Stránka 71 z 137

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 12.10.2014 18:16
od 9001
MM-Mikulovsky píše:
gabuliatko píše:Vezmi si kolik toho mělo vzniknout okolo stanice Veleslavín a jaká je realita.
Pleteš hrušky s jablky či já o voze a ty o koze:
Jistě mluvíš o stavbách, jenž mělo investovat město.
Ale na Ruzyni se jedná o parcely a stavební "akce" tzv. developerů = soukromých subjektů, ale protože to je rozsáhlé území, tak nařídí-li veřejné instituce jakoukoliv regulaci výstavby - včetně vedení ulic, inženýrských sítí a případných TT či maximální výšky zástavby, tak ty soukromé subjekty budou muset poslechnout, protože v opačném případě nedostanou stavební (případně ani územní) povolení pro ostatní stavby, na nichž (jejich prodeji či případně pronájmu) chtějí vydělávat.
Pohádka pokračuje bakšišem pro lidi s razítky a najednou to jde. Stavby se postaví a bude tam jezdit autobus. Zazvonil zvonek a pohádky je konec.

Např. Florentinum, že...

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 12.10.2014 16:40
od MM-Mikulovsky
gabuliatko píše:Vezmi si kolik toho mělo vzniknout okolo stanice Veleslavín a jaká je realita.
Pleteš hrušky s jablky či já o voze a ty o koze:
Jistě mluvíš o stavbách, jenž mělo investovat město.
Ale na Ruzyni se jedná o parcely a stavební "akce" tzv. developerů = soukromých subjektů, ale protože to je rozsáhlé území, tak nařídí-li veřejné instituce jakoukoliv regulaci výstavby - včetně vedení ulic, inženýrských sítí a případných TT či maximální výšky zástavby, tak ty soukromé subjekty budou muset poslechnout, protože v opačném případě nedostanou stavební (případně ani územní) povolení pro ostatní stavby, na nichž (jejich prodeji či případně pronájmu) chtějí vydělávat.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 10.10.2014 22:02
od gabuliatko
Vezmi si kolik toho mělo vzniknout okolo stanice Veleslavín a jaká je realita.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 10.10.2014 21:43
od MM-Mikulovsky
m@rtin píše:http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3192126
Občanské sdružení informuje o tramvaji na Dědinu
tak jsem se to snažil důkladně přečíst a myslím, že bych se pod každé slovo podepsal - není tam nic proti prodloužení TT jako takové, ale je to celé proti nekoordinovanému plánování prodloužení TT ve vztahu k dalším v oblasti plánovaným stavebním změnám:
1.) viz odkaz v mém příspěvku:
MM-Mikulovsky píše:.... Nešlo mi o výčet konkrétních - již dnes plánovaných staveb, ale o to jestli se nemají ty stavby upravit/plánovat s ohledem (na mnou v minulosti zde na TF i v tisku zaznamenané) plány "srovnání se zemí" současné zástavby (jestli jsem to dobře pochopil) v této oblasti cca mezi Vlastinou ul. a železniční tratí jižně od ní = Má-li být aktuálně fyzicky uvolněna velká plocha a v ní budována nová zástavba tak:......
2.) nenávaznost "hlavní" TT na žel. stanici P-Ruzyně, jenž se má v budoucnu stát významným dopravním uzlem oblasti
3.) na magistrátem schválenou výstavbu OC Bauhaus ve východní části okolí R1, kde jsem navrhoval P+R:

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 10.10.2014 18:07
od Bobik
Marek B. píše:Přesně takto se nesmí komunikovat s občany P4 Podolí. Jinak TT Jeremenkovou a Podolský most taky neprojdou.
Nojo, ale jak k tomu naše geniální a moudrý politiky s patentem na rozum, co vědí všecko nejlíp, donutit?

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 10.10.2014 12:26
od Marek B.
Přesně takto se nesmí komunikovat s občany P4 Podolí. Jinak TT Jeremenkovou a Podolský most taky neprojdou.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 10.10.2014 9:04
od m@rtin
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3192126
Občanské sdružení informuje o tramvaji na Dědinu

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 10.10.2014 8:38
od m@rtin
petr03 píše:Tak kasarna va Vlastine znam velmi duverne, neb leta pane 2002 jsem tam travil sve casy v zelenem. Co se tyce prostoru za zdi, tak moc prostoru tam neni. Nerikam, ze tak 80% objektu k necemu slouzi, urcite by to slo zbourat, ale nesmi se zapomenout, ze vlastnik je ACR. A k vedeni tram touto oblasti zastavam nazor, ze tramvajove teleso by melo byt pouze na evropske. A pak na letiste. A ne vezt to obklikou pres sidliste. To by bylo druhe metro A.
Tramvaj na letiště je šílená hámotina. Jestli se mají tramvaje z Divoké Šárky někam protáhnout, tak k nejbližšímu sídlišti a přímo do něj, jinak ta trať nedává smysl.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 09.10.2014 23:28
od Tom
Petrpes píše:A já myslel, že jste na ČZU skončili u dvoukloubových autobusů, co v Praze nikdy nebudou :D
Nyní už se počítá pouze s tramvají... :D

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 09.10.2014 20:59
od petr03
Tak kasarna va Vlastine znam velmi duverne, neb leta pane 2002 jsem tam travil sve casy v zelenem. Co se tyce prostoru za zdi, tak moc prostoru tam neni. Nerikam, ze tak 80% objektu k necemu slouzi, urcite by to slo zbourat, ale nesmi se zapomenout, ze vlastnik je ACR. A k vedeni tram touto oblasti zastavam nazor, ze tramvajove teleso by melo byt pouze na evropske. A pak na letiste. A ne vezt to obklikou pres sidliste. To by bylo druhe metro A.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 09.10.2014 16:09
od MM-Mikulovsky
Bobek píše:1 - ne
2 - počítá se max. s odbočkou po Drnovské k nádr. Ruzyně
3+4 - snad rovnou na terminál 3, dál ne
Nešlo mi o výčet konkrétních - již dnes plánovaných staveb, ale o to jestli se nemají ty stavby upravit/plánovat s ohledem (na mnou v minulosti zde na TF i v tisku zaznamenané) plány "srovnání se zemí" současné zástavby (jestli jsem to dobře pochopil) v této oblasti cca mezi Vlastinou ul. a železniční tratí jižně od ní = Má-li být aktuálně fyzicky uvolněna velká plocha a v ní budována nová zástavba tak:
1.) tak nevidím jediný rozumný důvod pro zachování členitosti-protilehlých oblouků (při stejně v místě plánované REKO) železniční tratě, když budou volné vhodné pozemky pro její napřímení!
2.) a) vidím jako totální chybu plánovat novou TT mimo ní a pak nesmyslně obhajovat její dostatečné neobsloužení MHD či jej tam ještě složitě dodatečně vymýšlet
b) neplánování pravidelného "potkávání se" TT a železniceje také nesmysl, protože:
- v běžném provozu je železnice (jako =M=) prostředek pro rychlé přesuny na delší vzdálenosti = pro svou atraktivitu potřebuje pravidelnou návaznou dopravu na kratší vzdálenosti
- při mimořádnostech se (částečně souběžné a potkávající se) TRAM a železnice mohou velmi dobře vzájemně dočasně zastoupit = i v takové situaci být považovány za spolehlivé
3.) (viz již uvedený účel/význam železnice) nevidím jediný rozumný důvod zdržovat ji zastavováním na Dlouhé míli = v oblasti (stejně plánovaného P+R), které navíc by bylo značně rozlehlé a s velkou docházkovou vzdáleností do jedné stanice železnice, zatímco TT může mít i 3 zastávky (OC Šestka = západ P+R, Dlouhá Míle = střed/jih P+R, Drnovská = východ P+R u současné BUS zastávky Dlouhá Míle), čili žádný spoj od centra by neměl (v pravidelném provozu) končit dřív než u OC6
4.) (viz již uvedený účel/význam železnice) nevidím rozumné jezdit na Letiště se zastávkovými vlaky (= těmi co by zastavovali víc jak Letiště - Nádraží Veleslavín =M=A - P-Bubny/Vltavská =M=C - Masaryčka =M=B) a R/Sp mezi Kladnem a Prahou-Masaryčkou =M=B by s více jak 3 mezi zastávky (P-Ruzyně, P-Dejvice/Hradčanská =M=A, P-Bubny/Vltavská =M=C) =M=A na Letiště nemá takový potenciál jako kombinace železničního Ex/R/Sp a TT.
5.) pokud někdy (nejdřív po roce 2030) někam ještě ze stanice Nem.Motol by se měla prodlužovat (na západ) =M=A, tak jedině jihozápadně = přes stanice Sídl.Řepy (dnešní Slánská) - Stodůlky =M=B - (dále územní rezervou pro plánované větvení =M=B) do konečné Západní Město

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 09.10.2014 13:32
od Bobek
1 - ne
2 - počítá se max. s odbočkou po Drnovské k nádr. Ruzyně
3+4 - snad rovnou na terminál 3, dál ne

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 09.10.2014 13:05
od MM-Mikulovsky
Já tedy sice nemám přesnou představu jaké změny v oblasti Ruzyně se chystají, ale pokud jejich základem je totální přestavba ploch zastavěných nyní sklady a kasárnami, tak doufám, že:
1.) se změní (při REKO) stopa železnice Praha - Letiště / Kladno, která se v okolí současné stanice P-Ruzyně takto napřímí a tím tuto stanici posune severněji k ul. U Prioru
2.) TT z DŠ bude v 1.etapě prvotně prodloužena "přímo" k železniční stanici P-Ruzyně (a někde u ní vybudováno vložené TRAM obratiště nejlépe typu "Dvorce/Hlubočepy")
3.) v 2. etapě bude TT od obratiště Nádraží Ruzyně prodloužena k OC Šestka, kde by kromě TRAM obratiště od/k centru mělo ve dvou etapách vzniknou P+R "kolem" (prvně západně a pak i východně od) R1
4.) a ve 3. etapě by se TT mohla prodloužit až k terminálům letiště s tím, že by tam byla ukončena jednokolejnou blokovou smyčkou s manipulačními/předjízdnými/odstavnými kolejemi ve "vratné kolejové spojce" u dnešní BUS zastávky Schengenská = Každá TRAM by (zpravidla) smyčku projela 2x (jednou kvůli výstupu cestujících z centra a jednou kvůli nástupu cestujících do centra s tím, že mezi těmi objezdy by ji mohl řidič odstavit a minimálně si odskočit).

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 09.10.2014 12:39
od 9001
Tom: A existuje i propočet nákladů na provoz? Bus vs. sezonní tramvaj? :devilsmokin

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 09.10.2014 12:36
od Petrpes
A já myslel, že jste na ČZU skončili u dvoukloubových autobusů, co v Praze nikdy nebudou :D