Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Metro D

Odeslatod Absolut v 28.12.2007 10:54

Tak to já zase pevně věřím, že se toho systému dožiju.

Trasování existuje ze studie metrobusu, je naštěstí uděolána tak, aby trasa byla použitelná i pro nějaký light rail. Napojení v Praze v případě kolejového systému je docela oříšek, hodně mu napomáhá metro D se svojí nyní navrženou větví Libuš - Písnice. Napojení do stávajícího tramvajového systému není možné, všechny tram. tratě jsou daleko a problém Jesenice se bude asi muset řešit dřív, než zabedněnost P4 proti tramvajím
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Odeslatod MF v 28.12.2007 8:37

Absolut napsal:Ad MF: Ano, jistá rezerva tady je, ale Jesenice zatím tlačí na Metrobus (vyhrazenou komunikaci pro autobusy), na to je studie, kterou si bohužel sama Jesenice zadala tak, že trasa systému není optimální.


Tak, to se toho systému asi nedožiju :( Jako malý, když jsem tam chvíli bydlel jsem si představoval, jak okolo naší bytovky otáčí tramvaj a jak by to bylo prima :D

Ještě jsem se chtěl dotázat, jestli kromě rezervy pro případnou tramvaj na Jesenici existovala nějaká představa kudy bude trasována a kde by měla být případně ukončena a kde v Praze napojena na síť. Jestli to mělo být jednokolejné s výhybnami, nebo dvoukolejně atd. Dík.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Metro D

Odeslatod Absolut v 28.12.2007 7:04

Ad MF: Ano, jistá rezerva tady je, ale Jesenice zatím tlačí na Metrobus (vyhrazenou komunikaci pro autobusy), na to je studie, kterou si bohužel sama Jesenice zadala tak, že trasa systému není optimální.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Odeslatod Markus v 27.12.2007 15:15

Pokud by se nějak masivně zastavěla oblast Pankrácké pláně, Budějovické a Brumlovky a spojila v jedno velké byznys město, umím si tam představit fungování monorailu. Je třeba se zamyslet k jakému pohybu by tam docházelo. Napadá mě víc než jen vození cestujících mezi vzdálenějšími budovami a metrem. Máme tu dobu oběda, takže nějaké ty restaurace :) Velké nákupní a zábavní centrum by bylo také fajn. No a protože se bavíme o byznysu, je třeba vyřešit i to jak skloubit potřebu jezdit autem a mít rozumně fungující centrum kde to na úrovni země nepřipomíná dálnici, ale park. Řešení? Parkovací domy (podzemní + nadzemní) někde vhodně umístěné (blízko dálnice) a zároveň na trase monorailu. Chybí mi tam teda ještě letiště, to bych tam asi nedával i když třeba Kvčí Hory by nabízely excelentní vzlet nad Vltavu alá letadlová loď :) Monorail by jezdil po vlastním mimoúrovňovém tělese. Kolik by musel být rozpočet na takovou stavbu aby to mělo smysl? Miliarda eur? Je to finančně neúnosné? Neřekl bych. Když budu brát že kvalitní desetipatrová kancelářská budova stojí dnes miliardu korun a v té oblasti by mohla být za 20 let takových budov stovka (mrakodrap vydá za několik), investice by na oblast měla takový vliv že by se vyplatila. A to mluvím o plně soukromém investorovi, něco jako Monorail PragueFour s r.o. :P Jestli půjde "osidlování" Prahy administrativními budovami velkých korporací dál tak rychle jako za posledních 10 let, ceny pozemků vylétnou nahoru a cena těchto dopravních řešení bude relativně levnější a levnější.
Markus
Uživatel
 
Založen: 03.7.2007 18:32
Bydliště: Praha 12 Modřany

Re: Metro D

Odeslatod MF v 27.12.2007 14:45

Dotaz na pana A., někde si tady zmínil, že je nějaká rezerva na nějaké napojení drážního systému z Jesenicka na P4. Byly by nějaké přesnější informace? V Jesenici jsem kdysi pobýval a je fakt, že busy tam fakt nestíhají a dá se říct, že tato obec + blízké okolí je co do počtu obyvatel dojíždějícími za prací do Prahy srovnatelná se sídlišti v Praze obsluhovanými tramvajemi.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Re: Metro D

Odeslatod pawel v 27.12.2007 14:39

ad ta pověra: já osobně v to taky moc nevěřím. upřímně řečeno mě například velmi udivuje, že něco takového prošlo v radlické. ale v tomhle případě jsem si vzpomněl na pařížskou linku T3 a říkal jsem si - všechno jde, když se chce.
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Odeslatod Absolut v 27.12.2007 14:06

Pawel: Samozřejmě jsem se uklepl - místo na smyčku za Brumlovkou je samozřejmě v blízkosti zastávky Na Rolích, nikoli Na Strži, to sorry. Už mi to nemyslí.

Problém vedení TT Vyskočilovou ulicí je most ul. 5. Května, kde právě z důvodu podjezdné výšky můžeš TT nacpat jen doprostřed, ale taky potřebuješ mít dostatek pruhů pro IAD, 1+1 tam být nemůže, kvůli nájezdu na magistrálu minimálně 2+1. No a BBC tam nacpalo SSZ navíc, kde je taky potřeba mít řadící pruhy.

Ono bohužel mezi šotouši zažitá pověra, že do každé ulice, ikterá má 2+2 pruhy, lze nacpat TT, není úplně pravda.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Odeslatod pawel v 27.12.2007 13:35

osobně znám lépe oblast vyskočilovy až po BBC...a nikdy mě nenapadlo, že by tam tu TT nešlo vést. proč ne prostě středem ulice na vlastním tělese za cenu zúžení iad na 1+1? smyčka při ulici na rolích.
jinak abs. - nechápu trasování budějovická-brumlovka-na strži. asi jsem natvrdlej, ale nedokážu si představit nic jinýho než (na rolích)-brumlovka-budějovická-na strži...?
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Odeslatod Absolut v 27.12.2007 10:27

Na to říkám asi tolik, že navržené TT nijak neřeší problém BBC.

Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju :-) Nakresli to do nějaký mapky.

Tou Ryšánkou u m-D zřejmě myslíš stanici Olbrachtova, že? Ta ovšem není na Ryšánce...

Moje ideály o tramvaji BBC nepohřbilo, ale odložilo.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Odeslatod Richard Sadílek v 27.12.2007 10:11

Absolut napsal:Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.


Musím souhlasit, BBC centrum všechny (rozumějte opravdu jakékoli) mé nápady o vedeni tramvaje zde pohřbilo... Ale napadá mě docela fungující alternativa - TT dvě, oddělují se vlastně za Pankrácem, jedna na Ryšánku (metro D), druhá na Kačerov (metro C). Na tu Kačerovskou trať přiléhají busy z Brumlovky (na Brumlovce se počet aut. linek přesto musí tak dvojnásobně navýšit) a končí vždy na metru (Pankrác, Budějovická, Kačerov, případně Ryšánka a Zálesí - do Nádraží Krč je to krkolomnější a nevyužité). Dále v budoucnosti obě dvě tyto tram. větve zajistí propojení tratě Nádraží Braník - Nové Dvory. Ni, tak co říkáte na tohle :D .
Richard Sadílek
Uživatel
 
Založen: 08.9.2007 19:02
Bydliště: Luka

Re: Metro D

Odeslatod Absolut v 27.12.2007 8:52

Proxi, Tvůj nápad je samozřejmě fajn, ale to bys musel pustit územní rezervu pro depo metra m-D. Tím m-D na několik (hodně) dalších let pohřbíš.

Ad Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Odeslatod Markus v 26.12.2007 22:49

Varecka napsal:
Absolut napsal:Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.

Ale dyt mezi 10-13 je v Modřanech mrtvo, to stíhaj v Pracovní dny autobusy ....


Jo, to máš pravdu a hned tak to vytížené nebude. O žádném plánovaném velkém administračním centru které by zajistilo celodenní pohyb lidí tu nevím a řekl bych že to je spíše dobrá než špatná zpráva. Pohybuju se často na Brumlovce a lituju lidi co bydlí v okolí. Je tam naprosto zoufalá situace s parkováním a přetížená hromadná doprava kterou nezachrání ani vlastní busy. Stát tu také žádné velké úřady nemá a že by sem přesunula koleje či dokonce provoz nějaká velká škola asi taky nehrozí. Přes den je tu prostě mrtvo jako na každém jiném sídlišti. No ale ráno a večer je to kalamita. Jako už jsem dokonce zkusil jezdit z Tylovy čtvrti na Brumlovku tramvají a pak z Dvorců busem, jenže ten bus z Dvorců je taky tragedie, dlouhý intervaly a pak narvanej k prasknutí, časově se vyplatí jen pokud už vím že u Thomayerky je problém což mi bohužel zatím žádná dopravní kamera magistrátu neřekla (pokud někdo o nějaké kameře v té oblasti ví tak ať se podělí prosím :) ). Jasně že to dočasně zlepší plánovaný pruh pro busy od Zálesí k Thomayerce a od Thomayerky na Kačerov, ale za jakou cenu! Doprava v ulicích Prahy funguje jako spojené nádoby a tenhle nový špunt vyvolá nové kalamity v širokém okolí a zbrzdí nakonec i další busy. Aha, ted mi docvaklo co jsi chtěl asi naznačit. No mazat to už nebudu :) Pokud jsi chtěl naznačit že lidi z Modřan mohou busem nebo tramvají na Nové Dvory a pak metrem D, tak to je samozřejmě možné. V době ranní špičky to bude rychlejší než současný bus na Kačerov. Mimo špičku to bude asi různé, někdo pojede s přestupem a někdo zkusí bus (pokud je všechny nezruší) směr Kačerov či dál Vršovice.
Markus
Uživatel
 
Založen: 03.7.2007 18:32
Bydliště: Praha 12 Modřany

Re: Metro D

Odeslatod Proxy v 24.12.2007 19:04

XSC napsal:
Markus napsal:Teď už jen fakticky k tomu co navrhuje Absolut, hlavní trasa D směr Modřany a větev do Písnice vypadá fajn, ale vidím tam závažný problém který jsme už rozebírali na metrowebu. Pokud pojede jeden vlak do Modřan a druhý do Písnice, vzniknou tak dost nepříjemné intervaly. Škoda že se nedá souprava rozdělit :)
Jak už jsme na metrowebu řešili :D , když se s tím počítá, jde to. Při špičce jezdit do obou směrů. V sedle pak jezdit jen v hlavním směru a v méně vytíženém provozovat pendl. Na to stačí na dané stanici odstavná kolej.
Nebo je ještě možnost déčko nevětvit a vést jej z Nových Dvorů do Modřan rovnou. Libuš a Písnici by pak mohly obsloužit návazné tramvaje, protože zde povrchové vedení kolejové dopravy není tak velký problém jako na Labi a Družné :wink:
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

Re: Metro D

Odeslatod VareckaJ v 24.12.2007 13:29

Absolut napsal:Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.

Ale dyt mezi 10-13 je v Modřanech mrtvo, to stíhaj v Pracovní dny autobusy ....
VareckaJ
Uživatel
 
Založen: 22.8.2007 19:37

Re: Metro D

Odeslatod Absolut v 23.12.2007 23:17

Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.

Tramvaje do Písnice je možné přivést.

Tramvaje od Černého Koně nahoru směrem na Lhotku je sice možné vést, ale za cenu nákladných umělých staveb, stávajívcí trať tam mí pitomý nadjezd a ul. Čs. Exilu blbý podélný sklon. Nedoporučuji.

Markus: Máte tam SZ
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

PředchozíDalší

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků

cron