Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Když si předseda poroty plete pivovar s lihovarem, tak se není čemu divit.
Re: Nové tramvajové tratě
Já jsem hlavně rád, že bude. A krom toho se mi i líbí.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Sím, já tomu tedy také nerozumím a také mi přijde vítězný návrh nejhnusnější
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Pšššš, tomu nerozumíš, to je "umění"....
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Za mě vyhrál ten nejhnusnější....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Dvorecký most, nový most přes Vltavu v Praze
https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-i ... -praze-706
https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-i ... -praze-706
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Což je bohulibá myšlenka z pohledu návštěvníka stadionu, ale i kdyby se to hlásilo (dovětkem "v obratišti"), tak bude pořád více těch naštvaných, co se musí vracet zpět na hlavní trať. Kotlářka? 2 si jdou po svých a 10 jich sprintuje na hlavní, aby doběhli tu 9, do které mohli v klidu přelézt má Kavalírce.
Krátké 17? 98% kaštanů si dá pochod ze Stromovky zpět na hlavní a 2% zůstanou sedět a ptají se, proč to nejede.
Proto se i u odklonů na Harfu vysypává Nádraží Libeň, není-li ve smyčce přestup na NAD. (přesně obráceně, než je tomu u Malovanky).
Svojí klientelu si vskutku našly Olšany. Polemizovat by se dalo o Březiněveské, ale spíš se obávám, že 2 lidi by šly do zástavby, 5 naštvaných a 3 co zůstanou sedět.
Stejně, jako mi už několik lidí vyčetlo, proč nemůžeme umožnit nástup do vozů při manipulaci ve smyčkách. Důvody jsou stavebně technické, legislativní, ale ve finále opět mentální - na místech, kde to lze, jsem s tím rozhodně úspěch nesklidil. Buď se musí otevřít, což ale lze jen při hezkém počasí. Dveřní automat už jsme tu probírali - lidé ho neumí používat. Buď čumí a neudělají nic, nebo hartusí, že jim řidič zavřel. Takže nakonec se stejně musí otevřít central. A tam, kde jsem se o to pokusil (Hostivař, Řepy), tak tam někteří nastoupí, ale mezitím odjede vlak z vedlejší koleje a opět přijde soda, "že jim to kvůli mně ujelo" Takže nezájem projevit alespoň minimální účast na nějakých pravidlech.
Ne...jsem přesvědčen, že v tomto jsou naprosto určující místní zvyklosti a mentalita a sebelepší nápad prostě není možné implementovat "shůry".
P.S. ještě jsem si vzpomněl, že se smyčce Radošovická je pozůstatek po označníku "výstupní". Ale nevím, jestli tam vůbec někdy byl a jestli třeba nebyl jen manipulační.
Re: Nové tramvajové tratě
Vyšla nová verze dokumentu Rozvoj linek PID v Praze 2022-2032.
https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-2022-2032/
TT do Zdib = příměstské busy končí v poli u Zdib, nebo na hranici Prahy. Dolní Chabry budou mít jen vyhlídkovou jízdu v prodloužené 145 z Čimic, nebo přestup na tramvaj na Měděnecké (jít daleko, křovím do kopce).
https://pid.cz/o-systemu/rozvoj-linek-2022-2032/
TT do Zdib = příměstské busy končí v poli u Zdib, nebo na hranici Prahy. Dolní Chabry budou mít jen vyhlídkovou jízdu v prodloužené 145 z Čimic, nebo přestup na tramvaj na Měděnecké (jít daleko, křovím do kopce).
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Asi tak. Nebo se můžeme vykašlat na komfort a odbavovat na divoko vpodstatě kdekoliv. Když se podíváme třeba do Brna, tak takový Řečkovice, kde se na pětníku otáčí a odbavují současně na obou kolejích hrana/nehrana i trojice, tak pak kde samozřejmě leccos. A taky tam na to neumírají. Ale vděk nemůžeme čekat - naopak za takový vstřícný krok přijde sprcha, jak se podnik chová nezodpovedně a "háže lidi pod kola" a co chudáci o berlích...atd. A vzhledem k tomu, že pražská řešení jsoue vždy papežštější než papež, tak to můžeme klidně nechat spát. Když dva dělají totéž, není to totéž a těžiště všech řešení je vždy v daném čase, prostoru a mentalitě (tradicích). A s tím se prostě takřka nedá hnout. Vezměte si i takovou běžnou věc, jakou jsou trolejbusy, ale v Praze je to neuvěřitelná piplačka, připomínající někdejší boj proti mechanizaci manufaktur
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
JIrka: Kubánské náměstí má ovšem problém Olšan...Na vnější není problém dát panely a udělat tam zastávku, ale co vnitřní?
Re: Nové tramvajové tratě
Ještě bych zmínil Kubánské náměstí, člověk má namířeno do areálu plaveckého bazénu (třeba do sauny i s dětmi, nemusí být sportovec), vystoupí si nahoře na Vršovické a dá si světla plus kousek procházky hezky souběžně s tou prázdnou tramvají z které vystoupil... Já vím, není to daleko, ale stejně nepotěší. Zřejmě podobný případ jako ostatní zmíněné.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Počká na 8/25 podle toho kdy to bylo
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Přesně! Vzpomínám na bábu v šejdrový 22 zatahující ZC - Vozovna už z Hostivaře, hlásání "jede do vozovny" někdy od Karláku, ti chytřejší vystoupili na Hradě, zbytek na Brusnici obč. a jen to ohnu za roh, buchbuch na kabinu "vy nejede na BH? Ne, nejedu - a prooooč, ona je nějaká výluka? Ne, není, jenom jedu do vozovny, vždyť to tu máte napsaný a i to hlásí" (dokonce nějaká paní se mě zastala, že mám pravdu, napsaný a hlásí). Bába zmlkla - na pět vteřin - a rozčísla to "a co teď budu dělat na Prašným mostěěěěě"?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
pawel:
ad výstupní - nevím, jaký oblouk máš na mysli? Vratný je nesmysl, v prostoru manipulačních kolejí není místo a těsně před rozjezdovými výhybkami do smyčky to není úplně ořechovka, když je to od sloupku Sídl. Modřany ZC na délku 2 souprav. Máš představu, aby tam manipulovaly jen končící vlaky? To bude pro lidi dost haluz. A kromě oblouku (mírného bez větších problémů), je tam hluboká strž. Takže i pro malý ostrůvek by se muselo něco vyvrtat a zakotvit.
Jako mně by se líbilo, kdyby výstupní/nácestná Sídl. Modřany byla před výhybkami a nástupní/nácestná DC byla dnešní Levského. A dnešní Sídl. Modřany "v kopci" zrušit. Ale nebydlím tam, takže jen plácám a taky co s tím podchodem, že... Takže ve stávajícím stavu bych to nechal, jak to je, a buď přidal Levského ZC "na trávník" (a komplet Levského na znamení), nebo zrušil Levského úplně.
Ad zajíždění do smyček - na Královku jezdí jen 23, nebo odklony (operativní i výlukové, např. ze Šárecké větve). Vše pravidelné, co je otáčeno na Královce (operativně i výlukově) má výstupní stále Malovanku - více lidí ví, kde to je, je napsána i v pravidelných jr (takže na trase) a nejlépe se tam realizuje přestup na NAD. Kdybys v takových případech zajížděl s lidmi na Královku, tak jich většinu vysypeš až tam. A od všech dostaneš sodu. Obratiště je pro zajíždění bus NAD po stránce stavebně technické krajně nevhodné, ba spíše zcela nepoužitelné. Každému bys to musel vysvětlit zvlášť, protože z mikrofonu to půlka nepochopí a druhá neslyší. Vyzkoušeno. A protože jsem nepoučitelný, tak u 23 zatahující do SE ZC, chodím na Pražském hradě do salónu hlásit, že je vysypu na Brusnici občasné a tudíž musí pak chodit přes křižovatku. Takže kdo chce, nechť si na 22 přestoupí "zde" (Hrad ZC). A taky to nefunguje, protože buď chtějí "do Střešovic" a nelze vysvětlit, že tam už se pohybuji v depu a nelze je tam odbavit, nebo řeknou, že si teda přestoupí radši na té Brusnici a pak si dají přechod křižovatky. Totéž když mně někdy operativně otáčí Hlubočepích, radím lidem přestoupit na Zlíchově. A co myslíš? Je to marný, je to marný...
Ad Olšany - v dobách, kdy končila 5 na Olšanech a výstupní měla Flóru, tam nebylo žádné nástupiště (výstupiště) a padalo by se do křoví. To se změnilo k lepšímu, je tam panelový ostrůvek, ale neplatí to o vnitřní a navíc nelze smyčku využít na 100%, protože předpis zakazuje odbavovat, když zastavíš na koleji bez nástupního ostrůvku a současně je vedlejší kolej na dveřní straně obsazena vlakem. Kdybys chtěl využít pro manipulaci plnou kapacitu smyčky, musíš lidi vysypat už před ní, někde jinde. Výjimkou bylo nedávné ukončení linky 19 ve smyčce Olšany vnitřní, protože díky obousměrným vozům bylo možné odbavovat levými dveřmi. Podobně to můžeme sledovat v případě Smíchovského nádraží od centra. Pokud je zde ukončena linka sólo, nebo s minimálními obratovými časy, pak je výstupní ve smyčce. Pokud se ale smyčka využívá plně, je zpravidla výstupní Plzeňka. A konečně tento problém býval i ve staré smyčce Sídl. Řepy, kdy se pro nemožnost odbavení na obsazených sousedních kolejích štosovaly vlaky od Blatin a pro takové případy pak byla před smyčkou zřízena provizorní občasná výstupní zastávka z panelů.
Čili shrnuto - výjimečné neobsluhování některých smyček je dáno nikoliv zvůlí, ale objektivními důvody a zkušenostmi a pokud lze, tak se obsluhuje
ad výstupní - nevím, jaký oblouk máš na mysli? Vratný je nesmysl, v prostoru manipulačních kolejí není místo a těsně před rozjezdovými výhybkami do smyčky to není úplně ořechovka, když je to od sloupku Sídl. Modřany ZC na délku 2 souprav. Máš představu, aby tam manipulovaly jen končící vlaky? To bude pro lidi dost haluz. A kromě oblouku (mírného bez větších problémů), je tam hluboká strž. Takže i pro malý ostrůvek by se muselo něco vyvrtat a zakotvit.
Jako mně by se líbilo, kdyby výstupní/nácestná Sídl. Modřany byla před výhybkami a nástupní/nácestná DC byla dnešní Levského. A dnešní Sídl. Modřany "v kopci" zrušit. Ale nebydlím tam, takže jen plácám a taky co s tím podchodem, že... Takže ve stávajícím stavu bych to nechal, jak to je, a buď přidal Levského ZC "na trávník" (a komplet Levského na znamení), nebo zrušil Levského úplně.
Ad zajíždění do smyček - na Královku jezdí jen 23, nebo odklony (operativní i výlukové, např. ze Šárecké větve). Vše pravidelné, co je otáčeno na Královce (operativně i výlukově) má výstupní stále Malovanku - více lidí ví, kde to je, je napsána i v pravidelných jr (takže na trase) a nejlépe se tam realizuje přestup na NAD. Kdybys v takových případech zajížděl s lidmi na Královku, tak jich většinu vysypeš až tam. A od všech dostaneš sodu. Obratiště je pro zajíždění bus NAD po stránce stavebně technické krajně nevhodné, ba spíše zcela nepoužitelné. Každému bys to musel vysvětlit zvlášť, protože z mikrofonu to půlka nepochopí a druhá neslyší. Vyzkoušeno. A protože jsem nepoučitelný, tak u 23 zatahující do SE ZC, chodím na Pražském hradě do salónu hlásit, že je vysypu na Brusnici občasné a tudíž musí pak chodit přes křižovatku. Takže kdo chce, nechť si na 22 přestoupí "zde" (Hrad ZC). A taky to nefunguje, protože buď chtějí "do Střešovic" a nelze vysvětlit, že tam už se pohybuji v depu a nelze je tam odbavit, nebo řeknou, že si teda přestoupí radši na té Brusnici a pak si dají přechod křižovatky. Totéž když mně někdy operativně otáčí Hlubočepích, radím lidem přestoupit na Zlíchově. A co myslíš? Je to marný, je to marný...
Ad Olšany - v dobách, kdy končila 5 na Olšanech a výstupní měla Flóru, tam nebylo žádné nástupiště (výstupiště) a padalo by se do křoví. To se změnilo k lepšímu, je tam panelový ostrůvek, ale neplatí to o vnitřní a navíc nelze smyčku využít na 100%, protože předpis zakazuje odbavovat, když zastavíš na koleji bez nástupního ostrůvku a současně je vedlejší kolej na dveřní straně obsazena vlakem. Kdybys chtěl využít pro manipulaci plnou kapacitu smyčky, musíš lidi vysypat už před ní, někde jinde. Výjimkou bylo nedávné ukončení linky 19 ve smyčce Olšany vnitřní, protože díky obousměrným vozům bylo možné odbavovat levými dveřmi. Podobně to můžeme sledovat v případě Smíchovského nádraží od centra. Pokud je zde ukončena linka sólo, nebo s minimálními obratovými časy, pak je výstupní ve smyčce. Pokud se ale smyčka využívá plně, je zpravidla výstupní Plzeňka. A konečně tento problém býval i ve staré smyčce Sídl. Řepy, kdy se pro nemožnost odbavení na obsazených sousedních kolejích štosovaly vlaky od Blatin a pro takové případy pak byla před smyčkou zřízena provizorní občasná výstupní zastávka z panelů.
Čili shrnuto - výjimečné neobsluhování některých smyček je dáno nikoliv zvůlí, ale objektivními důvody a zkušenostmi a pokud lze, tak se obsluhuje