Metro D
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
orky: co je to malatekd? Já jsem pod tím pojmem vygooglil jakéhosi uživatele na lide.cz, učiněného šotouše
Naposledy upravil(a) kruťák dne 16.4.2011 22:30, celkem upraveno 1 x.
Re: Metro D
uzivatel35: Á, že by "malatekd"?
Třeba proto, že současná trasa C je již na hraně kapacity, počet cestujících tam dále roste a lze očekávat, že nadále poroste. Interval už se tam fakticky zkrátit nedá. Tohleto tvoje déčko, halvně na severu, by byly akorát vyhozené prachy.
Třeba proto, že současná trasa C je již na hraně kapacity, počet cestujících tam dále roste a lze očekávat, že nadále poroste. Interval už se tam fakticky zkrátit nedá. Tohleto tvoje déčko, halvně na severu, by byly akorát vyhozené prachy.
Re: Metro D
V nejbližších dvaceti letech určitě ne.Jak už jsem psal,s naší srandovládou jsou jakékoli návrhy nerealizovatelné.Myslím,že pokud se začne stavět první úsek D v roce 2014 tak to bude úspěch,ale osobně si myslí,že budou rádi,když začnou v roce 2020. Proto,kdybychom měli,co je realizovatelné,žádná diskuze vůbec nemusí existovat.šotouš píše: no coment, můžeš mi vysvětlit co to má za smysl? ty myslíš že se to někdy realizuje? já teda myslim že ne a ty s tim nic neuděláš !
- šotouš
- ovocnář
- Příspěvky: 52
- Registrován: 13.11.2010 21:00
- Bydliště: 17, 10, 53, 103, 136, 345, 348, 368, S
Re: Metro D
no coment, můžeš mi vysvětlit co to má za smysl? ty myslíš že se to někdy realizuje? já teda myslim že ne a ty s tim nic neuděláš !
Re: Metro D
Možná,že mi zase budete nadávat,ale pokusím se to nějak odůvodnit. Vlastně nerozumím tomu,proč trasa D byla navržena do centa,její původní trasa z roku 1987 přes Jiřího z Poděbrad (Flóru) na Žižkov byla podle mě lepší.Samozřejmě nezajíždí do centra a neposiluje C,jenže k čemu stavět metro,které téměř kopíruje již současnou trasu. Na nějaké čtyři roky,co bude Nuselák mimo provoz (možná,že ani to ne),není přece třeba stavět trasu,která bude trvalá.
Když povede metro D v trase:Depo Bělnice-Písnice-Libuš-Nové Dvory-Thomayerova nemocnice-Olbrachtova-Pankrác-Nusle-Nádraží Vršovice-Kohinor-Flóra-Žižkov-Jarov-Balká-Nádraží Libeň-Vysočanská-Prosek-Letňany
Přestupní stanice:
s A Flóra
s B Vysočanská
s C Pankrác,Prosek,Letňany (předpokládám v konečném úseku společný tunel)
Úsek Hlavní nádraží-Nádraží Vršovice navrhuji nový Vinohradský tunel se stanicí Praha-Náměstí Míru a Praha-Nusle
Hlavní nádraží-Žižkov by zde jen zbytečně metro konkurovalo tramvji,spíše bych obnovil zrušenou trať
Když povede metro D v trase:Depo Bělnice-Písnice-Libuš-Nové Dvory-Thomayerova nemocnice-Olbrachtova-Pankrác-Nusle-Nádraží Vršovice-Kohinor-Flóra-Žižkov-Jarov-Balká-Nádraží Libeň-Vysočanská-Prosek-Letňany
Přestupní stanice:
s A Flóra
s B Vysočanská
s C Pankrác,Prosek,Letňany (předpokládám v konečném úseku společný tunel)
Úsek Hlavní nádraží-Nádraží Vršovice navrhuji nový Vinohradský tunel se stanicí Praha-Náměstí Míru a Praha-Nusle
Hlavní nádraží-Žižkov by zde jen zbytečně metro konkurovalo tramvji,spíše bych obnovil zrušenou trať
Re: Metro D
Jak?
To jako vedle současných kolejí vybudovat další včetně samostatného nástupiště? Vzhledem k velmi nízkému umístění stanice pod terénem je to možné vybudovat pouze hloubeně z povrchu, jenže to zase neumožňuje aktuální zástavba (západ Arkády, východ vytížená Budějovická ulice)
To jako vedle současných kolejí vybudovat další včetně samostatného nástupiště? Vzhledem k velmi nízkému umístění stanice pod terénem je to možné vybudovat pouze hloubeně z povrchu, jenže to zase neumožňuje aktuální zástavba (západ Arkády, východ vytížená Budějovická ulice)
Re: Metro D
Kvůli výstupu z metra, který není veden na koncích nástupiště ale uprostřed a relativně velmi úzkém průchodu vedle eskalátorů do prostřední části nástupiště je toto téměř neproveditelné. Je potřeba k tomu také přičíst, že Pankrác je čtvrtou nejvytíženější cílovou stanicí na céčku a pátou v celé Praze (po IPP, Dejvická, Kobylisy, Budějovická).uzivatel33 píše:Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?
Kromě uzavření celé stanice (jak někdo psal) by se musel uzavřít celý úsek Pražského povstání - Kačerov minimálně na dobu vybudování odbočujících kolejí.
A co se týká provozu metra, interval něco málo nad 100s na céčku zůstane zachován (zcela určitě bude pod 150s), což je nemožné kvůli přivedení dalších vlaků na jednu kolej (to by musel být interval céčka dvojnásobný, pokud by i na déčku byl stejný interval; v jiném případě by céčko jezdilo v neurčitém intervalu (např. 100s, 100s, 200s, 100s, ... při intervalu déčka 200s))
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Jenže v Hamburku je metro jenom jakýmsi doplňkem rozvinuté povrchové dopravy (včetně IAD, cyklo a pěší) Páteří MHD jsou metrobusy (podobně jako u nás metrolinky tram), jezdící ve vyhrazených pruzích, a "překvapivě" S-Bahn a loděuzivatel33 píše:v Hamburku jezdí metro v nejmenším intervalu 5 minut
Re: Metro D
Na úrovni procent kolik lidí cestuje IAD a MHD? Doporučuji se vzdělat nějakou literaturouuzivatel33 píše:Ale v Německu to tak mají.Pravda je,že menší interval než 5 minut by asi nebyl moc reálný,ale v Hamburku jezdí metro v nejmenším intervalu 5 minut a to je město přibližně na úrovni Prahy.
Re: Metro D
Ale v Německu to tak mají.Pravda je,že menší interval než 5 minut by asi nebyl moc reálný,ale v Hamburku jezdí metro v nejmenším intervalu 5 minut a to je město přibližně na úrovni Prahy.9001 píše:Náhradu D S-Bahnem moc nadějně nevidím. Už jenom si nedokážu představit vlaky jezdící v intervalu 3-5 minut.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Náhradu D S-Bahnem moc nadějně nevidím. Už jenom si nedokážu představit vlaky jezdící v intervalu 3-5 minut.
Re: Metro D
Někde jsem také četl,že se plánuje pro osobní vlaky udělat velkou přestupní stanici na Florenci a že potom bude postaven tunel na Nádraží Vršovice se stanicí Nám. Míru. Teoreticky by se pak dala nahradit trasa D pomocí S-bahn,když by se vystavěl ještě tunel z Krč do Písnice. Alespoň by se S-bahny dostaly trochu na vyšší úroveň. Stavět metro,které v podstatě kopíruje to druhé není nejlepší,ale jako vlak je to něco jiného.
Re: Metro D
Právě z tohoto důvodu se uvažuje sloučení provozních úseků I.D1 a I.D2 do jednoho celku. Jednak by se ušetřilo za výstavbu stanic provozního ošetření na trase, neboť při sloučení by vše bylo v depu, ušetřilo by se za stavbu dispečinku trasy D u stanice Nádraží Krč, který by při sloučení taktéž vzniknul v depu. Nehledně na to, že zkušební provoz automatického metra podle zkušeností ze zahraničí může trvat až jeden rok, což základnu ve formě depa potřebuje.uzivatel33 píše:Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
To by s sebou přineslo řadu obrovských problému. Rozhodně tomu nevyhovuje ani výškové či směrové vedení trasy D a stanice Pankrác C by vyžadovala rozsáhlé stavební úpravy za vyloučení stanice z provozu. Proto je jednoduší vybudovat samostatnou stanici D, nehledně na to, že Pankrác D bude stavebně a konstrukčně připraven na dostavbu dalších dvou nástupišť pro případnou Pankrác E.uzivatel33 píše:Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?
- Vojta Tramvaj
- Uživatel
- Příspěvky: 468
- Registrován: 25.8.2010 15:16
- Bydliště: Bohužel u "255002"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Znáš naše cestující ne. nastoupili by do C a pak by na Nám.Bratří Synků zjistili, že jsou na Duzivatel33 píše:Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?