Stránka 26 z 34

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 15:32
od MM-Mikulovsky
Nejde o rychlost - vždyť 14T a 15T dokáží (po vypnutí softwarového omezovače) určitě ne "pouhých" 80km/h, ale i 100 a více! Jde o složitost řešení přechodu vozidel z TRAM tratí, s nízkými nástupišti a napětím 600V v TV, na železniční tratě s vysokými nástupišti a násobně vyšším napětím v TV. Tu si nejen já (jak jsem již psal "proti své dřívější naivitě") nedovedu v legislativních (a ostatních) podmínkách ČR představit.
PS: Jak se tady dozvídám už ani v Liberci, kde právě o tzv. vlakotramvaj mněli zájem, její reálnosti nevěří! A co se rychlosti 80km/h týká - věřím, že nastane ještě za mého života doba, kdy jí TRAM budou běžně jezdit po samostatných tělesech TT, k čemuž však musí stoupnout jejich kvalita a teprve následně se změnit legislativa.

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 14:25
od BerryML
Taky píšu že dnes už po té trati jezdí tramvaje uprevené na vyšší rychlost !

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 9:25
od MM-Mikulovsky
BerryML píše:Pane MF, zkuste se zajet podívat do saského Chemnitz. Uvidíte, že to není až tak nereálné. Jeden čas tam dokonce přes centrum jezdily jednotky, něco na způsob regionovy, akorát s přidanýma brzdovýma světlama a směrovkama. (dnes jezdí třeba na trati K. Vary dolní n. - Mariánské Lázně). Dneska už je železnice přestavěná a elektrifikovaná a jezdí tam upravený Variobahn rychlostí až 80 km/h. Je to linka 522 a jede od Hlavního nádraží po tramvajových tratích v centru (po lince 6, mám dojem) do Altchemnitz a dále po bývalé železnici do Stolbergu. 8-)
V tomto mém a jemu předcházejících příspěvcích ve vlákně "TT - Divoká Šárka - Letiště" se řeší totožná (ne)reálnost provozu přechodných vozidel mezi TT a železnicí v ČR!

Re: Metro D

Napsal: 19.2.2011 3:00
od BerryML
Pane MF, zkuste se zajet podívat do saského Chemnitz. Uvidíte, že to není až tak nereálné. Jeden čas tam dokonce přes centrum jezdily jednotky, něco na způsob regionovy, akorát s přidanýma brzdovýma světlama a směrovkama. (dnes jezdí třeba na trati K. Vary dolní n. - Mariánské Lázně). Dneska už je železnice přestavěná a elektrifikovaná a jezdí tam upravený Variobahn rychlostí až 80 km/h. Je to linka 522 a jede od Hlavního nádraží po tramvajových tratích v centru (po lince 6, mám dojem) do Altchemnitz a dále po bývalé železnici do Stolbergu. 8-)

Re: Metro D

Napsal: 18.2.2011 21:59
od skynet73
MF píše:
uzivatel33 píše:Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

Dobrý nápad! Kola už mají některé tramvaje z části způsobilé provozu na vignolových kolejnicích a teď dořešit napájení. Ty SUčka budou muset v nějakém vagóně za sebou tahat předřadný odpor, aby reinkarnovala těch 25KV na nějakých těch 600V. Pak zabezpečovačku, tramvajová jízda na rozhled by asi moc nedostačovala. Pak jen všudemožně upravit nástupiště atd atd. Je to reálné asi tak, jako metro v Třešňový.
PS: v Liberci právě už moc neplánují...
Dovolil bych si pana MF opravit: v Pražském uzlu je na dráze napětí v troleji 3 kV stejnosměrné.

Re: Metro D

Napsal: 18.2.2011 21:15
od MF
uzivatel33 píše:Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

Dobrý nápad! Kola už mají některé tramvaje z části způsobilé provozu na vignolových kolejnicích a teď dořešit napájení. Ty SUčka budou muset v nějakém vagóně za sebou tahat předřadný odpor, aby reinkarnovala těch 25KV na nějakých těch 600V. Pak zabezpečovačku, tramvajová jízda na rozhled by asi moc nedostačovala. Pak jen všudemožně upravit nástupiště atd atd. Je to reálné asi tak, jako metro v Třešňový.
PS: v Liberci právě už moc neplánují...

Re: Metro D

Napsal: 18.2.2011 20:52
od uzivatel33
Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

Re: Metro D

Napsal: 07.6.2010 22:14
od jannnn
Že se vám tu do toho pletu, tak není úplně pravda, že se zatím nekoplo :)

viz cca týden staré zprávy od uživatele metross, který informuje na mo.ttnz.cz:

- přístupová štola Vypich - vyraženo cca 35m
- přístupová štola Markéta těsně před vrtáním deštníku
- štola Vypich ražba pokračuje viz čelba
- piloty pro montážní šachtu hotovy

Re: Metro D

Napsal: 07.6.2010 21:11
od pawel
dělnická nedělnická, rozhodně byla v tristním stavu, mimochodem také proto sem režim nastěhoval mnoho romů. každopádně bych dal za pravdu kolegovi p_v v tom, že významným argumentem pro A tímto směrem byl strahov.

mimochodem je zajímavé, že zatímco na plánku z r. 87 je zakreslena bořislavka, v obrázku "metro 2025" jsou za dejvickou jen dvě stanice - právě tak, jak se to dnes staví.

Re: Metro D

Napsal: 07.6.2010 20:59
od P_V
Prachalupoida do Břevnova byla dána magickým místem zvaným spartakiádní stadion. Teprve když přišel nápad s okružní trasou E, jež ono místo lízla, mohlo se A narovnat pod Evropskou.

Re: Metro D

Napsal: 07.6.2010 20:39
od XSC
pawel píše:XSC: no, ono to A se také řídilo developerskými plány - přes břevnov mělo vést nejspíš proto, že činžovní zástavba na jih od bělohorské měla být nahrazena panelovým rájem, podobně jako na horním žižkově.
Zástavba na sever od Bělohorské je sídliště z počátku 50. let, na jihu je starší, ale nebyla v tak kritickém stavu (také to na rozdíl od Žižkova nebyla dělnická čtvrť). Vývoj trasování časem probíhal, takže komanči k závěru, že vést metro oklikou je nesmysl, dospěli. Souvisí to se zrušením původní trasy D (nynější D je prodloužení původní C1) a návrhem okružní trasy E. Původní plány sice počítaly s trasou přes Břevnov, ale koncem 80. let se už počítalo s přímou trasou na Petřiny (a zde).

Re: Metro D

Napsal: 07.6.2010 19:32
od pawel
XSC: no, ono to A se také řídilo developerskými plány - přes břevnov mělo vést nejspíš proto, že činžovní zástavba na jih od bělohorské měla být nahrazena panelovým rájem, podobně jako na horním žižkově.

navíc i toto "socialistické" A má problém, podobně jako současné, jen je chalupoida obrácená - z dejvic do břevnova, pak na petřiny a dále směr DŠ.

problém západního prodloužení A je podle mě prostě v tom, že těžké metro sovětského typu je systémem pro prahu 6 z hlediska hustoty osídlení silně předimenzovaným. proto stojíme neustále před problémem, že metro už se cca od veleslavína vlastně nevyplatí nikam prodloužit. praha 6 se v tomto spíš podobá "západním" metropolím. tam by to dopadlo asi tak, že pod evropskou by jezdilo mělké metro se stanicemi cca na každé druhé tramvajové zastávce. petřiny a břevnov by byly napojeny tramvají, případně také nějakou tangenciální linkou metra nebo větví áčka. a hlavně: předměstské oblasti + letiště + ruzyň, liboc, veleslavín, střešovice, dejvice by řešil vlak po buštěhradce (nebo třeba i po semmeringu, ale to už jsme mimo P6).

Re: Metro D

Napsal: 07.6.2010 19:02
od XSC
OMH píše:Problém je, že ono ideální trasování přes tuto městskou část není nejsnazší, jelikož se tu střídá různá hustota zabydlení, zároveň už před revolucí byly plány na V.A, nikoli až za ODS.
A kdyby se jimi milá ODS řídila, udělala by nejlíp. Na rozdíl od současných projektů byly totiž ty socialistické navrhovány podle dopravní obslužnosti, ne developerských plánů. Nejdřív by se tedy postavilo D - to bylo v plánech na 90. léta. Pak až trasa A, která byla navržena s ukončením na Petřinách. Pokud už jsme chtěli A protahovat na letiště, stačilo ho z Petřin prodloužit přes Dědinu a Dlouhou Míli dál.

Re: Metro D

Napsal: 07.6.2010 18:53
od Damir Holas
OMH píše:Nezlob se na mě, ale situace v Dejvicích je neúnosná. A pokud stanice patří mezi nejvytíženější (po IPP), tak si prodloužení zaslouží.
Ano, ale ne chalupoidně. Zajížďka maximálně na Petřiny a pak šupky dupky na Flughafen. V Motole rozhodně žádná neúnosná situace nepanuje...

Re: Metro D

Napsal: 07.6.2010 16:55
od m@rtin
Právě proto, že se nebude hnít v koloně s busy/auty na Evropské a pojede se pohodlně metrem
Kdo jím pojede? Lidi z Červeňáku? Ty ano, ale pro lidi z Dědiny, Kladna a z letiště nedojde ke zlepšení vůbec žádnému. Naopak do aut přesednou ti, kterým se doprava omezila - zastávky Břevnovská, Kajetánka, Na Petynce, Vojenská nemocnice, Baterie, Ořechovka, Sibeliova, Vozovna Vokovice, Nad Džbánem, Červený Vrch, Bořislavka a Hadovka. V okolí těchto zastávek dojde k prokazatelnému omezení povrchové MHD.

Copak byla hláška na Barrandově? Hnít s autem se mi na Barrandáku vyplatilo.
Jenže rozdíl mezi Barrandovem a Prahou 6 je v tom, že se při projektování sídliště Barrandov počítalo s dopravní osbluhou, a proto se většina paneláků postavila kolem ulic Werichova, Tréglova a Pražského, kde v budoucnu začaly jezdit tramvaje. Praha 6 rostla více jak 100 let a vznikala kouskovaně, proto dnes vůbec není vhodná pro obsluhu silného diametrálního podzemního systému. Je roztahaná a rozfracná po kopcích, proto vznikl takový paskvil jako chalupoida.
Další rozdíl je ten, že na Barrandově o ploše 1,7 * 0,6 km je 5 zastávek tramvají. Tedy docházková vzdálenost minimální, zatímco prodloužené Áčko na ploše 4,5 * 2,5 km má pouze 4 stanice. Docházková vzdálenost tedy příšerná nebo jen za použití návazné dopravy, a to ještě návazné dopravy omezené.