Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 26.2.2011 19:52

Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 26.2.2011 9:58

MM-Mikulovsky píše:Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?
Ano uvažuje. Využilo by se však pouze větvení v 1. koleji, odkud by vedla jednokolejná C - D spojka směrem ke stanici Olbrachtova. Však vzhledem k tomu, že se velice vážně uvažuje o spojení stavebních úseků I.D1 Pankrác - Nové Dvory a I.D2 Nové Dvory - Depo Písnice dohromady. Tato spojka by byla vypuštěna, neboť by se tím ušetřila velká spousta nákladů.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.2.2011 23:53

vs-metrak píše:
uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.
Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 24.2.2011 19:55

XSC byl rychlejší :D

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 24.2.2011 19:35

Na druhé straně by se dalo nahradit trasou B s Vysočanské větev na Prosek a dál tunelem C dejme tomu do Čakovic.
Náhradou Žižkova by byla TT přes Bulhar a samozřejme TT Václavák

Jezdila by linka 21 v trase Nové Dvory-Braník-Palackého nám.-Jiráskovo Nám. Myslíkova-Lazarská-VN-Hlavní nádraží-Ohrada-Spojovací.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 24.2.2011 19:30

uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 24.2.2011 19:21

MF píše:Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.
Tak to bylo zcela původně plánováno, rozvětvení mělo být na Pankráci. V 80. letech s dostavbou Jižáku se už ale ukázalo, že C je příliš vytížené na to, aby ho bylo možné větvit. Mapa je na metrowebu: http://metroweb.cz/metro/historie/mapy/ ... pizace.jpg

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 24.2.2011 19:16

metro D ma hlavne vest do centra tak, aby bylo mozne opustit docasne nuselak a rekonstruovat ho. Tedy ne, ze by vlaky C jely po D odklonem, ale D by C z casti nahradilo. Tedy rozvidleni C nekde na Kacerove nepomuze, navic by pak jel na Haje kazdy druhy vlak coz neni mozne. Navic D musi zajizdet i na svou druhou stranu ne jen do Pisnice. Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Metro D

Příspěvek od Jakub » 24.2.2011 19:10

Já se jen obávám, že by to dnešní C kapacitně nepobralo. A to hlavně traťovou kapacitou, už dnes se tam jezdí skoro na minimální interval.

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 24.2.2011 19:03

V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od demon » 20.2.2011 20:34

"Co jsem slyšel..." Díky, to mi stačí.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že velmi ostré jsou i zdravotní testy budoucích ŘT.
Toť z mé strany vše, ať tu nezasí*áme téma...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 20.2.2011 17:47

demon píše:
9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT.... :wink:
Jde mi spíš o zdravotní testy, které jsou na dráze co jsem slyšel o něco ostřejší.

+ sice drážní zákon, ale jak psal MF schvalujeme dráhu tramvajovou a vlakovou. Takže rozdíl tam počítám bude.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od demon » 20.2.2011 16:46

9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT.... :wink:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 20.2.2011 16:07

MM-Mikulovsky píše: TRAMvaje jejich přepravní rychlostí přiblížit k METRU, které oné rychlosti běžně dosahuje (ale TRAM rozhodně nikdy nebudou) i na výhybkách![/b]
rychlost do UZAMYKATELNÝCH výhybek není Zákonem určena, je pouze v rámci DP sjednocena s rychlostmi danými Zákonem pro neuzamykatelné výhybky. Ovšem rychlost přes křížení je stejná - 15km i kdyby křížení bylo z S49. Furt to bude zkolaudováno jako dráha tramvajová...kdyby jinak, bylo by to něco jiného. Takže teoreticky by to šlo, ale nevím co na to naše výhybky. Tak možná 30 na přímý směr by to sneslo, ale víc ne a do odbočky tak max 20 km...

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Metro D

Příspěvek od Jakub » 20.2.2011 12:38

Ono by to určitě šlo. Ale je otázka, jestli se vyplatí ty poměrně vysoké náklady na vývoj nového vozidla a nějaké optimalizace, aby to vozidlo bylo použitelné jak u tramvají, tak u vlaků. Stávající systém navíc vcelku funguje. Další věc je, že v Praze je ta železnice poměrně využívaná, tudíž by tam tramvaj kapacitně nestačila. Sám nevím, kde všude mají tuhle vlakotramvaj, osobně jsem viděl pouze malou ukázku ve Zwickau, kde šlo ale spíš o provinční železniční linku tak na úrovni pražské S6, kde by ta tramvaj kapacitou stačila.

Odpovědět