Dnes odstartovala stavba smyčky Zahradní Město.
Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
https://www.facebook.com/DopravniPodnik ... 615951494/
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Dvorecký most za miliardu propojí Prahu 4 a Prahu 5. Stavba začne v půli příštího roku
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... -roku.html
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... -roku.html
-
- Uživatel
- Příspěvky: 38
- Registrován: 28.4.2020 11:42
Re: Nové tramvajové tratě
Vypadá to, že se konečně kopne.Radek píše: ↑12.4.2021 15:56Vypsána zakázka na TT Libuš: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/418322
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Vypsána zakázka na TT Libuš: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/418322
Re: Nové tramvajové tratě
Ano, i já si myslím, že v současnosti zkracovat 193 je, eufemicky řečeno, dopravně velmi velmi špatné řešení. Jinak též prasárna.Pepa z Vinohrad píše: ↑19.3.2021 10:42Teď bych tady něco rád napsal z jiného soudku. Vedle ve vlákně se řešila a-193, její odstřelení.
Bydlel jsem na Praze 4 skoro 30 let. A nesmírně mě uráží výroky některých šotoušů, kteří za každou cenu chtějí prosadit d-19 za cenu zkrácení oné 193. Nic to nevyřeší, jenom dojde k nasrání tisíců cestujících. Jedinou možností, jak zkrátit 193 bych viděl v prodloužení tratě na Budějovickou, případně ve výstavbě TT Jeremenkovou ulicí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 38
- Registrován: 28.4.2020 11:42
Re: Nové tramvajové tratě
Teď bych tady něco rád napsal z jiného soudku. Vedle ve vlákně se řešila a-193, její odstřelení.
Bydlel jsem na Praze 4 skoro 30 let. A nesmírně mě uráží výroky některých šotoušů, kteří za každou cenu chtějí prosadit d-19 za cenu zkrácení oné 193. Nic to nevyřeší, jenom dojde k nasrání tisíců cestujících. Jedinou možností, jak zkrátit 193 bych viděl v prodloužení tratě na Budějovickou, případně ve výstavbě TT Jeremenkovou ulicí.
Bydlel jsem na Praze 4 skoro 30 let. A nesmírně mě uráží výroky některých šotoušů, kteří za každou cenu chtějí prosadit d-19 za cenu zkrácení oné 193. Nic to nevyřeší, jenom dojde k nasrání tisíců cestujících. Jedinou možností, jak zkrátit 193 bych viděl v prodloužení tratě na Budějovickou, případně ve výstavbě TT Jeremenkovou ulicí.
Re: Nové tramvajové tratě
Nejsem znalec P6, jsem z druhého konce. Ale myslím si, že jestli to bude pokračovat dál v současných plánech, tak je blbost tahat na letiště jak vlak, tak i metro. Zůstal bych u toho vlaku. Metro je podle mne v tomto případě zbytečné. 191 zůstane v současné podobě, zajišťuje i dopravu směr Smíchov, takže je blbost ji osekávat.
OC6 neumím ohodnotit, ale vypadá, že je v zásadě pro okolní obyvatele, lidi z letiště a třeba z Petřin. Většina tam asi stejně jezdí auty a ostatní se tam dostanou autobusy a případně tedy v budoucnosti tramvají.
A co se týká P+R, tak tu bych spíš vázal na vlakovou dopravu v Ruzyni či Hostivicích, než někam na tramvaj či autobus. Bude to každopádně rychlejší spojení do centra.
OC6 neumím ohodnotit, ale vypadá, že je v zásadě pro okolní obyvatele, lidi z letiště a třeba z Petřin. Většina tam asi stejně jezdí auty a ostatní se tam dostanou autobusy a případně tedy v budoucnosti tramvají.
A co se týká P+R, tak tu bych spíš vázal na vlakovou dopravu v Ruzyni či Hostivicích, než někam na tramvaj či autobus. Bude to každopádně rychlejší spojení do centra.
Re: Nové tramvajové tratě
Tak podle zatím dostupných plánů (beru situaci, kdy bude Dlouhá míle prozatím bez metra i bez vlaku) se dopravní obslužnost Dědiny po vybudování tramvaje nijak nezhorší. 191 zůstane tak, jak je, 225 bude na Dědině ukončená (ale na jih směr Řepy a B bude jezdit dál). A Dědina získá kapacitnější spojení na Veleslavín (možná bude přestup o něco méně komfortní, ale zas takový problém bych v tom neviděl).
Navíc i ta Evropská je/bude svým způsobem spádovou oblastí, zvlášť po dobudování centra Bořislavka. Ono i na Kulaťák, který je jedním z přirozených větších center pro Dědinu, to bude pohodlnější bez přestupu tramvají. Nicméně ano, asi by byly v Praze důležitější a přínosnější tramvajové projekty, to nepopírám.
Navíc i ta Evropská je/bude svým způsobem spádovou oblastí, zvlášť po dobudování centra Bořislavka. Ono i na Kulaťák, který je jedním z přirozených větších center pro Dědinu, to bude pohodlnější bez přestupu tramvají. Nicméně ano, asi by byly v Praze důležitější a přínosnější tramvajové projekty, to nepopírám.
Re: Nové tramvajové tratě
That's my point! Ja si ale myslím, že to nepokryje ani električka. Resp. teda takto, pokiaľ tam povedie len električka, tak pokryje, lebo to pre okolie Prahy nebude nijak zaujímavé miesto – tí čo jazdia autom, budú jazdiť autom a tí čo jazdia autobusom na metro (Veleslavín) budú jazdiť autom. Kto bude mať záujem vymeniť spanilú jazdu vyhradeným buspruhom na Evropské (so zastávkou iba na Šárce) a s priamym prestupom na metro za zastávkovú električku a prestup naviac? Skús si to predstaviť – metro B končí na Hloubětíně a na terminál Černý Most sa jazdí predĺženou električkovou traťou z Lehovce.Blaueminence píše: ↑18.3.2021 8:53A ten terminál a P+R samy o sobě stačí - to zkrátka autobus nepokryje.
Mimochodom, autobusy majú zatiaľ veľké rezervy – 191 aj 225 jazdia krátke a 100 jazdí raz za uhorský rok. Po vzniku terminálu sa dá 191 (v noci po jej trase jazdí kĺbová 910, takže to určite ide) aj 225 prehodiť na kĺbáky, a zahusiť spoje na linke 100, ktorá zaistí spojenie na B. A myslím, že to urobí viac muziky ako natiahnutie električiek zo Šárky.
Skrátka, ak má na Dědině vzniknúť atraktívny dopravný terminál, tak musí mať rýchle a kapacitné spojenie do centra. Ani jedno povrchová doprava s úrovňovým krížením nerieši. Takže je tam potrebné čo najskôr dostať nejakú oddelenú dopravu – optimálne by samozrejme bolo, keby tam naraz dorazila trať Praha–Kladno (pre význam terminálu je dôležitejší úsek Masaryčka–Ruzyně) a zároveň metro A, ale ani jedno z toho nevyzerá príliš nádejne v pár ďalších päťročniciach.
Nepriťahuje a keď, tak väčšinou autom. Na druhú stranu je to celkom prirodzený obchoďák pre sídlisko, keď už chce človek urobiť väčší nákup ako v Bille na Vlastině. Naviac sa mi zdá, že veľa ľudí z Dědiny pracuje na letisku. Ak sa natiahnú električky a oseká 191, prídu o priame spojenie do práce.
Re: Nové tramvajové tratě
OC6 vypadá dost chcíple, opravdu to přitahuje tolik lidí?
Re: Nové tramvajové tratě
Tramvaj na Dědinu by měla vetší smysl, kdyby už v první etapě končila u OC6. Protože to je jeden z hlavních směrů, kam obyvatelé sídliště cestují nebo by cestovali. Nyní navrhovaná etapizace je na 2 věci, v první etapě končit kilometr od OC (navíc ten kilometr je blátivou polní cestou) a v druhé etapě končit v místech, kde jakýsi miliardář možná bude stavět kanclbaráky v hlukovém pásmu druhé ranveje.
Ano, vím že se místo bude kvůli stavbě rychlodráhy překopávat. Což nebrání tomu, navrhnout to s přípravou a s možností provizorního řešení např. úvrati před výkopem, mostního provizoria přes výkop, etapizace stavby rychlodráhy aby šel nejdřív most postavit vedle apod.
Ano, vím že se místo bude kvůli stavbě rychlodráhy překopávat. Což nebrání tomu, navrhnout to s přípravou a s možností provizorního řešení např. úvrati před výkopem, mostního provizoria přes výkop, etapizace stavby rychlodráhy aby šel nejdřív most postavit vedle apod.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Nové tramvajové tratě
Metro A tam minimálně 20 let nepovede a pokud někdy ano, bude to tam trvat déle než po povrchu. A ten terminál a P+R samy o sobě stačí - to zkrátka autobus nepokryje. A jinde na ně místo není.
Re: Nové tramvajové tratě
Stále uvažujem o zmysle električkovej trate na Dědinu…
V súčasnosti obsluhované autobusmi 225, 191 a 108.
Z toho 225 dáva na jednu stranu spojenie na metro A na Nádraží Veleslavín, na druhú stranu do Řep a na metro B v oblasti Stodůlek. Predĺžená električková trať nahradí len to spojenie na metro A, aj to ale s prinajlepšom rovnakou dobou jazdy. Naviac ten prestup na metro z električkových zastávok mi pripadá menej pohodlný ako zo zastávok autobusu. Takže jediné zlepšenie pre ľudí, ktorí dochádzajú niekam na Evropskou a nechce sa im fárať na Veleslavíně, alebo prechádzať na Šárce do obratiska (alebo na Nad Džbánem krížom cez križovatku).
191 ide jedným smerom do Šestky a na letisko, tam električka nepôjde. Na druhú stranu na Petřiny, Vypich (k tomu Hvězda a Ladronka), Strahov a Anděl (i keď tam už je to výhliadková jazda). Na žiadne z týchto miest električka neumožní jazdu bez prestupu (Strahov), alebo rýchlejšie (Petřiny, Vypich, Anděl).
108 je vymeták, ktorý len potreboval niekde skončiť a sídliště Na Dědině vyhovovalo (alebo sa chce spojenie z Dědiny do ÚVN).
Z toho mi vychádza, že buď sa žiadna zo súčasných autobusových liniek meniť nebude, alebo to zhorší obsluhu sídliska.
Budúci terminál Dědina… Tam by malo viesť to metro A, tým by malo zmysel pokračovať. Ak nebude, tak zostať sedieť vo vlaku (alebo naň prestúpiť keď sa nechá auto na P+R) a pokračovať niekam hlbšie do centra. Električkou zase len pre ľudí niekam na Evropskou a to poberú aj súčasné autobusy, resp. je jednoduchšie prestúpiť až na Veleslavíně.
Takže „komu tím prospějete“?
V súčasnosti obsluhované autobusmi 225, 191 a 108.
Z toho 225 dáva na jednu stranu spojenie na metro A na Nádraží Veleslavín, na druhú stranu do Řep a na metro B v oblasti Stodůlek. Predĺžená električková trať nahradí len to spojenie na metro A, aj to ale s prinajlepšom rovnakou dobou jazdy. Naviac ten prestup na metro z električkových zastávok mi pripadá menej pohodlný ako zo zastávok autobusu. Takže jediné zlepšenie pre ľudí, ktorí dochádzajú niekam na Evropskou a nechce sa im fárať na Veleslavíně, alebo prechádzať na Šárce do obratiska (alebo na Nad Džbánem krížom cez križovatku).
191 ide jedným smerom do Šestky a na letisko, tam električka nepôjde. Na druhú stranu na Petřiny, Vypich (k tomu Hvězda a Ladronka), Strahov a Anděl (i keď tam už je to výhliadková jazda). Na žiadne z týchto miest električka neumožní jazdu bez prestupu (Strahov), alebo rýchlejšie (Petřiny, Vypich, Anděl).
108 je vymeták, ktorý len potreboval niekde skončiť a sídliště Na Dědině vyhovovalo (alebo sa chce spojenie z Dědiny do ÚVN).
Z toho mi vychádza, že buď sa žiadna zo súčasných autobusových liniek meniť nebude, alebo to zhorší obsluhu sídliska.
Budúci terminál Dědina… Tam by malo viesť to metro A, tým by malo zmysel pokračovať. Ak nebude, tak zostať sedieť vo vlaku (alebo naň prestúpiť keď sa nechá auto na P+R) a pokračovať niekam hlbšie do centra. Električkou zase len pre ľudí niekam na Evropskou a to poberú aj súčasné autobusy, resp. je jednoduchšie prestúpiť až na Veleslavíně.
Takže „komu tím prospějete“?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Petrpes: Dotace, kolego, dotace...
Vůbec bych se nedivil, kdyby tam jezdily dvě linky po 8/10/8....
Vůbec bych se nedivil, kdyby tam jezdily dvě linky po 8/10/8....