Stránka 14 z 19

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 10.9.2011 12:30
od 9001
Bobik píše:Já tam teda nejezdim, tak nevim, ale není to jenom "střídací" bod kvůli Kobyliskejm? Něco jako Pavlák? Když to nehlásí.
Možná by stálo oprášit slova Radka31. To, že tam není čidlo neznamená, že tě nikdo nekontroluje :wink:

IPP si nedovolí pokutovat nikdo protože by dostal na budku, protože je potřeba vypadnout co nejdřív, ale u Stírky není moc kam spěchat.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 10.9.2011 12:25
od Bobik
Já tam teda nejezdim, tak nevim, ale není to jenom "střídací" bod kvůli Kobyliskejm? Něco jako Pavlák? Když to nehlásí.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 10.9.2011 11:11
od chemik
Dobře, tak né kontrolní, nýbrž orientační. Nic to nemění na tom, že tam ještě donedávna nebyl...

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 10.9.2011 8:59
od MM-Mikulovsky
chemik: Jezdil jsem l.17 v PO a na předchozích zastávkách to dle mne nehlásilo - "pozor příští zastávka KB". Čili předjet se můžeš jako s většinou linek na IPP - obé je v notách uvedeno "jen" kvůli střídání, páč nyní na l. 17 i s PA vozy jezdí KO a ti Ke Stírce (většinou ZC) střídají (zač. a konec směn).

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 09.9.2011 23:01
od chemik
dnes jsem v notách linky 17 objevil novej kontrolní bod, a sice Ke Stírce. Jenom tak pro informaci ;)

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 17.5.2011 11:00
od MM-Mikulovsky
No nevím kam s ním - zkusím to sem:
Absolvoval jsem 2. školení 2011 - nelíbilo se mi promítnutí záběrů, podle nichž byla prý psána SH na řidiče TRAM za jízdu na stůj:
1.) Byly pořizovány z naprosto neporovnatelného úhlu na SSZ s úhlem pohledu řidiče TRAM na ní.
2.) Snad alespoň vedení a kontrolní složky DP mají znát specifika provozu TRAM - na 15 metrech ji bezpečně nejde zastavit ze 30 natož 50km/h! Pokusí-li se o to její řidič, tak akorát hrozí že mu popadají cestující (přičemž někdo si může něco zlomit) a stejně zastaví až za vlastní SSZ (čímž nebude vědět, kdy může dle ní znova jet).
3.) Naopak tam byl promítnut jeden záběr dokazující naprostou neexistenci vyklizovacích časů na SSZ před zastávkou Náměstí míru DC - TRAM zastavila čelem ve vlastní křižovatce, když se rozjížděla křížící IAD.
4.) Samozřejmě byli tam záběry, kdy byla, díky malé rychlosti, teoretická možnost dokázat zastavit TRAM před SSZ - zejména v místech s výhybkami a kolejovými kříženími. Jenže jak někteří kolegové přímo na školení (a nedávno i tady) poznamenali - nemůžu se dívat jen na SSZ, ale i do té výhybky a hlavně musím sledovat okolní účastníky provozu!

Závěr jednoho z kolegů byl, že kdyby někdo oprávněnost SH s tímto důkazem dal k soudu, tak to DP 100% prohraje!

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 29.11.2010 23:24
od MM-Mikulovsky
Štěpán píše:Petr: Jak je to teď se Solidaritou? Zůstala kb, nebo se zrušila?
7080: To je na prd. Pak bude 26 čekat na Radošovické. Nehledě na to, že místním chlapcům zůstane to, že 19 podjede 7 a zdrží jí na světlech u Průběžné. A co se týče odborářů, tak ty tyhle změny nevím proč velmi rádi blokují.
Nevím přesně jak které odbory co dělají, ale ty v nichž jsem co vím navrhovaly naopak častější úpravy jízdních dob dle situace (zhoršeného stavu TT, jenž si vynutil vyvěšení znatelných OR) a snad právě i díky nim se např. na 3 ubrala 1 minuta na Vltavské (kde se od září stanicuje jen jednou), aby se přidala mezi Kublov - Dvorce což je cca střed úseku převážně s OR 40 Palackého náměstí nábř. - Přístaviště, v němž je vloženo několik OR 20 (před Kublov a Přístaviště ZC), OR 30 (za Podolská vodárna DC) OR 15 (před Kublov DC) a POMALU (za Přístaviště DC - mimochodem před cca třemi týdny byly tady BKV podfouknuty a TT není proti dřívějšku propadlá a tehdy tam bylo OR 20).

Petr: Solidarita zajímá i mne - dnes jsem přes ní jezdil s 11 a ani jednou mne nepípla.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 29.11.2010 17:51
od Štěpán
Petr: Jak je to teď se Solidaritou? Zůstala kb, nebo se zrušila?

7080: To je na prd. Pak bude 26 čekat na Radošovické. Nehledě na to, že místním chlapcům zůstane to, že 19 podjede 7 a zdrží jí na světlech u Průběžné. A co se týče odborářů, tak ty tyhle změny nevím proč velmi rádi blokují.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 29.11.2010 17:50
od 7080
Štěpán píše:Bohužel, dokud nám páni odboráři budou blokovat takováhle ubrání času, tak s tou 19 a 26 nikdo moc nenadělá. I když stejně se řeší hlavně ubrání času pouze na 26. Každopádně ale znova opakuju, že pokud se tam ty tramvaje předjížděj (zažil jsem jednoho našeho střelce, co na Želvě čekal do času a následně "svižnou" jízdou přijel na Strašnickou o víc než dvě minuty napřed), tak se tam ten kontrolní bod prostě udělat musí. A udělal bych je na více místech.

To s tou SSZ hned za zastávkou je bohužel blbý, ale kde jinde bys tam ten kontrolák udělal? Tohle chce spíš vyřešit preferenci na vršovických semaforech.
Tohle není o odborářích. Stačí, aby někdo navrhnul přesunout minutu z úseku Želivského-Strašnická do úseku Strašnická-Nádraží Strašnice. Divím se, že se na to nepřišlo, při posledním dni bez JŘ. Vždyť to musela čidla ukázat.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 29.11.2010 17:37
od Petr
Vtipný je, že Strašnická KB byla. Ten se zde zrušil právě kvůlivá SSZ. A přesunul se do zastávky Solidarita... :roll:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 29.11.2010 17:29
od Štěpán
Bohužel, dokud nám páni odboráři budou blokovat takováhle ubrání času, tak s tou 19 a 26 nikdo moc nenadělá. I když stejně se řeší hlavně ubrání času pouze na 26. Každopádně ale znova opakuju, že pokud se tam ty tramvaje předjížděj (zažil jsem jednoho našeho střelce, co na Želvě čekal do času a následně "svižnou" jízdou přijel na Strašnickou o víc než dvě minuty napřed), tak se tam ten kontrolní bod prostě udělat musí. A udělal bych je na více místech.

To s tou SSZ hned za zastávkou je bohužel blbý, ale kde jinde bys tam ten kontrolák udělal? Tohle chce spíš vyřešit preferenci na vršovických semaforech.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 29.11.2010 12:04
od Fořtík
Shrnu to: Prostě zřizovat KB v zastávce, kde je odjezd vlaků řízen SSZ, navíc v úseku, kde je koordinace signálů na jednotlivých křižovatkách na draka - to je mega3,14čovina. :roll: Správné řešení by bylo 19 a 26 od Želvy minutu ubrat a 7 na průjezd Vršovicema minutu přidat.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 29.11.2010 10:37
od BerryML
Moje taktika není a nebyla jezdit dřív, Štěpáne. S tou sedmičkou to tam šlo stejně maximálně o 20 vteřin, když ti předtím všechno padlo do jízdy. A nikomu jsem neujížděl. Přijel jsem do zastávky, lidi vstoupili, nastoupili, padly světla na volno a to znamenalo, že až do zastávky Průběžná plynule projedeš přes dvě křižovatky. Jak správně píše Chemik, dost často tam sedmičku podjede 19, nebo 26. Nejen, že jí teď budou drbat na KB, ale následně prostojíš celej cyklus na Průběžné a už se v tom vezeš. :(

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 29.11.2010 9:41
od chemik
Nevim, 26 a 19 takřka neznám, ale pamatuji, že s linkou 19 nebyl problém se předjet o dost. Linka 19 měla o víkendu směrem od Ledovce poslední funkční KB na divadle bang, krejcar nemá čidlo, na želvě nešlo čidlo a tak se dal ten čas nahonit. Neřikám, že jsem tak jezdil. Nejezdil. Já jezdil podle JŘ. Nemám potřebu obětovat byť třeba blbou minutu ze své přestávky a proto rád jezdím přesně na čas.
S linkou 7, když ti vyjdou přesně semafory, máš už na Solidaritě třeba i dvě minuty sekeru, naopak když ti SSZ padá do jízdy a cestou nepotkáváš žádné nástupu a výstupu chtivé cestující, dá se tam přijet i o pár vteřin napřed. No a když odjíždíš o ty dvě minuty později, hned takhle ze začátky trasy, máš jistotu, že na dalším KB (Obloučková) budeš minimálně o 5 a více minut zpožděnej. Před sebou máš totiž vynikající preferenční SSZ (Průběžná, Kubánské náměstí, Koh-i-noor a v neposlední řadě také SSZ u bohemky). A představa, že ti ještě pár minut nadělí linka 19 a 26, která se bude na Strašnické rovnat do času, je fakt úděsná...

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 29.11.2010 9:24
od Štěpán
K tomu kontroláku na Strašnické: jestliže bylo jednoznačně vyhodnoceno z Dorisu, že se tu tramvaje občas docela brutálně předjíždějí, tak je logické, že ho tu také zavedli. Já jsem za to rád. Furt lepší, když je tramvaj zpožděná, než když odjíždí z tak důležitého přestupního bodu napřed.
BerryML může poděkovat sobě a kolegům, kteří se řídili jeho taktikou a odjížděli odsud dřív, aby nebyli skrz Vršovice tolik zpoždění. Je to chování na prd. Buď odjedeš napřed jen o pár vteřin (což se ještě dá tolerovat), ale stejně ti to skoro vůbec nepomůže, nebo odjedeš dřív třeba o minutu, což už ti možná pomůže, ale můžeš ujet pár lidem kvůli tomu, aby pár jiných lidí přijelo do cíle s menším zpožděním.
Linka 7 je v současnosti díky semaforům téměř neřešitelná. Je snaha nějak upravit jízdní doby (minimálně v sobotu probíhalo jejich testování), ale průjezd přes minimálně 9 bezpreferenčních semaforů se dá blbě vychytat.