Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 20.2.2011 16:07

MM-Mikulovsky píše: TRAMvaje jejich přepravní rychlostí přiblížit k METRU, které oné rychlosti běžně dosahuje (ale TRAM rozhodně nikdy nebudou) i na výhybkách![/b]
rychlost do UZAMYKATELNÝCH výhybek není Zákonem určena, je pouze v rámci DP sjednocena s rychlostmi danými Zákonem pro neuzamykatelné výhybky. Ovšem rychlost přes křížení je stejná - 15km i kdyby křížení bylo z S49. Furt to bude zkolaudováno jako dráha tramvajová...kdyby jinak, bylo by to něco jiného. Takže teoreticky by to šlo, ale nevím co na to naše výhybky. Tak možná 30 na přímý směr by to sneslo, ale víc ne a do odbočky tak max 20 km...

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Metro D

Příspěvek od Jakub » 20.2.2011 12:38

Ono by to určitě šlo. Ale je otázka, jestli se vyplatí ty poměrně vysoké náklady na vývoj nového vozidla a nějaké optimalizace, aby to vozidlo bylo použitelné jak u tramvají, tak u vlaků. Stávající systém navíc vcelku funguje. Další věc je, že v Praze je ta železnice poměrně využívaná, tudíž by tam tramvaj kapacitně nestačila. Sám nevím, kde všude mají tuhle vlakotramvaj, osobně jsem viděl pouze malou ukázku ve Zwickau, kde šlo ale spíš o provinční železniční linku tak na úrovni pražské S6, kde by ta tramvaj kapacitou stačila.

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 20.2.2011 12:23

Já jsem v nějakém DP Kontaktu už několik let starého o možnosti provozu vlakotramvají četl.Uvažovali tam o napojení v zastávkách Hradčanská,Nádraží Modřany a někde v centru,myslím že ve Vršovicích.Nevím toho moc o technické proveditelnosti,ale osobně si myslím,že by to šlo,když to mají v cizině.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 20.2.2011 12:01

MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.2.2011 11:55

Řeším svůj sen (přání), že jednou ještě za mého života (za 20 let? = v mých 50-ti) budou mít TRAM v ČR na samostatných těles TT povoleno jet (a na přiměřeně dlouhých mezi zastávkových úsecích s kvalitním svršek skutečně dosahovat) až 80 km/h, ale softwarovým nastavením (vypracováním digitální podoby sítě...) bude zamezeno té rychlosti dosáhnout jinde! Celé by to mělo v příslušných úsecích TT (např. i "mezi městských") TRAMvaje jejich přepravní rychlostí přiblížit k METRU, které oné rychlosti běžně dosahuje (ale TRAM rozhodně nikdy nebudou) i na výhybkách!

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4645
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 20.2.2011 9:59

Když já prostě MMM nechapu, co furt resis a do ted jsem to nepochopil..

Maximalni rychlost ti urcuje navrhova rychlost trati a jeji fyzicky stav, max. rychlost vozidel a legislativa. KOMOKO si myslim, ze by na 80 mohlo byt v nekolika usecich postaveno, ale samozrejme si tim nejsem jist, jelikoz jsem plany nevidel. Max rychlost T3 je 65 km/h, ale HLAVNE D1/2 ti v části V par. 31 odst. 2 říka: "Není-li tramvajová trať součástí pozemní komunikace, je nejvyšší dovolená provozní rychlost do 60 km h-1".

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.2.2011 2:55

MOp píše:
MM-Mikulovsky píše:A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou ...
Chybí zabzař, rozdílné poloměry směrových a výškových oblouků, sklon, ...
Něco od Absoluta o rychlostech na "lochnesce" a návazných úsecích TT je z loňska ve vlákně "TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)"tady "Také si myslím, že Modřanská trať není beznadějná, ani bych neredukoval stanice, jen by to chtělo odstranit omezení rychlosti a docílit toho, aby se jezdilo třeba od Modřan po Nádraží Braník 70, pak až na Podolskou Vodárnu 60 a na Výtoň aspoň 40 bez zastavení, smozřejmě se zpomalením na 30 v tunelu bo tam jsou malé poloměry a inflex..." a tady "...K Modřanské trati: Ano, byla projektována původně směrovým vedením na 80 km/h. ..."

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od BerryML » 20.2.2011 2:45

Legislativou, potažmo normami. Na určitou rychlost potřebuješ mimo jiné adekvátní pevnost skříně... Pro tramvaje v městském provozu menší, páč se bere ohled na gumokoly, na velkodráze větší, bo jezdíme na větší vzdálenost odděleně od ostatního provozu... Z toho vychází konstrukční zadání... :wink:

Jinak vozidlo pro tram-train by principelně mělo vycházet z vlaku. A ono to jde, když se chce. Po dráze se chová jako klasickej vlak, potom přijede do místa napojení na městskou trať, vypne zabzař, aktivuje ,,městský režim´´ (třeba osvětlení, omezení rychlosti, třeba i zdvihnout sběrač :-D) a hurá na tram. síť. Akorát konkrétně v Praze by to rozhodně neznamenalo, že by se tohle vozidlo objevilo ve Vodičkový, čímž to tady ztrácí smysl. Ale třeba v Liberci by se to i uživilo.

Jinak ale stavět tram-train jako komplet novostavbu je fakt kravina. 8-)
Naposledy upravil(a) BerryML dne 20.2.2011 3:01, celkem upraveno 2 x.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3574
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 19.2.2011 22:23

Brejšín píše:Jinak rychlost je dána maximální konstrukční rychlostí vozidla, takže pokud je stanovena na 6Okm/h zapomeňte na cokoliv jiného. Z:idea:
Je otázkou jestli 14T nebo 15T má 60 km/h rychlost konstrukční, nebo je to dané jen legislativou.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Metro D

Příspěvek od Brejšín » 19.2.2011 20:03

9001 píše: A nejsem jediný kdo si myslí, že jezdit 80 km/h na rozhled s drážním vozidlem, není bezpečné.
Hmmm, v tom případě má 80% všech drah na světě dost výraznej problém. Sebedokonalejší zabřaz nevyřeší strom na kolejích nebo sebevraha v kolejích.
Jinak rychlost je dána maximální konstrukční rychlostí vozidla, takže pokud je stanovena na 6Okm/h zapomeňte na cokoliv jiného. Z:idea:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4645
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 19.2.2011 19:22

9001: Já si dokáži na KOMOKu 80km/h představit. Jen nevím, co by tomu řekli cestující z neustálého zrychlování a zpomalování.. Pokud by byly zastávky na znamení, jo to by bylo.. :-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 19.2.2011 19:18

MM- Bud prosím tě trochu realista a popřemýšlej. Osobně jsem jel i KT8 cca 90km/h, ale nevím jestli je to zrovna bezpečná rychlost.Ona totiž BEZPEČNOST provozu není až tolik o tom, kolik z toho vyrazíte, ale o tom, jak to dokáže reagovat a zastavit. A nejsem jediný kdo si myslí, že jezdit 80 km/h na rozhled s drážním vozidlem, není bezpečné.

Další podstatná věc. Pokud se nemýlím, tak na dráhu jsou přísnější výběry na řidiče/strojvedoucí.

Úseky, které si uváděl. Upřímně, mělo by smysl to tam valit více než 60? To by si jel na max 80 a stejně by si začal za chvíli brzdit... Zvýšení cestovní rychlosti minimální, náklady na brzdy a další opotřební by akorát vzrostlo.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4645
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 19.2.2011 18:45

MM-Mikulovsky píše:A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou ...
Chybí zabzař, rozdílné poloměry směrových a výškových oblouků, sklon, ...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 18:43

9001 píše:MM: Z čistě bezpečnostního hlediska nevím jestli je rozumné jezdit 80 km/h a více jenom na "rozhled" Chápu že pro tebe jako řidiče to je sice krásná představa, ale v praxi bez zabezpečovače doufám neproveditelná.
Psal jsem samostatná tělesa - u DP se roky mluví o tom, že software 14T (tedy i 15T) by v případě vypracování a zanesení digitalizovaného plánu sítě dokázal podle diagnostikované polohy vlaku upravovat právě maximální možnou rychlost - zanesenou pro daný úsek. Znamená to, že v případě změny kvality TT, legislativy atd. by té (proti dnešku zvýšené) "80-tky" TRAM nemohla dosáhnout nikde jinde než na konkrétních úsecích!
A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou (tady jen ZC/do kopce, páč dolů platí kvůli sklonu 35km/h) a železničním tělesem? Ani v jednom nic jiného než kolejové vozidlo nemá co dělat! Rozdíl je v tom, že dnešní stav kolejového svršku v oněch úsecích nedovoluje všem typům TRAM dosáhnou ani nyní povolené max. "60-ky".

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Metro D

Příspěvek od orky » 19.2.2011 17:27

Máte vůbec představu, jaké je plánované vytížení trasy D metra, jaký by byl potřeba interval takových tramvají?

Odpovědět