Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4680
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 20.2.2011 9:59

Když já prostě MMM nechapu, co furt resis a do ted jsem to nepochopil..

Maximalni rychlost ti urcuje navrhova rychlost trati a jeji fyzicky stav, max. rychlost vozidel a legislativa. KOMOKO si myslim, ze by na 80 mohlo byt v nekolika usecich postaveno, ale samozrejme si tim nejsem jist, jelikoz jsem plany nevidel. Max rychlost T3 je 65 km/h, ale HLAVNE D1/2 ti v části V par. 31 odst. 2 říka: "Není-li tramvajová trať součástí pozemní komunikace, je nejvyšší dovolená provozní rychlost do 60 km h-1".

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.2.2011 2:55

MOp píše:
MM-Mikulovsky píše:A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou ...
Chybí zabzař, rozdílné poloměry směrových a výškových oblouků, sklon, ...
Něco od Absoluta o rychlostech na "lochnesce" a návazných úsecích TT je z loňska ve vlákně "TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)"tady "Také si myslím, že Modřanská trať není beznadějná, ani bych neredukoval stanice, jen by to chtělo odstranit omezení rychlosti a docílit toho, aby se jezdilo třeba od Modřan po Nádraží Braník 70, pak až na Podolskou Vodárnu 60 a na Výtoň aspoň 40 bez zastavení, smozřejmě se zpomalením na 30 v tunelu bo tam jsou malé poloměry a inflex..." a tady "...K Modřanské trati: Ano, byla projektována původně směrovým vedením na 80 km/h. ..."

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od BerryML » 20.2.2011 2:45

Legislativou, potažmo normami. Na určitou rychlost potřebuješ mimo jiné adekvátní pevnost skříně... Pro tramvaje v městském provozu menší, páč se bere ohled na gumokoly, na velkodráze větší, bo jezdíme na větší vzdálenost odděleně od ostatního provozu... Z toho vychází konstrukční zadání... :wink:

Jinak vozidlo pro tram-train by principelně mělo vycházet z vlaku. A ono to jde, když se chce. Po dráze se chová jako klasickej vlak, potom přijede do místa napojení na městskou trať, vypne zabzař, aktivuje ,,městský režim´´ (třeba osvětlení, omezení rychlosti, třeba i zdvihnout sběrač :-D) a hurá na tram. síť. Akorát konkrétně v Praze by to rozhodně neznamenalo, že by se tohle vozidlo objevilo ve Vodičkový, čímž to tady ztrácí smysl. Ale třeba v Liberci by se to i uživilo.

Jinak ale stavět tram-train jako komplet novostavbu je fakt kravina. 8-)
Naposledy upravil(a) BerryML dne 20.2.2011 3:01, celkem upraveno 2 x.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3724
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 19.2.2011 22:23

Brejšín píše:Jinak rychlost je dána maximální konstrukční rychlostí vozidla, takže pokud je stanovena na 6Okm/h zapomeňte na cokoliv jiného. Z:idea:
Je otázkou jestli 14T nebo 15T má 60 km/h rychlost konstrukční, nebo je to dané jen legislativou.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Metro D

Příspěvek od Brejšín » 19.2.2011 20:03

9001 píše: A nejsem jediný kdo si myslí, že jezdit 80 km/h na rozhled s drážním vozidlem, není bezpečné.
Hmmm, v tom případě má 80% všech drah na světě dost výraznej problém. Sebedokonalejší zabřaz nevyřeší strom na kolejích nebo sebevraha v kolejích.
Jinak rychlost je dána maximální konstrukční rychlostí vozidla, takže pokud je stanovena na 6Okm/h zapomeňte na cokoliv jiného. Z:idea:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4680
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 19.2.2011 19:22

9001: Já si dokáži na KOMOKu 80km/h představit. Jen nevím, co by tomu řekli cestující z neustálého zrychlování a zpomalování.. Pokud by byly zastávky na znamení, jo to by bylo.. :-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 19.2.2011 19:18

MM- Bud prosím tě trochu realista a popřemýšlej. Osobně jsem jel i KT8 cca 90km/h, ale nevím jestli je to zrovna bezpečná rychlost.Ona totiž BEZPEČNOST provozu není až tolik o tom, kolik z toho vyrazíte, ale o tom, jak to dokáže reagovat a zastavit. A nejsem jediný kdo si myslí, že jezdit 80 km/h na rozhled s drážním vozidlem, není bezpečné.

Další podstatná věc. Pokud se nemýlím, tak na dráhu jsou přísnější výběry na řidiče/strojvedoucí.

Úseky, které si uváděl. Upřímně, mělo by smysl to tam valit více než 60? To by si jel na max 80 a stejně by si začal za chvíli brzdit... Zvýšení cestovní rychlosti minimální, náklady na brzdy a další opotřební by akorát vzrostlo.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4680
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 19.2.2011 18:45

MM-Mikulovsky píše:A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou ...
Chybí zabzař, rozdílné poloměry směrových a výškových oblouků, sklon, ...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 18:43

9001 píše:MM: Z čistě bezpečnostního hlediska nevím jestli je rozumné jezdit 80 km/h a více jenom na "rozhled" Chápu že pro tebe jako řidiče to je sice krásná představa, ale v praxi bez zabezpečovače doufám neproveditelná.
Psal jsem samostatná tělesa - u DP se roky mluví o tom, že software 14T (tedy i 15T) by v případě vypracování a zanesení digitalizovaného plánu sítě dokázal podle diagnostikované polohy vlaku upravovat právě maximální možnou rychlost - zanesenou pro daný úsek. Znamená to, že v případě změny kvality TT, legislativy atd. by té (proti dnešku zvýšené) "80-tky" TRAM nemohla dosáhnout nikde jinde než na konkrétních úsecích!
A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou (tady jen ZC/do kopce, páč dolů platí kvůli sklonu 35km/h) a železničním tělesem? Ani v jednom nic jiného než kolejové vozidlo nemá co dělat! Rozdíl je v tom, že dnešní stav kolejového svršku v oněch úsecích nedovoluje všem typům TRAM dosáhnou ani nyní povolené max. "60-ky".

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Metro D

Příspěvek od orky » 19.2.2011 17:27

Máte vůbec představu, jaké je plánované vytížení trasy D metra, jaký by byl potřeba interval takových tramvají?

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Metro D

Příspěvek od Brejšín » 19.2.2011 16:34

No nejde ani o napětí a ani o nějaký zabezpečovač s ohledem na účinnost brzdy tramvajového vozidla, ale dokážete si představit čelní střed vozidla typu 15T (tedy lehkého drážního vozidla) s několika tisíc tun vážícím nákladním vlakem (vzpomeňte na rozpáraný lehký motorák tudle v německu), to je asi nejzávažnější příčina proč "lehká vozidla" nemůžou do "těžké" dráhy a doufám že tomu tak na věky zůstane.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 19.2.2011 16:23

MM: Z čistě bezpečnostního hlediska nevím jestli je rozumné jezdit 80 km/h a více jenom na "rozhled" Chápu že pro tebe jako řidiče to je sice krásná představa, ale v praxi bez zabezpečovače doufám neproveditelná.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 15:32

Nejde o rychlost - vždyť 14T a 15T dokáží (po vypnutí softwarového omezovače) určitě ne "pouhých" 80km/h, ale i 100 a více! Jde o složitost řešení přechodu vozidel z TRAM tratí, s nízkými nástupišti a napětím 600V v TV, na železniční tratě s vysokými nástupišti a násobně vyšším napětím v TV. Tu si nejen já (jak jsem již psal "proti své dřívější naivitě") nedovedu v legislativních (a ostatních) podmínkách ČR představit.
PS: Jak se tady dozvídám už ani v Liberci, kde právě o tzv. vlakotramvaj mněli zájem, její reálnosti nevěří! A co se rychlosti 80km/h týká - věřím, že nastane ještě za mého života doba, kdy jí TRAM budou běžně jezdit po samostatných tělesech TT, k čemuž však musí stoupnout jejich kvalita a teprve následně se změnit legislativa.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od BerryML » 19.2.2011 14:25

Taky píšu že dnes už po té trati jezdí tramvaje uprevené na vyšší rychlost !

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 9:25

BerryML píše:Pane MF, zkuste se zajet podívat do saského Chemnitz. Uvidíte, že to není až tak nereálné. Jeden čas tam dokonce přes centrum jezdily jednotky, něco na způsob regionovy, akorát s přidanýma brzdovýma světlama a směrovkama. (dnes jezdí třeba na trati K. Vary dolní n. - Mariánské Lázně). Dneska už je železnice přestavěná a elektrifikovaná a jezdí tam upravený Variobahn rychlostí až 80 km/h. Je to linka 522 a jede od Hlavního nádraží po tramvajových tratích v centru (po lince 6, mám dojem) do Altchemnitz a dále po bývalé železnici do Stolbergu. 8-)
V tomto mém a jemu předcházejících příspěvcích ve vlákně "TT - Divoká Šárka - Letiště" se řeší totožná (ne)reálnost provozu přechodných vozidel mezi TT a železnicí v ČR!

Odpovědět