Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 15.10.2016 17:09

A tam nikomu nevadí ta hlučná tramvajová trať? :twisted:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 15.10.2016 17:07

Karosák píše:a také se to hodí do krámu reprezentaci, protože se jinak zoufale nedaří nic postavit.
Však tohle se taky nepostaví. Příprava je na samém počátku, takže nejdřív za 10 let. Mezitím X krát volby, každá nová reprezentace bude mít "zlepšovací" nápady, a když bude všechno dojednané a stavba před zahájením, tak si někdo vzpomene, že v parku chybí vodotrysk... :?
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 15.10.2016 17:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 15.10.2016 16:53

Hmm... No spláchlo by to dost věcí najednou. Je to zelený a eko, tomu doba přeje. "Bude to drahý" a žádný jiný tunel zrovna nejede, takže kšeftík a čím větší koláč, tim větší drobky :-D tomu taky doba přeje a navíc v zájmu spořilovských ultras, takže by se tím mohli zasytit. Zcelení osídlení parkem si myslím je reálný přínos. A je to průchozí lépe, než D, nebo to pole u Běchovic. Tramvaj by mohla být předkládaná jako alternativa k C a také se to hodí do krámu reprezentaci, protože se jinak zoufale nedaří nic postavit. Dolní Spořilov by tím jezdil... alespoň ke Kauflandu :-D Busy můžou jezdit tunelem a přestup u teplárny...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 15.10.2016 15:09

Dovolil jsem si ty krásné visualisace trochu přiblížit realitě :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 15.10.2016 13:32

Za mě super. Jenom moc nevěřím, že ta psychoorganizace nechá žít tramvaj v podobě v jaké tam je nakreslená...
Další otázka jaký pak tramvaj bude mít smysl... Stejně bude řev zachovat busy na Želvu a nechat místní linku SPořilov - Jížní měto s tím, že protne metro C je asi těžká utopie...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 15.10.2016 12:52

Nějaké vizualizace Spořilova, tuším že to tu ještě nebylo.
http://www.satra.cz/sporilovska-spojka-zakryti/

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobek » 17.8.2016 15:03

Středočeský kraj "chce", protože je před volbama. Pak "zjistí", co by ho to stálo peněz a bude po_trati.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 17.8.2016 12:35

Možná se to bude trochu měnit kvůli té trati do Jesenice, jestli Středočeský kraj moc řve...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 16.8.2016 15:28

Jaképak rozhodnutí za tím asi stojí, že ani to EIA do zásoby mít nechtějí, i když už je (bylo) zahájeno podle nového zákona. Hledal jsem v zápisech jednání výboru dopravy a nenašel nic relevantního. (ale je to vostré počtení...)

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobek » 16.8.2016 14:58

Bylo nebylo, za devatero horami...
Dne 12. 8. 2016 obdržel příslušný úřad žádost oprávněného zástupce oznamovatele o ukončení procesu posuzování vlivů na životní prostředí.
Sdělujeme Vám tímto, že odbor ochrany prostředí Magistrátu hlavního města Prahy ve smyslu § 23 odst. 2 zákona proces posuzování vlivů na životní prostředí pro záměr „Tramvajová trať Modřany - Libuš“ ukončuje.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 20.7.2016 13:54

MM: Já se neposouvám do role LV mága, ale pokud by se postavila takto velká stavba, tak je rozhodně tupost jenom přehodit linky a je potřeba to vyřešit jako celek...

Zkoušel si někdy jít z Můstku na Staromák? Jestli ne, tak si to zkus. Opravdu userfriendly pěší chůze zvlášt pro méně pohyblivé. Navíc rozdíl 600 m mezi protisměrnými zastávkami mi přijde jako moc.

Souhlasím s T. Jediná rozumná TT v oblasti je Republika - VN - Národní třída + propojení s Vodičkovou. Ostatní je spíš šotosen, který je reálně nepostavitelný... Minimálně už jenom kvůli hlukovým limitům a následně rušení parkovacích míst...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 20.7.2016 13:18

MM-Mikulovsky píše:thriller:
umíš číst :?:
- již jsem to několikrát napsal:
... bla bla
A ty číst umíš? :?: :?: Tak si to sakra po sobě přečti a zamysli se, jestli to dává smysl.nebo si najmi překladatele.
MM-Mikulovsky píše: 1.) z linek 15 a 17 vedených přes Čechův most bych volil pro odklon z něj asi jen "krátkou" (z/do obratiště Stromovka - které stále prosazuji jmenovitě odlišit od nácestných zastávek Výstaviště Holešovice) 1/2 spojů l.17, které by jsem pak přeznačil na l.27
Mimochodem, poslat půlku linky 17 (neboli 27 v tvé notaci) tou obří blokovou smyčkou v centru města nedává smysl. (-X Z:arrow: Krátká sedmnáctka (vložené spoje linky 17 v trase Levského/Sídl. Modřany - Výstaviště (podle mě je název Výstaviště Holešovice špatně a navrhuji, aby byl vrácen název zastávek - a to jak před výstavištěm tak i ve Stromovce - původní)) samozřejmě musí od Modřan přímo na Staroměstskou, protože velká poptávka od Podolí na Staroměstskou byla přece důvodem jejího zmetrolinkování. V případě tvé jednosměrné blokové smyčky by se ve směru na Staroměstskou nejprve objížděla půlka města. A pak co? Pokračování do Buben postrádá zcela smysl, neboť tam už se jezdí z Republiky přímo (linky 8, 24 a 26) a z jihu by to trvalo neúměrně dlouho.
MM-Mikulovsky píše: Od nového - zářijového LV:
1.) z linek 15 a 17 vedených přes Čechův most bych volil pro odklon z něj asi jen "krátkou" (z/do obratiště Stromovka - které stále prosazuji jmenovitě odlišit od nácestných zastávek Výstaviště Holešovice) 1/2 spojů l.17, které by jsem pak přeznačil na l.27
2.) "koketoval" bych navíc s překřížením přes velkou centrální jednokolejnou blokovou smyčku TT (které obnáší ubrání jedné linky TRAM mezi "Májem" a Staroměstskou ZC, ale vedení DC stejným úsekem jiné linky navíc):
l.8
TAM:
Starý Hloubětín ...... Dlouhá třída - Haštalské nám. (za propojující ul. Rybnou), Masná, Staroměstské nám. (mezi kostelem sv. Mikuláše a prolukou po Staroměstské radnici - do níž by mohl vyjít 2. vestibul stanice =M=A Staroměstská), Městská knihovna (za ul. Žateckou)- Malostranská ....(po trase l.18)......... Nádr. Podbaba
ZPĚT: Nádr. Podbaba ....(po trase l.18)......... Národní divadlo - Jungmanovo nám. (=M=B), Můstek (=M=A,B), Na Příkopě (mezi ul. Panská a Nekázanka), Obecní dům (=M=B) - Nam.Rep. ............... Starý Hloubětín
l.18
TAM:
Voz. Pa ..... Nár. Třída - Jungmanovo nám. (=M=B), Můstek (=M=A,B), Na Příkopě (mezi ul. Panská a Nekázanka), Obecní dům (=M=B) - Dlouhá třída .... (po trase l.8).... Nádr. Podbaba
ZPĚT: Nádr. Podbaba .......(po trase l.8) ..... Dlouhá třída - Haštalské nám. (za propojující ul. Rybnou), Masná, Staroměstské nám. (mezi kostelem sv. Mikuláše a prolukou po Staroměstské radnici - do níž by mohl vyjít 2. vestibul stanice =M=A Staroměstská), Městská knihovna (za ul. Žateckou) - Staroměstská =M=A .......... Voz. Pa
[-o< Já jako jediné správné řešení navrhuju obousměrnou trať v ulici na Příkopech a vyjdu-li z nového LV
1.) linku 2 bych na Praze 6 vyměnil s linkou 18 a vedl ji v trase Podbaba (protože nesouhlasím s názvem zastávky Nádraží Podbaba) ... Národní Divadlo - Jungmannovo nám. - Můstek - Nekázanka - Obecní dům - Náměstí Republiky a dále jako linka 15 na Žižkov. U linky 15 totiž taky nesouhlasím s tím, jak je ob Bulhara trasována!
2.)linku 6 bych vedl v trase Kubánské náměstí - Karlovo náměstí -Národní třída - Jungmannovo nám. - Můstek - Nekázanka - Obecní dům - Dlouhá třída ... Palmovka.


Za bé, do Staroměstského náměstí patří již jen druhý vestibul metra linky A stanice Staroměstská, který by byl spojen se stanicí druhým eskalátorovým tunelem zaústěným do stanice na druhé straně proti stávajícímu eskalátorovému tunelu vedoucímu pod křižovatku ulic Kaprova a Valentínská. :idea: Tam bych mimo jiné navrhoval prodloužení stávajícího vestibulu směrem k současným tramvajovým zastávkám Staroměstská v ul. křížovnická. Hlavně tam totiž chybí východ před Umprum, kvůli jehož absenci se hrozně velké davy lidí (turistů i místních) valí přes semafory a občas i to činí problémy projíždějícím travajím.

Toto jediné totiž dává logický smysl. Z:idea: Více viz moje RE uživateli Šutr zde na TF v roce 2014 v tomto diskuzním vlákně a dále ve vlákně optimalizace linkového vedení diskuzního fóra žluto-zelení .

Doufámk, že jsem to uvedl jasně a že to pochopíš Ty i všichni ostatní pravidelní čtenáři tohoto diskuzního fóra Tramforum a také i nepravidelní nebo náhodní návštěvníci. :D 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.7.2016 11:23

9001:
1.) [-o< a ta druhá/protisměrná jednokolejka mezi Májem a Nam. Rep. bude podle tebe PRO OKRASU :?: Z:arrow: viz dále RE na thriller
2.) kromě vedení l.22 od Vypichu Kukulovou na Řepy jsem také "loboval" o přesměrování Kukulovou l. 10 od Anděla na Bílou horu, aby i ona dostala přímé povrchové kolejové spojení od fyzicky nejbližší stanice =M= (+ pro prodloužení l.25 z Vypichu na BH, aby bylo zachováno přímé spojení BH - Malovanka, a odklonění dosavadních BUS mezi =M=A Motol a Řepy od =M=A k =M=B Nové Butovice, aby bylo posíleno západní tangenciální spojení jihu a severu Prahy) :!:
3.) "tupě" se linky přehodily jinam, když ta TT byla rušena a teď nejsi schopen vybrat (narozdíl od thriller) k "navrácení" jedinou z nejbližších spojnic TT cca v podobném směru #-o

thriller:
umíš číst :?:
- již jsem to několikrát napsal:

1.) v 19.7.2016 23:20
MM-Mikulovsky píše:........ A proč potřebuje Čechův most hned 2 - resp. dokonce 3 (l.17 je za 2) kapacitní linky :?: (z něhož by jsem odklonil přes, mnou uvedenou, centrální blokovou smyčku dosavadní l. 5, čímž by tato na Malostranské stanicovala u =M= a nikoliv vlády, kde jsou zast. bariérové z vozovky)
............
2.) 20.7.2016 1:37
MM-Mikulovsky píše:.......TRAM ........., zatímco mezi Malostranskou (Staroměstskou/ND) a Nam.Rep./Dlouhou třídou (Nábř. Kpt. Jaroše/Strossmayerovým nám.) mohou místo Čechova mostu s minimálním obratem cestujících být vedeny alespoň některé spoje ze 3 současných linek jiným VÝRAZNĚ lidmi navštěvovanějším územím :!:
.......
Z:arrow: mezi ÚDDP .......... Dlouhá třída a Chotkovy sady ...... Divoká Šárka bych l.5 místo Čechův most a Malostranská u vlády vedl přes zast.: Haštalské nám. (za propojující ul. Rybnou), Masná, Staroměstské nám. (mezi kostelem sv. Mikuláše a prolukou po Staroměstské radnici - do níž by mohl vyjít 2. vestibul stanice =M=A Staroměstská), Městská knihovna (za ul. Žateckou), Malostranská =M=
mezi Divoká Šárka ..........Chotkovy sady a Nam.Rep =M=B ...... ÚDDP bych l.5 místo Malostranská u vlády, Čechův most a Dlouhá třída vedl přes zast.:
Malostranská =M=, Staroměstská =M=, Karlovy lázně, ND, Jungmanovo nám. (=M=B), Můstek (=M=A,B), Na Příkopě (mezi ul. Panská a Nekázanka), Obecní dům (=M=B)

Od nového - zářijového LV:
1.) z linek 15 a 17 vedených přes Čechův most bych volil pro odklon z něj asi jen "krátkou" (z/do obratiště Stromovka - které stále prosazuji jmenovitě odlišit od nácestných zastávek Výstaviště Holešovice) 1/2 spojů l.17, které by jsem pak přeznačil na l.27
2.) "koketoval" bych navíc s překřížením přes velkou centrální jednokolejnou blokovou smyčku TT (které obnáší ubrání jedné linky TRAM mezi "Májem" a Staroměstskou ZC, ale vedení DC stejným úsekem jiné linky navíc):
l.8
TAM:
Starý Hloubětín ...... Dlouhá třída - Haštalské nám. (za propojující ul. Rybnou), Masná, Staroměstské nám. (mezi kostelem sv. Mikuláše a prolukou po Staroměstské radnici - do níž by mohl vyjít 2. vestibul stanice =M=A Staroměstská), Městská knihovna (za ul. Žateckou)- Malostranská ....(po trase l.18)......... Nádr. Podbaba
ZPĚT: Nádr. Podbaba ....(po trase l.18)......... Národní divadlo - Jungmanovo nám. (=M=B), Můstek (=M=A,B), Na Příkopě (mezi ul. Panská a Nekázanka), Obecní dům (=M=B) - Nam.Rep. ............... Starý Hloubětín
l.18
TAM:
Voz. Pa ..... Nár. Třída - Jungmanovo nám. (=M=B), Můstek (=M=A,B), Na Příkopě (mezi ul. Panská a Nekázanka), Obecní dům (=M=B) - Dlouhá třída .... (po trase l.8).... Nádr. Podbaba
ZPĚT: Nádr. Podbaba .......(po trase l.8) ..... Dlouhá třída - Haštalské nám. (za propojující ul. Rybnou), Masná, Staroměstské nám. (mezi kostelem sv. Mikuláše a prolukou po Staroměstské radnici - do níž by mohl vyjít 2. vestibul stanice =M=A Staroměstská), Městská knihovna (za ul. Žateckou) - Staroměstská =M=A .......... Voz. Pa

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 20.7.2016 10:30

MM: A k čemu pomůže ta jednokolejka? Že linka 5 pojede přes Staromák a pak zpátky opět územím nikoho? V čem je prosím logika?

Řepy mají jiný směr. Když by si stejně loboval za Kukulovu k metru A, tak bych to asi bral jako větší přínos.

Linky přes Příkopy? Vzhledem k důležitosti tratě by se to muselo vzít daleko uceleněji a ne jenom tupě přehodit linku.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 20.7.2016 7:13

MM-M: POkud se Ti líbí Plzeň a její "bloková smyčka" v centru, tak věz, že Croydon je něco úplně jiného. A to co navrhuješ do Prahy je zase o třídu dál. V Plzni máš obě koleje v podstatě na dosah, takže zastávky DC a ZC jsou použitelné téměř jako na klasické obousměrné trati. V Croydonu máš trať okolo centra po směru hodin a v protisměru jezdí autobusy. Celé kolo má obvod necelý dva km a kromě nádraží jsou vždy dvě dvojce zastávek na protisměrných tratích od sebe daleko jenom jako Náměstí Republiky v Plzni. V Praze navrhuješ (ať už je ta jednokolejka projde kolem Mikuláše nebo ne) dvě jednosměrné tratě dost daleko od sebe s celým obvodem 4 km, což je z hlediska provozu dost nepraktické a ani to nepokryje většinu výluk, protože ty jsou zpravidla obousměrné. Takový linkový vedení, kde nějaká linka tam jede jednou stranou města a zpět úplně jinudy, je špatný linkový vedení. "Jak se dostanu zpět? Vždyť jsem sem přijel, jaktože to nejde zpátky?"
Jaký linkový vedení bys navrhoval na svém pražském okruhu? Jenom abych měl představu, zda nějakou radiálu nebo bys tam něco objezdem "ukončil". Obousměrná Na Příkopech by mohla ze současnýho LV přebrat třeba 1/2 devítky a čtyřiadvácu nebo v zářijovým návrhu pětku a čtyřiadvácu.

Odpovědět