Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Ano, TT:
1.) cca mezi Modřanskou roklí a Novými Dvory počítám "vzor Barrandov" = cca obě krajní třetiny tohoto úseku by byly zahloubené a dle potřeby i zcela zakryté.
2.) do Kunratic počítám dále prodloužit/napojit na východní TT - přes Opatov na Spořilov
Ovšem já znám jen toto trasování =M=D = u Vídeňské ulice bude nejjižnější (a jediná) stanice Nemocnice Krč, čili k některé z ještě jižnějších stanic =M=D nalézajících se u Libušské ulice by, dle mne, mělo být zajištěno spojení MHD od ní východnějších oblastí = Vídeňské ulice a Kunratic.
Jinak si také pamatuji, že se v médiích objevovaly i úvahy o budoucím prodloužením =M=D jižně od Prahy, což mi ovšem připadá nesmyslné = kapacitně předimenzované, ale po vzoru zahraničí i měst ČR (Most - Litvínov, Liberec - Jablonec a Ostrava) si dokáži představit meziměstskou(příměstskou) drážní dopravu zajištěnou TRAMvajemi - po Jesenici (s tzv. blokovou smyčkou TT), až do Jílového u Prahy!
1.) cca mezi Modřanskou roklí a Novými Dvory počítám "vzor Barrandov" = cca obě krajní třetiny tohoto úseku by byly zahloubené a dle potřeby i zcela zakryté.
2.) do Kunratic počítám dále prodloužit/napojit na východní TT - přes Opatov na Spořilov
Ovšem já znám jen toto trasování =M=D = u Vídeňské ulice bude nejjižnější (a jediná) stanice Nemocnice Krč, čili k některé z ještě jižnějších stanic =M=D nalézajících se u Libušské ulice by, dle mne, mělo být zajištěno spojení MHD od ní východnějších oblastí = Vídeňské ulice a Kunratic.
Jinak si také pamatuji, že se v médiích objevovaly i úvahy o budoucím prodloužením =M=D jižně od Prahy, což mi ovšem připadá nesmyslné = kapacitně předimenzované, ale po vzoru zahraničí i měst ČR (Most - Litvínov, Liberec - Jablonec a Ostrava) si dokáži představit meziměstskou(příměstskou) drážní dopravu zajištěnou TRAMvajemi - po Jesenici (s tzv. blokovou smyčkou TT), až do Jílového u Prahy!
Re: Nové tramvajové tratě
Tohle by mohlo mít smysl tak na to Tempo, ale asi by to mezi ty paneláky muselo pod zem... Ale kdyby to pod tou zemí rovnou projelo Krčák a vyjelo až na Chodově, to by už stálo za to Jenže výškový rozdíl by potřeboval spíš most, než tunel...
Re: Nové tramvajové tratě
Nezlob se, ale tento návrh prodloužení (úpravy) tram tratě přes Modřany, Kamýk do Kunratic je nesmysl. Nejen že by ses musel proplahočit mezi panelákama sídlištěm Modřany, ale hlavně je nesmysl tahat tramvaj přes Krč do Kunratic (o tom by se mohlo uvažovat leda tak s případným budováním tramvaje na Jižním Městě - i s vybudováním nové vozovny).
Kunratice za Kunratickým potokem jsou kousíček od Chodova, tak se ti nikdo nebude plahočit tramvají na Nové Dvory či do Modřan. Vlastní Kunratice jsou zase časově blízko na Kačerov, totéž platí o Sídlišti Krč, které by to lízlo na jihu.
Takže jediný smysl má opravdu to prodloužení stávající trasou na "D" a případně by se mohlo uvažovat o zatočení Novodvorskou na Nové Dvory a třeba na Sídliště Novodvorská, či Durychovou na Kamýk.
Kunratice za Kunratickým potokem jsou kousíček od Chodova, tak se ti nikdo nebude plahočit tramvají na Nové Dvory či do Modřan. Vlastní Kunratice jsou zase časově blízko na Kačerov, totéž platí o Sídlišti Krč, které by to lízlo na jihu.
Takže jediný smysl má opravdu to prodloužení stávající trasou na "D" a případně by se mohlo uvažovat o zatočení Novodvorskou na Nové Dvory a třeba na Sídliště Novodvorská, či Durychovou na Kamýk.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
A) 1.) pozor - nevěřím, že se někdy realizuje větev =M=D k Poliklinice Modřany (pro níž je snad v ÚP územní rezerva) a to ani přes skutečnost, že jsem nedávno zaznamenal někde v médiích (TV) zprávu, že tato trasa se plánuje jako 1. pražská se stěnou oddělenými nástupišti od kolejí = automatickým provozem bez strojvedoucích = s nižšími provozními náklady než dosavadní trasy =M=!9001 píše:G: A jaký vliv bude mít natažení metra do "srdce" Modřan pro tamní TT? Aby to pak nedopadlo právě jako Motol, že nahoře pak skoro můžeme koleje vytrhat...
2.) Sice zejména u Petřinské TT se pokles významu dal čekat, tak Motolsko-Řepská TT mohla (a stále může) posílit na významu - z logiky ukončení =M=A kousek před cca 40tisícovým sídlištěm = při propojení TT cca na Vypichu s TT u zastávek Motol a prohozením konečných l. 10 (na BH) a 22 (do Řep) kolem konečné =M=A (+ prodloužením trasy l.25 z Vypichu na BH) BY SE L.22 (= MOTOLSKO-ŘEPSKÁ TT) ROZHODNĚ STALA TRAMVAJOVOU LINKOU S NEJVYTÍŽENĚJŠÍM KONCOVÝM ÚSEKEM, jenže dnes spojení Řep s =M=A nesmyslně zajišťují autoBUSové linky z převážné části kopírující existující TT
B) 1.) stávající TT na Levského má (minimálně ze 75%) jinou(=západnější) spádovou oblast než reálně připravovaný jižní úsek =M=D.
2.) je logické, že jakékoliv prodloužení "Modřanské" TT k(za) =M=D by bylo jeho využívaným napaječem - jako účelnější (než plánované prodloužení TT z obratiště Levského) si dovedu představit cca toto propojení modřanské TT s =M=D částečně odvozené od mnou zavrhované větve =M=D (vzpomenuté výše v bodě A)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
G: A jaký vliv bude mít natažení metra do "srdce" Modřan pro tamní TT? Aby to pak nedopadlo právě jako Motol, že nahoře pak skoro můžeme koleje vytrhat...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Nové tramvajové tratě
No pokud to berete takhle tak ano, ale vemte si, že frekvenci zmiňovaných oblastí odveze BUS po 5 minutách. To je stejná pitomost jako metro do Motola a Letňan.slonik píše:takové Písnici a Libuši to ušetří dost času...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Asi jsem nebyl pochopen či se špatně vyjádřil - měla to být otázka = ukončeno otazníkem.von Špilberk píše:To není chybně/správně, to je otázka finančního realismu: stanice v centru budou nejdražší, tudíž kdyby se začalo od Republiky, tak konec bude Nádr. Krč a to je k ničemu. Kdežto když stavba přijde od jihu, tak to k něčemu je. Z Pankráce bude stavba pokračovat na Mírák a pak na Republiku. To jsou etapy, které mohou plynule navazovat. Takže když peníze nebudou hned, tak do centra doskáčeme na 2 etapy po 2 stanicích. Což se ufinancuje snáz a než to bude, tak se to vydrží.MM-Mikulovsky píše:No jestli některým chybně nevadí, že =M=D bude 1. trasa pražského =M= stavěná nikoliv od "centrálního", ale od krajního/koncového úseku.
Navíc už jsem psal, že ve hře je stavba rovnou až na Mírák, což kritizuje ods, že je to drahé.
některým lidem chybně vadí, že se =M=D začne stavět jako první trasa od koncového úseku = dle nich nemá smysl - což jsem rozporoval já (intenzita BUSů v oblasti) a pak i jiní (neposkakování v BUSech od Zálesí po Kačerov - ušetření jízdní doby zejména pro vzdálenější oblasti od =M=C jako Písnice a Libuš, ale přeprava de urychlí i těm bližším oblastem jako je Sídliště Krč, z nichž do nějaké stanice =M=D se dojde do 5-ti minut)
2.) věc je, že =M=C je na Pankráci DC dnes přeplněno díky tomu, že ze "zájmové" oblasti =M=D jsou dnes lidi sváženi k =M=C BUSy na Kačerov (případně jiné jižnější stanice) dočasně =M=C bude schopné mezi PA a centrem pobrat i cestující z =M=D, ale (co nejdříve) do budoucna je potřeba zprovoznit "posilovací/rozmělňovací" alternativu (potažmo naopak dočasnou adekvátní náhradu) úseku =M=C Nuselákem.
Re: Nové tramvajové tratě
Taky bych pochyboval, že by Žižkov vyměnil 9 za hluboké metro, navíc s přestupem do centra. To na tom jihu aspoň trochu smyslu přecejen má. Navíc je pravda, že pokud pro Zálesí a Krč to zas takový přínos nebude, takové Písnici a Libuši to ušetří dost času...
A když se vrátím k tramvajím, jak je na tom trať Modřany - Libuš? Bude nějak navázaná nebo možná za sto let...?
A když se vrátím k tramvajím, jak je na tom trať Modřany - Libuš? Bude nějak navázaná nebo možná za sto let...?
Re: Nové tramvajové tratě
Mělo vést přes Žižkov na Vysočanskou. Ale tohle trasování podle mě ztratilo smysl už v 90. letech, kdy padly plány na sídliště Žižkov a potřeba vozit masy dělníků do Vysočan.
- zastavaman
- Uživatel
- Příspěvky: 243
- Registrován: 07.2.2007 20:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
hlavně déčko snad mělo vest z míráku nahoru na želivskýho/basilejský nám, ne? (pak bych to měl za rohem ) v ÚP je tam pro něj nějaká rezerva či co...
Re: Nové tramvajové tratě
Kdyby to bylo tak skvělé, tak po metru nikdo netouží. Jenže ve špičce v tom busu poskakují od Zálesí až po Kačerov.slonik píše:Tak třeba ze Sídliště Krč si dojedou 189/215 v minimálním intervalu použitelným bus pruhem na Kačerov, tam seběhnou krátké schody a jsou v C až do centra.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
MM: Že u nemocnice je tolik busů celkem nic neznamená... Za pár zastávek se rozjedou do několika směrů a pak to není tak šílené...
Slonik: Pro dost lidí je Budějovická, Pankrác i cíl cesty... Minimálně pro kancelářské krysy a nákupuchtivé lidi určitě...
Slonik: Pro dost lidí je Budějovická, Pankrác i cíl cesty... Minimálně pro kancelářské krysy a nákupuchtivé lidi určitě...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
slonik: ta sabotáž nebyla na vás, to bylo mnohem výše, protože tyhle snahy jsou právě u modré strany. Ta metro D slibovala 20 let a nepostavila. Pokud se stavbu podaří zahájit komukoliv jinému, tak to pro ně bude velká prohra.
Odložení centra o desetiletí: toho se právě nebojím. 1. etapa, která není dokonalá (což dobře vím), vyvolá tlak na pokračování. 1. etapa je prostě nejhorší, protože musí mít 6(7) stanic, aby měla aspoň nějaký smysl. Je tudíž nejdražší, proto je snaha ušetřit drahé stanice v centru. Prodloužení ale může mít klidně 2 stanice a je smysluplné. Prodloužení je tedy levnější a proto i průchodnější.
Proto trvám na tom, že je potřeba začít a zlomit to.
Odložení centra o desetiletí: toho se právě nebojím. 1. etapa, která není dokonalá (což dobře vím), vyvolá tlak na pokračování. 1. etapa je prostě nejhorší, protože musí mít 6(7) stanic, aby měla aspoň nějaký smysl. Je tudíž nejdražší, proto je snaha ušetřit drahé stanice v centru. Prodloužení ale může mít klidně 2 stanice a je smysluplné. Prodloužení je tedy levnější a proto i průchodnější.
Proto trvám na tom, že je potřeba začít a zlomit to.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 23.4.2015 6:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Nové tramvajové tratě
Trochu bych se bál, že když se to centrum odloží, tak to pak bude na desetiletí... Navíc by to metro mělo obyvatelům něco přinést. Tak třeba ze Sídliště Krč si dojedou 189/215 v minimálním intervalu použitelným bus pruhem na Kačerov, tam seběhnou krátké schody a jsou v C až do centra. Teď budou muset pět minut pěšky na Nové Dvory, dost hluboko fárat, procházet kilometr tunelu na Pankráci mezi obrovským davem a rvát se do přeplněného C. Myslím, že by Praha konečně měla zavést nějaké hybridy metro linek, které jedou spojkami, jako třeba ve Frankfurtu. Kdyby bylo DC Písnice - Ládví, to by byla jiná...
Edit: Nesabotuji trasu, akorát by to metro mělo lidem nabídnout víc, než autobus. To znamená nedovézt je akorát k narvanému C, ale i někam dál.
Edit: Nesabotuji trasu, akorát by to metro mělo lidem nabídnout víc, než autobus. To znamená nedovézt je akorát k narvanému C, ale i někam dál.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Navíc je potřeba říct, že Mírák-Republika ještě není v ÚP. Mírák-Písnice v ÚP je, a je prostě potřeba začít a je mi už jedno odkud kam, ale začít
Zpochybňovat teď trasu nebo vymýšlet něco extra znamená jen jedno: další odložení stavby na x let, a to je už normálně "dopravní terorismus". Komu se trasa nelíbí, měl se hlásit při projednávání ÚP 1999 a ne teď. To je jen sabotér.
Zpochybňovat teď trasu nebo vymýšlet něco extra znamená jen jedno: další odložení stavby na x let, a to je už normálně "dopravní terorismus". Komu se trasa nelíbí, měl se hlásit při projednávání ÚP 1999 a ne teď. To je jen sabotér.