Stránka 24 z 34

Re: Metro D

Napsal: 26.2.2011 19:52
od uzivatel33
Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?

Re: Metro D

Napsal: 26.2.2011 9:58
od vs-metrak
MM-Mikulovsky píše:Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?
Ano uvažuje. Využilo by se však pouze větvení v 1. koleji, odkud by vedla jednokolejná C - D spojka směrem ke stanici Olbrachtova. Však vzhledem k tomu, že se velice vážně uvažuje o spojení stavebních úseků I.D1 Pankrác - Nové Dvory a I.D2 Nové Dvory - Depo Písnice dohromady. Tato spojka by byla vypuštěna, neboť by se tím ušetřila velká spousta nákladů.

Re: Metro D

Napsal: 25.2.2011 23:53
od MM-Mikulovsky
vs-metrak píše:
uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.
Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?

Re: Metro D

Napsal: 24.2.2011 19:55
od vs-metrak
XSC byl rychlejší :D

Re: Metro D

Napsal: 24.2.2011 19:35
od uzivatel33
Na druhé straně by se dalo nahradit trasou B s Vysočanské větev na Prosek a dál tunelem C dejme tomu do Čakovic.
Náhradou Žižkova by byla TT přes Bulhar a samozřejme TT Václavák

Jezdila by linka 21 v trase Nové Dvory-Braník-Palackého nám.-Jiráskovo Nám. Myslíkova-Lazarská-VN-Hlavní nádraží-Ohrada-Spojovací.

Re: Metro D

Napsal: 24.2.2011 19:30
od vs-metrak
uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.

Re: Metro D

Napsal: 24.2.2011 19:21
od XSC
MF píše:Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.
Tak to bylo zcela původně plánováno, rozvětvení mělo být na Pankráci. V 80. letech s dostavbou Jižáku se už ale ukázalo, že C je příliš vytížené na to, aby ho bylo možné větvit. Mapa je na metrowebu: http://metroweb.cz/metro/historie/mapy/ ... pizace.jpg

Re: Metro D

Napsal: 24.2.2011 19:16
od MF
metro D ma hlavne vest do centra tak, aby bylo mozne opustit docasne nuselak a rekonstruovat ho. Tedy ne, ze by vlaky C jely po D odklonem, ale D by C z casti nahradilo. Tedy rozvidleni C nekde na Kacerove nepomuze, navic by pak jel na Haje kazdy druhy vlak coz neni mozne. Navic D musi zajizdet i na svou druhou stranu ne jen do Pisnice. Navic ja o takovem navrhu nikdy neslysel. Mozna zdejsi specialiste na metrn to potvrdi/vyvrati.

Re: Metro D

Napsal: 24.2.2011 19:10
od Jakub
Já se jen obávám, že by to dnešní C kapacitně nepobralo. A to hlavně traťovou kapacitou, už dnes se tam jezdí skoro na minimální interval.

Re: Metro D

Napsal: 24.2.2011 19:03
od uzivatel33
V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 20:34
od demon
"Co jsem slyšel..." Díky, to mi stačí.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že velmi ostré jsou i zdravotní testy budoucích ŘT.
Toť z mé strany vše, ať tu nezasí*áme téma...

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 17:47
od 9001
demon píše:
9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT.... :wink:
Jde mi spíš o zdravotní testy, které jsou na dráze co jsem slyšel o něco ostřejší.

+ sice drážní zákon, ale jak psal MF schvalujeme dráhu tramvajovou a vlakovou. Takže rozdíl tam počítám bude.

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 16:46
od demon
9001 píše:MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.
V tomhle bych problém neviděl, tramvaje se stejně jako vlaky posuzují dle drážního zákona, takže podmínky jsou +- totožný.
Já třeba zrovna jako ty nepředpokládam, že by všichni fírové prošli podmínkama pro ŘT.... :wink:

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 16:07
od MF
MM-Mikulovsky píše: TRAMvaje jejich přepravní rychlostí přiblížit k METRU, které oné rychlosti běžně dosahuje (ale TRAM rozhodně nikdy nebudou) i na výhybkách![/b]
rychlost do UZAMYKATELNÝCH výhybek není Zákonem určena, je pouze v rámci DP sjednocena s rychlostmi danými Zákonem pro neuzamykatelné výhybky. Ovšem rychlost přes křížení je stejná - 15km i kdyby křížení bylo z S49. Furt to bude zkolaudováno jako dráha tramvajová...kdyby jinak, bylo by to něco jiného. Takže teoreticky by to šlo, ale nevím co na to naše výhybky. Tak možná 30 na přímý směr by to sneslo, ale víc ne a do odbočky tak max 20 km...

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 12:38
od Jakub
Ono by to určitě šlo. Ale je otázka, jestli se vyplatí ty poměrně vysoké náklady na vývoj nového vozidla a nějaké optimalizace, aby to vozidlo bylo použitelné jak u tramvají, tak u vlaků. Stávající systém navíc vcelku funguje. Další věc je, že v Praze je ta železnice poměrně využívaná, tudíž by tam tramvaj kapacitně nestačila. Sám nevím, kde všude mají tuhle vlakotramvaj, osobně jsem viděl pouze malou ukázku ve Zwickau, kde šlo ale spíš o provinční železniční linku tak na úrovni pražské S6, kde by ta tramvaj kapacitou stačila.