Metro D
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Metro D
Pro MMM: V Norimberku jsem byl jen na skok, ale mám za to, že to automatické metro jede i několik stanic společně po stejné trati s tím se strojvedoucím.
Re: Metro D
Taky zastávám názor, aby byla použita stejná technologie napájení na budoucím D jako doposavaď. Stejné koleje, stejné napájení,jen tu zabezpečovačku si můžou pozměnit. Když už je tady trend, že každá trasa má svou. Rozhodně přejezd na Pankráci, Mírák by měl jít taky, na B-čko by to mělo taky jít, a ten prosek, leda že by to bylo do směru Centrum. A jezdit tam může cokoliv, co umí jet po kolejích a vzít si napájení z koleje. Nakonec by šlo udělat automatické řízení s tím, že by byla možnost řízení ručně ( na ten způsob jak couvají tramky ).
- šotouš
- ovocnář
- Příspěvky: 52
- Registrován: 13.11.2010 21:00
- Bydliště: 17, 10, 53, 103, 136, 345, 348, 368, S
Re: Metro D
jo
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
MŠ: Promiň už jsem na tvůj blog pozapoměl - uváděná trasa se mi však velmi zamlouvá.
Ovšem co se technologie provozu D týče - ještě loni či předloni se veřejně mluvilo, že navrhovaný rozdílný pojezd (uvažovalo se snad i o gumokolech) a odběr proudu proti A - C nemusí být výhodný.
Dále je to cca přesně rok, co jsem navštívil Norinberg - mají tam stanici (nepamatuji si její jméno), v níž mají minimálně dvě oddělená ostrovní nástupiště běžně sloužící jedno automatickému metru a druhé metru s řidičem, ale v mé přítomnosti minimálně v jednom směru měli nějakou výluku na jedné z těch tras a její spoje to "braly přes nástupiště" té druhé.
Čili furt si trvám na názoru, že D - byť automatické, tak by mělo být na pojezdu obdobném jako A - C a to včetně odběru proudu čož by v tvém trasování znamenalo propojení C - D na Pankráci a D -C na Proseku!
Ovšem co se technologie provozu D týče - ještě loni či předloni se veřejně mluvilo, že navrhovaný rozdílný pojezd (uvažovalo se snad i o gumokolech) a odběr proudu proti A - C nemusí být výhodný.
Dále je to cca přesně rok, co jsem navštívil Norinberg - mají tam stanici (nepamatuji si její jméno), v níž mají minimálně dvě oddělená ostrovní nástupiště běžně sloužící jedno automatickému metru a druhé metru s řidičem, ale v mé přítomnosti minimálně v jednom směru měli nějakou výluku na jedné z těch tras a její spoje to "braly přes nástupiště" té druhé.
Čili furt si trvám na názoru, že D - byť automatické, tak by mělo být na pojezdu obdobném jako A - C a to včetně odběru proudu čož by v tvém trasování znamenalo propojení C - D na Pankráci a D -C na Proseku!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
MM: Orky četl můj blog a o věci diskutujeme už dlouho . Moje D dle koncepce z roku 1987 vede z Pankráce na dvouvestibulovou stanici v Nuslích s přestupem na NBS i vlak, dále na Heroldovy sady s přestupem na tram. u Ruské, dále na JzP, pak na Havlíčkovo nám., Basilejské nám., Jarov, Nádraží Libeň, Vysočanskou (Nádraží Vsočany) a končí přestupní stanicí na Proseku. Spojení Vršovic s Hlavákem a Negrelliho viaduktem a třeba Kladnem zajišťuje z těch Vršovic nový žel. tunel zajišťující dostupnost Hlaváku právě z viaduktu v úrovni -1.
Společný provoz vlaků C na D a naopak je dle projektované technologie D (odběr proudu s troleje, automatický provoz) vyloučen a možný není a nebude. Zatímco vedení trasy za stanicí Pankrác můžeme přeprojektovávat ještě 7 let, tohle už má vliv dnes.
Společný provoz vlaků C na D a naopak je dle projektované technologie D (odběr proudu s troleje, automatický provoz) vyloučen a možný není a nebude. Zatímco vedení trasy za stanicí Pankrác můžeme přeprojektovávat ještě 7 let, tohle už má vliv dnes.
Re: Metro D
Je to jako střet šotozájmů Zhudlařená "koncepce" rozvoje sítě metra možná pomůže prosadit výstavbu TT v oblasti Pankráce a Braníku
-
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 01.12.2005 12:36
- Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Fakt se to nádherně čte, když jsou citace zhruba 20x delší, než celý text příspěvku... Proboha
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Kde MŠ píše o Déčku na Žižkově? Mírák jsou snad Vinohrady a kam (jestli vůbec) je vedeno D z Hlaváku na sever nepíše ani písmenko!!!orky píše:MŠ: Tuším, co naznačuješ, ale déčko na Žižkově nebude potřeba nikdy, i kdyby ta vyrostlo sídliště pro 20 tisíc lidí. Tam je a bude doprava dobře pokryta jiným způsobem, navíc je odtamtud kousek trasa A metra. Já si myslím, že v roce 2020 bude stav kolem nádraží Žižkov v podobném stavu, jako dneska a nárůst obyvatel nulový. Déčko bylo navrženo jedním z nejleších možných způsobů. Dokonce si myslím, že stanice u NBS bude mít jako uzlové místo větší význam, než stanice u Nádraží Vršovice. Vršovice mají poloviční obrat Radotína, a to se honosí názvem "rychlíková stanice". U NBS je vazba na tram do 4 směrů a na nádraží to je cca 600 m (tedy cca 8 minut), což odpovídá dostupnosti z tramvaje na hlaváku na zadní nástupiště. Po dokončení koridoru bych zvážil vyměnit zastavování rychlíků ve Vršovicích za zastavování na Zahradním Městě. Tam by to mělo větší význam a význam Vršovic by opět rapidně poklesl.
Teď by u déčka bylo nejrozumějším řešením, aby se začlo kopat co nejdřív a klidně na dvou frontách naráz, i kdyby se měly pozdržet jiné významné investice. Déčko by měla být dopravní investice číslo 1, situace na Kačerovsku už je neúnosná.
Hádám, že situace na céčku se do zprovoznění déčka moc řešit nebude. Možná vznikne nějaký další rychlík na Smíchov, ale to bude všechno. Tam už se nedá moc vymyslet, jak lidi z céčka trošku odsát. Takže 118, eventuelně 126, které by společně se 125 mohly zaručit to, že by při dalším sčítání mohl zůstat stav stejný jako v roce 2008. K roku 2020 odhaduji nárůst o 5-10% oproti dnešku.
MŠ: Proto jsem přesvědčen, že Déčko se má stavět od úseku Pankrác (C) - Hlavák (C) s mezistanicemi Synkáč (druhý vestibul Nádr Vršovice, jak sám někde píšeš) a Mírák (A). Tento zcela nový včetně vypsaných "koncových" stanic by měl být použitelný nejen pro D, ale pro přímý odklon alespoň části spojů Céčka:Martin Šubrt píše:Hmm, tak to k tomu hlavnímu důvodu přistupujeme dost laxně, když jeho eliminaci můžeme očekávat nejdříve v roce 2022... Nejprve budeme ještě 3 roky kutat A a bude nás to stát 20 miliard. Pak budeme 4-5 let kutat D na Pankrác (což nás bude stát 30-35 miliard) a tam zřídíme super přestup do stanice na C s šířkou nástupiště 2 metry. Bude se psát rok 2019 (v nejoptimističtější variantě) a pořád se hlavnímu důvodu ani nepřiblížíme. Pak začneme kutat na Mírák a možná Hlavák, mineme nádr. Vršovice, utratíme dalších 20 miliard - a až budeme mít v roce 2023 utracených celkem 80 miliard, tak zjistíme, že jsme během té příšerně dlouhé doby museli céčku pomoci jinak, vlaky, tramvajemi přes Spořilov i Jeremenkovou apod. Prostě jsme museli, protože ten problém tu byl už před těmi 12 lety a musel být řešen v řádu jednotek miliard, bez ohledu na strašně zdlouhavou a nákladnou stavbu metra. A když to D otevřeme, zjistíme, že v součtu C + D nám jezdí do centra tolik lidí, jako jezdilo v C v roce 2011... A to se vyplatí...orky píše:XSC: K tomu všemu stačí maličkost: Politická vůle. Možností, jak se dostat z Hájů i Lhotky do centra je několik. Restrikce IAD by byla nezbytná, podobně jako tomu bylo při povodních. Každopádně já doufám, že než k něčemu takovému bude muset dojít, že déčko bude. Pokud by byl důvod stavět déčko jako nejdražší náhradní dopravu na světě, tak bych ho nestavěl. Ale ty hlavní důvody jsou jiné, zejména nedostatečná kapacita na céčku.
PS: Myslím, že včetně citací (pro jasnost návaznosti) není tento příspěvek nejdelší.MM-Mikulovsky píše:Osobně tvrdím, že přetíženému metru C může výrazně ulehčit a potažmo při výluce Nuseláku jej z nezanedbatelné části nahradit TT Budějivická =C= - Na Strži =D= - Dvorce (běžně přestup na TRAM na Palačák =B= - Staroměstská =A=, při výluce Nuseláku, nastane-li dříve než výstavba D mezi Pankrác - Náměstí Míru, asi vhodná nějaká přímá linka) - Lihovar - Smíchovské nádraží =B=.
Ovšem nejvíce by dle mne výluce Nuseláku pomohlo, kdyby plánovaný úsek D Pankrác =C= - Synkáč - Mírák =A= - Hlavák =C= byl stavebně propojený a technologicky průjezdný pro polovinu spojů Céčka(počítám, že Déčko by mělo, proti němu poloviční interval, do nějž by se průjezd spojů C vtěsnal). Druhá polovina spojů C by od severu končila na IPP (díky vložení kolejového přejezdu ve tvaru "X" mezi stanice Hl.n. a Museum, přes níž by soupravy projížděly střídavě po dvou až třech po jedné a pak po druhé koleji) a od jihu na Pražského povstání (kde již kolejový přejezd je).
Re: Metro D
Pokud bude most uzavřen jen na několik měsíců,nemá cenu kvůli tomu stavět metro. Já myslel,že bude uzavřen minimálně na dva až tři roky.
Jinak,já bych hlavně zřídil tramvaj na Budějovicko a pak TT mezi Muzeem a Hlavákem,tím by se vše vyřešilo. Trať přes Háje a Petrovice do Hostivaře je můj sen,ale je v nejbližší době nereálný a most potřebuje rekonstrukci co nejdříve.
Jinak,já bych hlavně zřídil tramvaj na Budějovicko a pak TT mezi Muzeem a Hlavákem,tím by se vše vyřešilo. Trať přes Háje a Petrovice do Hostivaře je můj sen,ale je v nejbližší době nereálný a most potřebuje rekonstrukci co nejdříve.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Pokud někdo z okruhu D bude chtít do Řřep, pojede tam tramvají ze zastávky Olbrachtova , případně sedmičkou z Otakarovy, aniž by do D musel lézt. K tomu opravdu nepotřebuje jezdit na Šumavskou .
Re: Metro D
"Směr centrum" ve smyslu maximálně tak na karlák. Ten kdo bude chtít jet například ve směru Řepy, věřím, že velice rád pohodlně vyjede výtahem až k tramvaji, než aby se prodíral z déčka dolů na áčko, aby pak následně vyfáral nahoru a ještě kus šel k tramvaji.Martin Šubrt píše:...K přestupu A-D na Míráku. Je hezké, že se na Korunní plánuje zastávka u toho výtahu, nicméně masovější přestup na tramvaje směr centrum bude v této podobě logičtější cestou z D níže do A a z A vyjet na Mírák, kde budou dostupné tramvaje ve dvojnásobníém počtu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
orky: Pochopitelně stanici v Nuslích by šlo udělat tak, aby měla dva vestibuly, jeden ve směru k NBS a druhý k nádraží. Význam Vršovic naopak poroste. V průjezdném modelu bude nutné někde sestavovat a vypravovat vlaky, aby na omezeném počtu nástupišť Hl. n. netrávilo nic dlouhý čas. Jednou to někomu dojde, že Vršovice budou nejen výpravnou vlaků, ale i důležitým přestupním bodem na S linkách mezi tratěmi na Hl. n., Smíchov, Krč, Benešov a Malešickou spojku.
K přestupu A-D na Míráku. Je hezké, že se na Korunní plánuje zastávka u toho výtahu, nicméně masovější přestup na tramvaje směr centrum bude v této podobě logičtější cestou z D níže do A a z A vyjet na Mírák, kde budou dostupné tramvaje ve dvojnásobníém počtu.
K přestupu A-D na Míráku. Je hezké, že se na Korunní plánuje zastávka u toho výtahu, nicméně masovější přestup na tramvaje směr centrum bude v této podobě logičtější cestou z D níže do A a z A vyjet na Mírák, kde budou dostupné tramvaje ve dvojnásobníém počtu.
NMD
Z aktuálního dopravně urbanistického řešení plyne, že u vyústění výtahů z přestupního uzlu NM AxD, vznikne v Korunní ulici nová tramvajová zastávka.dreamliner napsal:
... přestupní stanici tras A-D na nám. Míru. Co myslíte, jak bude řešena? ...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Metro D
http://metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/ruzne/NM_D_3D.jpgdreamliner píše:... přestupní stanici tras A-D na nám. Míru. Co myslíte, jak bude řešena? ...