Stránka 117 z 137

Napsal: 05.6.2006 18:45
od Karotka
BKV možná předpokládal, že panely zůstanou a budou se měnit jenom kolejnice. Praxe pak ukázala, že by to mělo být naopak :)
Taky myslím, že se to preferovalo i jako "východní zlepšovák, který nahradí zastaralou technologii z dob buržoazní Anglie" (naštěstí jsem tyhle doby nezažil, ale prý se musely zavádět i takové RVHPácké nesmysly, co byly už na první pohled kontraproduktivní).

Napsal: 05.6.2006 18:26
od Petr
pawel píše:(...)ale absolute, vždyť se tvrdí, že BKV je velmi drahá technologie...tak jak je možný, že byla/je natolik favorizována?
Sice nejsem Absolut, ale dovolím si odpovědět a doufám že správně. Technologie panelů BLV je velmi drahá, pokud je použita jako novostavba tratě. Pokud je však již trať panelizována, je jen náhrada novými panely podstatně levnější, než rekonstrukce zpět na klasický svršek

Napsal: 05.6.2006 17:48
od pawel
rozpadlé BKV a rozpadlý živičný kryt/úseky na boso - toť doopravdy něco nesrovnatelnýho. osobně mám daleko lepší vzpomínky na starý úsek karmelitská + chotkova + keplerova (přes letenskou ani mariánské hradby postaru jsem se moc nenajezdil) než na kteroukoli BKV trať v horším stavu. speciálně ve vyšších rychlostech je BKV prostě tragédií.....

ale absolute, vždyť se tvrdí, že BKV je velmi drahá technologie...tak jak je možný, že byla/je natolik favorizována?

Napsal: 05.6.2006 14:08
od Absolut
Motorovy vuz řady 810

Napsal: 05.6.2006 14:00
od DavidD
Absolut píše:Čistě můj názor: BKV v pražských ulicích je něco jako šukafony na našich lokálkách. Nebýt BKV, tak nám komanči zrušili víc TT. Nebýt šukafonů, tak nám kapitalismus odvál provoz z víc lokálek.
Co je to šukafon?

Napsal: 05.6.2006 13:37
od Absolut
Čistě můj názor: BKV v pražských ulicích je něco jako šukafony na našich lokálkách. Nebýt BKV, tak nám komanči zrušili víc TT. Nebýt šukafonů, tak nám kapitalismus odvál provoz z víc lokálek.

Napsal: 05.6.2006 13:33
od Absolut
Co se může stát - prdlajs. Ještě to tam nějakou dobu bude a pak se odfrézuje nebo zcela vybere živice a položí nová. Ten oblouk se holt malinko pohnul a zdeformovalo to kryt. Co tam může bejt? Dřevěný pražce, špatně podbitý nebo vůbec, ne? Naboso to nebude, i když ještě úseky naboso máme:-)

BKV - hele a víš, že já bych je nezavrhoval. Ale to je jiná pohádka

Napsal: 05.6.2006 11:58
od Karotka
BKV je hnus největší, bez debaty. Ale ta živice taky nemusí být jen rozpukaná kolem styků - právě u Muzea se v obloucích vytvořily celkem výrazné "hrby" a kolejnice jsou znateně pod úrovní živice. Kdo ví, co se s tím ještě může stát...

Napsal: 05.6.2006 7:55
od Absolut
Já neříkám, že se hodí, ale že stačí. Připlácet za rozebíratelný kryt v přímé, kde se trať stejně 20 let nebude udržovat, je nesmysl. Něco jiného jsou oblouky - tam se rozebíratelný kryt vyloženě hodí...

"po krátkém čase zapomnění bude horší než otevřený svršek" - to je jen optický dojem. Klasika s rozlámanou živicí kolem styků je pořád lepší, než třeba oblouk R=50 poskládaný z BKV tvořící prostorový polygon... příklad budiž esíško mezi Divadlem na Fidlovačce a Svatoplukovou

Napsal: 03.6.2006 22:21
od Karotka
Na "postav a zapomeň" se právě živice moc nehodí, protože po krátkém čase zapomnění bude horší než otevřený svršek... viz např. oblouky mezi Škrétovou a Vinohradskou.

Napsal: 03.6.2006 21:05
od Absolut
Holdfast znám, je to celkem spolehlivá a fajnová věc, určitě k vidění na pár přejezdech. Možná na Černokostelecké, jestli tam ovšem není Strail. V našich podmínkách stylu "postav a zapomeň" však obvykle stačí živičný kryt - výhody demontovatelné pryže jsem ještě neviděl použité. Jinak samozřejmě, možné i vhodné na širou trať s pojezdem IAD by to bylo, ale těch peněz to si neumíte představit :roll: :roll: :roll:

Napsal: 31.5.2006 23:25
od Karotka
Bohužel tam nepíšou technické podrobnosti, ale podle mě by se to hodilo místo BKV - po přestavbě na pražce by se trať nezakryla panely ani asfaltem, ale gumou, která lépe tlumí hluk. Za mokra to bude klouzat podobně jako doteď :)

Napsal: 31.5.2006 23:07
od Skodlivec
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/5034912.stm

panove....co si myslite o tomto???? Ze by prave dobihali ty nase precpane ulice???? :shock: sem zvedav na Vase nazory

Napsal: 25.5.2006 14:34
od Absolut
Ad mouser: no právě třeba ohledně postoje toho statku s hipoterapií postižených dětí ty noviny v odkazu lžou. A není to jen tohle... ale ono to po volbách usne. Pojďte kecat o tramvajích...

Re: Tramvaj do Radotína?

Napsal: 24.5.2006 19:46
od P_V
Mouser píše:...Zadruhé varianta podél Vltavy vadí pouze několika obyvatelům Komořan, kterým by vedla za domem ulice širší než Komořanská (ach Bože!). Krásně se potvrzuje tou zmínkou o jisté paní, která v Komořanech chová dvacet koní pro děti a teď by jí za domem jezdily neustále kamiony. Myslím, že se takovémuto "obětování" několika málo jedinců říká "obecný zájem"...
Ony jsou i jiné argumenty proti variantě podle Vltavy. Třeba těsná blízkost dvou křižovatek na okruhu - z každé strany mostu jedna, ale bez průběžných kolektorových pruhů na mostě. Jsou obavy že se most přes Vlavu zahltí.
Viz http://www.ceskedalnice.cz/net/forum.as ... rMarkus892