsobené.
Mě by zajímalo, kolik řidičů metra bylo přepadeno cestujícím za poslední rok?
U tram a bus je to velice častá záležitost a dosti tělesně nepříjemná.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Ad Tomáš

Příspěvek od radek31 » 06.7.2006 12:02

pokud vím, tak u tramvají je asi 65% SŠ vzdělaných a několik procent VŠ
nejméně SŠ je u autobusů
a nejvíce samozřejmě u metra, tam to je požadavek

ano každá profese má pro a proti, ale sedět 11 hodin v kabině tramvaje, kde je teď kolem 60°C, proplétat se Prahou a každých pár minut řešit potenciální průser to není žádný med

u metra odjezdíš pár desítek minut (často ani nemusíš řídit, metro to odjezdí "samo") a pak si jdeš odpočinout někam do pohodlí - u tramvaje jedeš třeba 1,5 hodiny v tomhle "komfortu" a jak si odpočineš v té 20-30 minutové přestávce? nemůžeš jít nikam, musíš dřepět v rozpálené tramvaji a popojíždět

to, že přepraví víc cestujících bych sem netahal, to imho není zase tak důležité - o cestující se musí starat řádově méně - neřeší turisty, konflikty, nevolnosti atd.
ale souhlasím s tím, že tma/světlo a stálé umělé osvětlení je určitý nápor na psychiku

MOp

Re: Ad Tomáš

Příspěvek od MOp » 06.7.2006 11:36

749.006 píše:Nic proti, ale jak bylo uvedeno, strojvedoucí metra mají SŠ vzdělání a i vzdělání se musí promítnout do mzdy....
osobne znam vysokoskolsky vzdelane lidi jezdici s tramvaji. u nich se mzda take promita? NIKOLIV..

749.006

Ad Tomáš

Příspěvek od 749.006 » 06.7.2006 10:32

Nic proti, ale jak bylo uvedeno, strojvedoucí metra mají SŠ vzdělání a i vzdělání se musí promítnout do mzdy. Navíc být celý den v podzemí bez denního světla, to taky není příjemné a dokáže to dost člověka rozházet. Ano nemají tam jiné vlivy - IAD, dotazy cestujících, vedro,...
ale mají zase tmu a umělé osvětlení, čumí pořád do tmy, přepraví daleko víc cestujících...
Každá profese má své pro a proti.
ale to je off topic, protože tohle není téma platů a mezd...

Tomáš

Metro versus jednotka bus a tram

Příspěvek od Tomáš » 05.7.2006 22:41

Tonda Ježek píše:Já pořád nechápu jedno. Když je DP ten nejhorší podnik v ČR (podle Ďurana), který své pracovníky (ridiče tramvaje) terorizuje a šikanuje, tak proč jednoduše nedá výpověď a nejde pracovat jinam??? (že by to u DP přece jenom nebylo tak hrozné?)
A chci jenom říc, že se rádoby bulvárním článkům na odkazovaných stránkách opravdu jenom směju :D . Pro mě je tam většina článků projev autorovi ubohosti než cokoliv jiného. Ale to jen tak na okraj.
Když srovnám situaci u metra a u tramvají, tak vidím jasný rozdíl. Na metru je mnohem lépe. (třeba u fírů se vůbec neřeší předjetí, prostě mu dispečer sdělí, aby trochu ubral) A čím to je? Třeba tím, že odborové organizace metra nehlásí každý přehmat vedení přes webové stránky do světa. Pere si své "špinavé prádlo doma" (i když se o to rádoby investigativní tramvaják Ďuran pokusil http://dp-arena.cz/index.php?option=com ... &Itemid=45 , ale to je taková snůžka blábolů a nesmyslů, že se opravdu tomu člověk může jenom zasmát) Ano na metru také není vše ve vztahu k zaměstnancům v pořádku, ale vedení si je toho vědomo a zase zaměstnancům určité věci tiše toleruje, takže z toho všichni vyjdou tak nějak na stejno. O tomhle u tramvají nemůže být ani řeč, takže se nedivte, protože zlo plodí jenom zlo. A je celkem samozřejmé, že když řidiči chtějí po vedení, aby vše bezpodmínečně dodržovalo, tak to logicky bude chtít vedení i od řidičů (zavřené kabiny, nulová tolerance na předjetí a podobně). Mimochodem je dobré si uvědomit, že v dopravě opravdu 14:00:00 není 13:59:58. Někdy i pár sekund stačí, aby cestující nestihl to, co zamýšlel.
Možná by to řidiči měli dát svým některým odborovým organizacím na vědomí nebo budou pro ostatní zaměstance DP pořád ti ubrečenci, co jsou teď.
Není nad čím se pozastavovat. Metro byla vždycky "elita DP" (to se táhne od totalitního režimu), a to bude i nadále a podle toho to také vypadá. Stačí porovnat platy řidičů. V metru se platí zřejmě vzdělání řidiče, což je SŠ, ale řidič tramvaje má za svou práci silně podúrovňový plat, když to porovnáme, tak řidič tramvaje čelí daleko většímu napětí, nežli metráci (metro a IAD neexistuje, metro a dotazy cestujích, neexistují, atd.).
Prostě na tramvajácích bude vždy ten bič vztyčen, nad metrákáma nikoli, mají jistou ochranu, která se v DP táhne od toho roku, co se metro začalo budovat.Tudíž si to každý domyslí sám.
Samozřejmě, že každé zaměstnání a profese má své, ale nelíbí se mi, že čím větší psychické napětí, tím menší peníz. U metráků to platí naopak, čím menší psychycké napětí, tím větší peníz.Elita zůstane elitou a to řidiče tramvají a busů hodně mrzí. Nechci být závistivý, ale proč mají ostatní jednotky, viz bus a tram být platově biti jen za to, že nevznikly za doby ruského nadšení? Alespoň všichni vidíme, jak to v tom našem státě vypadá a podle čeho se stále a "nadále" řídíme a změny v nejbližší době k lepšímu uričtě nehrozí. :roll: :roll:

Odpovědět