Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 131
Registrován: 02.5.2010 8:25

NMD

Příspěvek od vs-metrak » 28.4.2011 9:55

dreamliner napsal:
... přestupní stanici tras A-D na nám. Míru. Co myslíte, jak bude řešena? ...
Z aktuálního dopravně urbanistického řešení plyne, že u vyústění výtahů z přestupního uzlu NM AxD, vznikne v Korunní ulici nová tramvajová zastávka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3586
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 28.4.2011 2:49

dreamliner píše:... přestupní stanici tras A-D na nám. Míru. Co myslíte, jak bude řešena? ...
http://metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/ruzne/NM_D_3D.jpg

dreamliner
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 20.4.2010 20:45

Re: Metro D

Příspěvek od dreamliner » 28.4.2011 1:39

Zdravím,
chtěl bych se zeptat na uvažovanou přestupní stanici tras A-D na nám. Míru. Co myslíte, jak bude řešena? Současná stanice na míráku je sama o sobě dosti hluboká, tak jestli déčko bude ještě pod ní, anebo vedle jako třeba Můstek. Je tam zase ale železniční Vinohradský tunel a nedaleko pak tubus céčka...
Díky a pěkný den :)

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Metro D

Příspěvek od orky » 27.4.2011 22:41

MŠ: Tuším, co naznačuješ, ale déčko na Žižkově nebude potřeba nikdy, i kdyby ta vyrostlo sídliště pro 20 tisíc lidí. Tam je a bude doprava dobře pokryta jiným způsobem, navíc je odtamtud kousek trasa A metra. Já si myslím, že v roce 2020 bude stav kolem nádraží Žižkov v podobném stavu, jako dneska a nárůst obyvatel nulový. Déčko bylo navrženo jedním z nejleších možných způsobů. Dokonce si myslím, že stanice u NBS bude mít jako uzlové místo větší význam, než stanice u Nádraží Vršovice. Vršovice mají poloviční obrat Radotína, a to se honosí názvem "rychlíková stanice". U NBS je vazba na tram do 4 směrů a na nádraží to je cca 600 m (tedy cca 8 minut), což odpovídá dostupnosti z tramvaje na hlaváku na zadní nástupiště. Po dokončení koridoru bych zvážil vyměnit zastavování rychlíků ve Vršovicích za zastavování na Zahradním Městě. Tam by to mělo větší význam a význam Vršovic by opět rapidně poklesl.
Teď by u déčka bylo nejrozumějším řešením, aby se začlo kopat co nejdřív a klidně na dvou frontách naráz, i kdyby se měly pozdržet jiné významné investice. Déčko by měla být dopravní investice číslo 1, situace na Kačerovsku už je neúnosná.
Hádám, že situace na céčku se do zprovoznění déčka moc řešit nebude. Možná vznikne nějaký další rychlík na Smíchov, ale to bude všechno. Tam už se nedá moc vymyslet, jak lidi z céčka trošku odsát. Takže 118, eventuelně 126, které by společně se 125 mohly zaručit to, že by při dalším sčítání mohl zůstat stav stejný jako v roce 2008. K roku 2020 odhaduji nárůst o 5-10% oproti dnešku.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Martin Šubrt » 27.4.2011 20:59

orky píše:MŠ: Takže to mám chápat tak, že nejlepší řešení je na déčko zcela rezignovat? Já se obávám, že jiné přijitelně rychlé řešení, než na IAD zcela nezávislou drahou neexistuje. A taková dráha by stejně ve většině případů vedla pod zemí, teda pokud bys nechtěl zbourat půlku sídliště. Pokud by se začalo o 10 let dřív, hned po ukončení stavby na Ládví, a stavělo se podle stejného harmonogramu, jako se plánuje dneska, tak se dneska mohlo jezdit z Pankráce do Písnice a mezi Pankrácí a Mírákem se kopalo.
Kdyby nebylo paskvilu A, a u Míráku se už kopalo, souhlasil bych s tebou. To by bylo přijatelné rychlé řešení. Ale TOTO řešení je bohužel v totálním nedohlednu. Tím, co jsem napsal, jsem chtěl naznačit, že vzhledem k ekonomicko-politickým souvislostem bude D hotovo v době, kdy bude muset být dávno přetíženost céčka řešena jinak. Tramvajemi, busy, regulací cílů v centru apod. Tudíž, že pro D máme hledat jinou etapizaci, dotahnout ho k nádr. Vršovice a dál...to už znáš...protože tam v okamžiku dokončení bude D daleko užeitečnější. Prostě jsem chtěl říct, že dnešní D se plánuje, jako by mělo vyjet zítra - s ohledem na dnešní potřeby. A až bude hotové...budou potřeby úplně jiné...respektive ty dnes a do 10 let nutné budou muset být uspokojeny jinak.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od thriller2 » 27.4.2011 18:34

Když by taková výluka byla plánovaná dlouho dopředu a magistrála by byla při ní neprůjezdná, tak by šlo nechat postavit provizotní tramvajovou trať od muzea k Hlavnímu nádraží Legerovou, parkem a Opletalovou a provozovat NTD Pražského povstání-Výstaviště. Možná by to vyšlo levnějc, než kolejový přejezd v tunelu metra před Muzeem. Je to jen 0,9km. No a kdyby ještě šlo postavit kusou obratovou kolej na PP a Vltavské, tak by NTD mohla mít tuto kratší trasu a být ještě doplněna dalšími linkami.
Samozřejmě do Modřan by musela přijít další linka, nejlíp prodloužená 21 do Modřan, která by na druhém konci šla asi na Palmovku, a další tramvajová linka jedoucí po trase 17 na Staroměstskou a pak po 18 a 20 do Dejvic, to by mohlo přebrat část toho davu lidí, co teď jezdí bus-MC-MA Kačerov-Muzeum Dejvická.
Dál by to chtělo zapojit vlaky na trati linky S9. Rychlíky, osobáky, připrcávky, cokoli, co by se tam vešlo. A k Horním Počernicím ČD a k Hostivaři ČD převést co nejvíc autobusových linek, které jinak normálně vozí lidi na Háje a Chodov. No a možná by přišla vhod i NVD Kačerov-Hlavní Nádraží, když by se tam vešla. Klidně by na Kačerově stačilo i provizorní dřevěné nástupiště alá Gymnazijní :)

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Metro D

Příspěvek od petr03 » 27.4.2011 18:03

Ted mě ještě napadla jedna varianta. Lanovku přes údolí. :D :lol: :D :lol:

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Metro D

Příspěvek od orky » 27.4.2011 17:33

petr03: Na Vyšehradě sotva, když ta stanice je v těsné blízkosti mostu.
ploki: Řešit havárii mostu tady je nad rámec tématu z déčkem už faticky nesouvisející. Kdyby se muselo, nějak by se to vyřešilo. Řešení určitě jsou, a hlavní problémy vidím dva: politický postoj k restrikci IAD a nedostatek vozidel a řidičů.
MŠ: Takže to mám chápat tak, že nejlepší řešení je na déčko zcela rezignovat? Já se obávám, že jiné přijitelně rychlé řešení, než na IAD zcela nezávislou drahou neexistuje. A taková dráha by stejně ve většině případů vedla pod zemí, teda pokud bys nechtěl zbourat půlku sídliště. Pokud by se začalo o 10 let dřív, hned po ukončení stavby na Ládví, a stavělo se podle stejného harmonogramu, jako se plánuje dneska, tak se dneska mohlo jezdit z Pankráce do Písnice a mezi Pankrácí a Mírákem se kopalo.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Metro D

Příspěvek od petr03 » 27.4.2011 16:59

Je tu jeste jedna varianta. Metro ukoncit na ipp ze severu a z jihu na vysehrade, a nechat proudit lidi pres most pesky. Na severni strane mit bus, ktery se bude tocit most-ipp (muzeum ci florenc) plus pomocna NAD ci NTD z prazskeho povstani dle danych variant.

Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 05.10.2008 12:00

Re: Metro D

Příspěvek od Ploki » 27.4.2011 16:00

Je uzavřený Nuselský most! Následující popisuje pouze vizi ovšem, jak se zdá, velice možné reality.

Představme si blíže nespecifikovanou budoucnost (max 15 let). Dle měření a hlášení statiků je potřeba kompletně uzavřít Nuselský most - kromě tubusu pro metro i vozovka pro auta. Nyní je potřeba dlouhodobě vyřešit náhradní dopravu MHD i IAD přes tento most (alespoň na měsíc, spíše však na dobu delší než jeden rok).

Aktuální situace:
- Po metru D z Pankráce na sever ani vidu ani slechu. Této vizi je zcela jedno, jestli je v provozu úsek od Pankráce na jih.
- To samé platí i pro TT v této oblasti.
- Z městského okruhu pro auta je v provozu tunel Blanka, východní část (Pelc-Tyrolka - Jarov - Lanový most) není v provozu.
- SOKP postaven nový úsek od D1 po Říčany. Okolo Uhřiněvsi a Měcholup postaven obchvat. Vysočanská radiála okolo Satalic v provozu. (toto je důležité pouze pro IAD, kterou se zde podrobněji nezabývám).

Předpoklady:
- Od jihu jde metro C ukončit na Pražského povstání.
- Od severu se mezi Hlavním nádražím a Muzeem vybuduje přejezdový kříž, který umožní, aby polovina vlaků končila na Muzeu, polovina na IPP (možná ten poměr bude 2:1 nebo pravděpodobně to technicky nebude možné vůbec, pokud budeme chtít udržet aktuální interval Céčka v severní větvi).

Kudy vézt objízdné trasy? Kapacitně nejvýhodnější je tramvaj. Autobus je však možné vtěstnat do téměř kterékoliv ulice. Předpokládám kombinaci obou dopravních prostředků, které se budou vzájemně kombinovat i překrývat. Důležité je také sladění s IAD, pro které se budou muset uzavřít některé ulice.

Možné objízdné trasy:
- Městský okruh západním směrem (Jižní spojka, tunely)
- Podolské nábřeží (západně okolo Vyšehradu)
- Východně okolo Vyšehradu (Na Pankráci /Čiklova - Slavojova - Vnislavova - Vyšehradská - Karlovo náměstí)
- Přes Nusle (Tábosrká - Synkáč - Bělehradská)
- Přes Vršovice (Na Jezerce - K podjezdu / V Horkách - U seřadiště - Moskevská - Francouzská)
- Přes Bohdalec (Spořilovská - Eden - Želivského)
- Jiné vzdálenější trasy

Některé z těchto tras bude potřeba uzavřít (nebo radikálně ztížit) pro IAD. Nejlépe ty, kde je TT v blízkosti metra. Což jsou pouze dvě - Podolská (P) a Táborská + Bělehradská (B).
V případě Podolské varianty je potřeba tramvaje od Podolského nábřeží doplnit autobusy jezdícími k Pražského povstání nebo Budějovické.

Varianta B
Proto se mi zdá lepší druhá varianta P. Zde je však nutnost dovézt náhradní dopravu na Muzeum. Ale jak? Odpovědět na jak je jednoduché, spíše otázka měla znít, kde ji ukončit. Nejbližší smyčka je až na Olšanských hřbitovech. To by po Vinohradské jezdily zbytečné prázdné tramvaje. Lépe by tak vyšla varianta s vyloučením tramvajového provozu v úseku Muzeum - Flora (máme TT v Korunní) a za Muzeem vybudovat obratový kříž. Kolik máme v Praze oboustranných tramvajích? Dle Wikipedie 47x KT8D5. Jízdní doba Vozovna Pankrác - Muzeum 15 minut, jeden okruh je možné stihnout za cca 40 minut, předpokládaný interval 2 minuty.
Pokud by tato varianta (B) byla realizovatelná, nábřeží (a ostatní trasy) by se mohli nechat IAD. To by znamenalo v maximální možné míře omezit IAD v Táborské a Bělehradské ulici (úsek od radnice přes Synkáč ke křižovatce s Otakarovou je dnes často úzké hrdlo). Na tuto náhradní tramvajovou dopravu by byl nasazen co nejmenší možná interval, který by umožňoval otáčení na slepé koleji u Muzea. Variantou by také mohlo být vedení druhé náhradní linky od Bělehradské vlevo přes IPP do Ječné a zakončení obratem přes Myslíkovu ulici (elegantní vyřešení přestupu na Béčko, ale chtělo by to, aby aspoň nějaká souprava metra končila na IPP). Doplnění této náhradní dopravy by bylo samozřejmě pomocí autobusů (proto také omezení IAD v této trase), kde by autobusy končily na Pražského povstání podobně jako po povodních a na druhé straně by se otáčely u garáží Slovan (šlo by udělat ve Vinohradské od Václaváku nájezdovou rampu na TT směr Bělehradská?) nebo obloukem Bělehradská - Anglická - Legerova - Vinohradská - Balbínova - Římská. Italská ulice by byla ponechána IAD, část Římské Rubešova - Škrétova uzavřena pro IAD i parkování.
Pokud by tato varianta (B) byla nerealizovatelná, nezbude jiné řešení než varianta první (P) nebo plně autobusová varianta V (východně okolo Vyšehradu).

Varianta P
Tato varianta nabízí kombinaci náhradní tramvajové a autobusové varianty. Přestupním bodem jsou buď Dvorce (bus z Budějovické) nebo Podolská vodárna (bus z Pražského povstání) podle toho, kde půjde lépe otáčet autobusy a nebude komplikovaný přestup. Na druhé straně je možné tramvaje ukončit na Muzeu podobně jako ve variantě B. Problémem je zde také silný tramvajový provoz v Ječné ulici, kde by musely být některé linky odkloněny. Díky komplikovanosti nebudu zatím tuto variantu více rozebírat.

Varianta V
Když nemůžeme po mostě, musíme údolím. Pokud by byly komplikace s otáčením tramvají na severní straně okolo Muzea (nebo někde poblíž), jsou jedinou možností autobusy. Ty je možné vézt zejména dvěma trasami - jak bylo popsáno ve variantě B nebo východním směrem okolo Vyšehradu směrem na Karlovo náměstí. Tato varianta (V) popisuje právě tento druhý způsob.
Problémem jsou zde úzké strmé ulice pojmenované po knížatech - Vnislavova, Slavojova, Lumírova, Krokova. Dále by autobusy pokračovaly Vyšehradskou ulicí až na Karlovo náměstí a po tramvajovém pásu Ječnou. Zakončení u Muzea by bylo podobné jako u varianty V.

Kromě popsaných variant se předpokládá rapidní posílení autobusové linky 125 a posílení alespoň některých úseků linek 136, 139 a 177.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4287
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Metro D

Příspěvek od Bobik » 27.4.2011 5:59

Nojo, Martine, ale co naděláš. Když je v tomhle státě 10mil pitomců, tak z čeho chceš vybrat kvalitní politiky.... 8-)
Leda import, ale kde brát?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Martin Šubrt » 26.4.2011 21:24

orky píše:XSC: K tomu všemu stačí maličkost: Politická vůle. Možností, jak se dostat z Hájů i Lhotky do centra je několik. Restrikce IAD by byla nezbytná, podobně jako tomu bylo při povodních. Každopádně já doufám, že než k něčemu takovému bude muset dojít, že déčko bude. Pokud by byl důvod stavět déčko jako nejdražší náhradní dopravu na světě, tak bych ho nestavěl. Ale ty hlavní důvody jsou jiné, zejména nedostatečná kapacita na céčku.
Hmm, tak to k tomu hlavnímu důvodu přistupujeme dost laxně, když jeho eliminaci můžeme očekávat nejdříve v roce 2022... Nejprve budeme ještě 3 roky kutat A a bude nás to stát 20 miliard. Pak budeme 4-5 let kutat D na Pankrác (což nás bude stát 30-35 miliard) a tam zřídíme super přestup do stanice na C s šířkou nástupiště 2 metry. Bude se psát rok 2019 (v nejoptimističtější variantě) a pořád se hlavnímu důvodu ani nepřiblížíme. Pak začneme kutat na Mírák a možná Hlavák, mineme nádr. Vršovice, utratíme dalších 20 miliard - a až budeme mít v roce 2023 utracených celkem 80 miliard, tak zjistíme, že jsme během té příšerně dlouhé doby museli céčku pomoci jinak, vlaky, tramvajemi přes Spořilov i Jeremenkovou apod. Prostě jsme museli, protože ten problém tu byl už před těmi 12 lety a musel být řešen v řádu jednotek miliard, bez ohledu na strašně zdlouhavou a nákladnou stavbu metra. A když to D otevřeme, zjistíme, že v součtu C + D nám jezdí do centra tolik lidí, jako jezdilo v C v roce 2011... A to se vyplatí...

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Metro D

Příspěvek od orky » 26.4.2011 20:46

XSC: K tomu všemu stačí maličkost: Politická vůle. Možností, jak se dostat z Hájů i Lhotky do centra je několik. Restrikce IAD by byla nezbytná, podobně jako tomu bylo při povodních. Každopádně já doufám, že než k něčemu takovému bude muset dojít, že déčko bude. Pokud by byl důvod stavět déčko jako nejdražší náhradní dopravu na světě, tak bych ho nestavěl. Ale ty hlavní důvody jsou jiné, zejména nedostatečná kapacita na céčku.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4287
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Metro D

Příspěvek od Bobik » 26.4.2011 20:00

XSC píše:
orky píše:Souhlasím. Když by se muselo, nějak by se to zvládlo i bez déčka i bez mostu na Dvorcích. Kombinace posíleného nábřeží, náhradní vlakové dopravy z Krče a různých rychlíkových autobusových linek vyhrazenými pruhy by to nějak šlo. Větší problém by byl nedostatek vozidel, zejména kloubových autobusů. Ale nemyslím si, že by zkáza Nuseláku přišla natolik rychle, aby se na ni nedalo připravit v rámci stavu infrastruktury, který v té době bude k dispozici.
Problém je v tom, že Nuselák slouží zároveň pro metro i auta. Odstavení C by se zvládlo. Ale odstavení Nuseláku zároveň znamená, že není kudy vést náhradní busy, průjezdnost přes Nusle je mizerná, navíc dojde k totální zácpě díky IAD. Stav po povodních trval poměrně krátce, tohle by mohlo být třeba na dva roky.
No ono by se to zvládlo zavřít celé s variantou částečného zprovoznění pro NAD a IZS. Jenže jednak chybí politická vůle k úplnému uzavření centra pro IAD, jednak plochy parkovišť P+R s dostatečnou kapacitou (ty chybí tak jako tak).

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 26.4.2011 18:13

Můžou vedle Nuseláku postavit provizorium pro metro. Rámusák v Holešovicích bude brzy k dispozici :lol: Nebo si mohou vzít jen tu polovinu, co se teď již nepojíždí a jezdit také jednokolejně :D

Odpovědět