Stránka 25 z 34

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 12:23
od uzivatel33
Já jsem v nějakém DP Kontaktu už několik let starého o možnosti provozu vlakotramvají četl.Uvažovali tam o napojení v zastávkách Hradčanská,Nádraží Modřany a někde v centru,myslím že ve Vršovicích.Nevím toho moc o technické proveditelnosti,ale osobně si myslím,že by to šlo,když to mají v cizině.

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 12:01
od 9001
MMM - A našel sis někde podmínky na přijetí strojvedoucího metra a řidiče tramvaje? Pokud by si jezdil 80 km/h muselo by se už přihlížet na tyto vyšší podmínky a nepřepokládám, že by jimi všichni dnešní řidiči prošli.

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 11:55
od MM-Mikulovsky
Řeším svůj sen (přání), že jednou ještě za mého života (za 20 let? = v mých 50-ti) budou mít TRAM v ČR na samostatných těles TT povoleno jet (a na přiměřeně dlouhých mezi zastávkových úsecích s kvalitním svršek skutečně dosahovat) až 80 km/h, ale softwarovým nastavením (vypracováním digitální podoby sítě...) bude zamezeno té rychlosti dosáhnout jinde! Celé by to mělo v příslušných úsecích TT (např. i "mezi městských") TRAMvaje jejich přepravní rychlostí přiblížit k METRU, které oné rychlosti běžně dosahuje (ale TRAM rozhodně nikdy nebudou) i na výhybkách!

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 9:59
od MOp
Když já prostě MMM nechapu, co furt resis a do ted jsem to nepochopil..

Maximalni rychlost ti urcuje navrhova rychlost trati a jeji fyzicky stav, max. rychlost vozidel a legislativa. KOMOKO si myslim, ze by na 80 mohlo byt v nekolika usecich postaveno, ale samozrejme si tim nejsem jist, jelikoz jsem plany nevidel. Max rychlost T3 je 65 km/h, ale HLAVNE D1/2 ti v části V par. 31 odst. 2 říka: "Není-li tramvajová trať součástí pozemní komunikace, je nejvyšší dovolená provozní rychlost do 60 km h-1".

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 2:55
od MM-Mikulovsky
MOp píše:
MM-Mikulovsky píše:A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou ...
Chybí zabzař, rozdílné poloměry směrových a výškových oblouků, sklon, ...
Něco od Absoluta o rychlostech na "lochnesce" a návazných úsecích TT je z loňska ve vlákně "TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)"tady "Také si myslím, že Modřanská trať není beznadějná, ani bych neredukoval stanice, jen by to chtělo odstranit omezení rychlosti a docílit toho, aby se jezdilo třeba od Modřan po Nádraží Braník 70, pak až na Podolskou Vodárnu 60 a na Výtoň aspoň 40 bez zastavení, smozřejmě se zpomalením na 30 v tunelu bo tam jsou malé poloměry a inflex..." a tady "...K Modřanské trati: Ano, byla projektována původně směrovým vedením na 80 km/h. ..."

Re: Metro D

Napsal: 20.2.2011 2:45
od BerryML
Legislativou, potažmo normami. Na určitou rychlost potřebuješ mimo jiné adekvátní pevnost skříně... Pro tramvaje v městském provozu menší, páč se bere ohled na gumokoly, na velkodráze větší, bo jezdíme na větší vzdálenost odděleně od ostatního provozu... Z toho vychází konstrukční zadání... :wink:

Jinak vozidlo pro tram-train by principelně mělo vycházet z vlaku. A ono to jde, když se chce. Po dráze se chová jako klasickej vlak, potom přijede do místa napojení na městskou trať, vypne zabzař, aktivuje ,,městský režim´´ (třeba osvětlení, omezení rychlosti, třeba i zdvihnout sběrač :-D) a hurá na tram. síť. Akorát konkrétně v Praze by to rozhodně neznamenalo, že by se tohle vozidlo objevilo ve Vodičkový, čímž to tady ztrácí smysl. Ale třeba v Liberci by se to i uživilo.

Jinak ale stavět tram-train jako komplet novostavbu je fakt kravina. 8-)

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 22:23
od P_V
Brejšín píše:Jinak rychlost je dána maximální konstrukční rychlostí vozidla, takže pokud je stanovena na 6Okm/h zapomeňte na cokoliv jiného. Z:idea:
Je otázkou jestli 14T nebo 15T má 60 km/h rychlost konstrukční, nebo je to dané jen legislativou.

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 20:03
od Brejšín
9001 píše: A nejsem jediný kdo si myslí, že jezdit 80 km/h na rozhled s drážním vozidlem, není bezpečné.
Hmmm, v tom případě má 80% všech drah na světě dost výraznej problém. Sebedokonalejší zabřaz nevyřeší strom na kolejích nebo sebevraha v kolejích.
Jinak rychlost je dána maximální konstrukční rychlostí vozidla, takže pokud je stanovena na 6Okm/h zapomeňte na cokoliv jiného. Z:idea:

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 19:22
od MOp
9001: Já si dokáži na KOMOKu 80km/h představit. Jen nevím, co by tomu řekli cestující z neustálého zrychlování a zpomalování.. Pokud by byly zastávky na znamení, jo to by bylo.. :-)

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 19:18
od 9001
MM- Bud prosím tě trochu realista a popřemýšlej. Osobně jsem jel i KT8 cca 90km/h, ale nevím jestli je to zrovna bezpečná rychlost.Ona totiž BEZPEČNOST provozu není až tolik o tom, kolik z toho vyrazíte, ale o tom, jak to dokáže reagovat a zastavit. A nejsem jediný kdo si myslí, že jezdit 80 km/h na rozhled s drážním vozidlem, není bezpečné.

Další podstatná věc. Pokud se nemýlím, tak na dráhu jsou přísnější výběry na řidiče/strojvedoucí.

Úseky, které si uváděl. Upřímně, mělo by smysl to tam valit více než 60? To by si jel na max 80 a stejně by si začal za chvíli brzdit... Zvýšení cestovní rychlosti minimální, náklady na brzdy a další opotřební by akorát vzrostlo.

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 18:45
od MOp
MM-Mikulovsky píše:A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou ...
Chybí zabzař, rozdílné poloměry směrových a výškových oblouků, sklon, ...

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 18:43
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MM: Z čistě bezpečnostního hlediska nevím jestli je rozumné jezdit 80 km/h a více jenom na "rozhled" Chápu že pro tebe jako řidiče to je sice krásná představa, ale v praxi bez zabezpečovače doufám neproveditelná.
Psal jsem samostatná tělesa - u DP se roky mluví o tom, že software 14T (tedy i 15T) by v případě vypracování a zanesení digitalizovaného plánu sítě dokázal podle diagnostikované polohy vlaku upravovat právě maximální možnou rychlost - zanesenou pro daný úsek. Znamená to, že v případě změny kvality TT, legislativy atd. by té (proti dnešku zvýšené) "80-tky" TRAM nemohla dosáhnout nikde jinde než na konkrétních úsecích!
A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou (tady jen ZC/do kopce, páč dolů platí kvůli sklonu 35km/h) a železničním tělesem? Ani v jednom nic jiného než kolejové vozidlo nemá co dělat! Rozdíl je v tom, že dnešní stav kolejového svršku v oněch úsecích nedovoluje všem typům TRAM dosáhnou ani nyní povolené max. "60-ky".

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 17:27
od orky
Máte vůbec představu, jaké je plánované vytížení trasy D metra, jaký by byl potřeba interval takových tramvají?

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 16:34
od Brejšín
No nejde ani o napětí a ani o nějaký zabezpečovač s ohledem na účinnost brzdy tramvajového vozidla, ale dokážete si představit čelní střed vozidla typu 15T (tedy lehkého drážního vozidla) s několika tisíc tun vážícím nákladním vlakem (vzpomeňte na rozpáraný lehký motorák tudle v německu), to je asi nejzávažnější příčina proč "lehká vozidla" nemůžou do "těžké" dráhy a doufám že tomu tak na věky zůstane.

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 16:23
od 9001
MM: Z čistě bezpečnostního hlediska nevím jestli je rozumné jezdit 80 km/h a více jenom na "rozhled" Chápu že pro tebe jako řidiče to je sice krásná představa, ale v praxi bez zabezpečovače doufám neproveditelná.