Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Von: Ono si pak člověk říká, proč se dělají ty důkladné geologické průzkumy, když jsou pak stejně překvapení...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
V Praze roste první opěra nového Dvoreckého mostu
https://zdopravy.cz/betonovani-v-noci-a ... .sznhp.box
https://zdopravy.cz/betonovani-v-noci-a ... .sznhp.box
...práce nabraly z důvodu nepředpokládaných geologických podmínek v korytě Vltavy zpoždění. Původní termín dokončení byl příští rok, nyní to vypadá, že se stavba protáhne do roku 2025.
Re: Nové tramvajové tratě
Od dnes je otvorené napojenie Vlastiny na Evropskou a zároveň severná vozovka Vlastiny (smer ZC) až po zastávky Sídliště na Dědině, kde sa pripája na paralelné parkovisko (a tá je v úseku (asi) Častavina–Žukovského vyasfaltovaná do konečnej výšky). Križovatku Drnovská × Vlastina som nevidel, ale autobusy sa jej intenzívne vyhýbajú, takže predpokladám uzavretie, alebo aspoň výrazné obmedzenie a stavbu kríženia trate s Drnovskou. Celkovo to linkové vedenie (https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/4184) vyzerá dosť komplikovane
Re: Nové tramvajové tratě
Fascinuje ma "efektivita" stavby trate na Dědinu. Zatiaľ čo sa asfaltuje výjazd z Vlastiny na Evropskou (resp. výhľadovo vjazd?), tak vo Vlastině v "hotovom" úseku medzi Hostouňskou a U Silnice vyfrézovali jednu vrstvu asfaltu v medzikoľajovom priestore. Ďalej na západ v "hotovom" úseku Vlastiny DC je vidieť, že ešte chýba jedna vrstva asfaltu, takže vpuste aj šachtové poklopy trčia pár centimetrov nad vozovku (to všeobecne asi nie je zlý nápad, pokiaľ je plán, že pri dokončení stavby sa poslednou vrstvou vyrovnajú všetky nerovnosti spôsobené stavenými strojmi). Podobne je to aj v smere ZC, kde ale trčia iba vpuste a keďže obrubníky sú príliš vysoké, ľudia si už urobili provizórne schodíky na nájazdoch k domom. Problém je, že šachtové poklopy sú na tejto strane zarovnané s asfaltom, takže tie sa budú asi ešte vyhrabávať a znovu usadzovať do správnej výšky. A to v minulých týždňoch na tejto strane vykopali a znovu vyrovnali šikmý obrubník medzi vozovkou a traťou, ktorý sa používaním vozovky rozhodil do abstraktného obrazca. Celkovo mi pripadá, že sa na tej stavbe všetko robí aspoň dvakrát.
Postupne rastie aj vydlaždený úsek chodníku pozdĺž nového plotu kasární, akurát nechápem, na čo čaká päťcentimetrová medzera medzi plotom a obrubníkom chodníku – asi na burinu. Mimochodom ten plot tiež v minulých mesiacoch zasypali, aby ho potom zase odkopali a uložili k nemu chráničky pre optické káble a zasypali to znovu.
A pozdĺž Drnovské už sa rozhŕňa štrk.
Postupne rastie aj vydlaždený úsek chodníku pozdĺž nového plotu kasární, akurát nechápem, na čo čaká päťcentimetrová medzera medzi plotom a obrubníkom chodníku – asi na burinu. Mimochodom ten plot tiež v minulých mesiacoch zasypali, aby ho potom zase odkopali a uložili k nemu chráničky pre optické káble a zasypali to znovu.
A pozdĺž Drnovské už sa rozhŕňa štrk.
Re: Nové tramvajové tratě
Ú: díky za trpělivost ve vysvětlování.
Re: Nové tramvajové tratě
Ale to přece taky není pravda, že se jen mluví a nic.
Desítky let se to odmítalo, ovšem po odchodu Lomeckého z P1 se to podařilo nakopnout a poslední léta už to jede kontinuálně. Sám přece víš, že samotná stavba je tak čtvrtina celé práce, to důležitější se děje v kancelářích během projektování a shánění razítek. A tohle všechno už máme naštěstí za sebou, odvedl se na tom neskutečný kus práce, proti kterému je samotná výstavba sranda. A od té výstavby jsme krok, byť se pár potenciálních dodavatelů dlouho točilo na procesních věcech. Lhůta pro podání nabídek však konečně doplynula, nyní se budou vyhodnocovat, po výběru zhotovitele můžeme stavět.
Mimochodem, celé se to dá postavit taky jinak. Teprve před pár lety jsme se tu zaplaťpámbů kolektivně rozhodli, že se budou stavět tramvajové tratě, a i přes nějaká dílčí zdržení od té doby všechno frčí a vše se realizuje a připravuje. Já to jako důvod k jásotu vidím a snažím se z toho radovat, protože se taky k tomu nedávnému marasmu můžeme rychle vrátit.
Desítky let se to odmítalo, ovšem po odchodu Lomeckého z P1 se to podařilo nakopnout a poslední léta už to jede kontinuálně. Sám přece víš, že samotná stavba je tak čtvrtina celé práce, to důležitější se děje v kancelářích během projektování a shánění razítek. A tohle všechno už máme naštěstí za sebou, odvedl se na tom neskutečný kus práce, proti kterému je samotná výstavba sranda. A od té výstavby jsme krok, byť se pár potenciálních dodavatelů dlouho točilo na procesních věcech. Lhůta pro podání nabídek však konečně doplynula, nyní se budou vyhodnocovat, po výběru zhotovitele můžeme stavět.
Mimochodem, celé se to dá postavit taky jinak. Teprve před pár lety jsme se tu zaplaťpámbů kolektivně rozhodli, že se budou stavět tramvajové tratě, a i přes nějaká dílčí zdržení od té doby všechno frčí a vše se realizuje a připravuje. Já to jako důvod k jásotu vidím a snažím se z toho radovat, protože se taky k tomu nedávnému marasmu můžeme rychle vrátit.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Jo, ovšem tratě v centru se rušily před 40 lety, načež se záhy přišlo na to, že to byla blbost. A dodnes se o obnově vlastně jenom mluví a....nic. Za 40 let obnovit jeden horní Vencaplac a Hlavák, není to málo Antone Pavloviči? Jakkoli se ty tratě hodí, tak v celkovém kontextu to rozhodně nevidím jako důvod k nějakému jásotu.
Navíc, díky tomu obnovenému SSZ přímo v pokračování z Vinohradské mám vážné obavy, že by se i u toho Václaváku reálně něco začalo dít v nejbližší době. Že by někdo nechal postavit nové SSZ, aby ho do roka, dvou zase vykopal, protože překáží trati? Vážně?
Navíc, díky tomu obnovenému SSZ přímo v pokračování z Vinohradské mám vážné obavy, že by se i u toho Václaváku reálně něco začalo dít v nejbližší době. Že by někdo nechal postavit nové SSZ, aby ho do roka, dvou zase vykopal, protože překáží trati? Vážně?
Re: Nové tramvajové tratě
Bobik: No, "jde objet".
Pravidelně to zcela zahltí Otakarovu, a to i v situaci, kdy se 24 posílá na Dvorce, 10 nebo 16 úplně do pryč přes Žižkov, a pak se to půl dne stejně resuscituje.
Vtip je v tom, že většinu mimořádek v centru půjde mnohem efektivněji rozložit, objet více způsoby a nebude to zdaleka tolik kolabovat. K nezaplacení...
Pravidelně to zcela zahltí Otakarovu, a to i v situaci, kdy se 24 posílá na Dvorce, 10 nebo 16 úplně do pryč přes Žižkov, a pak se to půl dne stejně resuscituje.
Vtip je v tom, že většinu mimořádek v centru půjde mnohem efektivněji rozložit, objet více způsoby a nebude to zdaleka tolik kolabovat. K nezaplacení...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Jo, půjde objet Ječnou či Karlák. Přes půl centra. Něco jako jde Ječnou objet už dnes přes Otakarku a Synkáč. Takže jak jsem říkal, lepší než drátem do oka, to rozhodně, hodí se to, jasněže jo, ovšem k ideálu to má daleko.
Re: Nové tramvajové tratě
No, že to nijak nepomůže je teda nesmysl, to se na mě nezlob. Pomůže to podstatně, půjde se od Korunní, z Vinohradské i Bělehradské vyhnout Ječné, Karláku a částečně i Lazarské, to je naprosto stěžejní a už se například nestane, že se Ječná objíždí přes Žižkov a půl centra je bez obsluhy.
Samozřejmě že Tylák chybí a Příkopy jakbysmet, třeba časem, Hradební korzo to tematicky nakopává, ale i horní Václavák s hlavákem budou pro stabilitu sítě zcela zásadní.
Samozřejmě že Tylák chybí a Příkopy jakbysmet, třeba časem, Hradební korzo to tematicky nakopává, ale i horní Václavák s hlavákem budou pro stabilitu sítě zcela zásadní.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
A oblouk na Pavláku od Muzea ke Štěpánský taky ne, protože hlukový normy. Takže jenom horní Václavák a Hlavák, což je sice lepší, než drátem do oka, ale žádná sláva taky ne a třeba uzkýmu hrdlu Vodičkova, nebo Dlážděná to nijak nepomůže.
Re: Nové tramvajové tratě
Příkopy asi jen tak nebudou, ve strategickém ani v územním plánu nejsou.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
No, zkušenosti mi říkají něco jiného. Viz ta šaráda se šturcy, (hlavně že se prodlužuje) a pak se kvůli tomu mění linkové vedení. Protože, ó ta sláva, jsme prodloužili tratě, ale nemáme na ně vozy...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Všechno z toho co píšeš se normálně připravuje a dost pravděpodobně bude dřív, než se kopne v Komořanech.
Není nutno stahovat kalhoty...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
A nepřipravujou se už nějak moc dlouho? Jak dlouho už leží ten slavný kus kolejí vedle Muzea? Nějak to nevypadá, že by se po něm v dohledný době mělo jezdit, zvlášť, když se tam přímo v budoucím pokračování kolejí z Vinohradské nově obnovily semafory. Pochybuju, že se ty nový semafory budou hned tak vykopávat. A dolní Václavák se už připravuje taky? Že jsem o tom nějak neslyšel.
A ano, pokud nebudou tratě v centru, pak není příliš smysluplné dělat okraje, protože to centrum bude pořád špunt. Nebo když máš v přízemí přicpanej odpad, taky místo abys ho vyčistil, na něj napojuješ trubky z patra?
Mimoto nejedu teorii, že složité nebude. Jednak nikde netvrdím, že to nebude. Možná ano, ale kdy? Je to dlouhodobé, složité, nedaj se na tom jednoduše nahnat body, takže bude, až bude. A jednak to není teorie, nýbrž realita, stačí koukat kolem sebe.
A ano, pokud nebudou tratě v centru, pak není příliš smysluplné dělat okraje, protože to centrum bude pořád špunt. Nebo když máš v přízemí přicpanej odpad, taky místo abys ho vyčistil, na něj napojuješ trubky z patra?
Mimoto nejedu teorii, že složité nebude. Jednak nikde netvrdím, že to nebude. Možná ano, ale kdy? Je to dlouhodobé, složité, nedaj se na tom jednoduše nahnat body, takže bude, až bude. A jednak to není teorie, nýbrž realita, stačí koukat kolem sebe.