Stránka 5 z 16

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 23.7.2014 20:20
od MF
jenže jsou někteří, co jsou schopni zavolat i šestkrát za dopoledne kdejakou.....nebudu jmenovat.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 23.7.2014 18:55
od Bobik
MM-Mikulovsky píše:....podle čeho se má řídit, když bude rozpor mezi daty ve VJŘ a v APEXU....
Je to sice neobvyklé, ale občas se to stane. Pravdu má vždy dispečink. Zjistím-li rozpor, volám.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 23.7.2014 16:35
od MM-Mikulovsky
Je to maximálně pár měsíců, co v hovoru (na konečné či ve vozovně) někdo z kolegů nadhodil téma "podle čeho se má řídit, když bude rozpor mezi daty ve VJŘ a v APEXU". Myslím, že někdo další tvrdil, že VJŘ je nadřazen. Mne se, tento závěr/názor nezdá - viz. dva mé případy tohoto problému:
1.) Já měl asi před 5ti lety problém na výjezdu z obratiště (NáhradníTramvajováLinka zajišťovaná TRAM KT v trase Kubánské nám. - Hostivařská) kdy APEX mi hlásil "odjezd z konečné za minutu" o minutu dřív než měl dle VJŘ. Já sem tehdy zavolal PDT - správně bylo dle APEXU. Největší "fór" byl, že po změně směru jízdy na Kaliforňanovi na Hostivařské jsem zjistil, že v 2.VJŘ na opačném stanovišti řidiče byl čas toho konkrétního odjezdu shodný s APEXem :lol: . (Jó ty dva VJŘ se jinak už obsahem nelišili až na "poznámku", kdy byly vytištěny - ten vadný určitě o několik týdnů dřív.)
2.) Předevčírem jsem jezdil l.3 s pořadím, které celý den jezdilo jen "krátkou" trasu = Braník - Kobylisy=M=/Březiněveská, na níž jsem zjistil, že APEX na vjezd do obratiště Březiněveská nastavuje symbol(vysílá signál) pro ROV "vpravo" = v rozporu s VJŘ, jenž určoval průjezd vnitřní kolejí (=šipka vlevo). V obratišti jsem si ihned opakovaně posunul v Apexu polohu na zastávku Ke Stírce ZC a odhlašováním se dostal až na změnu směru/cíle do Braníka - vždy mi to dalo chybně tu šipku vpravo. Následně jsem se zeptal dalších 3 kolegů = měl jsem celkem ověřeny 2 RPéčka se "starým" APEXem a 2 15T s "novým" APEXem, které měly tuto vadu = informoval jsem PDT/"vlakového", že jsem (právě uvedeným způsobem) zjistil, že v APEXu jsou nahrána pro příslušný linkový kód chybná data (což byl dost značný problém ve spojení s obsazeností vnější koleje obratiště Březiněveská NTL 37 na Trojskou). + učinil jsem o dané vadě APEXU záznam do vozové knihy. (Někdo z kolegů mi říkal, že dnes to fungovalo na vjezdu do obratiště Březinevská správně.)

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 04.4.2014 18:25
od Bobik
Kdepak, s tím má Milan pravdu. Jeden technik ti řekne že zvoníš moc, druhej zase málo. Ale jak řikáš, dokud jenom mluví a nepíše, nechám ho vykecat a myslim si svoje...

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 04.4.2014 14:48
od 9001
MM: Já to vidím trochu jako u nás v práci. Jednou nám auditor řekne, že to máme něco dělat takhle, druhý, že to je špatně. Taky jsou blbosti razítka/podpisu atd. ale nikdy to nic neznamená jenom si "rýpne".
Tady bych to viděl stejně. Jestli od DK za to není postih a pouze nějaké "rýpnutí" bez významu, tak ho nechám vykecat a neřešeím.

Jestli se to stalo Tobě, tak bych v tom viděl i mírnou zaujatost. Tvá pověst Tě předchází.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 04.4.2014 14:40
od Petrpes
Rozjezdu bez zvonku se bojí nejvíc. Zvláště s 15T která nemá spřáhlo se rozjedu jak jen nejmíň to jde a jak se rozběhnou, když výzbroj zakvičí :)
Samozřejmě i pohled "že se nedívám" pomáhá. Ostatně něco podobného dělaj i přecházeči před jedoucí tramvají. Dělaj že se nedívaj, ale koukaj úkosem moc dobře, aby jim to neujelo zadnici ;)
Kdo se nedívá opravdu, což je málokdy a většinou je to nějakej feťák nebo ožrala, tak tam je nutné nejenom zazvonit, ale i zastavit.
Pravda prvních pár let jsem taky zvonil, ale rozjezdy jsem přestal zvonit daleko dříve než to bylo povoleno.
Tím neříkám že si občas nezazvoním, ale když je skutečně třeba.
A nehody bych za 15 let spočítal cca na prstech jedné ruky.

EDIT: Milan je evidentně nejen hlučný, ale i velice zvonivý :) A čeho je moc, toho je příliš...

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 04.4.2014 14:14
od MM-Mikulovsky
von Š, 9001: já tu fotku a radu pod ní také chápu a navíc 100% s ní souhlasím - jde mi spíš o to související "chování" DK = blbé dotazy na zvonění či dokonce (od jejích některých členů) narážky na jeho častost - budu zvonit vždy, když vidím hrozbu, že o mne/mnou řízené TRAM někdo neví a zároveň hrozí, že vstoupí/vjede do jejího průjezdního profilu či již v něm dokonce je!
= až PČR (ve spolupráci s organizací BESIP a dalšími) zajistí správnost chování lidí v okolí TT a TRAM na nich, tak já budu zvonit výrazně méně.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 04.4.2014 11:06
od 9001
Tu fotku taky chápu. Z D1/2 přece zmizela část, kdy se musí při každém rozjezdu cinknout.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 04.4.2014 10:42
od von Špilberk
1. kdybych měl na zastávkách bez ostrůvku vždycky čekat, až se uvolní vyšrafovaný prostor, tak nikam nedojedu, viz. Bruselská, Horky, Pod Jezerkou atd. Tam jde jen o to zastavit tak, aby lidi měli kam vystoupit.
2. ta rada na monitoru je sice absurdní, ale zrovna tohle konkrétně bych DP nevyčítal. Je to zkrátka upozornění pro řidiče, že chodci nerespektují SSZ a je lepší zazvonit. DP s tím nemůže nic jiného udělat, bo není policie.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 04.4.2014 8:42
od MM-Mikulovsky
Bobik: pravda - takřka svatá, viz následující foto nedávného obsahu monitorů ve výpravnách

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 04.4.2014 7:40
od Bobik
Milane, vím, myslíš to dobře, ale marná lásky snaha.
- Tvrdit školnímu, že nám řikaj občas kraviny je zbytečný. I když je to pravda. Nebudou tě poslouchat. Oni vědí nejlíp "jak je to správně". I kdyby to bylo v rozporu s předpisy.
- Dokazovat školnímu, že nám řikaj občas kraviny je sebevražda. I když je to pravda. Nebudou tě poslouchat. Oni vědí nejlíp "jak je to správně". I kdyby to bylo v rozporu s předpisy.
- Nebudeš-li se řídit tím, co ti na školení kladli na srdce, máš průšvih.
- Budeš-li se řídit tím, co ti na školení kladli na srdce a bude-li toto v rozporu s předpisy, máš průšvih.

Hodně štěstí, zdraví Hlava XXII.
8-)

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 03.4.2014 22:50
od MM-Mikulovsky
Dnes jsem absolvoval Školení 2, na němž bylo puštěno video (údajně stažené z netu) zabírající prostor zastávky Ortenovo nám. s obsazenou vyznačenou nástupní plochou nákladním vozidlem s plošinovým vlekem vedle něhož zastavilo KTN a otevřelo dveře a někteří cestující následně vystoupili přes ten plošinový vlek.
Řidič TRAM prý jednal chybně - měl prý počkat, až bude prostor zastávky uvolněn - zejména protože bylo viditelné, že řidič náklaďáku je v něm
(+ navíc to byl vůz "trolejářů" DP onen plošinový vlek používající k přepravě sloupů TV).

Z dotčených bodů předpisů:
D1/2 píše:§ 1
Základní ustanovení

.........
odst. 4) V případech, které nejsou v předpisu D 1/2 výslovně uvedeny, je nutno jednat tak, aby byla zajištěna bezpečnost, plynulost a pravidelnost provozu MHD a nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
.........
§ 33
Zastavování v zastávkách

.........
odst. 4) V prostoru zastávky, kde cestující k nástupu a výstupu využívají přímo prostoru vozovky, mohou současně zastavit pouze první dva vlaky, pokud v zastávce neprobíhají nařízené přestupy.
odst. 5) V prostoru zastávky, kde cestující k nástupu a výstupu využívají nástupní ostrůvek, nástupiště, chodník apod., může současné odbavování vykonávat tolik vlaků, aby poslední dveře posledního vlaku byly v prostoru zastávky. Nechce-li řidič druhého a dalšího vlaku vykonávat společné odbavování cestujících, vyčká na uvolnění zastávky v takové vzdálenosti, aby nebylo pochyb o tom, že odbavování cestujících proběhne až po odjezdu předcházejícího vlaku resp. vlaků. Dochází-li k odbavování cestujících u více vlaků společně, musí třetí a další vlak znovu zastavit u označníku zastávky a umožnit dodatečný výstup a nástup.
jsem plně přesvědčen, že způsob zastavení onoho KTN byl skutečně chybný, ale ani naopak nemuselo čekat odjezdu překážejícího náklaďáku v nástupní ploše z vozovky, protože v daném případě mohlo "legálně" (dle citované části §1 D1/2) stanicovat:
1.) v pozici pro druhý vlak (i pokud tam stála v nástupní ploše z vozovky OA, tak mezi těmito a TRAM bylo logicky větší místo pro výstup/nástup cestujících)
2.) či částí své délky (případně dokonce celou - ovšem jen těsně) vedle zastávky bez zvýšené nástupní hrany v jejíž nástupní ploše z vozovky je nějaká dočasně krátkodobá překážka (zejména tvořená stojícím silničním vozidlem, jehož délka stání nemůže být přesně odhadnutelná)

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 03.3.2014 22:01
od parrot
Karosák píše:Ano, také jsem si ráno povšiml. Dále byla (a teď nevím, jestli jen zprovozněna, nebo i nově umístěna) čidla na zastávkách Zahradní město ZC a Nádraží Strašnice DC.
Ano ano 8-) Zahradní město i Nádraží Strašnice se objevily tuším někdy v minulém týdnu. Zahraďák je navíc oběma směry, tak to tipuji na obou zmíněných zastávkách časem na nové KB :) Navíc už i proto, že v notách je u l. 22 odjiždějící ze smyčky Radošovická na Nádr. Strašnice poznámka "umožněte přestup z linky 26 co před vámi/za vámi přijede z Hostíku".

Navíc se nám někde možná upravily jízdní doby. Dnes jsem si na l.22 všiml, že jsou najednou z Malostranské na Letohrádek 4 minuty oproti dřívějším 3 minutám. Asi někdo správně posunul minutu mezi Malostranským nám. a Malostranskou až mezi tyto 2 zastávky, protože se asi občas při odjezdu z Malostranské na čidle u "pilotů" hlásilo předjetí :)
V opačném směru minuta přibyla již dřív, ...tam hodně chyběla.

Pak se jedna minuta ale možná ubrala mezi Depem Hostivař a ÚDDP kvůli zastávkám "na znamení".

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 02.3.2014 20:45
od martyn
Taky na Červeňáku, cca týden zpět.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 02.3.2014 16:58
od Karosák
Ano, také jsem si ráno povšiml. Dále byla (a teď nevím, jestli jen zprovozněna, nebo i nově umístěna) čidla na zastávkách Zahradní město ZC a Nádraží Strašnice DC.