Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Metro D

Příspěvek od cwapa » 28.11.2011 16:43

MMM - napsal jsi to hezky, ale peníze na to vezmeš kde? To bude platit MD nebo DP? Ani jedni na to nemají.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.11.2011 16:28

tramdriver1 píše:uzivatel35: Tak asi když se šetří kde se dá, tak hned nezačnou z ničeho nic stavět novej tunel, ne? :roll: A pro tvoje dobro ti radim, nerozjížděj zase novou debatu a nesmyslné návrhy, jo? :wink:
Dovolím se částečně přiklonit na stranu u35 - výluka Céčka v Nuseláku je bez železnice neřešitelná, ovšem nepotřebujeme k tomu nové tunely, stačí (to s čím i snad ROPID pro běžný provoz počítá/navrhuje):
1.) Postavit železniční zastávku Kačerov s ostrovním nástupištěm cca 200m dlouhým (bod A až B) mezi dvěma tam již existujícími kolejemi. Tento perń by byl přístupný bezbariérově z nadchodu nadželeznicí navazujícího na podchod u přilehlých BUS zastávek. (Tato zastávka by při výluce Céčka sloužila pro NŽD jako konečná šturcová.)
2.) Trať směřující k Vršovickému nádraží by se zmodernizovala (zejména ZABZAŘ), zeletrifikovala a severovýchodně od oné nové zastávky Kačerov zdvojkolejila. Nová druhá kolej by vedla v ose nového perónu zastávky Kačerov a byla napojená na tu již stávající jižní kolej u něho, která nyní spojuje nádr. Krč s opuštěným seřazovacím nádražím nad podjezdem TT Zahradní Město. Před popsaným napojením nové pravé traťové koleje k Vršovicím by byly obě dvě vzájemně křížově propojeny (aby vlaky NŽD od centra mohly střídavě přijíždět ze stávající koleje k oběma nástupním hranám perónu a od něj odjíždět po nové přidané koleji).
3.) Cca v prostoru písmene T by se nová traťová kolej od té stávající oddálila trochu navýchod, aby se severně od nadjezdů nad ul. U Plynárny mezi ně vešlo ostrovní nástupiště (cca mezi body V - W) nové zastávky Michle (vlaky NŽD by toto asi neobsluhovaly, pro urychlení přepravy).
4.) Nejpozději po cca 2,6km (bod A - 2,816km, od nichž je třeba odečíst délku perónu zastávky Kačerov), ale klidně dříve (díky vlevo/západně existující koleji do seřazovacího depa Jih) by se nová traťová kolej Kačerov - Vršovice spojila s tou stávající a ta s existující kolejí západně od ní.
5.) Trať Vršovice - HL.N. by se musela modernizovat, aby plynule dokázala zvládnout požadované množství spojů NŽD Hl.N.- Kačerov.
6.) Hodilo by se na NŽD Hl.N.- Kačerov nasadit vhodná vozidla splňující tyto podmínky:
a) jednopodlažní, pokud možno nízkopodlažní (nástup přímo z perónu beze schodů)
b) s dvoukřídlými dveřmi (umožňujících nástup kočárků), rozhodně ne na krajích vozů (aby nebyly sousední moc blízko)
c) řídící stanoviště na obou koncích souprav - nejlépe ucelených jednotek.
- Vychází mi, že nyní ČD taková vozidla nemá, ale jakštakš by to mohla splnit vozidla objednaná (ovšem do jiných krajů ČR) od ŠT, kterým se snad říká Panter.

JINAK - JAK TU NĚKDO NEDÁVNO NAPSAL METRO JE PROVOZNĚ MIMO ŠPIČKU NAPROSTO ZBYTEČNĚ DRAHÁ ZÁLEŽITOST = je potřeba konečně přestat plánovat jednu nesmyslnější trať metra než druhou, které tak akorát negativně následně ovlivní cenu bydlení okolo nových stanic, a zaměřit se na kvalitní zajištění MHD pomocí rozvoje násobně (stavebně i provozně) levnější povrchové drážní dopravy - ať již železnice či TRAMvají. Pro ulehčení přetíženého Céčka nejen během jeho výluky v Nuseláku to dále znamená minimálně bezpodmínečně konečně prodloužit TT z Modřan do Libuše. A pokud možno postavit také (již plánovanou) novou TT Opatov - Spořilov - Slávie - Želivského (po níž by určitě odvezly TRAM nemalé množství lidí na A na Želvu, na B na Palmu či i na sever C do Kobylis)!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 28.11.2011 16:19

K nádhradní dopravě. Zvládli to busy o povodních, zvládnou i zavřený most. Když se k tomu přidá šikovně udělaná tram v trase Vozovna Pankrác - NBS - IPP - možná Čechovo náměstí tak se to odvozí.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od OMH » 28.11.2011 14:45

jeden lepší jak druhej, nebo že by jeden s dvěma nicky?
Brzděte se, než Vás zabrzdíme my!

uzivatel35

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel35 » 28.11.2011 14:37

tramdriver1 píše:
uzivatel35 píše:Tak ať udělaj železniční tunel do Písnice, postavěj stanice Kačerov, Depo Kačerov a Michle a problém by byl vyřešen. Stejně to tak nakonec dopadne, protože až zavřou Nuselák, autobusy to stíhat nebudou a bude zavedena vlaková doprava Kačerov-Depo Kačerov-Michle-Vršovice-Hlavní nádraží. A pak to budou těžko rušit, když si lidé toto spojení oblíbí.
Tak asi když se šetří kde se dá, tak hned nezačnou z ničeho nic stavět novej tunel, ne? :roll: A pro tvoje dobro ti radim, nerozjížděj zase novou debatu a nesmyslné návrhy, jo? :wink:
Žádnou debatu nerozjíždím, na tunel samozřejmě peníze nejsou, ale ty kůly s názvy stanic a čekárny postavit můžou. Takže, když Nuselák uzavřou, nevím, proč by nemohly stanice Kačerov, Depo Kačerov a Michle být v provozu.

tramdriver1

Re: Metro D

Příspěvek od tramdriver1 » 28.11.2011 14:12

uzivatel35 píše:Tak ať udělaj železniční tunel do Písnice, postavěj stanice Kačerov, Depo Kačerov a Michle a problém by byl vyřešen. Stejně to tak nakonec dopadne, protože až zavřou Nuselák, autobusy to stíhat nebudou a bude zavedena vlaková doprava Kačerov-Depo Kačerov-Michle-Vršovice-Hlavní nádraží. A pak to budou těžko rušit, když si lidé toto spojení oblíbí.
Tak asi když se šetří kde se dá, tak hned nezačnou z ničeho nic stavět novej tunel, ne? :roll: A pro tvoje dobro ti radim, nerozjížděj zase novou debatu a nesmyslné návrhy, jo? :wink:

uzivatel35

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel35 » 28.11.2011 14:07

Tak ať udělaj železniční tunel do Písnice, postavěj stanice Kačerov, Depo Kačerov a Michle a problém by byl vyřešen. Stejně to tak nakonec dopadne, protože až zavřou Nuselák, autobusy to stíhat nebudou a bude zavedena vlaková doprava Kačerov-Depo Kačerov-Michle-Vršovice-Hlavní nádraží. A pak to budou těžko rušit, když si lidé toto spojení oblíbí.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Metro D

Příspěvek od Bobik » 28.11.2011 11:54

Že by už město, včetně jeho organizací (tedy i DP) rozkradli (pardon outsorcovali) úplně?

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Bald » 28.11.2011 11:40


Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Proxy » 08.10.2011 16:30

Prezentace Metroprojektu k zabezpečení provozu na nové lince metra D
http://strategickeprojekty.dpp.cz/image ... _03_17.pdf

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 29.4.2011 22:18

Martin Šubrt píše:MM, petr03: Odběr z troleje volí projektant zejména proto, aby se výhledově, rok 2100 :-), mohlo za Písnicí na povrch a dál do krajiny. Pro takovou variantu je toto řešení vhodnější. Jak jsem vyrozuměl na výboru dopravy, je o tomto vlastně již rozhodnuto...
Ono to není zejména kvůli výhledu na rok 2100, ale proto, že horní odběr umožňuje vyšší napětí a to 1500V, což má za následek úsporu při výstavbě měníren distribučních transformoven, neboť při vyšším napětí by jich bylo potřeba méně a zároveň úsporu při provozu a údržbě těchto zařízení. Dalším velice významným důvodem je možnost evakuace do tunelu. Při horním odběru nemusím před zahájením evakuace vypínat napájení a zazkratovávat PK.... Další výhody horního odběru oproti PK by se dali jistě dohledat.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.4.2011 20:49

OMH píše:
Jakub píše:Pro MMM: V Norimberku jsem byl jen na skok, ale mám za to, že to automatické metro jede i několik stanic společně po stejné trati s tím se strojvedoucím.
Ano, při zprovoznění linky metra U3, která je automatická, se jezdilo na společném úseku s linkou U2/U21, které nebyly obsluhovány automatickými vlaky. Dnes je myslím automatická jak U2/U21, tak U3. A "manuální" zbývá U1.
Takto to loni právě jistě bylo - nejsem si jist, jestli se již něco nezměnilo.
petr03 píše:Taky zastávám názor, aby byla použita stejná technologie napájení na budoucím D jako doposavaď. Stejné koleje, stejné napájení,jen tu zabezpečovačku si můžou pozměnit. Když už je tady trend, že každá trasa má svou. Rozhodně přejezd na Pankráci, Mírák by měl jít taky, na B-čko by to mělo taky jít, a ten prosek, leda že by to bylo do směru Centrum. A jezdit tam může cokoliv, co umí jet po kolejích a vzít si napájení z koleje. Nakonec by šlo udělat automatické řízení s tím, že by byla možnost řízení ručně ( na ten způsob jak couvají tramky ).
Přesně takto jsem to myslel - až na přejezdy na A (to by bylo pěkné k Museu i Jiřího z Poděbrat) a B (počítám na Vysočanské ke Kolbenově).
Martin Šubrt píše:MM, petr03: Odběr z troleje volí projektant zejména proto, aby se výhledově, rok 2100 :-), mohlo za Písnicí na povrch a dál do krajiny. Pro takovou variantu je toto řešení vhodnější. Jak jsem vyrozuměl na výboru dopravy, je o tomto vlastně již rozhodnuto...
To je největší blbost jaká koho kdy mohla napadnout - v případě budoucího rozhodnutí o výstavbě povrchového úseku je jistě nejjednodušší vytvořit (nejlépe až pak) jednotky s možností odběru z koleje i troleje (tak jak již dnes existují několika systémové lokomotivy či trolejbusy s agregátem, čili možností jízdy i mimo trolej či nenutností stát při výpadku proudu).
Martin Šubrt píše:
uzivatel35 píše:No,a když to píšu já,tak je to špatně.
Nebojte, i když to píšu já, tak je to špatně :-).
Žel v tomto Kocourkově zvaném ČR je asi špatná většina rozumných návrhů.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Martin Šubrt » 29.4.2011 19:54

uzivatel35 píše:No,a když to píšu já,tak je to špatně.
Nebojte, i když to píšu já, tak je to špatně :-).

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Martin Šubrt » 29.4.2011 19:52

MM, petr03: Odběr z troleje volí projektant zejména proto, aby se výhledově, rok 2100 :-), mohlo za Písnicí na povrch a dál do krajiny. Pro takovou variantu je toto řešení vhodnější. Jak jsem vyrozuměl na výboru dopravy, je o tomto vlastně již rozhodnuto...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od OMH » 29.4.2011 17:56

Jakub píše:Pro MMM: V Norimberku jsem byl jen na skok, ale mám za to, že to automatické metro jede i několik stanic společně po stejné trati s tím se strojvedoucím.
Ano, při zprovoznění linky metra U3, která je automatická, se jezdilo na společném úseku s linkou U2/U21, které nebyly obsluhovány automatickými vlaky. Dnes je myslím automatická jak U2/U21, tak U3. A "manuální" zbývá U1.

Odpovědět