Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Metro D

Odeslatod 9001 v 07.6.2010 14:56

MOp: Nejde mi o fyzickou ražbu tunelů, ale kolik bude smluvní pokuta za přerušení stavby? Takže ani pokud se nekopne bude stejně praha platit jako mourovatá.

Auta na Evropské. Právě proto, že se nebude hnít v koloně s busy/auty na Evropské a pojede se pohodlně metrem je možný odliv IAD do metra. Copak byla hláška na Barrandově? Hnít s autem se mi na Barrandáku vyplatilo. Tramvaje dojede podstatně rychleji k METRU.
Metro bude podstatně rychlejší než tramvaj...

Právě že studenti nebudou řešit omezení tramvají, protože už ted využívají pěškobus...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Metro D

Odeslatod MOp v 07.6.2010 14:21

Omyl, acko by jeste zastavit slo, jen by se muselo politicky chtit. Dosud se totiz razit nezacalo. Schvalovaci smrst nesmyslnych dopravnich staveb pred volbami a v jejich tesne blizkosti je vzdy klicovy uspech zmrveni nejen dopravy. Ze je v soucasne podobe broskvovina vi kazdy, zbyli jedinci na to prijdou az se postavi - pak teprve budou mudrovat, proc to nebylo tak ci onak. Jenze to uz bude pozde.

Přínos A bych viděl ve zklidnění Evropské a ukončení všech busů od Kladna na Veleslavíně.

Ano, od MHD se sklidni, od ostatni dopravy vubec, naopak jeste IGK naroste. Mel by sis polozit otazku - co dela na Evropske vetsi kolapsy - auta, autobusy nebo snad tramvaje?
Vnitřní okruh Praha staví a už ho chybí celkem málo

Jo, v roce 2222 se mozna dockame, ze bude i cely..

p.s.: Zajimalo by mne, jak budouci generaci studentu teologicke fakulty v budoucnu A pomuze. Na Thakurove rozhodne stanici mit nebude. Lepsi priklad by nebyl?
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Metro D

Odeslatod 9001 v 07.6.2010 14:08

Martine uklidni se nebo ti rupne cévka. To neber špatně, ale řešíš něco s čím nejde už nic udělat. Metro na P6 je hotová věc a s tím nehne už ani svatý, protože couvnutí by byla větší ztráta než to postavit.
Já neřeším efektivnost A vs. D, ale říkám jak to je finančně a na to se dnes hraje.

Přínos A bych viděl ve zklidnění Evropské a ukončení všech busů od Kladna na Veleslavíně.

Další věc. Podstatně větší atraktivnost metra oproti tramvajím. Přece jenom metro je psychologicky rychlejší než povrchová doprava, která díky centru může kdykoli kleknout.

Pokud se bavíme o vnějším okruhu Prahy tak to řeš na ministerstvu nikoli Magistrátu. Vnitřní okruh Praha staví a už ho chybí celkem málo.

Jenom poznámka. Když se už se bavíme o dostupnosti P6, tak přítelkyně měla na Teologické fakultě UK jeden semetr nějaký předmět a jezdila ze Strašnic na Dejvickou a pak pěšky a to je docela dálka. Tramvaj vůbec neřešila. Pročpak asi?
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Metro D

Odeslatod m@rtin v 07.6.2010 13:57

9001 napsal:Jde o to pokud by se vedlo na tvrdo pod Evropskou tak je tram totálně na zrušení, ale to nejde kvůli vozovně... To hle mi přijde jako opravdu kompromis.

Sice D by bylo nádherné, ale... Musíte udělat komplet depo, vybrat zabezpečovák, nové vozy, které si s tím budou rozumět a buhví co ještě. Zkrátka nová trasa je daleko složitější, než prodloužit stávající.

Busy už v Krčí nestojí. Jsou tam přece BUS pruhy ;-)

Stejně se D bude muset jednou postavit. Čím dřív se postaví, tím líp. Nikdo nepopírá, že stavba D by byla dražší, ale je to stejný, jako tvrdit, že je jednodušší zrekonstruovat ulice na Smíchově než postavit obchvat kolem Prahy.

Prodloužení Áčka je prostě nesmysl, protože
a) má alternativu na povrchu za zlomek ceny ražených tunelů
b) víc jak polovině obyvatel na P6 zhorší cestování
c) z hlediska priorit je potřeba 1. postavit D, 2. dokončit okruh kolem Prahy, 3. zmodernizovat tramvajovou síť, 4. napojit letiště na kolejovou dopravu, 5. vyřešit dopravu do Suchdola, 6. zabezpečit plně funkční systém S-bahn..... 286. postavit metro na P6.
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
 
Založen: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Metro D

Odeslatod m@rtin v 07.6.2010 13:51

OMH napsal:Ano, souhlasím, že dojde o omezení tramvají, což se dotkne i mě ve Střešovicích. A tak i pro mě to bude zhoršení. I přesto s metrem souhlasím. Áčko nemůže na věky končit v Dejvicích, tři stanice od centra města. Ano, trasování není nejlepší, souhlasím, ale je to zkrátka kompromis, aby ke stavbě došlo. Odklon do Motola rozhodně není dílem starosty Prahy 6 Tomáše Chalupy. Proč by preferoval prodloužení metra na Prahu 5? (-X (zároveň však metro k velké nemocnici není nic zvláštního v evropských městech). A na závěr, Praha 6 má 100.000 obyvatel, patří mezi nejrozlehlejší městské části, to si zaslouží víc, než dvě stanice metra. Problém je, že ono ideální trasování přes tuto městskou část není nejsnazší, jelikož se tu střídá různá hustota zabydlení, zároveň už před revolucí byly plány na V.A, nikoli až za ODS.


Proč má docházet k omezování tramvají, když ty bohatě na P6 stačí?
Proč by nemohlo končit metro v Dejvicích? Oblast P6 obslouží mnohem lépe vlak. Většina meter ve světových metropolích končí na okraji širšího centra. Metro v podzemí na okrajích měst jsem viděl málokde. Naopak, mají tato vyspělá města rozsáhlý systém S-Bahn, který Praze chybí. Místo S-Bahnu v rezidenční části prahy postavíme metro, které naopak dopravní obsluhu P6 ještě zhorší.
Že prostě nemůže končit Áčko v Dejvicích nepovažuju za argument. Odklon do Motola je samozřejmě dílem pana Béma a pana Chalupy.
Co si mám představit pod pojmem, že metro k velké nemocnici není nic zvláštního v evropských městech? Chci konkrétní případ, kdy nějaké město postavilo podzemní metro k nemocnic, která se nachází v nezastavěné oblasti. Stejně tak není zvláštního ve vyspělých městech, že mají nejdříve obslouženou oblast, kde bydlí 150 000 lidí a jsou odkázány jen na autobusy.

na závěr, Praha 6 má 100.000 obyvatel, patří mezi nejrozlehlejší městské části, to si zaslouží víc, než dvě stanice metra
Právě naopak - metrem je vhodné obsloužit velký počet obyvatel na malém území, protože metro má nejdelší docházkové vzdálenosti, a proto je naprosto nevhodné ho tahat do rezidenčních čtvrtí. Prostě metro na P6 je největší hovadina, kterou toto město po SJM postaví, bohužel. Argumenty jsem napsal v předešlém příspěvku.
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
 
Založen: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Metro D

Odeslatod 9001 v 07.6.2010 13:28

Jde o to pokud by se vedlo na tvrdo pod Evropskou tak je tram totálně na zrušení, ale to nejde kvůli vozovně... To hle mi přijde jako opravdu kompromis.

Sice D by bylo nádherné, ale... Musíte udělat komplet depo, vybrat zabezpečovák, nové vozy, které si s tím budou rozumět a buhví co ještě. Zkrátka nová trasa je daleko složitější, než prodloužit stávající.

Busy už v Krčí nestojí. Jsou tam přece BUS pruhy ;-)
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Metro D

Odeslatod Bobik v 07.6.2010 13:26

Dobře, Áčko nemůže navěky končit v Dejvicích, souhlas, ale proč ho tahat někam nesmyslně? Fajn, nic proti prodloužení, ale proč za každou cenu hned, navíc když v jiných částech města by metro bylo potřebnější? Pha 6 by to bez prodloužení ještě pár let přežila - Petřiny zas tak velký sídliště není, navíc tam je TT na vlastním tělese + bus, Evropská má taky busy + TT na vlastním tělese a na letiště to metro stejně nikdy nedojde.
Zatímco v Krči jsou jen přecpaný busy na ještě přecpanější silnici.
Jak řikám, nic proti prodloužení, ale nerozumím tomu proč ne nejdřív tam kde je to víc potřeba, což dle mě P-6 není.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Metro D

Odeslatod OMH v 07.6.2010 13:11

Ano, souhlasím, že dojde o omezení tramvají, což se dotkne i mě ve Střešovicích. A tak i pro mě to bude zhoršení. I přesto s metrem souhlasím. Áčko nemůže na věky končit v Dejvicích, tři stanice od centra města. Ano, trasování není nejlepší, souhlasím, ale je to zkrátka kompromis, aby ke stavbě došlo. Odklon do Motola rozhodně není dílem starosty Prahy 6 Tomáše Chalupy. Proč by preferoval prodloužení metra na Prahu 5? (-X (zároveň však metro k velké nemocnici není nic zvláštního v evropských městech). A na závěr, Praha 6 má 100.000 obyvatel, patří mezi nejrozlehlejší městské části, to si zaslouží víc, než dvě stanice metra. Problém je, že ono ideální trasování přes tuto městskou část není nejsnazší, jelikož se tu střídá různá hustota zabydlení, zároveň už před revolucí byly plány na V.A, nikoli až za ODS.
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
 
Založen: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1

Re: Metro D

Odeslatod m@rtin v 07.6.2010 12:04

OMH napsal:Nezlob se na mě, ale situace v Dejvicích je neúnosná. A pokud stanice patří mezi nejvytíženější (po IPP), tak si prodloužení zaslouží.

Ještě bych se tě rád zeptal, čím se projevuje ta neúnosnost? V Dejvicích se pohybuji prakticky denně již přes 20 let. Ano, Dejvická je nejvytíženější stanicí v Praze, ale rozhodně tam nevidím kapacitní problém (lidé do nástupiště nepřepadají a i ve špičce se dá na nástupišti pohodlně procházet). Horší je to na Pavkáku, kde na stejnou intenzitu cestujících připadá jen jeden vestibul. Máš-li na mysli špatnou situaci na povrchu, pak tě mohu ujistit, že takto kolabuje v pracovní dny celá Praha. Máš-li na mysli autobusovou dopravu, pak tě mohu znovu ujistit, že 10x horší situace je v úseku Nemocnice Krč-Kačerov.
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
 
Založen: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Metro D

Odeslatod m@rtin v 07.6.2010 11:56

OMH:
Blbost. Bydlím na Ruzyni a vím, že metro za Dejvickou přinese jenom zhoršení dopravní obsluhy. Základními dopravními problémy P-6 jsou Kladno, letiště a Suchdol. Ani jeden tento problém metro A do Motola neřeší. Naopak dojde k:

a) Omezení tramvají na Evropské (lidé nežijící v docházkové vzdálenosti na stanici metra přijdou o současnou intenzitu tramvajové dopravy - Hadovka, Bořislavka, sídliště Nad Džbánem, Vokovice a FTVS).
b) Ke stejnému omezení tramvají dojde na Ořechovce, Bateriích a u Vojenské nemocnice!!! (paradox - k nemocnici Motol dotáhneme metro, ale k Vojenské nemocnic zk****me dopravu.
c) Stejně tak se oseká autobusová doprava v Břevnově (pryč 108, 180 od Řep zkrácená na Vypich).
d) Nemocnice Motol má hlavní dopravní proud z Anděla, ne z Dejvic. Stačilo za zlomek ceny postavit TT z Motola na Vypich.
e) Dejvice po osmé ráno praskají pod náporem aut, které se snaží dostat do centra nebo zaparkovat kolem stanice metra. Někdy se najde volné místečko až na Podbabě. Tohle čeká Petřiny, Veleslavín a Červený Vrch - mraky aut, které se tu budou snažit ráno zaparkovat.
f) Z důvodu šetření byl vypuštěn druhý vestibul na sídlišti Červený Vrch, který tak bude nahrazen pouhým výtahem - tedy největší část obyvatel, kteří bydlí u budoucích stanic metra, bude závislá na výtahu. Jedná se o oblast kolem obchodního centra s Billou.
g) Kdo bude k té nemocnici metrem po deváté večer jezdit? Vždyť tam chcípnul pes! [-o<

Metro do Motola je nesmysl, protože vytváří duplicitní kolejový systém k již vybudovanému a provozovanému kolejovému systému na povrchu (železnice 120 a tramvajové tratě). V Západní Evropě procházejí tramvajové systémy renesancí za těžký peníze a my si tady tyto tramvaje budeme omezovat, protože pod nimi stavíme metro za 20 miliard. Něco podobného by v posledních 20 letech v mnohem bohatších zemích ve Francii nebo Německu možné nebylo.

Za cenu celého prodloužení metra za Dejvickou se mohla zmodernizovat železniční trať na Kladno s odbočkou na letiště s velkým záchytným parkovištěm na Dlouhé Míli a ještě k tomu postavit TT do Suchdola a zrekonstruovat stávající TT na Evropské a na Petřinách. Doprava z letiště Ruzyně je žalostná a dělá nám ostudu před celou Evropu. Pitomé metro, které je naddimenzované a staví se v oblasti, kde lišky dávaj dobrou noc, považuji za naprosté mrhání veřejnými prostředky. Metro D je potřeba mnohem víc, protože:
a) nejvytíženější autobusový úsek v Praze je od Nemocnice Krč po Kačerov (jedním směrem v ranníš pičce během jedné hodiny 117 spojů!!!)
b) v MČ Krč, Kunratice, Písnice, Libuš, Lhotka, Kamýk, Novodvorská a Modřany žije 150 000 obyvatel, kteří jsou závislí pouze na autobusovou dopravu, která kolem nemocnice Krč ve špičkách kolabuje. Zatímco Praha 6 se dá řešit alternativně tramvajemi a železnicí, taková možnost na jihu Prahy bohužel neexistuje.

Ačkoliv se neztotožňuji s démonovým tvrzením, že s Bémem přišla bída na zem, metro A je čistě jeho politickým honěním trik v MČ, které dříve starostoval a kde vyrůstá jeho učeň Chalupa. Racionální argument pro metro do Motola totiž opravdu neexistuje.
Naposledy upravil m@rtin dne 07.6.2010 12:07, celkově upraveno 4
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
 
Založen: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Metro D

Odeslatod OMH v 07.6.2010 11:31

Nezlob se na mě, ale situace v Dejvicích je neúnosná. A pokud stanice patří mezi nejvytíženější (po IPP), tak si prodloužení zaslouží.
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
 
Založen: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1

Re: Metro D

Odeslatod Damir Holas v 07.6.2010 11:04

OMH napsal:A vy z jihu jen závidíte, že dostalo přednost áčko :lol:


Bydlím v Řepích :wink: Hlasy z jihu nejsou závist, ale oprávněné volání po lepší dopravní dostupnosti. Nezlob se na mě, ale Chalupoida je skutečně naprosto zbytná stavba, na rozdíl od déčka.
Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
 
Založen: 23.8.2006 16:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Metro D

Odeslatod demon v 07.6.2010 5:10

Uffff, a ono snad za Béma přišlo do Prahy zlaté prase ?
Já myslel, že to byla bída, mor a kurděje... :roll:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Metro D

Odeslatod 9001 v 06.6.2010 23:34

Spíš narážím na věčnou nespokojenost i když dostanou zlaté prase.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Metro D

Odeslatod pawel v 06.6.2010 23:23

9001: vždycky jsem si myslel, že jsi/jste pragmatik. to není jistě nic špatného. ovšem tohle není pragmatismus, ale defétismus. s tímhle přístupem ("Jenom abyste vy co ted horečně nadáváte ještě za něj nebyli rádi po podzimních volbách") bychom v dějinách daleko nedošli.
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

PředchozíDalší

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron