Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.4.2014 14:14

von Š, 9001: já tu fotku a radu pod ní také chápu a navíc 100% s ní souhlasím - jde mi spíš o to související "chování" DK = blbé dotazy na zvonění či dokonce (od jejích některých členů) narážky na jeho častost - budu zvonit vždy, když vidím hrozbu, že o mne/mnou řízené TRAM někdo neví a zároveň hrozí, že vstoupí/vjede do jejího průjezdního profilu či již v něm dokonce je!
= až PČR (ve spolupráci s organizací BESIP a dalšími) zajistí správnost chování lidí v okolí TT a TRAM na nich, tak já budu zvonit výrazně méně.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9676
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od 9001 » 04.4.2014 11:06

Tu fotku taky chápu. Z D1/2 přece zmizela část, kdy se musí při každém rozjezdu cinknout.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3757
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od von Špilberk » 04.4.2014 10:42

1. kdybych měl na zastávkách bez ostrůvku vždycky čekat, až se uvolní vyšrafovaný prostor, tak nikam nedojedu, viz. Bruselská, Horky, Pod Jezerkou atd. Tam jde jen o to zastavit tak, aby lidi měli kam vystoupit.
2. ta rada na monitoru je sice absurdní, ale zrovna tohle konkrétně bych DP nevyčítal. Je to zkrátka upozornění pro řidiče, že chodci nerespektují SSZ a je lepší zazvonit. DP s tím nemůže nic jiného udělat, bo není policie.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.4.2014 8:42

Bobik: pravda - takřka svatá, viz následující foto nedávného obsahu monitorů ve výpravnách
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4309
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Bobik » 04.4.2014 7:40

Milane, vím, myslíš to dobře, ale marná lásky snaha.
- Tvrdit školnímu, že nám řikaj občas kraviny je zbytečný. I když je to pravda. Nebudou tě poslouchat. Oni vědí nejlíp "jak je to správně". I kdyby to bylo v rozporu s předpisy.
- Dokazovat školnímu, že nám řikaj občas kraviny je sebevražda. I když je to pravda. Nebudou tě poslouchat. Oni vědí nejlíp "jak je to správně". I kdyby to bylo v rozporu s předpisy.
- Nebudeš-li se řídit tím, co ti na školení kladli na srdce, máš průšvih.
- Budeš-li se řídit tím, co ti na školení kladli na srdce a bude-li toto v rozporu s předpisy, máš průšvih.

Hodně štěstí, zdraví Hlava XXII.
8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.4.2014 22:50

Dnes jsem absolvoval Školení 2, na němž bylo puštěno video (údajně stažené z netu) zabírající prostor zastávky Ortenovo nám. s obsazenou vyznačenou nástupní plochou nákladním vozidlem s plošinovým vlekem vedle něhož zastavilo KTN a otevřelo dveře a někteří cestující následně vystoupili přes ten plošinový vlek.
Řidič TRAM prý jednal chybně - měl prý počkat, až bude prostor zastávky uvolněn - zejména protože bylo viditelné, že řidič náklaďáku je v něm
(+ navíc to byl vůz "trolejářů" DP onen plošinový vlek používající k přepravě sloupů TV).

Z dotčených bodů předpisů:
D1/2 píše:§ 1
Základní ustanovení

.........
odst. 4) V případech, které nejsou v předpisu D 1/2 výslovně uvedeny, je nutno jednat tak, aby byla zajištěna bezpečnost, plynulost a pravidelnost provozu MHD a nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
.........
§ 33
Zastavování v zastávkách

.........
odst. 4) V prostoru zastávky, kde cestující k nástupu a výstupu využívají přímo prostoru vozovky, mohou současně zastavit pouze první dva vlaky, pokud v zastávce neprobíhají nařízené přestupy.
odst. 5) V prostoru zastávky, kde cestující k nástupu a výstupu využívají nástupní ostrůvek, nástupiště, chodník apod., může současné odbavování vykonávat tolik vlaků, aby poslední dveře posledního vlaku byly v prostoru zastávky. Nechce-li řidič druhého a dalšího vlaku vykonávat společné odbavování cestujících, vyčká na uvolnění zastávky v takové vzdálenosti, aby nebylo pochyb o tom, že odbavování cestujících proběhne až po odjezdu předcházejícího vlaku resp. vlaků. Dochází-li k odbavování cestujících u více vlaků společně, musí třetí a další vlak znovu zastavit u označníku zastávky a umožnit dodatečný výstup a nástup.
jsem plně přesvědčen, že způsob zastavení onoho KTN byl skutečně chybný, ale ani naopak nemuselo čekat odjezdu překážejícího náklaďáku v nástupní ploše z vozovky, protože v daném případě mohlo "legálně" (dle citované části §1 D1/2) stanicovat:
1.) v pozici pro druhý vlak (i pokud tam stála v nástupní ploše z vozovky OA, tak mezi těmito a TRAM bylo logicky větší místo pro výstup/nástup cestujících)
2.) či částí své délky (případně dokonce celou - ovšem jen těsně) vedle zastávky bez zvýšené nástupní hrany v jejíž nástupní ploše z vozovky je nějaká dočasně krátkodobá překážka (zejména tvořená stojícím silničním vozidlem, jehož délka stání nemůže být přesně odhadnutelná)

parrot
Uživatel
Příspěvky: 238
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od parrot » 03.3.2014 22:01

Karosák píše:Ano, také jsem si ráno povšiml. Dále byla (a teď nevím, jestli jen zprovozněna, nebo i nově umístěna) čidla na zastávkách Zahradní město ZC a Nádraží Strašnice DC.
Ano ano 8-) Zahradní město i Nádraží Strašnice se objevily tuším někdy v minulém týdnu. Zahraďák je navíc oběma směry, tak to tipuji na obou zmíněných zastávkách časem na nové KB :) Navíc už i proto, že v notách je u l. 22 odjiždějící ze smyčky Radošovická na Nádr. Strašnice poznámka "umožněte přestup z linky 26 co před vámi/za vámi přijede z Hostíku".

Navíc se nám někde možná upravily jízdní doby. Dnes jsem si na l.22 všiml, že jsou najednou z Malostranské na Letohrádek 4 minuty oproti dřívějším 3 minutám. Asi někdo správně posunul minutu mezi Malostranským nám. a Malostranskou až mezi tyto 2 zastávky, protože se asi občas při odjezdu z Malostranské na čidle u "pilotů" hlásilo předjetí :)
V opačném směru minuta přibyla již dřív, ...tam hodně chyběla.

Pak se jedna minuta ale možná ubrala mezi Depem Hostivař a ÚDDP kvůli zastávkám "na znamení".

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od martyn » 02.3.2014 20:45

Taky na Červeňáku, cca týden zpět.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3388
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Karosák » 02.3.2014 16:58

Ano, také jsem si ráno povšiml. Dále byla (a teď nevím, jestli jen zprovozněna, nebo i nově umístěna) čidla na zastávkách Zahradní město ZC a Nádraží Strašnice DC.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.3.2014 16:51

tak asi sem - Dnes jsem si všiml, že ve VJŘ (od dnes platných) je za slovním označením stálých kolejí užívaných linkou v obratištích závorka a v ní šipka = příslušný příznak ROV, jenž má být zobrazen/vybrán v Apexu, aby se TRAM dostala na příslušnou kolej.

Tento zlepšovák (po němž již nějakou dobu volalo dost řidičů) má ovšem jeden háček - pokud má TRAM poznámku, o průjezdu obratiště jinou kolejí, tak v této poznámce "zlepšovák" není = řidiči si musí pracně pamatovat/domýšlet jaký příznak mají v Apexu ručně zvolit, a když se netrefí či uvedené nechtějí si pamatovat či tipovat, tak musí jít ROV přestavit ručně tzv. tágem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4309
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Bobik » 06.1.2014 7:16

Taky bych raději na PA (nic proti Hloubětínskej :D ), leč prej v Hl maj víc místa asi. Samozřejmě oficiální důvody nám nikdo nesdělil, jako se nás nikdo neptal, kam bychom raději (ostatně naco se ptát, když jsme přece všichni jen "počítačový čísla a lidský zdroje", že? :roll: ).
Jinak ano, "oficiální" důvod je údajně problematické zatahování versus výjezdy. Ve VO zůstanou jen 51.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Fořtík » 05.1.2014 15:59

Pejsku, uz bys za dobu sveho pusobeni zde mohl vedet, ze cas od casu se zde objevi nejaky jantar... :lol:

Jinak by me zajimalo, proc zase VO nocnici musi do HL a ne na PA, kdyz uz tam za ten lonskej rok byli tak nejak zvykli...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2019
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od Petrpes » 05.1.2014 11:51

A já vidím jako zbytečnost, tvé příspěvky zde ;)

mikikopas
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 28.12.2013 14:54

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od mikikopas » 05.1.2014 11:45

No hlavně, že něco změnili. Jinak já vidím tramstop na znamení jako zbytečnost v Praze.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od willyjeff » 05.1.2014 10:43

MF píše:A důvod proč nebudou mít VO noční linky je jaký? Provozně mě napadá jen problematické zatahování, když není ta "Výhybna" ve vrátnici.
Hned první výstřel a trefa. Také jsem slyšel důvod jednoho řidiče: "Když my můžeme lítat po celé Praze, proč by nemohli i nočňáci?"...Ale to mám z druhé ruky, tak to třeba řekl jinak [-o<

Odpovědět