Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 19.12.2007 17:03

Marek_B: V pohodě. Potom se omlouvám, ale nejsem si jistej, jestli se jedná o zastávkové ostrůvky - rád se nechám přesvědčit dobovou fotkou s označníkem. Vložit fotku s uvedením zdroje je naprosto v pořádku. A klidně mi tykej, jsme přece na netu.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Metro D

Příspěvek od Marek B. » 19.12.2007 16:37

Absolut: Ty ostrůvky tam byly, akorát je letos v červnu odstranili. Mám to na fotce, bohužel ji nemohu najít a na Prtkách zrovna tato část z doby před 10 lety je hrozně špatně vidět. Tak jsem použil vaší fotku(promiňte)a vyznačil jsem kdde byly. Dokládám ještě fotku z PT z r. 1995(taky se omlouvám) Tam za křižovatkou jsou ostrůvky patrné.
x-budejovicka-11.jpg
x-napankraci-likvidace-010.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Markus » 18.12.2007 20:16

Nad zemí to do blízkosti Sofijského náměstí vážně nepůjde, je to tam hodně zabraný, přesně jak píše absolut :) V místě je plánována dost velká zástavba, hodně se mluví především o pozemku vedle polikliniky (roh mezi Čs exilu a Generála Šišky). Má se stavět i na současném pozemku pražské teplárenské (za touto křižovatkou směr Beránek). Bývalý Prior má být částečně přestavěn na radnici Prahy 12 a nové komerční plochy. Aktuálně se řeší prodej pozemku mezi Botevova a K Vltavě (nyní je tam hlídané parkoviště). Zastávka metra u této křižovatky by byla logická, busy to nezvládají. Přestože tam jezdí celkem frekventovaně, jsou už na Lhotce nacpané a už několikrát jsem byl v poslední době svědkem agresivního chování některých cestujících, to přechodu lidí na MHD v této oblasti rozhodně nepřidá.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 18.12.2007 18:24

Dobrá větev. Ale estakáda zabírá pozemky. Nic proti ní, jen to konstatuju.

Máš tam kolize se soukŕomými pozemky a záměry, co mají ÚR

Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 18.12.2007 17:06

Absolut píše:Nene, kromě Nádraží Krč všechno pod zemí. A žádná stanice Zálesí tam už není :-) ... ale jak říkám, nemá smysl pitvat detaily, díky nečinnosti P4 (respektive činnopsti zaměřené výhradně na gumokolní obsluhu nové zástavby na Pankráci) pravděpodobně bude dřív Áčko k nemocnici Motol a dál, než I.D.
Ano, já vím," nemá smysl pitvat detaily", ale rád bych se optal jak to tedy je s větvením :oops: a ukázal svůj návrh. Mám podle metrowebu udělané vedení větve, podle jebe doplněné estakády -
první úsek estakády - začátek u křiřovatky Vošátkova x Zárubova, dál severoseverovýchodně, po křižovatce ulic Snopkova x Zárubova souběžně s ulicí Lhoteckou
stanice Sídliště Lhotka -
  • umístění přibližně okolo křižovatek Zárubova x Seidlova a Lhotecká x Zárubova, návazná doprava autobusy (terminál), v budoucnu tramvaje a potencionálně trolejbusy
druhý úsek estakády -
  • souběžně s ulicí Lhoteckou, po křižovatce Lhotecká x Československého exilu x V Otočce jižně
stanice Tylova čtvrť -
  • na plácku mezi ulicemi Československého exilu, Na cikorce a Herrmannova, návazná doprava autobusy, potencionálně trolejbusy
třetí úsek estakády -
  • souběžně s ulicí Československého exilu (jižně)
stanice Modřany -
  • na plácku mezi ulicemi Generála Šišky, Soukalova a Českosloveského exilu, návazná doprava autobusy, tramvaj a potencionálně i trolejbusy
(stávající zastávka autobusů Tylova čtvrť by se jmenovala Botevova)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 18.12.2007 16:57

Územní plán je cár papíru, když máš záměr a peníze, tak si ho změníš.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Neral » 18.12.2007 15:56

Absolut píše: Provádí se skutečně takové úpravy, aby místo na tramvaj nebylo a to doslova tak, aby vzdálenost mezi fasádami nových bhudov nebyla dostatečná na umístění TT se zastávkou.
Ale pokud bude trať zanesena v ÚP, tak by snad takovýhle postup měl být znemožněn, ne? Nedělám si iluze, že by zanesení do ÚP znamenalo brzkou realizaci, ale právě pro tenhle účel, aby se s plánovavnými stavbami (tramvajovými traťemi) prostorově počítalo, je mimo jiné územní plán určený...
Absolut píše:Trať se podle mého osobního názoru nebude stavět nikdy a to jsem v té skupině, která se jí snaží prosadit.
No jo, všedhno je to o politice (a zejména o politicích). Jen se pořád nemůžu rozhodnout, jestli mám být rád nebo nerad, že bydlím na Praze 6... :)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 18.12.2007 7:57

Nene, kromě Nádraží Krč všechno pod zemí. A žádná stanice Zálesí tam už není :-) ... ale jak říkám, nemá smysl pitvat detaily, díky nečinnosti P4 (respektive činnopsti zaměřené výhradně na gumokolní obsluhu nové zástavby na Pankráci) pravděpodobně bude dřív Áčko k nemocnici Motol a dál, než I.D.

Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 17.12.2007 19:10

Absolut píše:Ad Richard Sadílek:
Trasa I.D. Písnice - Hlavní Nádraží zas tak stabilizovaná není. Probíhá ověřovací studie větvení do Modřan, která je na nejlepší cestě celé Déčko posunout dál nebo úplně zabít.
Doopravdy! Bude se uvažovat i o estakádách přímo mezi paneláky? V okolí stanice Zálesí se o něčem takovém uvažovalo, ale pak to přesunuli na větvení do Kamýku, Lhotky ...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 17.12.2007 13:49

Ad Marek B.
To je tím, že tam Praha 4 tu TT nechce. Se zastávkami se mýlíš, žádné ostrůvky tam v nedávné době nebyly - trať jsem prošel v roce 1997 celou a žádné ostrůvky tam nebyly.

Ad adam_r:
Provádí se skutečně takové úpravy, aby místo na tramvaj nebylo a to doslova tak, aby vzdálenost mezi fasádami nových bhudov nebyla dostatečná na umístění TT se zastávkou.
Trať se podle mého osobního názoru nebude stavět nikdy a to jsem v té skupině, která se jí snaží prosadit.

Ad Richard Sadílek:
Trasa I.D. Písnice - Hlavní Nádraží zas tak stabilizovaná není. Probíhá ověřovací studie větvení do Modřan, která je na nejlepší cestě celé Déčko posunout dál nebo úplně zabít.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od adam_r » 17.12.2007 12:06

Marek B. píše:Na Pankráci vzniká krásný paradox. Ve vlně změn 07 ÚP je před schválením obnovení TT přes Pankrác na Budějovickou s mě neznámým umístěním smyčky. Ta trať je vedena po svém bývalém tělese, které se ovšem místním politikům povedlo před křižovatkami částečně zůžit. Na Pankráci ukrojili dokonce 2 pruhy, aby auta mohla odbočovat do OC Arkády, a vysázet stromy. Po zůžení původně velmi šorokého tělesa(do nedávna tam byly zastávkové ostrůvky) se tem teď TT nevejde. Alespoň, že v Budějovické po její reko zůstane střední pruh neporušen. Je to ovšem znak naprosté neschopnosti úředníků komunikovat mezi sebou.
Na tohle musim reagovat. Trat se tam nejspis drive jak za 5-10 let stavet nebude. A do te doby je skoda ten stredni pruh nechat nevyuzity.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Proxy » 17.12.2007 11:17

9001 píše:A co třeba rozdíl mezi Malostranskou a Hradčanskou. Malostranská je taky poměrně pod kopcem a Hradčanská na.
Malostranská je o něco jižněji než nábřeží Edvarda Beneše odkud by stoupalo potenciální déčko stoupalo.
Další možností ke zmírnění stoupání by bylo povrchové překonání Vltavy. V Troji by povrchové vedení nemusel být příliš velký problém ;-) Na novoměstské straně by pak déčko mohlo vyjet na povrch díky rampě umístěné v parku na nábřeží Ludvíka Svobody a Vltavu překonat po novém Štefánikově mostě.

Osobně bych však obsluhu stadionu na Letné řešil eskem a zřízením zastávky na lince S5 v podjezdu Korunovační ulice. Hordy rozývených fotbalových fanoušků bych do metra vůbec nepouštěl a takto bych je mohl narvat rovnou do vlaku a odvést do polí 8-)

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Neral » 16.12.2007 23:56

Proxy píše: Návrh je to hezký, ale ta hloubka by ve skutečnosti byla velmi velmi velká, takže stanice potřebovaly systém několika eskalátorů nebo turbo-výtahů, což prodlužuje docházkovou vzdálenost na metro a přeprava se stává nepohodlnou.
...
Té Letné by se asi taky dalo pomoci nějakým táhlým obloukem.

No, a když se pan Šteiner pořád tak ohání výhodami "lehkého metra" včetně většího stoupání, tak právě tady by to třeba mohlo přijít ke slovu, pokud by se lehké metro prosadilo.
Dalším řešením by byla ozubnice.:) BTW takové ozubnicové metro skutečně existuje.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9662
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 16.12.2007 23:20

A co třeba rozdíl mezi Malostranskou a Hradčanskou. Malostranská je taky poměrně pod kopcem a Hradčanská na.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Proxy » 16.12.2007 22:19

Filippl píše:z hlavaku dale na Nam. Republiky a na Letnou, pak na Bohnice
NR-Rasnovka-Letna (u Sparty)-Bubenec (u nadrazi)-Troja (u zoo)-Poliklinika Mazurska-Odra-Sidl. Cimice

in minus->
-trat je hluboka, kvuli krizeni s metrem na NR, Vltave a MO(Blanka)
Návrh je to hezký, ale ta hloubka by ve skutečnosti byla velmi velmi velká, takže stanice potřebovaly systém několika eskalátorů nebo turbo-výtahů, což prodlužuje docházkovou vzdálenost na metro a přeprava se stává nepohodlnou. Tipuji, že by ta hloubka překonala současné nejhlubší stanice.
Letná je na kopci, takže přiblížení povrchu není příliš možné :-( Dalsí problematický úsek je na té severní terase. Vezmi si současné céčko, které se projektanti snažili držet co nejvíce povrhu a oblouk z Troji je co nejtáhlejší, přesto je stanice Kobylisy strašně hluboko. Stoupání od ZOO do Bohnic by na tom bylo ještě mnohem hůře. Takže podle mne tudy cesta nevede.

Souhlasím, že déčko by potřebovalo vazbu na béčko, které bych realizoval ve stanici Náměstí Republiky, kde by se k propojení tras dal použít lomený eskalátorový tunel směr Mas.na
Druhou alternativou je mírně otočit stanici Náměstí Míru D a novou trasu poté obloukem ukončit na Karlově náměstí s přestupem na B. Toto ukončení by pak zásadně mohlo ulehčit tramvajově přetížené Ječné, navíc stanice Karlovo náměstí B je opět stavebně dobře uspůsobena k realizaci přestupu. Trochu komplikovaná by však byla koordinace tunelů C, D, ČD v oblasti I.P.Pavlova.

Odpovědět