Stránka 16 z 19

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 21.11.2010 23:39
od Isidor
nebo si stoupneš ke kabině řidiče a budeš poslouchat, kdy se v ní ozve z palubáku "pozor! příští zastávka - kontrolní bod" :)

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 21.11.2010 23:21
od Venca
poliklinikavysocany píše:Mám takový dotaz. Nejsem v této situaci ještě moc zběhlý. Dá se někde v jízdním řádu poznat která zastávka je KB? Nemyslím ale VJŘ. Předem díky za odpověď.
Jsou dvě možnosti jak to zjistit (pomineme-li vygooglení), ale obě bez záruky:
1) Pojedeš např. v neděli ráno nějakou linkou a budeš pozorovat na jaký zastavce spoj trčí déle než obvykle.
2) Podíváš-li se na označník zastávky ze strany a uvidíš-li tam čidlo dorisu a nebude to před křižovatkou, může to být KB, ale nemusí (-X.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 21.11.2010 15:09
od Petr
poliklinikavysocany píše:Mám takový dotaz. Nejsem v této situaci ještě moc zběhlý. Dá se někde v jízdním řádu poznat která zastávka je KB? Nemyslím ale VJŘ. Předem díky za odpověď.
Jako cestující to nezjistíš

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 21.11.2010 15:02
od poliklinikavysocany
Mám takový dotaz. Nejsem v této situaci ještě moc zběhlý. Dá se někde v jízdním řádu poznat která zastávka je KB? Nemyslím ale VJŘ. Předem díky za odpověď.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 31.3.2008 13:34
od 7080
MF píše:
9001 píše:V článku co uvedl Demon, tak mluvčí říká, že pokud přijde něco na řidiče od policie / MP, tak jim předá údaje o daném řidiči. Jak to probíhá pokud je vyfocen řidič tramvaje? Nebo má vůči policii v tomhle směru imunitu danou dražním zákonem?
Když už by došlo k dituaci, že PČR či MP bude měřit tramvaje, tak se bude chovat stejně jako ke každému jinému účastníkovi silničního provozu. Tedy, buďto tramvajáka zastaví a zkasírují na místě. Nebo se obrátí "podle SPZ" :D na provozovatele vozidla, aby sdělil kdo vozidlo řídil. Provozovatel je povinen toto oznámit.
Nebo jen pošle fotografii z měření na DP a to následně přes dopravní kontrolu pošle na dotyčného řidiče služební hlášení. Stejným způsobem postupuje Drážní úřad. Takové fotgrafie jsem už v ruce měl, naštěstí ne svoje :D

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 31.3.2008 10:45
od MF
P_V píše:Vážně: může tramvaják přijít o body za přestupek, spáchaný v tramvaji na silnici?
To samozřejmě ne, neboť neřídí silniční, ale drážní vozidlo. :wink:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 31.3.2008 4:33
od P_V
demon píše:
MF píše:...tak se bude chovat stejně jako ke každému jinému účastníkovi silničního provozu. Tedy, buďto tramvajáka zastaví a zkasírují na místě...
Stejně jako každému jinému účastníkovi...
Klasicky: "Dobrý den pane řidiči, odstavte vozidlo ke krajnici a předložte doklady..." :lol: :lol:
... a jak koukám, máte vzorek sjetý až do hladka, trčí Vám tu vlečné zařízení, nebyl jste připoutaný, SPZ máte jen namalovanou místo v předepsaném provedení a rámečku, nemáte rezervu ani hever... :lol:
Vážně: může tramvaják přijít o body za přestupek, spáchaný v tramvaji na silnici?

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 30.3.2008 21:37
od demon
MF píše:...tak se bude chovat stejně jako ke každému jinému účastníkovi silničního provozu. Tedy, buďto tramvajáka zastaví a zkasírují na místě...
Stejně jako každému jinému účastníkovi...
Klasicky: "Dobrý den pane řidiči, odstavte vozidlo ke krajnici a předložte doklady..." :lol: :lol:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 30.3.2008 21:18
od MF
9001 píše:V článku co uvedl Demon, tak mluvčí říká, že pokud přijde něco na řidiče od policie / MP, tak jim předá údaje o daném řidiči. Jak to probíhá pokud je vyfocen řidič tramvaje? Nebo má vůči policii v tomhle směru imunitu danou dražním zákonem?
Když už by došlo k dituaci, že PČR či MP bude měřit tramvaje, tak se bude chovat stejně jako ke každému jinému účastníkovi silničního provozu. Tedy, buďto tramvajáka zastaví a zkasírují na místě. Nebo se obrátí "podle SPZ" :D na provozovatele vozidla, aby sdělil kdo vozidlo řídil. Provozovatel je povinen toto oznámit. Ledaže by tramvaják byl osobou blízkou :lol:. To by trestu unikl :lol:
No a potom je tramvaják předvolán a řeší se to klasicky. Ve smyslu předpisu je řidič tramvaje povinen oznámit to, že došlo k zastavení vozidla policií z jakéhokoliv důvodu. Policie však ve smyslu drážního zákona nesmí (jako kdokoliv) narušit provoz dráhy a proto se oni do tramvají nes#rou. Dále je nutno uvést, že nejsou oprávněni řešit jiné přestupky než ty silniční. V praxi to znamená, že může postihnou tramvajáka za to, že porušil "silniční třicítku", ale nemůže postihovat "drážní třicítku".

Z výše uvedeného vyplývá, že Policie nemůže řešit strojvedoucího metra (stejný ŘP, jen je jinde razítko), strojvedoucího třeba pendolína. Nemůže uvedeným osobám ani zadržet "papíry", protože vozidla, která řídí nejsou silniční... apod.

Něco jiného je vyšetřování nehody, kdy třeba tramvaják překročil rychlost v obci. To pak jde na magistrát a jsou tučné pokuty.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 30.3.2008 19:40
od MOp
Tacho zaznamenává dle počtu otáček kola, tudíž s chybou.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 30.3.2008 17:58
od 9001
V článku co uvedl Demon, tak mluvčí říká, že pokud přijde něco na řidiče od policie / MP, tak jim předá údaje o daném řidiči. Jak to probíhá pokud je vyfocen řidič tramvaje? Nebo má vůči policii v tomhle směru imunitu danou dražním zákonem?

A ještě jedna otázka. Jak vlastně funguje tachograf? Je mi jasné, že zaznamenává rychlost. Protože se tu hodně diskutovalo o přesnosti tachometrů vůči průměru kol. Takže to zaznemená tu s tou chybou nebo se to následně vypočítává s ohledem na kola přesně?

Napsal: 07.7.2006 16:15
od I.am.good
K-M píše: Kdo má větší odpovědnost? Kdo může způsobit větší škodu? He?
A teď tě dostanu :D - ten s 810kou. Protože gorila je prošpikovaná elektronikou a když by něco strojvůdce podělal (červenou apod.), tak ho to samo zastaví :))) Kdežto motorák pojede, dokavaď mu nedojde nafta :))))

Ale stejně je ta diskuze o ničem, já mám v UD v 6.třídě taky míň, jak elektrikář na vozovně, a to přitom já dělám pořád, kdežto na vozovně ne, že :)) Prostě každá profese má něco, navíc každé zaměření má něco, nelze tedy víceméně srovnávat .)

Napsal: 07.7.2006 11:31
od K-M
S železnou pravidelností tohle téma někdo dycky otevře (koukám, že já už dost pamatuju).
Strojvedoucí ř.810, jezdící rychlostí 40km/h s cca 5-10 lidmi sám po lokálce tam a zpět 5x denně, sám se hlásí, sám prodává lístky, musí mít stejnokroj, co zapomene udělat to se nestane.
Strojvedoucí ř.350, řítící se 120km/h se 10 plně obsazenými vagóny (80 lidí) a zábrzdnou vzdáleností 700 metrů. S cestujícíma nepřijde do styku, může být neupraven, co zapomene , vykoná automatika.
Kdo má větší odpovědnost? Kdo může způsobit větší škodu? He?

Napsal: 07.7.2006 7:33
od radek31
jara píše:Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????
státní zaměstnanci nejsme a ve státní správě se jede podle tabulek (nevím jak se hodnotí odpracovaná léta, ale rozhodně je víc peněz za lepší vzdělání - stejný pracovník na stejné pozici má i o několik tisíc víc, pokud má VŠ místo SŠ)

Napsal: 07.7.2006 0:33
od I.am.good
jara píše:Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????
Funguje to sice podobně, ale v žádném případě nejsme státní zaměstnanci .)
Možná ti to uniklo, ale celý název je Dopravní podnik hlavního města Prahy, akciová společnost :wink: