Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 131
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 27.2.2011 9:40

uzivatel33 píše:Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Právě z tohoto důvodu se uvažuje sloučení provozních úseků I.D1 a I.D2 do jednoho celku. Jednak by se ušetřilo za výstavbu stanic provozního ošetření na trase, neboť při sloučení by vše bylo v depu, ušetřilo by se za stavbu dispečinku trasy D u stanice Nádraží Krč, který by při sloučení taktéž vzniknul v depu. Nehledně na to, že zkušební provoz automatického metra podle zkušeností ze zahraničí může trvat až jeden rok, což základnu ve formě depa potřebuje.
uzivatel33 píše:Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?
To by s sebou přineslo řadu obrovských problému. Rozhodně tomu nevyhovuje ani výškové či směrové vedení trasy D a stanice Pankrác C by vyžadovala rozsáhlé stavební úpravy za vyloučení stanice z provozu. Proto je jednoduší vybudovat samostatnou stanici D, nehledně na to, že Pankrác D bude stavebně a konstrukčně připraven na dostavbu dalších dvou nástupišť pro případnou Pankrác E.

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 26.2.2011 21:20

uzivatel33 píše:Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?
Znáš naše cestující ne. nastoupili by do C a pak by na Nám.Bratří Synků zjistili, že jsou na D

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 26.2.2011 19:52

Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 131
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 26.2.2011 9:58

MM-Mikulovsky píše:Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?
Ano uvažuje. Využilo by se však pouze větvení v 1. koleji, odkud by vedla jednokolejná C - D spojka směrem ke stanici Olbrachtova. Však vzhledem k tomu, že se velice vážně uvažuje o spojení stavebních úseků I.D1 Pankrác - Nové Dvory a I.D2 Nové Dvory - Depo Písnice dohromady. Tato spojka by byla vypuštěna, neboť by se tím ušetřila velká spousta nákladů.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.2.2011 23:53

vs-metrak píše:
uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.
Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 131
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 24.2.2011 19:55

XSC byl rychlejší :D

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 24.2.2011 19:35

Na druhé straně by se dalo nahradit trasou B s Vysočanské větev na Prosek a dál tunelem C dejme tomu do Čakovic.
Náhradou Žižkova by byla TT přes Bulhar a samozřejme TT Václavák

Jezdila by linka 21 v trase Nové Dvory-Braník-Palackého nám.-Jiráskovo Nám. Myslíkova-Lazarská-VN-Hlavní nádraží-Ohrada-Spojovací.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 131
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 24.2.2011 19:30

uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1529
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 24.2.2011 19:21

MF píše:Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.
Tak to bylo zcela původně plánováno, rozvětvení mělo být na Pankráci. V 80. letech s dostavbou Jižáku se už ale ukázalo, že C je příliš vytížené na to, aby ho bylo možné větvit. Mapa je na metrowebu: http://metroweb.cz/metro/historie/mapy/ ... pizace.jpg

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 24.2.2011 19:16

metro D ma hlavne vest do centra tak, aby bylo mozne opustit docasne nuselak a rekonstruovat ho. Tedy ne, ze by vlaky C jely po D odklonem, ale D by C z casti nahradilo. Tedy rozvidleni C nekde na Kacerove nepomuze, navic by pak jel na Haje kazdy druhy vlak coz neni mozne. Navic D musi zajizdet i na svou druhou stranu ne jen do Pisnice. Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Metro D

Příspěvek od Jakub » 24.2.2011 19:10

Já se jen obávám, že by to dnešní C kapacitně nepobralo. A to hlavně traťovou kapacitou, už dnes se tam jezdí skoro na minimální interval.

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 24.2.2011 19:03

V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6022
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od demon » 20.2.2011 20:34

"Co jsem slyšel..." Díky, to mi stačí.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že velmi ostré jsou i zdravotní testy budoucích ŘT.
Toť z mé strany vše, ať tu nezasí*áme téma...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 20.2.2011 17:47

demon píše:
9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT.... :wink:
Jde mi spíš o zdravotní testy, které jsou na dráze co jsem slyšel o něco ostřejší.

+ sice drážní zákon, ale jak psal MF schvalujeme dráhu tramvajovou a vlakovou. Takže rozdíl tam počítám bude.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6022
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od demon » 20.2.2011 16:46

9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT.... :wink:

Odpovědět