TT Václavské náměstí - studie
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Zúžit magistrálu samozřejmě lze i bez okruhu, dokonce by to měla být priorita města/městské části. Získala by se tím i nová parkovací místa. Jenže nechtějí..
V Argentinské se auta štosují již dnes, naopak by kongesce měly řidiče naučit vyhledat alternativní trasy průjezdu městem ale lépe přesedat do MHD, která by měla být výrazněji preferována než dnes..
U Muzea již přechod pro chodce je a funguje (včetně zúžení komunikace o jeden jízdní pruh kvůli svobodné evropě), tram zde tedy fázi má a mohla by tudy bez problémů jezdit již dnes. Opět se nechce.
V Argentinské se auta štosují již dnes, naopak by kongesce měly řidiče naučit vyhledat alternativní trasy průjezdu městem ale lépe přesedat do MHD, která by měla být výrazněji preferována než dnes..
U Muzea již přechod pro chodce je a funguje (včetně zúžení komunikace o jeden jízdní pruh kvůli svobodné evropě), tram zde tedy fázi má a mohla by tudy bez problémů jezdit již dnes. Opět se nechce.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: magistrála ano, tramvaje ne
Tohle je přesně cesta k vylidnění historického centra. Jen si to představte optikou běžného "neturisty": místo chodníku a rozumně rychlého pěšího pohybu se musí probíjet zónou zaplněnou okounějícími turisty, obchůdky, stánky... prostě překážkovou dráhou. Namátkový příklad - cestu z Karolina do rozhlasu dokážu uběhnout okolo 15 minut, ale to už je tempo proti lidskosti.maiki píše:Jen čistě deduktivní úvahou, nemyslím si že vracet na Václavské náměstí tramvaje je nápad dobrý. Naproti tomu magistrála by opravdu měla zmizet. Muzeum by mělo tvořit s náměstím jeden celek. Jelikož je centrum Prahy dojnou ovcí z turismu, bude takto i přizpůsobené. Tzn. maximum pěších zón, volnosti pohybu, obchůdků, stánků, maximum zviditelnění historických památek, minimum jakékoliv dopravy a dalších civilizačních vlivů. Tramvaje by na Václavském náměstí nedělaly dobrotu. Hlavně prosím neargumentujte tím, že chudák turista se musí vláčet z jednoho konce na druhý pěšky. Prošel jsem Václavák stokrát a je to záležitost pár krátkých minut, nehledě na to že turista chce chodit a pozorovat, nestojí o vození se v tramvaji. Spojení z Vodičkovy a JIndřišské je tak akorát, a metro je na dosah v každém koutě náměstí. Zavedením tramvají na Václavák odstartujete nesmyslné zaplavení turistických pěších zón. Nedovedu si představit, že by se měla opakovat scenérie z Romeo z autobusu (Chalupáři), kde je socha Sv. Václava namísto odpočívajících turistů obklíčena těžkotonážními tramvajemi a vystresovaným dopravním ruchem. Opravdu tahle krátká doba náměstí (100 let?) už je pryč. Je jasné, že k přestavbě docházet bude už jen z důvodu udržení penězotoků do spřátelených firmiček, ale... opravdu tramvaje ani další doprava by se v historickém jádru opravdu šířit neměly.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Sice šlo,ale hlavním úkolem bylo umožnit průjezd autobusů, což účel splnilo. Sice kolony stály až na Pankác, ale kvůli dobrému důvodu, ale jenom kvůli rozmaru vzít jeden pruh mi přijde nereálné.Damir Holas píše:Ale ale ale... Za povodní to taky šlo.9001 píše:Magistrálu nelze zúžit dokud nebude Městský okruh, a podle mě i pomoc pro metro C. Vzhledem k tomu, že jsou souběžné a obě jsou na hranici svých přepravních kapacit.
A to by ti lidé co bydlí v Argentiske asi moc nepoděkovali, kdyby se auta místo u Hlavního nádraží začala stošovat už tam.
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: TT Václavské náměstí - studie
Ale ale ale... Za povodní to taky šlo.9001 píše:Magistrálu nelze zúžit dokud nebude Městský okruh, a podle mě i pomoc pro metro C. Vzhledem k tomu, že jsou souběžné a obě jsou na hranici svých přepravních kapacit.
A to by ti lidé co bydlí v Argentiske asi moc nepoděkovali, kdyby se auta místo u Hlavního nádraží začala stošovat už tam.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Magistrálu nelze zúžit dokud nebude Městský okruh, a podle mě i pomoc pro metro C. Vzhledem k tomu, že jsou souběžné a obě jsou na hranici svých přepravních kapacit.
A to by ti lidé co bydlí v Argentiske asi moc nepoděkovali, kdyby se auta místo u Hlavního nádraží začala stošovat už tam.
A to by ti lidé co bydlí v Argentiske asi moc nepoděkovali, kdyby se auta místo u Hlavního nádraží začala stošovat už tam.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
A současné kolony jsou snad "uvěřitelné" ?Filippl píše:to by zpusobilo neuveritelne kolony, kdyz magistralu rusit/pod povrch (100% souhlasim), tak celou
Rozhodně jsem pro omezení počtu pruhů na magistrále v co možná nejkratší době. Minimálně v Legerově, Sokolské a Mezibranské ze současných 4 (3) na 3 (2).
Ke drobnému zhoršení stavu tím sice dojít může, ale neviděl bych to jako zásadní problém.
Re: TT Václavské náměstí - studie
Kdo nesouhlasíte s TT na VN a Příkopech, tak na http://www.tramvajak.cz je studie Martina Šubrta o návratu TT na VN a Příkopy. Když to skutečně přečtete, myslím si, že změníte názor.
Magistrála: Mám doma knížku, kde je pohled na okolí muzea ještě s TT, ale už s dnešním stavem magistrály. Když to křížení šlo tehdy, nevidím sediný důvod, proč by i dnes při stávajícím stavu nešlo. Zvlášť, když by tam jezdilo méně linek, než v Ječné.
Magistrála: Mám doma knížku, kde je pohled na okolí muzea ještě s TT, ale už s dnešním stavem magistrály. Když to křížení šlo tehdy, nevidím sediný důvod, proč by i dnes při stávajícím stavu nešlo. Zvlášť, když by tam jezdilo méně linek, než v Ječné.
Re: TT Václavské náměstí - studie
to by zpusobulo neuveritelne kolony, kdyz magistralu rusit/pod povrch (100% souhlasim), tak celouAbsolut píše: Až bude možné magistrálu o nějaký pruh omezit, budu první, kdo navrhne úpravu u Muzea.
Ad Maiki: histroricke centrum, ktere bych nehal volne od MHD je pro mne ctvrt Mustek-Prikopy-Revolucni-Vltava-Narodni Divadlo-Mustek, a to je od pul stoleti bez tramvaji.
Ad McGyver: je brzo uvazovat nad vedenim linek, doufam ze do ty doby bude postavena nejaka jina trat(Suchdol, Pocernicka, Jeremenkova?) a lv bude jine nez je dnes
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Tady je asi problém, že pro většinu lidí je tramvaj T3 a panely BKV. 14T moc prestiž u cestujících nezvedla. Tak musíme doufat že vlajkovou lodi i oblíbenou u lidí bude 15T
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Václavské náměstí - studie
Johny byl jsi rychlejší, já jsem psal román.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Václavské náměstí - studie
Ad Maiki:
Můžeš mi prosím vysvětlit, jakto, že ve spoustě měst na západ od nás na pěších zónách v turistických centrech měst tramvaje jezdí a napomáhá to tam snižovat intenzitu IAD, protože je to skutečná alternativa, jak se tam dostat pomocí MHD? Není ten Tvůj příspěvek náhodou trošku čecháčkovsky zkostnatělý? Václavské náměstí dnes je střední zelený pás, dva jízdný pruhy pro IAD každým směrem a šikmé parkování. Pak chodníky. Plocha vozovek pro IAD je převažující nad zelení i nad plochami pro pěší. Ano, do roku 1980 byla v ose náměstí tramvaj a teď je tam zeleň. A tramvaje nahoře objížděly sochu sv. Václava. Ale PROČ si myslíš, že s návratem tramvají na Václavák by se muselo obnovit zrovna tohle uspořádání? To je fakt nesmyslně omezená úvaha, prostor před jezdeckou sochou je naopak velice vhodné nechat tak, jak je...
K té Tvé poznámce o obklíčení vršku náměstí dopravním ruchem - a Tobě se zdá o tolik lepší současní situace, kdy je střed náměstí označen v rozporu s vyhláškou značkou "obytná ulice" a jezdí tady silný proud levého odbočení IAD z Jindřišské na Václavák? Ano, třeba v 70. letech jsme měli tramvajové náměstí, teď máme automobilové náměstí. Vysvětli mi prosím, čím by tramvaje na Václaváku zaplavily turistickou pěší zónu. Ona z nich snad teče voda?
Dále k té poznámce o tom, že si přece každý těc´jh pár minut dojde a že spojení z Vodičkovy do Jindřišské je tak akorát... Ano, pokud se nakreslí izochrony pěší dostupnosti od zastávek tram a od středů nástupišť stanic metra, tak skutečně vyjde všechno docela slušně. Ale za cenu přestupů v metru kvůli jedné stanici. Což není úplně optimální. Je vidět, že v téhle části města nepracuješ. Mimochodem, co do docházkových vzdáleností na nejbližší MHD má mnohem větší výźnam případná TT Národní třída - Můstek - Náměstí Republiky, protože na Starém městě je mnohem víc "bílých míst" s dlouhou dostupností na nejbližší MHD. Mám někde doma ještě schovanou studii z roku 1983, která na zhoršení místní dopravní obsluhy zavedením m-B a zrušením tramvají upozorňovala, leč bohužel marně.
K té magistrále. Je hezké napsat, že "by opravdu měla zmizet". To plácali už první herci-politici občanského fóra v roce 1990. Jenomže magistrála je daň za neprůjezdnost centra města a absenci jiných kapacitních severojižních tahů. Druhým, a podle mého názoru stejně špatným severojižním tahem je trasa Karlín - Výtoň po nábřeží. Magistrálu bohužel nejde "jen tak zmizet", protože poptávka po dopravě jen tak nezmizí. Až bude možné magistrálu o nějaký pruh omezit, budu první, kdo navrhne úpravu u Muzea.
Nemyslím si, že by byla TT na Václaváku nezbytná, ale užitečná jistě ano. Jsou úseky, které volají po lepší dopravní obsluze víc.
Malá ukázka toho, jak nově zavedené tramvaje v historickém jádru kazí turistický ruch a jak z nich lidé mají strach - Bordeaux:
Můžeš mi prosím vysvětlit, jakto, že ve spoustě měst na západ od nás na pěších zónách v turistických centrech měst tramvaje jezdí a napomáhá to tam snižovat intenzitu IAD, protože je to skutečná alternativa, jak se tam dostat pomocí MHD? Není ten Tvůj příspěvek náhodou trošku čecháčkovsky zkostnatělý? Václavské náměstí dnes je střední zelený pás, dva jízdný pruhy pro IAD každým směrem a šikmé parkování. Pak chodníky. Plocha vozovek pro IAD je převažující nad zelení i nad plochami pro pěší. Ano, do roku 1980 byla v ose náměstí tramvaj a teď je tam zeleň. A tramvaje nahoře objížděly sochu sv. Václava. Ale PROČ si myslíš, že s návratem tramvají na Václavák by se muselo obnovit zrovna tohle uspořádání? To je fakt nesmyslně omezená úvaha, prostor před jezdeckou sochou je naopak velice vhodné nechat tak, jak je...
K té Tvé poznámce o obklíčení vršku náměstí dopravním ruchem - a Tobě se zdá o tolik lepší současní situace, kdy je střed náměstí označen v rozporu s vyhláškou značkou "obytná ulice" a jezdí tady silný proud levého odbočení IAD z Jindřišské na Václavák? Ano, třeba v 70. letech jsme měli tramvajové náměstí, teď máme automobilové náměstí. Vysvětli mi prosím, čím by tramvaje na Václaváku zaplavily turistickou pěší zónu. Ona z nich snad teče voda?
Dále k té poznámce o tom, že si přece každý těc´jh pár minut dojde a že spojení z Vodičkovy do Jindřišské je tak akorát... Ano, pokud se nakreslí izochrony pěší dostupnosti od zastávek tram a od středů nástupišť stanic metra, tak skutečně vyjde všechno docela slušně. Ale za cenu přestupů v metru kvůli jedné stanici. Což není úplně optimální. Je vidět, že v téhle části města nepracuješ. Mimochodem, co do docházkových vzdáleností na nejbližší MHD má mnohem větší výźnam případná TT Národní třída - Můstek - Náměstí Republiky, protože na Starém městě je mnohem víc "bílých míst" s dlouhou dostupností na nejbližší MHD. Mám někde doma ještě schovanou studii z roku 1983, která na zhoršení místní dopravní obsluhy zavedením m-B a zrušením tramvají upozorňovala, leč bohužel marně.
K té magistrále. Je hezké napsat, že "by opravdu měla zmizet". To plácali už první herci-politici občanského fóra v roce 1990. Jenomže magistrála je daň za neprůjezdnost centra města a absenci jiných kapacitních severojižních tahů. Druhým, a podle mého názoru stejně špatným severojižním tahem je trasa Karlín - Výtoň po nábřeží. Magistrálu bohužel nejde "jen tak zmizet", protože poptávka po dopravě jen tak nezmizí. Až bude možné magistrálu o nějaký pruh omezit, budu první, kdo navrhne úpravu u Muzea.
Nemyslím si, že by byla TT na Václaváku nezbytná, ale užitečná jistě ano. Jsou úseky, které volají po lepší dopravní obsluze víc.
Malá ukázka toho, jak nově zavedené tramvaje v historickém jádru kazí turistický ruch a jak z nich lidé mají strach - Bordeaux:
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Uvědom si, že doprava v Praze je především pro Pražany, na nějakýho tůristu z vysoka dlabu. Ale když se potřebuji dostat do centra (na úřad, do banky, do školy ....) tak tam nehodlám šlapat vycházkovou trasou přes půl Prahy. Měl jsem tu "radost" obdivovat památky příkop celé 4 roky co jsem tam chodil do školy a řeknu ti asi toto: musel jsem jak **** chodit denně 15 minut z národky až Na Příkopy, kdyby tam jezdila tramvaj, byl jsem tam za 2 minuty.
Jde o to, jestli chceme mít centrum jako takový skanzen pro turisty zcela odtržené od města (od dopravy - od tramvají) a pouze ho podjíždět při cestě na druhou stranu Prahy, nebo jako součást města kam se dá dostat v kulturním čase. A na argument metra rovnou zapomeň, metro je dálkové spojení, najdeš málo pak který by z národní třídy na můstek jezdili metrem.
Jak se ukázalo metro není všespásné a souběžná tram nemusí být na nic (viz 3).
Jde o to, jestli chceme mít centrum jako takový skanzen pro turisty zcela odtržené od města (od dopravy - od tramvají) a pouze ho podjíždět při cestě na druhou stranu Prahy, nebo jako součást města kam se dá dostat v kulturním čase. A na argument metra rovnou zapomeň, metro je dálkové spojení, najdeš málo pak který by z národní třídy na můstek jezdili metrem.
Jak se ukázalo metro není všespásné a souběžná tram nemusí být na nic (viz 3).
magistrála ano, tramvaje ne
Jen čistě deduktivní úvahou, nemyslím si že vracet na Václavské náměstí tramvaje je nápad dobrý. Naproti tomu magistrála by opravdu měla zmizet. Muzeum by mělo tvořit s náměstím jeden celek. Jelikož je centrum Prahy dojnou ovcí z turismu, bude takto i přizpůsobené. Tzn. maximum pěších zón, volnosti pohybu, obchůdků, stánků, maximum zviditelnění historických památek, minimum jakékoliv dopravy a dalších civilizačních vlivů. Tramvaje by na Václavském náměstí nedělaly dobrotu. Hlavně prosím neargumentujte tím, že chudák turista se musí vláčet z jednoho konce na druhý pěšky. Prošel jsem Václavák stokrát a je to záležitost pár krátkých minut, nehledě na to že turista chce chodit a pozorovat, nestojí o vození se v tramvaji. Spojení z Vodičkovy a JIndřišské je tak akorát, a metro je na dosah v každém koutě náměstí. Zavedením tramvají na Václavák odstartujete nesmyslné zaplavení turistických pěších zón. Nedovedu si představit, že by se měla opakovat scenérie z Romeo z autobusu (Chalupáři), kde je socha Sv. Václava namísto odpočívajících turistů obklíčena těžkotonážními tramvajemi a vystresovaným dopravním ruchem. Opravdu tahle krátká doba náměstí (100 let?) už je pryč. Je jasné, že k přestavbě docházet bude už jen z důvodu udržení penězotoků do spřátelených firmiček, ale... opravdu tramvaje ani další doprava by se v historickém jádru opravdu šířit neměly.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 10
- Registrován: 11.5.2006 13:17
Re: TT Václavské náměstí - studie
Pokud se někdy tratě na Václavském Náměstí dočkáme, tak doufám, že budou obě výhybky na Vinohradské i dole u Vodičkovy (Jindřišské)... A co se denního linkového vedení týká, máme tu čísla 1-26... a do konce třetí desítky chybí obsadit 27,28,29... takže ty bych navrhoval zavést
A pokud ne, tak třeba taková linka č.2 je taková ostudně kraťounká...
A pokud ne, tak třeba taková linka č.2 je taková ostudně kraťounká...
Re: TT Václavské náměstí - studie
Pan A. bude psát o osvětě a já budu prodávat odpustky za zbytečné zaplňování fóraMOp píše:Jelikož rád píšete pane A., tak se toho jistě v únoru chopíte. Děkuji!