Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Metro D

Příspěvek od gabuliatko » 25.4.2011 17:43

já bych to neviděl tak černě, při povodních se to taky zvládlo ...

Martina
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 24.4.2011 17:02
Bydliště: České Budĕjovice

Re: Metro D

Příspěvek od Martina » 25.4.2011 16:51

Co se týká obratište,technicky by šlo řešit na severnim předmostí Nuselského mostu.Ale to lze při troše dobré vůle firmy,která bude provádet rekonstrukci,protože bude kolej zasahovat z části na most.Ale bylo by to schůdnejší nežli končit na Hl.nádraží.
A prosazovat TT Jeremenkova sice lze,ale na meste to asi neprojde,jelikož na to nebudou peníze.Leda nejakou dotaci z EU,ale na to se dneska taky nedá už moc spolehnout.Nejak se to vyřešit musí,jelikož pokud nastane dlouhodobá výluka Nuselského mostu a nebude kapacitne vyřešená doprava jak hromadná,tak odpovídající objízdné trasy pro IAD,tak nastane kolaps dopravy takového rozsahu,jaký si nedokáže asi nikdo představit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.4.2011 14:12

Osobně tvrdím, že přetíženému metru C může výrazně ulehčit a potažmo při výluce Nuseláku jej z nezanedbatelné části nahradit TT Budějivická =C= - Na Strži =D= - Dvorce (běžně přestup na TRAM na Palačák =B= - Staroměstská =A=, při výluce Nuseláku, nastane-li dříve než výstavba D mezi Pankrác - Náměstí Míru, asi vhodná nějaká přímá linka) - Lihovar - Smíchovské nádraží =B=.
Ovšem nejvíce by dle mne výluce Nuseláku pomohlo, kdyby plánovaný úsek D Pankrác =C= - Synkáč - Mírák =A= - Hlavák =C= byl stavebně propojený a technologicky průjezdný pro polovinu spojů Céčka(počítám, že Déčko by mělo, proti němu poloviční interval, do nějž by se průjezd spojů C vtěsnal). Druhá polovina spojů C by od severu končila na IPP (díky vložení kolejového přejezdu ve tvaru "X" mezi stanice Hl.n. a Museum, přes níž by soupravy projížděly střídavě po dvou až třech po jedné a pak po druhé koleji) a od jihu na Pražského povstání (kde již kolejový přejezd je).

Martina
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 24.4.2011 17:02
Bydliště: České Budĕjovice

Re: Metro D

Příspěvek od Martina » 25.4.2011 13:18

Dodře,bylo to možná jak píše kolega Lomoz.Nic jsem nehledala,psala jsem to více méňe z hlavy.
Řekla bych ale,že bychom se nemeli bavit o tom kudy to kdy navrhnul,ale o tom,jak řešit náhradu při výluce Nuselského mostu.A ta nebude trvat pár dní,ale možná nekolik mesíců.

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Metro D

Příspěvek od S_M_Lomoz » 25.4.2011 7:39

No... jestli mě neklame paměť, bylo to trochu jinak. Z Pankráce na jih v plánech ze šedesátých a sedmdesátých let skutečně vedla větev C1, viz i odbočovací založení za stanicí z centra. "Původní" trasa D měla vést z Modřan podél Vltavy na sever a u KN se zlomit doprava na IPP a NM. Dál se varianty už postupem času lišily, ale obvykle šla jedna větev na Žižkov a druhá do Vršovic k Slavii.
První verze trasy D používající úsek Libuš - Pankrác, kterou si vybavuju, je v jedné brožuře z roku 1985 - je datovaný 1984. Tam má bizarní trasu Libuš - Pankrác - Kavčí Hory - Smíchov - Anděl - Újezd - Malostranské nám. - Staroměstská - Náměstí Republiky - Hlavní nádraží - Žižkov. Trasování podobné dnešnímu (...-Pankrác-Nádraží Vršovice-Jířího z Poděbrad-...) je z roku 1987.
Tak nějak si připadám jako legendární cpt. Obvious.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od BerryML » 25.4.2011 0:26

Původní plány mluví jinak. Rozdvojení ,,C´´ to rozhodně není a nebylo....

Martina
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 24.4.2011 17:02
Bydliště: České Budĕjovice

Re: Metro D

Příspěvek od Martina » 24.4.2011 22:23

Pokud se nekdo zajímá o tuto problematiku hloubeji,tak ví,že metro navrhované jako trasa D (Písnice-Lhotka-Pankrác)je původní rozdvojení trasy C .A původní D éčko jelo z Modřan přes Braník na Pankrác,nádr.Vršovice,Nám.Jiřího z Podebrad a na Žižkov.Ten konec stoprocentne nevim,ale tak nejak to bylo.A teď proč.Jelikož jak se neustále uvádí,že Nuselský most je v havarijnim stavu před nutnou rekonstrukcí,tak odklon metra je nevyhnutelný.Pokud dojde k uzavření mostu,tak nelze vytvořit plnehodnotnou povrchovou náhradní dopravu spodem přes Nusle.Takže vystavba v tomto případe je nevyhnutelná.Dalo by se ješte odlehčit C éčku z Jižního města výstavbou TT Spořilov-Chodov-Háje-Petrovice-H.Mecholupy-nádr.Hostivař.Mohli by být na trase min.dve smyčky(Háje a Chodov)s tim,že by od Hostivaře jeli na Chodov a od Spořilova na Háje.Mohla by třeba linka 6 jedoucí Belehradskou od IPP rovne na Spořilov a Háje.A je částečne metro odlehčeno.Ale to je jenom návrh,ale jsem ochotná to zpracovat hloubeji,pokud by to bylo k nečemu.

uzivatel35

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel35 » 20.4.2011 14:05

orky píše:uzivatel35: Tohle metro se jmenuje 136 a překvapivě kapacitně stačí. Tohle metro by byly vohzené prachy do luftu. Já tvrdím, že blbost je i další kapacitní dopravu do lokality mezi Vltavou a Vršovicemi, kde je přímá linka (zpravidla tramvajová) do centra v každé větší ulici, vzdálené maximálně třičtvrtě kilometru, ale většinou mnohem méně, což dává poměrně luxusní dostupnost k těmto prostředkům. To vše doplněno dvěma linkami metra, které jsou od sebe vzdáleny kilometry dva. proč tuto vzdálenost rozdělovat další drahou podzemní stavbou?
136 a 139

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 20.4.2011 10:24

to by pak kazda stanice mela v nazvu slovo "hrbitovy" :-)

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Metro D

Příspěvek od petr03 » 20.4.2011 9:43

P_V píše:
krtinek píše:Já bych ty stovky miliard, ... dal vědcům, aby tam sestrojili opravdu funkční teleport.
Jak známo, teleport funguje na tom principu, že v cíli vytvoří kopii osoby, a na výchozím místě udělá vraždu rozložením v nic. No nevím jak by se to líbilo...
A jako první by to měli prubnout politici a neříct jim, že na druhé straně to není zapnuté .... :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 20.4.2011 1:26

krtinek píše:Já bych ty stovky miliard, ... dal vědcům, aby tam sestrojili opravdu funkční teleport.
Jak známo, teleport funguje na tom principu, že v cíli vytvoří kopii osoby, a na výchozím místě udělá vraždu rozložením v nic. No nevím jak by se to líbilo...

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Metro D

Příspěvek od orky » 19.4.2011 21:46

uzivatel35: Tohle metro se jmenuje 136 a překvapivě kapacitně stačí. Tohle metro by byly vohzené prachy do luftu. Já tvrdím, že blbost je i další kapacitní dopravu do lokality mezi Vltavou a Vršovicemi, kde je přímá linka (zpravidla tramvajová) do centra v každé větší ulici, vzdálené maximálně třičtvrtě kilometru, ale většinou mnohem méně, což dává poměrně luxusní dostupnost k těmto prostředkům. To vše doplněno dvěma linkami metra, které jsou od sebe vzdáleny kilometry dva. proč tuto vzdálenost rozdělovat další drahou podzemní stavbou?

uzivatel35

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel35 » 19.4.2011 21:36

Myslím,že by to bylo docela dobré,metro D v trase Nádraží Vršovice-Náměstí Svatopluka Čecha-Flóra-Prokopovo náměstí-Basilejské náměstí-Chmelnice-Nádraží Libeň-Vysočanská-Prosek,úsek Prosek-Vysočanské normálně bez bobové dráhy. Potom musí být linka S v trase (Neratovice)-Čakovice-Vysočany-Hlaní nádraží-Vršovice-Krč-Písnice (Jesenice-Kamenice-Popovice-Stránčice). Trať převedena z Kbel do Letňan,mezi Vršovice-Hlavní nádraží tunel ze stanicí Náměstí Míru,v Libuši podzemní tunel,mimo to nové stanice.
Druhá část trasy D od Vršovic může být Nusle (dnešní Synkáč)-Pankrác-Olbrachtova-Thomayerova nemocnice-Nové Dvory-Kamýk-Labe-Modřany (poliklinika)

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Metro D

Příspěvek od orky » 19.4.2011 20:41

uzivatel35 píše:Já bych byl pro tu ozubnicovou dráhu,co by využila bobovou dráhu.
Skutečně se nedivím, že Tě tady posílají kamsi. Udivuje mě, že tak nečiní i na konkurenčním fóru. Ale když jsem si tam přečetl některé Tvé návrhy, tak možná budu první. :)

uzivatel35

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel35 » 19.4.2011 19:41

Já bych byl pro tu ozubnicovou dráhu,co by využila bobovou dráhu.

Odpovědět