Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9664
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 19.12.2019 21:59

VS: To ještě byl plán, že bude společná Pankrác :-). Ale tak říkal jsem si, že v rámci úspor to přežilo...

Bobik: Tak druhá recyklace rusáků už běží myslím na první soupravě :D. Takže proč ne.D

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 19.12.2019 11:59

9001 píše:
18.12.2019 21:31
Původní plán byl, že to bude 2 ku 1 s M1...

Ale vzhledem k tomu, že o nových vozech nikdo nemluvil a ani se neřeší jejich deponace natož nějaké VŘ, tak pochybuji, že se za 8 let stihne sehnat výrobce...
A co to bylo za plan ? Deponace se samozrejme resi, vcetne provozniho osetreni, udrzby a mycky na trase. A vyrobce uz je, rekl bych, celkem jasny. Tim spis, kdyz kazdy dodavatel automatickeho metra pozaduje specificke pozadavky na stavebni provedeni trati a stavebni cast se jiz projektuje...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4301
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Metro D

Příspěvek od Bobik » 19.12.2019 7:14

Humor je o vlákno vedle... :lol:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1379
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Radek » 19.12.2019 6:23

Witowski má i jasnou vizi pokud jde o budoucnost flotily. V roce 2027 by měl být zahájen provoz na nové trase D, kde budou jezdit automatické vlaky. Ty by se postupně měly rozšířit na trasu C a vytlačit z ní dnešní vlaky Siemens. „Tím pádem se vlaky od Siemensu budou postupně přesouvat na trasu B, kde staré ruské vlaky postupně zmizí. Ale to se bavíme o horizontu do roku 2040,“ říká Witowski.
https://zdopravy.cz/dpp-ceka-jednani-se ... rdy-23039/

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9664
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 18.12.2019 21:31

Původní plán byl, že to bude 2 ku 1 s M1...

Ale vzhledem k tomu, že o nových vozech nikdo nemluvil a ani se neřeší jejich deponace natož nějaké VŘ, tak pochybuji, že se za 8 let stihne sehnat výrobce...

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 18.12.2019 21:20

A na C bude místo M1 jezdit co ?
A ty M1 tam budou jezdit na Matru ? :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9664
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 18.12.2019 20:24

Metro bez řidiče, ale podle toho, že v první etapě nebude Depo Písnice, tak tam stejně budou jezdit M1 ne?

Navíc město ani nemá vyřešené financování :-(

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3748
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Metro D

Příspěvek od von Špilberk » 18.12.2019 18:21

V lednu začne hloubení štol pro metro D, budou součástí nové stanice
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dopra ... zpravy_rsr

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 17.9.2019 12:52

P_V píše:
14.8.2019 10:30
Cihlové domy popraskají a trhliny se zas dají vyplnit maltou. Monolit také jakž takž drží pohromadě za četné armatury, i když praskne. Ale paneláky jsou nejvíc namáhané ve spojích panelů, kterých je jen několik málo, a když prasknou ty, je problém s velkým P. V panelové konstrukci se prostě napětí neumí rozložit do nějakých méně závažných trhlin, ale koncentruje se do bodů.
Viz např. jak prošly tunely III.A pod sídlištěm Skalka, umně se propletly mimo paneláky. Nebo IV.B pod hloubětínským sídlištěm. Tady v Krči budou procházet naštorc. I obecně je snaha vést tunely pod nezastavěnými plochami, aby bylo problémů co nejméně.
Obecne je sice snaha vest tunely mimo zastavbu, ale nema to nic spolecneho s panelaky. Naopak panelove domy, tim spis stavebnice z plejad Novych konstrukcnich soustav po Ronan Point jsou prostorove velmu tuhe jako celek a chovaji se jako krabice, coz mohly dokazat pri povodni, kde v rade pripadu byly paneove domy z poloviny podemlety vodou a ukazkove staly bez sebemensiho problemu dal. Jinak na Sidlisti Hloubetin je stavebnice T03B, tedy blokopanel.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3607
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 14.8.2019 10:30

Cihlové domy popraskají a trhliny se zas dají vyplnit maltou. Monolit také jakž takž drží pohromadě za četné armatury, i když praskne. Ale paneláky jsou nejvíc namáhané ve spojích panelů, kterých je jen několik málo, a když prasknou ty, je problém s velkým P. V panelové konstrukci se prostě napětí neumí rozložit do nějakých méně závažných trhlin, ale koncentruje se do bodů.
Viz např. jak prošly tunely III.A pod sídlištěm Skalka, umně se propletly mimo paneláky. Nebo IV.B pod hloubětínským sídlištěm. Tady v Krči budou procházet naštorc. I obecně je snaha vést tunely pod nezastavěnými plochami, aby bylo problémů co nejméně.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 14.8.2019 8:37

P_V píše:
09.8.2019 8:57
Původní socialistické trasování pod Štúrovou mělo hlavní důvod, že poklesy od ražby nepostihnou paneláky...
Docela zajímavá úvaha, nicméně by mě zajímal její původ. Paneláky T08B jsou prostorově tuhé konstrukce a nějak si nedovedu představit, že by jim měl vadit tunel metra. Když se popasovali s podchodem historických domů uplácaných z hlíny v centru, tak proč zrovna u paneláků by si s tím neporadili ? :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9664
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 12.8.2019 10:21

XSC: On ale společný podnik stejně bude... Radní pro dopravu to zminil, že to bez nej stejně nejspíš nepůjde... Akorát Penta asi nebyl ten správný...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3607
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 09.8.2019 8:57

Původní socialistické trasování pod Štúrovou mělo hlavní důvod, že poklesy od ražby nepostihnou paneláky. S TBM-EPB už to snad nehrozí. Dále je fakt, že u nemocnice bude asi tak o 200m kratší přestup i na busy po Vídeňské.
Ale hlavně v té době, kdy se to měnil, ještě nikdo nevěděl, že se podaří ta právní klička se zrušením územního plánu. (nebo už měl nachystáno? :evil: ). Jinak by se vykupovalo za zastropovanou cenu a popř. i vyvlastňovalo. To spíš by mě zajímalo, kde se to znovuprovedení zrušené změny ÚP zadrhlo. Za Béma se změna ÚP umožňující metro na letiště schválila extrémně rychle.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 09.8.2019 0:51

Na druhou stranu pořád lepší než onen nesmyslný společný podnik, který byl tak vehementně prosazován. A mimochodem by mě zajímalo, zda ona změna trasy D ještě za Béma od původně plánovaného Zálesí k nemocnici Krč nebyla už tehdy dohodnutým kšeftem. O spekulacích s pozemky v tomto místě všichni museli vědět.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3748
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Metro D

Příspěvek od von Špilberk » 07.8.2019 10:55

V době vlády ODS ještě Piráti moc nebyli. Takže spíš otázka, jak by Piráti řvali, kdyby tohle udělala Krnda s Dolínkem.
Kdyby tohle udělala ODS, tak už je metro D v provozu. 8-)

A hlavně: změnu ÚP musí schválit zastupitelstvo HMP, a víme, co naši zastupitelé umí.
Ještě je taky otázka, na čem se usnese Praha 4. [-o<

Odpovědět