Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4310
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Metro D

Příspěvek od Bobik » 26.4.2011 20:00

XSC píše:
orky píše:Souhlasím. Když by se muselo, nějak by se to zvládlo i bez déčka i bez mostu na Dvorcích. Kombinace posíleného nábřeží, náhradní vlakové dopravy z Krče a různých rychlíkových autobusových linek vyhrazenými pruhy by to nějak šlo. Větší problém by byl nedostatek vozidel, zejména kloubových autobusů. Ale nemyslím si, že by zkáza Nuseláku přišla natolik rychle, aby se na ni nedalo připravit v rámci stavu infrastruktury, který v té době bude k dispozici.
Problém je v tom, že Nuselák slouží zároveň pro metro i auta. Odstavení C by se zvládlo. Ale odstavení Nuseláku zároveň znamená, že není kudy vést náhradní busy, průjezdnost přes Nusle je mizerná, navíc dojde k totální zácpě díky IAD. Stav po povodních trval poměrně krátce, tohle by mohlo být třeba na dva roky.
No ono by se to zvládlo zavřít celé s variantou částečného zprovoznění pro NAD a IZS. Jenže jednak chybí politická vůle k úplnému uzavření centra pro IAD, jednak plochy parkovišť P+R s dostatečnou kapacitou (ty chybí tak jako tak).

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 26.4.2011 18:13

Můžou vedle Nuseláku postavit provizorium pro metro. Rámusák v Holešovicích bude brzy k dispozici :lol: Nebo si mohou vzít jen tu polovinu, co se teď již nepojíždí a jezdit také jednokolejně :D

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 26.4.2011 18:04

orky píše:Souhlasím. Když by se muselo, nějak by se to zvládlo i bez déčka i bez mostu na Dvorcích. Kombinace posíleného nábřeží, náhradní vlakové dopravy z Krče a různých rychlíkových autobusových linek vyhrazenými pruhy by to nějak šlo. Větší problém by byl nedostatek vozidel, zejména kloubových autobusů. Ale nemyslím si, že by zkáza Nuseláku přišla natolik rychle, aby se na ni nedalo připravit v rámci stavu infrastruktury, který v té době bude k dispozici.
Problém je v tom, že Nuselák slouží zároveň pro metro i auta. Odstavení C by se zvládlo. Ale odstavení Nuseláku zároveň znamená, že není kudy vést náhradní busy, průjezdnost přes Nusle je mizerná, navíc dojde k totální zácpě díky IAD. Stav po povodních trval poměrně krátce, tohle by mohlo být třeba na dva roky.

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Metro D

Příspěvek od orky » 25.4.2011 22:10

gabuliatko píše:já bych to neviděl tak černě, při povodních se to taky zvládlo ...
Souhlasím. Když by se muselo, nějak by se to zvládlo i bez déčka i bez mostu na Dvorcích. Kombinace posíleného nábřeží, náhradní vlakové dopravy z Krče a různých rychlíkových autobusových linek vyhrazenými pruhy by to nějak šlo. Větší problém by byl nedostatek vozidel, zejména kloubových autobusů. Ale nemyslím si, že by zkáza Nuseláku přišla natolik rychle, aby se na ni nedalo připravit v rámci stavu infrastruktury, který v té době bude k dispozici.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Metro D

Příspěvek od gabuliatko » 25.4.2011 17:43

já bych to neviděl tak černě, při povodních se to taky zvládlo ...

Martina
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 24.4.2011 17:02
Bydliště: České Budĕjovice

Re: Metro D

Příspěvek od Martina » 25.4.2011 16:51

Co se týká obratište,technicky by šlo řešit na severnim předmostí Nuselského mostu.Ale to lze při troše dobré vůle firmy,která bude provádet rekonstrukci,protože bude kolej zasahovat z části na most.Ale bylo by to schůdnejší nežli končit na Hl.nádraží.
A prosazovat TT Jeremenkova sice lze,ale na meste to asi neprojde,jelikož na to nebudou peníze.Leda nejakou dotaci z EU,ale na to se dneska taky nedá už moc spolehnout.Nejak se to vyřešit musí,jelikož pokud nastane dlouhodobá výluka Nuselského mostu a nebude kapacitne vyřešená doprava jak hromadná,tak odpovídající objízdné trasy pro IAD,tak nastane kolaps dopravy takového rozsahu,jaký si nedokáže asi nikdo představit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.4.2011 14:12

Osobně tvrdím, že přetíženému metru C může výrazně ulehčit a potažmo při výluce Nuseláku jej z nezanedbatelné části nahradit TT Budějivická =C= - Na Strži =D= - Dvorce (běžně přestup na TRAM na Palačák =B= - Staroměstská =A=, při výluce Nuseláku, nastane-li dříve než výstavba D mezi Pankrác - Náměstí Míru, asi vhodná nějaká přímá linka) - Lihovar - Smíchovské nádraží =B=.
Ovšem nejvíce by dle mne výluce Nuseláku pomohlo, kdyby plánovaný úsek D Pankrác =C= - Synkáč - Mírák =A= - Hlavák =C= byl stavebně propojený a technologicky průjezdný pro polovinu spojů Céčka(počítám, že Déčko by mělo, proti němu poloviční interval, do nějž by se průjezd spojů C vtěsnal). Druhá polovina spojů C by od severu končila na IPP (díky vložení kolejového přejezdu ve tvaru "X" mezi stanice Hl.n. a Museum, přes níž by soupravy projížděly střídavě po dvou až třech po jedné a pak po druhé koleji) a od jihu na Pražského povstání (kde již kolejový přejezd je).

Martina
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 24.4.2011 17:02
Bydliště: České Budĕjovice

Re: Metro D

Příspěvek od Martina » 25.4.2011 13:18

Dodře,bylo to možná jak píše kolega Lomoz.Nic jsem nehledala,psala jsem to více méňe z hlavy.
Řekla bych ale,že bychom se nemeli bavit o tom kudy to kdy navrhnul,ale o tom,jak řešit náhradu při výluce Nuselského mostu.A ta nebude trvat pár dní,ale možná nekolik mesíců.

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 217
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Metro D

Příspěvek od S_M_Lomoz » 25.4.2011 7:39

No... jestli mě neklame paměť, bylo to trochu jinak. Z Pankráce na jih v plánech ze šedesátých a sedmdesátých let skutečně vedla větev C1, viz i odbočovací založení za stanicí z centra. "Původní" trasa D měla vést z Modřan podél Vltavy na sever a u KN se zlomit doprava na IPP a NM. Dál se varianty už postupem času lišily, ale obvykle šla jedna větev na Žižkov a druhá do Vršovic k Slavii.
První verze trasy D používající úsek Libuš - Pankrác, kterou si vybavuju, je v jedné brožuře z roku 1985 - je datovaný 1984. Tam má bizarní trasu Libuš - Pankrác - Kavčí Hory - Smíchov - Anděl - Újezd - Malostranské nám. - Staroměstská - Náměstí Republiky - Hlavní nádraží - Žižkov. Trasování podobné dnešnímu (...-Pankrác-Nádraží Vršovice-Jířího z Poděbrad-...) je z roku 1987.
Tak nějak si připadám jako legendární cpt. Obvious.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od BerryML » 25.4.2011 0:26

Původní plány mluví jinak. Rozdvojení ,,C´´ to rozhodně není a nebylo....

Martina
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 24.4.2011 17:02
Bydliště: České Budĕjovice

Re: Metro D

Příspěvek od Martina » 24.4.2011 22:23

Pokud se nekdo zajímá o tuto problematiku hloubeji,tak ví,že metro navrhované jako trasa D (Písnice-Lhotka-Pankrác)je původní rozdvojení trasy C .A původní D éčko jelo z Modřan přes Braník na Pankrác,nádr.Vršovice,Nám.Jiřího z Podebrad a na Žižkov.Ten konec stoprocentne nevim,ale tak nejak to bylo.A teď proč.Jelikož jak se neustále uvádí,že Nuselský most je v havarijnim stavu před nutnou rekonstrukcí,tak odklon metra je nevyhnutelný.Pokud dojde k uzavření mostu,tak nelze vytvořit plnehodnotnou povrchovou náhradní dopravu spodem přes Nusle.Takže vystavba v tomto případe je nevyhnutelná.Dalo by se ješte odlehčit C éčku z Jižního města výstavbou TT Spořilov-Chodov-Háje-Petrovice-H.Mecholupy-nádr.Hostivař.Mohli by být na trase min.dve smyčky(Háje a Chodov)s tim,že by od Hostivaře jeli na Chodov a od Spořilova na Háje.Mohla by třeba linka 6 jedoucí Belehradskou od IPP rovne na Spořilov a Háje.A je částečne metro odlehčeno.Ale to je jenom návrh,ale jsem ochotná to zpracovat hloubeji,pokud by to bylo k nečemu.

uzivatel35

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel35 » 20.4.2011 14:05

orky píše:uzivatel35: Tohle metro se jmenuje 136 a překvapivě kapacitně stačí. Tohle metro by byly vohzené prachy do luftu. Já tvrdím, že blbost je i další kapacitní dopravu do lokality mezi Vltavou a Vršovicemi, kde je přímá linka (zpravidla tramvajová) do centra v každé větší ulici, vzdálené maximálně třičtvrtě kilometru, ale většinou mnohem méně, což dává poměrně luxusní dostupnost k těmto prostředkům. To vše doplněno dvěma linkami metra, které jsou od sebe vzdáleny kilometry dva. proč tuto vzdálenost rozdělovat další drahou podzemní stavbou?
136 a 139

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 20.4.2011 10:24

to by pak kazda stanice mela v nazvu slovo "hrbitovy" :-)

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Metro D

Příspěvek od petr03 » 20.4.2011 9:43

P_V píše:
krtinek píše:Já bych ty stovky miliard, ... dal vědcům, aby tam sestrojili opravdu funkční teleport.
Jak známo, teleport funguje na tom principu, že v cíli vytvoří kopii osoby, a na výchozím místě udělá vraždu rozložením v nic. No nevím jak by se to líbilo...
A jako první by to měli prubnout politici a neříct jim, že na druhé straně to není zapnuté .... :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3616
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 20.4.2011 1:26

krtinek píše:Já bych ty stovky miliard, ... dal vědcům, aby tam sestrojili opravdu funkční teleport.
Jak známo, teleport funguje na tom principu, že v cíli vytvoří kopii osoby, a na výchozím místě udělá vraždu rozložením v nic. No nevím jak by se to líbilo...

Odpovědět